Zobacz temat - [Rover200] Biały dym + ubywający płyn
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover200] Biały dym + ubywający płyn

mzk93 - Sob Lis 09, 2013 14:35
Temat postu: [Rover200] Biały dym + ubywający płyn
Witam, jestem tu pierwszy dzień, a roverka kupiłem dosyć niedawno, ale zauważyłem ostatnio, że strasznie kopci na biało na zimnym silniku a na rozgrzanym jeszcze bardziej a w dodatku ubywa plynu chłodniczego. Jest świeżo po wymianie rozrządu i pompy wody. Co może być przyczyną ubywania tego płynu i kopcenia z wydechu?
fredii - Sob Lis 09, 2013 14:50

Płyn chłodniczy ucieka do cylindrów. Chyba czeka Cię wymiana uszczelki pod głowicą
mzk93 - Sob Lis 09, 2013 14:59

A jak moge się upewnić, że to jest uszczelka pod głowicą?? prócz jazdy do mechanika.
tronsek - Sob Lis 09, 2013 15:01

Użyj forumowej szukajki. Tematów o uszczelce pod głowicą (HGF) jest całe mnóstwo.
BlackD - Sob Lis 09, 2013 15:37

Jak ucieka płyn i dymi na biało to nic innego jak HGF.
ArO - Sob Lis 09, 2013 17:04

a jak nie ucieka plyn a dymi na bialo?
BlackD - Sob Lis 09, 2013 18:13

To panie masz wodę w wydechu.Pojeździj trochę to odparuje.Na lpg bardzo często skrapla się para wodna szczególnie podczas jazdy na krótkich dystansach gdzie auto nie zdąży się rozgrzać albo ktoś ci numer zrobił i wężem wody nalał w wydech :P
mzk93 - Nie Lis 10, 2013 00:50

A jeżeli ten płyn mi ucieka do cylindrów, to czy bd musiał wymienic uszczelke czy jeszcze dodatkowo pierścienie i bóg wie co jeszcze?? Z tego co spoglądałem to olej mam zdrowy bo niedawno co wymieniony.

@edit:
i orientuje się może ktoś ile tak mniej więcej za wymiane tej uszczelki koszty całkowite?

toksyn - Nie Lis 10, 2013 10:44

Koszta takiej imprezy to od 1200-1500zl..;)
leszczu - Nie Lis 10, 2013 13:11

Ludzie nie piszcie głupot. Od razu jak jakiś problem z k-seria to już HGF.

mzk93, jaki dokładnie masz silnik 75 KM czy 103 KM ??

mzk93 - Nie Lis 10, 2013 13:16

leszczu napisał/a:
Ludzie nie piszcie głupot. Od razu jak jakiś problem z k-seria to już HGF.

mzk93, jaki dokładnie masz silnik 75 KM czy 103 KM ??


Mam silnik 75KM

ArO - Nie Lis 10, 2013 13:23

leszczu, a przez slabe świece może inaczej dymić?

PS sorki, że wcinam się w temat ;p

leszczu - Nie Lis 10, 2013 13:46

mzk93 napisał/a:
leszczu napisał/a:
Ludzie nie piszcie głupot. Od razu jak jakiś problem z k-seria to już HGF.

mzk93, jaki dokładnie masz silnik 75 KM czy 103 KM


Mam silnik 75KM

To tu raczej odpada uszczelka kolektora ssącego.

Kopcenie na biało w dzisiejsza pogode to norma. U mnie nawet jak jest ciepły silnik to kopci na biało, bo paruje woda która zbiera się w układzie.

mzk93, po nocy stania wykręć wszystkie świece i zobacz czy elektroda. jest sucha.

A autka ogólnie jak się zachowuje ?? Jak pracuje na zimnym i ciepłym silniku ?? Jak z mocą ??

ArO napisał/a:
leszczu, a przez slabe świece może inaczej dymić?

