Zobacz temat - [Rover 75] Elementy silnika.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [Rover 75] Elementy silnika.

antek124 - Nie Paź 20, 2013 16:13
Temat postu: [Rover 75] Elementy silnika.
Sorry za pomyłkę, ale to tak na szybko było, że nie zwróciłem uwagi. Witam! Kto mi powie jaka jest różnica miedzy silnikami Rovera 75 2.0 v6 a silnikiem land rovera 2.0v6. A dokładnie to chciałem zamówić tuleje, tłoki, pierścienie, panewki itd.A części chciałem zamówić w sklepie Landroverowy.pl . Zamówiłem pompę olejową nową i chciałem też zamówić wszystko do kapitalnego remontu silnika. Rozchodzi się teraz o to, że Land rover i Rover mają różne numery katalogowe. A teraz jest dylemat czy bedą pasowały części od Land rovera. Mimo że silniki takie same. I mówił że tuleje od 1.8 bedą pasować. A w listopadzie przyjeżdzam do Polski ichcę aby mechanik mi zrobił do mego przyjazdu.

A po niżej zrobiona wycena w sklepie Landroverowy.pl:

Tuleje oryginalne - 200zł sztuka (są na miejscu)
Tłok z pierścieniami i korbowodem na cylindry 1, 3 i 5 - 300zł sztuka (jedynie na zamówienie, nie wiadomo, czy są dostępne)
Tłok z pierścieniami i korbowodem na cylindry 2, 4 i 6 - 2700zł sztuka (jedynie na zamówienie, nie wiadomo, czy są dostępne)
Panewki korbowodowe - 360zł kpl (jedynie na zamówienie, nie wiadomo, czy są dostępne)
Panewki główne - 500zł (jedynie na zamówienie, nie wiadomo, czy są dostępne)
Uszczelki głowicy wraz ze śrubami - 590zł (są na miejscu)
Przegroda olejowa pod blokiem - 10zł (jedynie na zamówienie)
Uszczelniacz wału korbowego tył - 120zł (jest na miejscu)
Uszczelniacz wału korbowego przód - 50zł (jest na miejscu)
Uszczelka pompy oleju - 50zł (jest na miejscu)
Pod misą olejową nie ma uszczelki.
Proszę o poradę.

[ Dodano: Nie Paź 20, 2013 16:13 ]
A ktoś mi powie gdzie mogę znależć tłoki 2, 4, 6 w dużo niższej cenie niż 2700zł (Nowe). Mam 6000zł na części a tu ponad 6k same trzy tłoki z korbowodem+ pierscienie.

wschodni - Nie Paź 20, 2013 18:23

A nie lepiej dorwać gdzieś angola na chodzie na części i kupić silnik z niskim przebiegiem za 1000-1500?
antek124 - Nie Paź 20, 2013 18:42

wschodni napisał/a:
A nie lepiej dorwać gdzieś angola na chodzie na części i kupić silnik z niskim przebiegiem za 1000-1500?


Już rozważałem takie podejście do sytuacji. Tylko nie wiadomo ile ma nakręcone dany silnik. Jak na allegro piszą od 100 do 130tyś. ma nalatane. A jaka w tym prawda, to nie wiadomo.

Aragorn - Pon Paź 21, 2013 20:34

wschodni napisał/a:
A nie lepiej dorwać gdzieś angola na chodzie na części i kupić silnik z niskim przebiegiem za 1000-1500?


...za 1000-1500? ceny są od 2000-3000 właśnie to przerabiam bo padła pompa wody i zerwała pasek rozrządu, finał wiadomy, myślałem nad wymianą ale stwierdziłem że lepszy remont głowic. Remont ok 4-5tyś wraz z wymianą kompletnego rozrządu a zakup innego silnika wymiana rozrządu i zamontowanie silnika wychodzi tak samo z tym że brak gwarancji na to jak silnik był użytkowany ...zaś co do przebiegów to wszystkie angliki mają ok 70 tyś mil ...ale czy nie był przegrzany, jeżdżony na słabym oleju itd tego nie wiadomo

antek124 - Wto Sty 07, 2014 22:22

Aragorn napisał/a:
wschodni napisał/a:
A nie lepiej dorwać gdzieś angola na chodzie na części i kupić silnik z niskim przebiegiem za 1000-1500?


...za 1000-1500? ceny są od 2000-3000 właśnie to przerabiam bo padła pompa wody i zerwała pasek rozrządu, finał wiadomy, myślałem nad wymianą ale stwierdziłem że lepszy remont głowic. Remont ok 4-5tyś wraz z wymianą kompletnego rozrządu a zakup innego silnika wymiana rozrządu i zamontowanie silnika wychodzi tak samo z tym że brak gwarancji na to jak silnik był użytkowany ...zaś co do przebiegów to wszystkie angliki mają ok 70 tyś mil ...ale czy nie był przegrzany, jeżdżony na słabym oleju itd tego nie wiadomo


Tak zgadzam się z tym. Nie wiadomo w jakim stanie ten silnik, nie wiadomo jak był użytkowany, ale jak samemu kupujesz materiały na remont silnika to wiesz na czym jedziesz. Więc wole więcej zabulić za naprawę niż robić dwa razy to samo. A z gwarancją jaką podają na aukcjach to śmiech. A jeszcze jak się zmieścisz w czasie gwarancyjnym, to z uznaniem to, są takie przekręty że głowa boli. Używanych rzeczy nie biorę bo to szkoda zachodu.

[ Dodano: Wto Sty 07, 2014 22:22 ]
Dziękuję wam wszystkim za porady i wasze opinie.c