Zobacz temat - [R75] Zmiana ustaień zamka centralnego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zmiana ustaień zamka centralnego

Rover_75_1_8_t - Wto Lis 05, 2013 12:01
Temat postu: [R75] Zmiana ustaień zamka centralnego
Witam, czy jest możliwość zmiany ustawień zamka, tak by nie zamykał drzwi po rozpoczęciu jazdy - cholernie mnie to irytuje. Czy da się to zrobić nie podpinając go do komputera? Nie mam w pobliżu fachowca z interfejsem do Rovera. Można zrobić to jakoś samemu (np. tym przyciskiem od kasowania licznika)?
zetes - Wto Lis 05, 2013 13:25

Rover_75_1_8_t, wydaje mi się, że konieczny jest komputer.
wschodni - Wto Lis 05, 2013 13:54

Tak komputer. I tego co sie orientuje to tylko T4 moze to zmienic tak jak otwieranie wszystkich zamkow na raz, a nie kazdy po kolei.
kosaaro - Wto Lis 05, 2013 20:39

Właśnie dowiadywałem się niedawno bo to jest tak wkó.....jące przynajmniej dla mnie
Gość mi powiedział, że zmieni prędkość przy jakiej ma się zamykać na 200km/h i będzie ok. (nie miał T4) Samemu nie zrobisz !! ! Kto to w ogóle wymyślił to nie wiem :(

MaReK - Sro Lis 06, 2013 00:15

kosaaro napisał/a:
Gość mi powiedział, że zmieni prędkość przy jakiej ma się zamykać na 200km/h i będzie ok.

Taki cwaniak ;D ? Ciekawi mnie jego sposób "przyrządzenia tej potrawy" - czekam na wieści.
Konfiguracja tego zjawiska mieści się w obszarze niedostępnym zwykłym maszynom. Jest zapisana w module komfortu GM6, którego nie jest tak łatwo zmusić do współpracy z czymkolwiek innym niż T4 ;/

kosaaro napisał/a:
Kto to w ogóle wymyślił to nie wiem :(

Patent zapożyczony z BMW (jak 90% elektroniki w tym aucie) :) To nic innego jak system antynapadowy - żeby Cię nikt nie wysadził na skrzyżowaniu, tudzież nie otworzył Ci kufra (np. kombi). W BMW faktycznie jest opcja aktywacji tego zjawiska albo po ruszeniu, albo po uzyskaniu określonej prędkości. W naszych autach jest to chyba 7-10km/h (nie ma chyba zmiennej wartości jeśli chodzi o konfigurację na T4).

Pozdrawiam,

Rover_75_1_8_t - Sro Lis 06, 2013 07:58

Dzięki za podpowiedzi - czyli rozumiem, że pozostaje jedynie udać się do mechanika i podpiąć auto pod komputer.
Chociaż i tak mnie zastanawia czemu producent nie przewidział opcji wyłączania tego - bezpieczeństwo przede wszystkim ;) .

longer86 - Sro Lis 06, 2013 09:26

nie chodzi tylko o 75, w alfach stosowany jest ten sam sposób, przynajmniej w 156 był
kosaaro - Czw Lis 07, 2013 20:31

MaReK napisał/a:
To nic innego jak system antynapadowy - żeby Cię nikt nie wysadził na skrzyżowaniu, tudzież nie otworzył Ci kufra (np. kombi)


W każdym chyba aucie jest na konsoli przycisk do zamykania drzwi i można sobie go włączyć kiedy nam to pasuje, Dla mnie to głupota żeby za każdym razem to się automatycznie robiło.