Nie. Co masz na myśli inaczej dymić ??

fredii - Nie Lis 10, 2013 14:56

Bez jaj. Gdy przejedzie kilka kilometrów nawet nie kilka to woda powinna wyparować i samochód nie dymi. Białe dymienie owszem, ale nie tak jak opisuje autor tematu. … Strasznie kopci i ubywa płynu… . To, co może być innego? Woda w cylindry i kopci. No i masz rację, bo może być też coś innego np. mikropęknięcia na głowicy i to trzeba też sprawdzić oprócz uszczelki. Znajomy mechanik wymieniał 2 razy uszczelkę w K ( nie u mnie), bo samochód dymił na biało. Za 3 razem doszukali się małego pęknięcia.
mzk93 - Nie Lis 10, 2013 15:05

Generalnie, jak auto stoi odpalone to plynu nie ubywa dopóki silnik sie nie nagrzeje, jak już się nagrzeje to zaczyna kopcić i na 1 rzut oka już widać jak płyn ubywa w zbiorniczku, a co do mocy autka, to zaobserwowałem jej spadek.
BlackD - Nie Lis 10, 2013 15:17

Teoretycznie po zdjęciu głowicy oddaje się ją do sprawdzenia przy takich objawach.Można wtedy uszczelniacze zrobić i planowanie aby powierzchnia była idealnie równa i czysta. Powierzchnię bloku też trzeba oczyścić(papier ścierny 1000) i baaardzo delikatnie na lustereczko. Problemem może być też wżer na bloku i uszczelka nie siada równo. Jak nie zdejmie czapki to się nie dowie. Woda w wydechu odparowuje w momencie jak silnik ma pełną temperaturę. (czyli max 12km w przypadku diesla(u mnie tak jest). Benzyniak wiadomo szybciej się grzeje. Może być tak że płyn znika bo cieknie gdzieś a kolega ma sporo wody w wydechu. Napisz czy auto nie jest mułowate i czy dymi cały czas jak jedziesz czy tylko przez te pierwsze km.

[ Dodano: Nie Lis 10, 2013 15:17 ]
mzk93 napisał/a:
czy bd musiał wymienic uszczelke czy jeszcze dodatkowo pierścienie i bóg wie co jeszcze?? Z tego co spoglądałem to olej mam zdrowy bo niedawno co wymieniony.


Pierścieni nie ruszaj bo jak nie masz wody w oleju ani oleju w wodzie znaczy są w porządku.Zmierz jeszcze ciśnienie na wszystkich cylindrach i napisz jakie masz.
Tak jak pisałem wcześniej.Zdejmij głowicę i oddaj ją do sprawdzenia.Jak zrobisz tak jak ci napisałem to będziesz miał spokój.Jak będziesz przykręcał głowicę to znajdź momenty dokręcania śrub i zawsze dokręcasz od środka zgodnie ze wskazówkami zegara. Dzielisz maksymalny moment dokręcenia na 3 i najpierw wszystkie połową momentu potem jakieś 30nm mniejszym niż max i na końcu max i masz pewność że głowica jest dobrze dokręcona i równo siadła na uszczelce.(jak coś zamotałem z momentem dokręcenia śrub to poprawcie :) ). Jak masz trochę zdolności manualnych to jesteś w stanie samemu zdjąć głowicę. Tylko potem ustaw rozrząd. A i pod żadnym pozorem nie kładź uszczelki pod głowicą na silikonie(robiłem nie jedno auto gdzie uszczelka na silikonie była i było panie bo wodę żre,bo słaby).

mzk93 - Nie Lis 10, 2013 15:18

No właśnie jest bardziej mułowate takie, i dymi cały czas. A jak to byłby wyciek to raczej przez noc by wyciekło, a nie tylko gdy silnik się nagrzeje lub jadę.
BlackD - Nie Lis 10, 2013 15:27

To nie zastanawiaj się tylko demontuj głowicę. Najpierw spuść wodę potem odkręcasz węże wodne, kable wszystkie(opisz sobie karteczkami i poprzyklejaj),ustaw rozrząd na znaki(domaluj swoje dla pewności,czerwony lakier do paznokci jest dobry)zdejmij dekiel zaworów.odkręć wałek rozrządu(jeśli nie masz dostępu do śrub głowicy) tylko nie pomieszaj panewek(poukładaj sobie je obok wałka tak jak zdejmowałeś) odkręć kolektor wydechowy śruby głowicy i w górę. Jak masz jako takie doświadczenie i smykałkę do mechaniki to w 3 godziny będziesz miał głowicę na stole.
Spiro - Wto Lis 12, 2013 22:59

na 99% kupiles trupa z padnieta uszczelka, one lubia padac co jakies 100.000km, ale spokojnie, jak sie nie znasz tomodaj do dobrego sereisu, jesli robisz sam to sruby odkrecaj rowzniez stopniowo zeby nie ppkrzywic glowicy przy sciaganiu. koszt calej zabawy w serwisie to ok 1400zl