Zobacz temat - [R25 i Streetwise] porównanie i pytania przed zakupem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [R25 i Streetwise] porównanie i pytania przed zakupem

Guciek - Pon Paź 14, 2013 20:13
Temat postu: [R25 i Streetwise] porównanie i pytania przed zakupem
Witam
w najbliższym czasie zamierzam zmienić auto na jakieś 4/5 drzwiowe aktualnie mam R25 3D 1.4 16v 103km 2000r. sporo przeglądałem aut w kwocie do 15 tys. i nie znalazłem nic bardziej interesującego niz Rover :P ale teraz chciał bym by był mniej kłopotliwy mianowicie by nie było problemu z podpinaniem pod komputer wiem ze od któregoś roku rovery miały juz inny komputer ktoś wie który to rok był ? w 2004 był facelifing ale zmiana kompa chyba nastąpiła wcześniej, i jeszcze jaka jest główna różnica miedzy R25 a streetwise oczywiście prócz wyglądu jest coś wyższy? kolejna sprawa jest który silnik był by lepszy 1,4 16v 103KM czy 1.6 16v 109KM moc podobna a spalanie ? jednostka 1,6 pewnie będzie mniej wysilona ale czy sie nie myle? diesel raczej u mnie odpada nie robię dłuższych przebiegów może 10-15tys km rocznie alternatywą mojego wyboru auta jest Leon albo Bora 1,6 benzyna ale te niemieckie benzyny sporo palą i same wnętrze juz nie wygląda tak ładnie jak w roverze ew jaki inny fajny i ładny samochod prócz rovera polecacie ?:D
a i czy był montowany klimatronic w 25 ?

Ukor - Pon Paź 14, 2013 21:08

Oprócz Roverków to Alfy mają też coś w sobie. (Przynajmniej ja tak myślę. A szczególnie o modelu 147 z przed liftu) :)
Ale ja i tak brał bym Roverka :P
A skoro masz około 15 tys do wydania to może R75 albo MG ZT ??

Pawkaz - Pon Paź 14, 2013 21:14

o gustach się nie dyskutuje, ale za tą cene co podałeś szukałbym Corolli-produkcja od 2001 roku lub Civica 7
ADI-mistrzu - Pon Paź 14, 2013 21:42

W 2003r. nowe ECU (noo nie takie nowe) wstawiali, te obsługiwane przez większość "skanerów" mają na komputerze naklejkę "EOBD".

Streetwise jest wyższy od R25 a tym bardziej od MG ZR.

Różnica między 1.4 a 1.6 to średnica tłoka i cylindra.
Nie wiem jak u Ciebie, ale streetwise ma już dwie oddzielne cewki połączone z "fajkami" nasadzane bezpośrednio na świece co eliminuje problem przewodów zapłonowych.

Po za tym otwieranie bagażnika z kluczyka, plastikowe nakładki na błotniki (i nie tylko) i po za tym nie wiem.

Ja np. za swojego R45 facelift dałem coś koło 13tys. i jestem zadowolony jak chol... bardzo ;)

Guciek - Wto Paź 15, 2013 05:53

no tak Alfa 147 też jest ekstra ale ma drogie w utrzymaniu zawieszenie wielowachaczowe a nie bez powodu myślę o streetwise bo droga przez mą wieś jest tragiczna innych uterenowionych aut nie znalazłem, wiem ze streetwise to nie terenówka
R75 kurcze srodek jak w jakimś klasycznym Jaguarze czy Bentleyu no coś cudownego (nie wiem jak Fabryka Roverów mogła upaść jak projektowali takie wspaniałe auta) ale niestety troszkę za wielkie to auto dla mnie :/
Corollka no fakt tez fajna i wezmę ja pod uwagę
Civic 7 brałem go pod uwage fajne silniki ale przejechałem sie takim 5-cio drzwiowym i nie wytrzymam takiego wnętrza i takiego układu wajchy od zmiany biegów jak w vanie jakimś :-|
ADI tak też mam 2 cewki, no dobra róznica tłoka i cylindra a tak dla lajka ? jaka to róznica który był by bardziej trwały? mniej awaryjny? (to te silniki są awaryjne? :wink: ) wiem ze 1.4 moze miec HGF 1.6 tez to dotyczny?
:arrow: Tak więc streetwisa i R25 po facelifcie mozna śmiało brać komputer sie jakoś lepiej połączy. części zawieszenia streetwaisa będa dostępne skoro tak mało ich hula ? aa i jeszcze jedno ważne pytanko czy te R25 po facelifcie i streetwise miały juz z tyłu hamulce tarczowe ? czasem można dostać palpitacji serca hamując moim roverkiem z prędkości 120km/h + (przód zwykle tarcze z tyłu bębny) ew czy jest to do zrobienia by zmienić bębny na tarczobębny?