A co przy stłuczce, kolizji kiedy kierowca traci np. przytomność ? Trzeba rozwalać szybę żeby go wyjąć ? czy się samo deaktywuje ?

marcin.misek - Czw Lis 07, 2013 20:56

Cytat:
A co przy stłuczce, kolizji kiedy kierowca traci np. przytomność ? Trzeba rozwalać szybę żeby go wyjąć ? czy się samo deaktywuje ?

podczas kolizji drzwi się otwierają.

kosaaro - Czw Lis 07, 2013 21:28

To chociaż tyle
MaReK - Pią Lis 08, 2013 00:54

kosaaro napisał/a:
W każdym chyba aucie jest na konsoli przycisk do zamykania drzwi i można sobie go włączyć kiedy nam to pasuje,

Można, ale trzeba pamiętać. Tak samo jest z włączaniem świateł i automatycznym uruchamianiem ich po zapłonie. Po co to robić, jak mamy pokrętło i każdy sobie może włączać sam? Żeby nie mieć przykrej niespodzianki jak się zapomni ;)

kosaaro napisał/a:
A co przy stłuczce, kolizji

Teoretycznie powinno się otworzyć, w praktyce... chyba trzeba sprawdzić ;P
Jak miałem przygodę i oparłem się kołem o krawężnik, wywaliło mi poduchy, ściągnęło napinacze pasów, to się sam nie otworzył ;) Faktem jest, że przednie poduchy nie ucierpiały ;)

Rover_75_1_8_t - Pią Lis 08, 2013 09:45

kosaaro napisał/a:


Dla mnie to głupota żeby za każdym razem to się automatycznie robiło.



Zgadzam się, zbyteczne wydzieranie się centralnych zamków - jak auto kupiłem w jednych drzwiach nie działał - musiałem wymieniać. Zanim wyjadę z podwórka, zamki 3 razy się otworzą i zamkną - wyjazd z garażu, otwarcie bramy posesji, zamkniecie bramy - to rozwiązanie powiedzmy jeszcze do przyjęcia dla tych co mają wszystkie bramy z pilota sterowane :wink: . Mogę zrozumieć troskę producenta nad naszym bezpieczeństwem, ale opcję wyboru powinni dać :???:

MaReK - Pią Lis 08, 2013 10:15

Cytat:
ale opcję wyboru powinni dać :???:

To też dali... komputerem ;)
W BMW też nie ma tego na wyciągnięcie ręki, trzeba programować ;)

Rover_75_1_8_t - Pią Lis 08, 2013 10:24

No bez przesady, do serwisu jeździć z takim byle czymś. Przecież to są ustawienia jak dla mnie komfortu jazdy, to nie mal tak jak gdybym miał jechać do serwisu żeby mi temperaturę wnętrza auta nastawiali :D
MaReK - Pią Lis 08, 2013 10:35

Pewnie gdybyś kupował nowe auto z salonu zadano by Ci pytanie o opcje do skonfigurowania ;)
A ponieważ kupiłeś auto używane, to musisz jeździć z ustawieniami czyjegoś widzimisię, dopóki nie podjedziesz na T4 ;) Jako ciekawostkę powiem Ci, że po pierwszym padzie zamku wyłączyłem tę opcję w p.dziec ;) Jeszcze jest jedna opcja - otwieranie zamków na raz lub najpierw kierowca, a potem reszta drzwi. Tę opcję mam włączoną, ponieważ zwykle jeżdżę sam i nie muszę eksploatować zamków zbędnym otwieraniem.

Rover_75_1_8_t - Pią Lis 08, 2013 10:48

MaReK napisał/a:
Pewnie gdybyś kupował nowe auto z salonu zadano by Ci pytanie o opcje do skonfigurowania ;)
A ponieważ kupiłeś auto używane, to musisz jeździć z ustawieniami czyjegoś widzimisię, dopóki nie podjedziesz na T4 ;)

No fakt tu masz rację ;-)
Cytat:

Jako ciekawostkę powiem Ci, że po pierwszym padzie zamku wyłączyłem tę opcję w p.dziec ;) .
Jeszcze jest jedna opcja - otwieranie zamków na raz lub najpierw kierowca, a potem reszta drzwi. Tę opcję mam włączoną, ponieważ zwykle jeżdżę sam i nie muszę eksploatować zamków zbędnym otwieraniem.

