Zobacz temat - [R600 SDi] Poprawienie osiągów podczas ciepłych dni
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600 SDi] Poprawienie osiągów podczas ciepłych dni

Pawkaz - Wto Lis 05, 2013 21:39
Temat postu: [R600 SDi] Poprawienie osiągów podczas ciepłych dni
Czy istnieje możliwość, aby poprawić osiągi podczas ciepłych dni ?Powyżej temperatury ok 20 stopni auto gorzej się zbiera.
tomii620si - Wto Lis 05, 2013 23:22

Najprostsze opcje to zimny dolot (bezpośrednio do puszki (ale nie wymontowuj puszki aby filtr był odizolowany))
Dobry filtr powietrza z większą przepustowością powietrza (np. K&N lub Pipercross)

A tak tyćko więcej babraniny może większy IC .. Tylko wtedy już IC nie byłby w ori miejscu bo tam raczej nie ma miejsca a w zderzaku..

BlackD - Sro Lis 06, 2013 09:50

Podepnę się.Z czego IC najlepiej pasuje?
Brt - Sro Lis 06, 2013 10:56

zrób se "tuning za 7 PLN" i w razie potrzeby korzystaj ;) albo generalnei popraw mapę kompa ... chyba taniej wyjdzie niż grzebanie przy IC.
tomii620si - Sro Lis 06, 2013 12:34

Powiem Ci, że kumpel w CRX miał z renault Master i pasował do niego jak fabryczny. Proste mocowania i całkiem nie zła wydajność ale jak to w R600 siądzie to się przekonam dopiero za kilka miesięcy... Ewentualnie jak chcesz obniżyć temp w silniku może bandaż na kolektor coś pomoże ale nie wiem na ile to pomoże w cieplejsze dni silnikowi..



A tak swoją droga bo mnie to zastanawia.. Brt jest coś o Roverach czego Ty nie wiesz ? Jeszcze nie spotkałem się z tematem w którym byś się nie udzielił i odpowiedź nie była by poprawna :) (co widać po ilości Pomógł)..

Remigiusz - Sro Lis 06, 2013 13:41

Kiedy się SDi w serii dobrze zbierał :P

Wgraj sobie mapki do Zabola do tego power button jak radzi Brt i ma to jechać :mrgreen:

Filtry i tego typu rzeczy mało dają bo i tak tobie Turbina znów zagrzeje powietrze IC schłodzi. Ważne tylko ze dbać o regularne wymianę filtrów powietrza oraz paliwa :wink:

Ogólnie co zauważyłem to w tych naszych Dieslach się powinno te filtry co min 8-10tys km wymienić bo mój po 10tys to wygląda jak by tarzał się w jakiejś kotłowni :mrgreen:

Podkręć sobie jeszcze Turbo jak tego nie zrobiłeś na 1.4bara :mrgreen:

A druga opcja to inny IC lub od razu inna Turbinę albo pompę wtrysku :D opcji jest sporo jak chce się dłubać ale nie jest to tanie juz :razz:

Brt - Sro Lis 06, 2013 14:21

eee bez przesady ;) ... dużo o Roverach to wie dr. Marian ;) ... ja tam to tak hobbystycznie
Pawkaz - Sro Lis 06, 2013 20:44

Remigiusz a jesli w ciagu roku robie 5 tys km to czekać do tych 8 tyś czy po roku wymieniać ?
Remigiusz - Sro Lis 06, 2013 20:51

Pawkaz, O kurcze to faktycznie mało :wink: Załóż sobie nowy filtr zobacz jak bardzo jest stary zabrudzony o pojeździj tak z 3 miesiące i zobacz jak bardzo się zabrudził :D Porównaj sobie ze starym rocznym filtrem na przykład co ma tylko te 5tys km :wink:

Możesz jeszcze przedmuchiwać np filtr co jakiś czas tez trochę syfu wytraci z niego :wink: Najgorzej są okresy gdzie jest sucho i dużo kurzu.

Popróbuj sobie zaglądnij i mniej więcej wyczujesz u siebie czas wymiany filtru :wink:

tomii620si - Sro Lis 06, 2013 23:10

W temacie filtrów powiem tak.. Ja mam jeden patent na czyste i bezproblemowe filtry..

Wymiana oleju, filtra oleju, filtrów od gazu i filtra powietrza... i przynajmniej wiem, że nie zapomniałem o czymś i wszystko bangla jak powinno .. :)

Remigiusz - Czw Lis 07, 2013 00:27

tomii620si, Tak tez się robi tylko co innego jak ktoś ma mały przebieg roczny :wink:

Ja takie coś tylko znam z swojego Malucha :D Tam raz do roku filtr przedmucham kompresorem i suma summarum olej wymieniam co 3lata oraz filtr bo nie zdarzam nawet 2tys kilometrów przez ten okres nim zrobić :mrgreen:

tomii620si - Czw Lis 07, 2013 02:19

Hahaha.. To przebiegi widzę miał spore :) Garażowe :)

Ja niestety robię tyle km, że czasami przesypiam poprawną wymiane olejów itd bo gdzieś mi te km uciekają.. (120km dziennie do pracy w 1 stronę i jeszcze do swojej 20km dziennie w strone także moje auta biją multum km)





A co do osiągów to powiem Ci, że miałem wolną chwile jak stałem w korku (i jakoś tak mi się przypomniał ten temat) i nic więcej sensownego mi nie przychodzi do głowy niż to co napisałem..
Dobry dolot --> większy IC .. Ewentualnie jak Ci mało mocy to jakiś chip (może większe wtryski ale przy delikatnym chipie myślę oryginalne wtryski bezproblemowo wydolą). IC np. z mastera 150zł (tyle, że wystaje ze zderzaka) + jakieś kolanka itd. aby to dobrze połączyć i jakiś chip i masz i moc i lepsze osiągi.. Do tego bandaż na kolektor (najlepiej przed chipowaniem) i wtedy masz już zupełnie inne auto.. Tylko inne pytanie. Czy masz na to $ i przede wszystkim czy Ci się chce ..