bociannielot - Wto Paź 15, 2013 05:58

Guciek napisał/a:
wiem ze 1.4 moze miec HGF 1.6 tez to dotyczny?

tak dostyczy
Guciek napisał/a:

czasem można dostać palpitacji serca hamując moim roverkiem z prędkości 120km/h + (przód zwykle tarcze z tyłu bębny)
z wiekszych predkosci hamuje na takim zestawei i tragicznie nie jest, choc przydały by się większe tarcze z przodu, no takie jak ZR160
Guciek napisał/a:
ew czy jest to do zrobienia by zmienić bębny na tarczobębny?
co to są tarczobębny? a tak w ogóle myslałem zeby zmienic na tarcze z tyłu ale podobno to wuja da :ok: .
Guciek - Wto Paź 15, 2013 06:38

hmm moze coś mi sie pokiełbasiło z tymi tarczobębnami, a jak nie to jak to jest z tymi hamulcami z tyłu pedał hamulca zaciska szczeki a hamulec ręczny ? nie zaciska bębnów wtedy?
a sama wymiana przedniej zwykłej tarczy na większą tarcze wentylowaną sporo poprawi w hamowaniu? to było by łatwiejsze do zrobienia nawet nowe tarcze zaciski i tyle

Ukor - Wto Paź 15, 2013 08:20

Guciek,
Najlepiej to cały komplet z ZR'a przerzucić. Ja chyba w swojej 200 tak zrobię zaraz po tym jak skończę 'klepać' przód. Bo dzięki moim wspaniałym hamulcom wbiłem się delikatnie w Octavię :P Ale co do hamulcy to widziałem już pare razy na forum narzekanie na nie, podobno w Roverkach przed 1997r jakoś to jeszcze hamowało, a po 97' tak jak w moim przypadku (przód nie wentylowana i tył bęben) to to juz były tylko 'spowalniacze'

Vigoslaw - Wto Paź 15, 2013 08:52

SW jest wyższy od R25 o 16 cm
Ma większe koła
Nie było w climatronicu ani R25, ani SW

Pozdrawiam,

V.

bociannielot - Wto Paź 15, 2013 09:32

Vigoslaw napisał/a:
Ma większe koła
gdzie? jak? co Ty Vigi zmyslasz :) .
Vigoslaw - Wto Paź 15, 2013 11:22

bociannielot,

No dobra Ty masz takie same... :P
Ale wiekszość ma 14 albo 15 ja mam jak od wozu drabiniastego... ;-)

Guciek - Wto Paź 15, 2013 19:05

dobra to przeczekam trochę może trafi sie jakiś streetwise w okolicy jak nie to R25 po lifcie ew 45 ;)
bociannielot - Sro Paź 16, 2013 06:33

Czemu ZRki nie bierzesz pod uwage ?
Guciek - Sro Paź 16, 2013 14:48

mało ZR w wersji 5d ale jak się znajdzie to także wezmę go pod uwagę tak samo jak ZS w hatchbacku :D choć MG sa odpowiednio droższe od Roverkowych odpowiedników
bociannielot - Sro Paź 16, 2013 14:53

Guciek, nie jest tez taka duza roznica w cenie, a i dodatkowo malo popularna marka jest wiec mozliwe ze udalo by sie zawsze cosik urwac z ceny z tego tytułu.
ADI-mistrzu - Sro Paź 16, 2013 15:04

Znalezienie R45 lub MG ZS facelift w HB i z silnikiem benzynowym jest prawwradę trudne, ja mojego po 5 miesiącach znalazłem ;]
A MG ZS HB w benzynie prawie nieosiągalny...

