Zobacz temat - [R25] 2.0 IDT Wymiana pierścieni ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] 2.0 IDT Wymiana pierścieni ABS

sojusznik - Nie Lis 03, 2013 19:16
Temat postu: [R25] 2.0 IDT Wymiana pierścieni ABS
Witam Kolegów,

Wczoraj wymieniałem pierścienie ABS wszystko poszło bardzo gładko ale po wymianie jest 1000 razy gorzej niż przed wymianą na popękanych pierścieniach, musiałem wyjąć bezpiecznik bo hamulcy praktycznie brak, opisze objawy: podczas hamowania pedał od samej góry jest bardzo twardy lekko pulsuje ale samochód praktycznie nie hamuje, po dłuższej chwili trzymania hamulca pedał momentalnie spada do samego dołu i wtedy dopiero jest hamowanie, czy ktoś może mi podpowiedzieć co się stało? dodam że cały czas świeci się kontrolka SRS ale ona świeciła się przed wymiana pierścieni

ruszti - Nie Lis 03, 2013 22:44

SRS to od poduszek jest jak coś :)
Svirus - Wto Lis 05, 2013 08:06

czy pierścienie są założone w odpowiedniej odległości od czujnika? i przede wszystkim czy są osadzone w identycznej odległości od krawędzi? jeśli siedzą krzywo nie widzę innej opcji jak problemy z ABSem
leszczu - Wto Lis 05, 2013 09:31

No i czy pierścienie maja oryginalnie 43 zęby ??
sojusznik - Wto Lis 05, 2013 12:31

Jeśli chodzi o ilość zębów to rzeczywiście musze sprawdzić, co do odległości miedzy czujnikiem to jaka powinna być ta odległość? Czy odległość od krawędzi jest sprecyzowana? Czy wystarczy aby obydwa były w takiej samej odległości?
Svirus - Wto Lis 05, 2013 15:09

O ile dobrze pamiętam pierścień znajduje się (bynajmniej u mnie) ok 4 mm od czujnika abs i ok 0,5 cm krawędzi piasty. Myślę, że głównie chodzi tu o stałą odległość aby obracający pierścień nie był scentrowany. (i tylko ja i mój roverek wiemy ile czasu i nerwów kosztowało nas to odkrycie). Wcześniej przeszkadzały nam wyżej opisywane objawy

Ps. Zakładamy oczywiście, że przy wymianie pierścieni w jakiś sposób nie zapowietrzył się układ hamulcowy?

sojusznik - Wto Lis 05, 2013 19:29

Dzięki Svirus, sprawdzę to dopiero w sobotę ale jestem pewien że zarówno lewy jak i prawy są w różnych odległościach od krawędzi piasty więc może to jest właśnie przyczyna, jeśli chodzi o zapowietrzenie, to mam nadzieje że nie chociaż płynu w zbiorniczków w tej chwili jest prawie MAX :) szkoda że nie pamiętam ile było przed wymianą pierścieni
Svirus - Sro Lis 06, 2013 08:11

Nie ma problemu Kolego :) . Najważniejsze, aby auto było wyleczone ;)
tronsek - Sro Lis 06, 2013 08:28

Svirus napisał/a:
Zakładamy oczywiście, że przy wymianie pierścieni w jakiś sposób nie zapowietrzył się układ hamulcowy?
:hm: a jakim cudem miałby się układ zapowietrzyć ?? Przecież przy wymianie pierścieni, nie ingeruję się w hydraulikę układu hamulcowego.
Svirus - Sro Lis 06, 2013 08:40

To akurat Kolego wiem ale czasem mechanika pojazdowa może być złośliwa i po zdjęciu jarzma i tarczy tłoczek zacisku, pozostawiony na dłuższy czas, może w wspaniały sposób opuścić swoje miejsce --> zapowietrzenie układu (a wierz mi,że tak się zdarzało)