|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Przy jakim cisnieniu puszcza korek od zbiorniczka ?
dawidd - Sob Lis 02, 2013 07:40 Temat postu: [R416] Przy jakim cisnieniu puszcza korek od zbiorniczka ? Witam
Przy jakim ciśnieniu powinien pościć korek od zbiorniczka wyrównawczego ?Chyba mi sie ten korek zaciął i nie puszcza w ogolę, a rozebrać tez go nie mogę bo jakiś zapieczony
tronsek - Sob Lis 02, 2013 07:46
dawidd napisał/a: | Przy jakim ciśnieniu powinien pościć korek od zbiorniczka wyrównawczego ? | 0,9-1,2bar.
Kozik - Sob Lis 02, 2013 08:56
pompowałem niedawno układ i korek drastycznie puszcza przy ok 1,4-1,5 bar
szoso - Sob Lis 02, 2013 11:50
dawidd napisał/a: | Przy jakim ciśnieniu powinien pościć korek od zbiorniczka wyrównawczego ? |
Vernet podaje, że 1bar.
dawidd napisał/a: | Chyba mi sie ten korek zaciął i nie puszcza w ogolę, a rozebrać tez go nie mogę bo jakiś zapieczony |
To kup nowy, koszt około 15-20zł.
SyntaX - Sob Lis 02, 2013 15:25
Jaja sobie robicie czy o drogę pytacie.
Korek z wysyłką kosztuje 15zł jak nie jesteś pewien czy jest OK to kup nowy i tyle.
Wnerwia mnie ta nasza mentalność motoryzacyjna.
Odnoszę wrażenie że 50% klientów zjawiających się na serwisie kupiło sobie auto na pokaz.
Poklejone to to na opaski, przy robocie chcą najtańsze części britschita zawieszenia wybite i żałują na wszystko.
Kurde jak widzisz że coś się dzieje z korkiem to to się po prostu wymienia i tyle.
dawidd - Sob Lis 02, 2013 16:25
kolega SyntaX, należy do osob które wymieniają pol silnika jak cos nie tak? Ja tam wole sprawdzić czy mam uszkodzona część zanim ja wymienie. Szczegolnie korek którego sprawdzenie zajmie 2 minuty majac wiedzę od osób które coś wniosły do tego tematy.
pozdrawiam
Tomi1 - Sro Lis 06, 2013 22:08
mój brand new też ma wypisane 1.0 bar a puszcza w okolicach 1.5
wymieniłem bo stary w ogóle nie trzymał
SyntaX Ty jesteś serwisantem czy jak
sztuka to zdiagnozować i ewentualnie wymienić daną część a nie powymieniać szereg części bo to tylko kilkanaście złotych kosztuje a później rachunek na Pińcet za pare pierdół a do tego połowa nie potrzebnie wymieniona
po co sie ograniczać jak auto sie zepsuje kupić nowe i po sprawie
chyba że i nowe sie popsuje to aaa no tak wymiana na nowe
SyntaX - Czw Lis 07, 2013 08:01
Tak prowadzę serwis i u mnie nie ma czegoś takiego że tylko trochę źle działa. Zrozumiałem to tak że korek nie puszcza wcale.
Ja się nie bawię w jakieś pseudo regeneracje czy zamienniki od Tionga z bazarku.
Jak mi klient mówi że bym po HGF wyczyścił zbiorniczek wyrównawczy to mówię że pomylił adresy.
U mnie układ wodny się cały rozbiera na części pierwsze i płucze wszystkie węże zbiorniczek i korek nowe nagrzewnica płukana (bo zaraz przyjedzie że słabo grzeje)
Uszczelki silnika wymieniam wtedy wszystkie - Jak chce na starych - Proszę bardzo ale nie u mnie.
Na silikon to można traktory składać i jakoś na brak klientów nie narzekam.
Zdjęcie kolektora = obowiązkowo nowe uszczelki
Pierwsza wymiana oleju po sprowadzeniu auta = obowiązkowo płukanie silnika i weryfikacja rozrządu.
Kiedy w końcu ludzie nauczą się naprawiać auta a nie je łatać.
Kiedy w końcu ludzie zrozumieją że auto to nie tylko koszty paliwa i przy zakupie uwzględnią koszty utrzymania a nie bo takie ładne i sąsiad będzie mi zazdrościł.
dawidd - Czw Lis 07, 2013 12:51
SyntaX, wymieniasz wszystko po hgfie nawet nagrzewnice? Ciekawe czy jak kable WN zmieniasz to tez przy okazji cewkę, komputer sterujący i tylne pasy bezpieczeństwa.
Wymieniasz nagrzewnice a rozrząd sprawdzasz? Wolałbym w ciemno wymienić rozrząd, a nie go weryfikować bo nawet pasek po 50 czy 80 tys jak są szczelne obudowy i uszczelki potrafi wyglądać jak prawie nowy
To jest chyba własnie sztuka być dobrym mechanikiem i umieć naprawić nie wymieniając wszystkiego, ale tez nie oklejać taśma pękniętego przewodu
pozdrawiam
tronsek - Czw Lis 07, 2013 13:28
dawidd napisał/a: | SyntaX, wymieniasz wszystko po hgfie nawet nagrzewnice? | SyntaX napisał/a: | nagrzewnica płukana | .
dawidd - Czw Lis 07, 2013 20:49
moj blad
|
|