P.S.
Nie mówię tu to struclach w stanie posklejanym :P

Guciek - Sro Paź 16, 2013 16:12

i MG ZS silniki benzynowe zaczynają się od poj. 1.8 :/ z tego co zauwarzyłem diesla raczej nie chce bo na dłuższa mete wychodzi drożej niz benzyna jesli nie robi sie długich tras, a tak właściwie to który silnik Roverkowy jest lepszy 1.4 czy 1.6 ?
ADI-mistrzu napisał/a:
ja mojego po 5 miesiącach znalazłem
mi sie naszczęście nie spieszy więc poczekam nawet do konca zimy mając nadzieje ze znajdzie sie Streetwise albo R45 po facelifcie w HB. teraz zadaje pytania żeby wiedzieć czego szukać i nie mieć wątpliwości gdy znajdzie sie coś ciekawego na allegro w mojej okolicy
leszczu - Sro Paź 16, 2013 16:29

Guciek napisał/a:
jest lepszy 1.4 czy 1.6 ?

To te same silniki, więc i te same wady i zalety. Przy 1.6 przemawia trochę lepszy moment obrotowy.

ADI-mistrzu - Sro Paź 16, 2013 16:40

ZS były chyba od 1.6, ale większość do diesle i KV6.
A jak już 1.8 benzyna to sedan ;]

Ciężko ustrzelić to co się chce, na początku także szukałem MG ZR facelift 5D w benzynie, ale tez ciężko, przeważają 3D.

Ja bym na Twoim miejscu szukał coś pokroju R45, jednak ma ładniejsze wnętrze i lepiej jest wyposażony (nie mówiąc o przestrzeni i prowadzeniu).

Guciek - Sro Paź 16, 2013 17:02

no R45 w HB juz postawiłem nad R25 w poszukiwaniach ale na pierwszym miejscu zostaje streetwise :D
ADI-mistrzu napisał/a:
lepiej jest wyposażony
z wyposażenia to chyba tylko climatronik miał no i podłokietnik w standardzie a i hamulce tarczowe z tyłu, bo ESP to widzę w opisach R25 SW i R45 choć nigdzie nie widzę włącznika/wyłącznika tego ESP, za to znalazłem parę SW 4 osobowych :-|
ADI-mistrzu - Sro Paź 16, 2013 17:58

ESP nigdy nie było w R25 i R45 (ASR także nie).

R45 może mieć poduszki w fotelach, podgrzewane fotele, climatronic i sprzęgło jest połączone hydraulicznie a nie na lince.

Dodatkowa sprawa to taka, że komora silnika jest większa i można wyciągnąć z niej praktycznie wszystko (łącznie z chłodnicami) bez rozbierania jakiejkolwiek części z karoserii.

Nie wiem jak z podgrzewanymi lusterkami w R25.

No i zawieszenie wielowahaczowe, dzikusem ciężko z zakrętu wylecieć :D

Vigoslaw - Sro Paź 16, 2013 18:00

Guciek,

Mój SW jest 4 osobowy i super to wygląda... masz 4 oddzielne fotele.

Co do wyposażenia, to R45 ma dużo lepsze od streeta.
Masz climatronic, podgrzewane fotele, tempomat, podgrzewane lusterka...
ale za to SW ma niezbędne minimum ;-)

Na duży minus, to wszystkie plastiki są strasznie drogie i trochę trzeba się naszukać...

Do tego powstało ich tylko 10,5 tys sztuk :P

ADI sorry, pisaliśmy to samo w tym samym czasie :grin:

Pozdrawiam,

v.