No i widzę że mamy dokładnie takie same przemyślenia :-)

kosaaro - Sob Lis 09, 2013 16:26

MaReK napisał/a:
W BMW też nie ma tego na wyciągnięcie ręki, trzeba programować


Nie prawda !! ! Miałem bmw serii 7 i nic się nie zamykało samo, był przycisk na konsoli do zamykania i otwierania zamków

MaReK - Nie Lis 10, 2013 19:54

kosaaro napisał/a:
Miałem bmw serii 7 i nic się nie zamykało samo, był przycisk na konsoli do zamykania i otwierania zamków

Toż u nas też jest ;) Na wyciągnięcie ręki lewej... otwieranie/zamykanie.
A to, że nie było automatycznie, wynikało pewnie z tego, że nie było to zaprogramowane ;)

Dziadek - Nie Lis 10, 2013 20:06

To programowanie samoczynnego zamykania wyszło prawdopodobnie po zakazie stosowania antynapadu. Swego czasu byłem w Niemczech świadkiem kampanii przeciw samozamykaniu,które najczęściej zamawiały głupie baby ze strachu przed wtargnięciem do auta seryjnego gwałciciela :grin:
Służby ratownicze podawały za przykład przypadki,kiedy po stłuczce pasażerowie tracili przytomność i nie było pod ręką kamienia żeby wybić szybę i wydostać rannych,np. z płonącego auta.
Ja nigdy nie pozwalam blokować drzwi, co innego blokada wewnętrznej klamki z tyłu-mojego wnuczka nieraz korciło wysiąść w czasie jazdy.

kosaaro - Pon Lis 11, 2013 23:28

Dla mnie to powinno wyglądać tak- seryjnie, bez tego "badziewia" , a jak ktoś chce to sobie programuje żeby mu się zamykało !! !
rikoplus - Wto Lis 12, 2013 15:55

Witam wszystkich dyskutujących.
Oprócz ROVERA 75 1.8 mam jeszcze wytwór amerykańskiej motoryzacji czyli Chryslera Town@Country 2005r. I wiecie co moi drodzy koledzy. W moim Chryslerze te wszystkie funkcje zamykania, odprowadzania świtłami, blokowania przy pewnej prędkości aktywuje lub dezaktywuje sam właściciel wchodząc do zakładek komputera pokładowego i wybierając wygodną dla siebie opcję. Ot i ta często krytykowana hamerykańska technika dla małpy. Pozdro RIKOPLUS. :mrgreen:

kosaaro - Wto Lis 12, 2013 23:02

rikoplus napisał/a:
Witam wszystkich dyskutujących.
Oprócz ROVERA 75 1.8 mam jeszcze wytwór amerykańskiej motoryzacji czyli Chryslera Town@Country 2005r. I wiecie co moi drodzy koledzy. W moim Chryslerze te wszystkie funkcje zamykania, odprowadzania świtłami, blokowania przy pewnej prędkości aktywuje lub dezaktywuje sam właściciel wchodząc do zakładek komputera pokładowego i wybierając wygodną dla siebie opcję. Ot i ta często krytykowana hamerykańska technika dla małpy. Pozdro RIKOPLUS. :mrgreen:



I tak powinno być !!
Ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :)

Z drugiej strony zastanawiam się czy te blokowanie zamków za każdym razem po ruszeniu, nie ma wpływu na usterki zamków, które występują często?

rikoplus - Sro Lis 13, 2013 08:57

"Z drugiej strony zastanawiam się czy te blokowanie zamków za każdym razem po ruszeniu, nie ma wpływu na usterki zamków, które występują często?"

Pewnie ma, bo jednak duzo cześciej muszą pracowac niz normalne pojedyncze otwarcie i zamknięcie po skończonej jeżdzie. Dla bezpieczeństwa kobiet i ich torebek na przednim siedzeniu ma to istotne znaczenie, choc zdeterminowani złodzieje i tak wybijają szybe boczna w drzwiach i torebka znika.
Jak "ZAWSZE SA PLUSY DODATNIE I PLUSY UJEMNE" - mawiają filozofowie.Pozdr RIKOPLUS