|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS idt 113ps] Problem z mocą
kaza - Wto Paź 22, 2013 19:33 Temat postu: [MG ZS idt 113ps] Problem z mocą Witam wszystkich.
Mam mały problem ze swoim samochodem. Postaram się po w miarę sprawnie opisać bolączki.
Wymyśliłem sobie, ze troszkę wzmocnie mojego zsa, więc poszedł do zaprzyjaźnionej firmy w Bielsku Modpro, chłopaki wrzucili wóz na hamownie i tu rozczarowanie wypluło104ps i 214Nm i to z bardzo brzydkim wykresem (postaram się w dalszej części go wkleić)
Zajmuję się mechanika, mam troszkę sprzętu ale wolę korzystać z doświadczenia mądrzejszych niż odkrywać Amerykę.
W aucie jest:
-nowy filtr paliwa
-nowy filtr powietrza
-zaślepiony egr
-wywalony kat i wstawiona strumienica
-przepływka rok temu wymieniana ale mam wrażenie że cały czas osiągi były takie same
-kpl kasatorów hydraulicznych wymieniony ok 30tys km temu
z pomiarów przeprowadzonych vagiem podczas jazdy utrzymuje stałe ciśnienie w kolektorze dolotowym ok 1 bar więcej nie napompuje, pracuje głośno powiedziałbym nawet, ze bardzo głośno w porównaniu do innych aut.
Przede mną jakiś tuningowiec miał ten wóz i sie zastanawiam czy czegoś nie przerobił z takim efektem.
Występuje czasem jeszcze jeden objaw tzn mocno trzęsie silnikiem na biegu jałowym (ale tylko czasem bez konkretnej sytuacji)
Na odpiętej przepływce ma świetny dół, to normalne góra umiera powyżej 3tys.
Czy wg Was możliwe że przy takich modyfikacjach ma takie straty w stosunku do serii (naklejka na słupku wskazuje ze to wersja 113ps)
Aktualnie mam tam jakiś program wgrany jest wyczuwalnie lepiej, jednak czuć że wykres tak samo wygląda tzn chodzi o spadek momentu powyżej 2700obr/min.
Proszę o poradę bardziej doświadczonych kolegów wszak też marzę o 300Nm i gładkim przebiegu momentu
Jestem neptykiem komputerowym i za nic nie mogę dodać tego wykresu więc pod spodem jego adres, jeśli ktoś może wkleić do tematu bardzo proszę.
http://zapodaj.net/a2a32a6c609bd.jpg.html
kadzaf - Wto Paź 22, 2013 19:40
pozostaje wlutowac inne mapki i przeplywke odlaczyc
Remigiusz - Wto Paź 22, 2013 19:49
kaza, Wstaw wtryski od SDI Wstaw sobie mapki mafless z kompem od MK1 i podkręć Turbo na 1.35bara
Ten silnik klekocze niestety przez to ze pompo wtryski siedzą
[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 20:49 ]
Aha i pozostaje wstawić większą Turbinę jak nie chcesz mieć takiego spadku mocy
kaza - Wto Paź 22, 2013 19:57
Dzięki chłopaki za szybką reakcję, ale proszę rzućcie okiem na wykres, sprawa rasowania to drugorzędna rzecz na razie denerwuje mnie odstawanie od serii, nie wiem czy to normalne taka zapaść w obrotach w momencie i mocy powyżej 2700obr/min czy może jakaś awaria trapi mój silnik.
Wspominając głośną pracę nie miałem na myśli pracy silnika, ale pracę turbo sprężarki, bardzo głośno gwizda ale nie jest to pisk charakterystyczny dla umarłej po prostu na razie świst jakby pompowała z 2 bary zamiast jednego.
Remigiusz - Wto Paź 22, 2013 20:00
Cos masz zepsute po takim wykresie Albo wchodzi w komp w jakiś tryb awaryjny albo coś z sprzęgłem nie halo
Normalne to nie jest ten twój wykres
kaza - Sob Lis 02, 2013 08:58
no właśnie wydawało mi sie, że pewnie spada doładowanie, ale ono cały czas jest stałe przy pełnym obciążeniu i wynosi ok 1 bar.
Mam wrażenie, że po odpięciu przepływki wykres się częściowo prostuje (nie czuć tak bardzo spadku momentu powyżej tych 2700) ale czy możliwe żeby przepływka takie jajca robiła???
Sprzęgło jest OK
[ Dodano: Sob Lis 02, 2013 08:58 ]
Widzę Panowie, ze nikt nie ma pomysłu...
|
|