ADI-mistrzu - Sro Paź 16, 2013 18:07

Vigoslaw, oj tam, tym razem wybaczę :D

Jest jeszcze MG3 jako alternatywa na StreetWise ;)

Guciek - Sro Paź 16, 2013 18:28

podgrzewane lusterka w 25 tez powinny być w wersji po liftowej bo w moim R25 z 2000r juz mam choć jako tako to działa :P
ADI tez doczytałem o tych MG 3 ale nie znalazłem na żadnym portalu aukcyjnym :P . no w R25 nie ma wiele miejsca pod maską ale jako tako dostęp jest
Vigoslaw dokładnie to co jest w R25 i SW w zupełności starczy bez climatroniku da się przeżyć :P aktualnie wcale nie mam klimy :D ale faktycznie może być ciężko znaleźć fajne SW i temu będę patrzył też na 45.
Szkoda tylko ze nie dawali już tych fajnych kierownic wyprofilowanych na kciuki ale to myślę da sie kupic i podmienić :D

Pawkaz - Sro Paź 16, 2013 18:36

ADI-mistrzu napisał/a:
sprzęgło jest połączone hydraulicznie a nie na lince.

To lepiej czy gorzej ?

ADI-mistrzu - Sro Paź 16, 2013 18:58

Pawkaz, dla mnie lepiej, niema luzu jak u mnie w starej R214 ;)
Chodź wiem że zepsuć się może ;P

Guciek, w R25 też jest sporo miejsca pod maską, spróbuj coś w matizie zrobić, ręka ginekologa ;]

bociannielot - Czw Paź 17, 2013 08:02

Podgrzewane fotele występowały również w ZR np a wiec i 25 oraz Streecie będzie można znaleźc (tylko nie bedzie to łatwe ;-) )
Vigoslaw - Czw Paź 17, 2013 08:15

Ogólnie to nie spotkałem się z podgrzewanymi lusterkami i fotelami w SW, zaznaczam jednak, że nie oglądałem wszystkich na świecie :P

Osobiście mam wersję GSI, więc teoretycznie tą najwyższą, z dwukolorowymi fotelami i skórą na kierownicy i gałce.
Może koleś nie wziął wszystkiego...

Te co oglądałem, to nie miały podgrzewanych siedzeń, ani lusterek. Chyba, że jak odpalasz podgrzewanie szyby to się załączają. Na lustrze nie ma znaczka jak np. w Volvo

Oddzielnego guzika nie zauważyłem...

Pozdrawiam,

V.

bociannielot - Czw Paź 17, 2013 08:29

Vigoslaw napisał/a:
GSI
toż to opel :ok: .
Vigoslaw napisał/a:
teoretycznie tą najwyższą, z dwukolorowymi fotelami i skórą na kierownicy i gałce.
no jak widac teoria a praktyka to dwie różne sprawy ;-) .
Vigoslaw napisał/a:
Te co oglądałem, to nie miały podgrzewanych siedzeń, ani lusterek. Chyba, że jak odpalasz podgrzewanie szyby to się załączają.
no tak z reguły jest, a R 25 jest dużo z podgrzewanymi lusterkami wiec czemu by miało to nie występowac w Streetwise ??
Vigoslaw napisał/a:
Na lustrze nie ma znaczka jak np. w Volvo

Ja miałem w V-ce podgrzewane i tez nie mialem znaczka

ADI-mistrzu - Czw Paź 17, 2013 15:22

Lusterka grzeją wtedy co tylna szyba?
bociannielot - Czw Paź 17, 2013 15:25

ADI-mistrzu, tak miałem w volvo
Guciek - Czw Paź 17, 2013 17:51

z tego co wyczytałem w R25 lusterka grzeją cały czas przez co sie szybciej maty grzewcze psuja i sa mniej wydajne :P
Edit
Na lusterkach mam ten taki znaczek mniejwiecej wyglądający jak na włączniku grzania tylnej szyby

ADI-mistrzu - Pią Paź 18, 2013 17:32

Właśnie tez tak słyszałem że grzeją non stop.
Później zajrzę do Rave i sprawdzę.