Brt - Czw Lis 07, 2013 09:28

tomii to gdzie Ty do pracy jeździsz ?? ... ja mam 70km w jedną stronę ;) ... własnie szukam jakiegoś LPG, bo mimo, że diesel tanio jeździ to LPG taniej ;)
szoso - Czw Lis 07, 2013 10:17

Pawkaz, zagadaj z ziomalami z W-wy o chipie, wtedy już nie powiesz że ci się auto muli, z Raptilem lub Markiem :wink:
Co do filtra powietrza, ja nigdy nie patrze na przebieg, widzę że jest brudny to wymieniam, filtr kosztuje grosze bo już od 20zł.

Pawkaz - Czw Lis 07, 2013 10:41

Rozmawiałem z MaReK jakis czas temu i Pelson91 przewiózł mnie 400tka po modyfikacjach.Muszę ponownie nad tym pomyśleć.
tomii620si - Czw Lis 07, 2013 12:39

Brt - z DPL do Wrocka :) (oddają za paliwo jak za bene a na gazie jeszcze ich 70zł dziennie obrabiam także dniówka jest piękna :) )

Powiem tak bo nawet miałem Ci pisać na PW.. Masz mega wiedzę o Roverach, jak sam napisałeś - zamiłowanie to czemu jeździsz alfą ? Wiem, że mają fajną linie ale chyba na tym się kończy (no 2.4JTD jeszcze daje rade)..
Bierz 620Ti z gazem albo jak chcesz coś młodszego to jakiegoś 75/ZT albo ZS na podtlenku propanu :) ..


szoso - nie wiem.. Ja tam tych najtańszych nie kupuje..

szoso - Czw Lis 07, 2013 12:51

tomii620si napisał/a:
szoso - nie wiem.. Ja tam tych najtańszych nie kupuje..

Nie powiesz mi chyba, że Knecht to badziew bo kosztuje 16zł http://www.tomateam.pl/sk...l=filtry&c=1679

bociannielot - Czw Lis 07, 2013 13:14

ja mam "jakis" pierwszy lepszy filtr tam zawsze, nie przywiązuje uwagi do ceny, czy producenta, bo po co skoro i tak go co 10k wymieniam
Brt - Czw Lis 07, 2013 13:40

Alfa ... jest piękna i bardzo fajnie jeździ :) ... a jak już, to w kolejce 159 stoi ;) ZT niezły ale trochę starkawy się robi ;) tego 2.4 najchętniej bym przygarnął ale do 159. W 156 ten silnik 1.9 16V robi wystarczającą robotę ... 2.4 gorzej jedzie. MI niestety do paliwa nie dopłacają, więc oprócz belli będzie jakiś 1.1 LPG niedługo a nie Ti ;)

Gdyby nie K-seria to bym wrócił do R200 pewnie i do niej LPG wrzucił ... ;) ale nie chcę K-serii wiec będzie coś innego :)

tomii620si - Czw Lis 07, 2013 13:50

Ale OT hihi


Szoso - nie wiem. Ja ostatnio wpakowałem zwykły filtr za 90zł i teraz do Ti będę szukał jakiegoś K&N albo pipercrossa :)



Bociek - uwierz jest różnica .. Czasami filtr potrafi zmienić charakterystykę pracy silnik (kiedyś w BMW wrzuciłem K&N dedykowanego to niebo a ziemia)



Brt - no fakt .. 159 piękna fura <3. Jak ma się na to $ to czemu nie ..

Czyli jednak nie wrócisz do Roverków :( . To może kup 200 coupe i na jakimś zlocie zrobi się konkurs mechaników na Swap na Hondowską np. D serie :) jakaś D16z6 Ci się wciśnie i bedziesz miał hihi a tak na serio to szkoda bo dobrze by miał R u Ciebie..

bociannielot - Czw Lis 07, 2013 14:07

tomii620si napisał/a:
szukał jakiegoś K&N albo pipercrossa
KN wkładka? Jesto olejowana czy cos i syfi na przepływkę, więc warto przemyślec jeśli tak jest przepływka (nie wiem co jest w Ti :D ) .

[ Dodano: Czw Lis 07, 2013 14:07 ]
ja nie bede co 10kkm wydawał 90 zl na filtr, i tak zmieniam wszyskie fitry mu więc nie ma co narzekac :roll: ;-) .

tomii620si - Czw Lis 07, 2013 14:23

Nie mokry filtr tylko wkładka bawełniana o zwiększonej przepuszczalności powietrza..
Brt - Czw Lis 07, 2013 15:06

Gdyby nie inne wydatki, to pewnie by juz stał tomcio na parkingu ... no ale narazie to beton ma priorytet ;)

koniec OT chociaż fakt ... ciekawy wyszedł ;)