MRHM - Wto Paź 29, 2013 00:15

Polecam Streetwise. (SE)
Sanderalek - Pon Lis 18, 2013 10:01

Podbiję temat pytaniem do poprzednika, czym różni się wersja SE?
Guciek - Sro Lut 05, 2014 21:16

Odświeżę temat trochę gdyż już od dłuższego czasu przeszukuje strony typu allegro i nie spotkałem w Wielkopolsce ani R SW ani R25/MG ZR po lifcie w benzynie 1,4 /1,6 co najwyżej z silnikiem 1,2 :( . Podobnie z MG ZS/R45 same diesle 2,0 ITD 112KM (żeby to hatchbacki były jeszcze :D to nie same sedany)
Tak więc mam pytanie jak odnosi się ten Roverowy silnik diesla 2,0 ITD jak się to będzie sprawdzać na częste odcinki 5-10-20 Km w jedną stronę raczej rzadko coś powyżej 100Km zwiększa to ryzyko awari?
jakie jest w tym sprzęgło dwu-mas jedno-mas?
Turbo ze zmienna geometrią łopatek czy stałą? (trwałe ?)
Filtrów cząstek nie ma z tego co udało mi się wyczytać, i także ze padają przepływomierze ale idzie sobie z tym poradzić nitując conieco,
Dodam że nigdy nie prowadziłem auta z silnikiem Diesla więc prosił bym o rady czy odpuscić i czekać na coś fajnego w benzynie czy te diesle dodać do poszukiwań ;-)

bociannielot - Czw Lut 06, 2014 11:56

Guciek napisał/a:
co najwyżej z silnikiem 1,2
to gratulacje bo dokonałeś rzeczy niemożliwej ;-)
Guciek napisał/a:
Tak więc mam pytanie jak odnosi się ten Roverowy silnik diesla 2,0 ITD jak się to będzie sprawdzać na częste odcinki 5-10-20 Km

mi się dobrze sprawdza :-)
Guciek napisał/a:
jakie jest w tym sprzęgło dwu-mas jedno-mas?

nie ma dwumasy na szczęscie, proste koło zamachowe
Guciek napisał/a:
Turbo ze zmienna geometrią łopatek czy stałą? (trwałe ?)

stałą - trwałe
Cytat:
Dodam że nigdy nie prowadziłem auta z silnikiem Diesla więc prosił bym o rady czy odpuscić i czekać na coś fajnego w benzynie czy te diesle dodać do poszukiwań

ja bym w zyciu nie kupił R25/Zr w benzynie - chyba ze po swapie na 2.0T :D

ADI-mistrzu - Czw Lut 06, 2014 16:07

Guciek, ja zacząłem w maju szukać swojego a znalazłem we wrześniu, więc moim zdaniem niema co się poddawać, najpewniej dopiero zaczną się pojawiać.
imejdz - Czw Lut 06, 2014 17:41

puszczą śniegi to i Rovery się pojawią :P

Guciek napisał/a:
R25/MG ZR po lifcie w benzynie 1,4 /1,6 co najwyżej z silnikiem 1,2


1.2 ?! Widzisz a ja mam właśnie tak że gdzie widzę Streetwise to pod maską wyłącznie 1.4 :cry:
Chętnie bym przytulił takiego grafitowego ale wyłącznie z Klekotem! :)

ADI-mistrzu napisał/a:
ja zacząłem w maju szukać swojego a znalazłem we wrześniu


Mój tata czarnego szukał około miesiąca :P na allegro wisiał max 30min :mrgreen:
Gdyby nie to że był już w trasie po niego to prawdopodobnie handlarze by go zgarnęli :)

Więc gdy pojawia się perełka to trzeba łapać póki jest bo z roverami to wyboru nie ma :/

Guciek - Czw Lut 06, 2014 18:30

sorki nie 1,2 tylko 1,1 co raczej rzadko spotykane i koleś ma na tablicy wystawione ze 4-5 roverów http://tablica.pl/oferta/...benz-77tys-2005 albo http://tablica.pl/oferta/...-81-tys-km-2005 w tym 3 R25 z silnikiem 1,1 75 KM wg danych technicznych umieszczonych na stronie głównej w zakładce strefa R były takie silniki montowane co prawda na forum nie słyszałem by ktoś takowy silnik posiadał w swoim autku nie wiem co to za koleś pewnie jakiś handlarz i może nawet nie wie co sprzedaje w każdym razie 1,1 75 KM to trochę za mało,
bociannielot dzięki za odpowiedzi :)

Poczytałem troche ze ten Roverowy IDT jest znacznie lepszy niz TDI z VAG'ów
ale jak się ma taki diesel na krótkie trasy ? nie zajadę go w ten sposób ? lubię dość dynamiczna jazdę