|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [k series] różnice pomiędzy 1.8 vvc a 1.8 T
michone - Wto Lis 12, 2013 09:49 Temat postu: [k series] różnice pomiędzy 1.8 vvc a 1.8 T Witajcie.
Czy ktoś z Was wie jakie są techniczne różnice pomiędzy 1.8vvc a 1.8T? na http://www.dvapower.com/ nie znalazłem różnic ( pomijając fakt że jeden ma Turbo a drugi zmienne fazy rozrządu ).
Gdzieś kiedyś czytałem, że różnice są następujące :
1.8 T ma inne tłoki i korby kute i inny stopień sprężania (10,5 vvc 9,6 turbo).
Czy ktoś może mi potwierdzić w/w informację? gdzie mogę znaleźć dane techniczne tłoków i korbów z 1.8T a 1.8 VVC
Czy 1.8T był sterowany programowalnym MEMS3 jak VVC160 czy MEMS 1.9/2 ?
Jako że od jakiegoś czasu zastanawiam się nad rozpoczęciem projektu z jakimś fun autem pomyślałem o zrobieniu ciekawej 200.
Zastanawiam się czy technicznie było by możliwe połącznie silnika 1.8 T z r75 z 1.8vv z mgf i wsadzenie tego do r200.
Ktoś powie że temat skarbonka i nie opłacalne i jest tyle innych rozwiązań, jednak z drugiej strony z UK można ściągnąć r75 1.8t i mgf 1.8vvc i zamknąć się w ok 5-6 tyś zł. Auta po wyciągnięciu potrzebnych gratów można sprzedać handlarzom na części i częśc tej kwoty powinna się zwrócić.
Wiem że ktoś podobny temat próbował ugryźć w poldoroverze ale nie wiem jak to się skończyło.
Pozdrawiam
Markzo - Wto Lis 12, 2013 10:36
Wzorując się na rmmerbros.co.uk
Tłoki do turbo mają taki sam numer jak do n/a
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LFL000990
Wał tak samo
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LEF101790
Głowica również wychodzi taka sama jak w każdej kserii bez vvc:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LDF109390L
Uszczelka pod głowice również
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LVB000320
Dlatego ja tego po prostu nie rozumiem, stopien sprężania inny a graty niby takie same...
Patrząc na ebay.co.uk wychodzi, że nie do konca tak jest, moim zdaniem tłoki z turbo mają mniejsze podcięcia na zawory.
1,8t http://www.ebay.co.uk/itm...=item3a8641e046
1,8 n/a http://www.ebay.co.uk/itm...=item33871f7242
michone - Wto Lis 12, 2013 12:29
Z sieci wynika że dół od 1.8T jest inny niż od 1.8 vvc, pytanie gdzie leżą różnice.
Stopień sprężania musi z czegoś wynikać a nie udało mi się znaleźć stricte wyszczególnionych różnic a katalogi części piszą swoje.
ADI-mistrzu - Wto Lis 12, 2013 14:09
Kiedyś był temat gdzie szukaliśmy różnic bo chyba blok jest ciut wyższy przez co inny jest stopień sprężania.
Po za tym posiada także otwory olejowe dla turbo gdzie w pozostałych są nie wywiercone.
michone - Wto Lis 12, 2013 14:49
Nie wiadomo gdzie można znaleźć szczegółowe dane techniczne? jakiś tecdoc, alldata?
MultecFSO - Wto Lis 12, 2013 15:27 Temat postu: Re: [k sieries] różnice pomiędzy 1.8 vvc a 1.8 T
michone napisał/a: | Witajcie.
Czy ktoś z Was wie jakie są techniczne różnice pomiędzy 1.8vvc a 1.8T? na http://www.dvapower.com/ nie znalazłem różnic ( pomijając fakt że jeden ma Turbo a drugi zmienne fazy rozrządu ).
Gdzieś kiedyś czytałem, że różnice są następujące :
1.8 T ma inne tłoki i korby kute i inny stopień sprężania (10,5 vvc 9,6 turbo).
Czy ktoś może mi potwierdzić w/w informację? gdzie mogę znaleźć dane techniczne tłoków i korbów z 1.8T a 1.8 VVC
Czy 1.8T był sterowany programowalnym MEMS3 jak VVC160 czy MEMS 1.9/2 ?
Jako że od jakiegoś czasu zastanawiam się nad rozpoczęciem projektu z jakimś fun autem pomyślałem o zrobieniu ciekawej 200.
Zastanawiam się czy technicznie było by możliwe połącznie silnika 1.8 T z r75 z 1.8vv z mgf i wsadzenie tego do r200.
Ktoś powie że temat skarbonka i nie opłacalne i jest tyle innych rozwiązań, jednak z drugiej strony z UK można ściągnąć r75 1.8t i mgf 1.8vvc i zamknąć się w ok 5-6 tyś zł. Auta po wyciągnięciu potrzebnych gratów można sprzedać handlarzom na części i częśc tej kwoty powinna się zwrócić.
Wiem że ktoś podobny temat próbował ugryźć w poldoroverze ale nie wiem jak to się skończyło.
Pozdrawiam |
Po kolei.
Ad.1 Bzdura. Korbowody są z tego samego materiału i tak samo obrobione, tyle, że krótsze celem zmniejszenia stopnia sprężania. Tłoki pochodzą z VVC160 (wzmocnione względem zwykłego 1.8/VVC145 - wzmocnione półki).
Ad.2 Danych technicznych to raczej nie znajdziesz, ale informacje powyżej są w 100% pewne.
Ad.3 Tylko i wyłącznie MEMS3, gdyż 1.8 Turbo produkowane było od 2003 roku, a MEMS3 wszedł ok. 2000.
Ad.4 Jest możliwe stworzenie VVC Turbo, potwierdzenia są na Youtube. Ale jeśli kogoś zadowoli ok. 180KM i 260Nm to spokojnie może wykorzystać seryjne 1.8 Turbo. Warto zaznaczyć, że od razu należy iść w sterownik typu Standalone (np. EMU) lub MEMS 1.9/MEMS3 do wersji wolnossącej + świnka (np. Ecumaster), gdyż zastosowanie komputera z 1.8 Turbo jest niezbyt możliwe, z racji m.in innego czujnika położenia wału (przystosowanego do skrzyni Getrag, a nie PG1), magistrali CAN itp... W każdym razie nie warto byłoby pchać się w seryjny sterownik, zwłaszcza, że jest mocno okrojony by nie dorównywać osiągami KV6.
A projekt VVC Turbo w Poldoroverze jest w trakcie. Obecnie odpalone odprężone VVC (Dół z 1.8 Turbo + głowica i osprzęt MEMS2J z VVC). Zresztą na wielu gratach ode mnie...
Panowie, bez obrazy, ale zdecydowanie więcej o K-Serii wiedzą użytkownicy forów FSO. Niedawno pisałem, jak wygląda sprawa bloku w K16 od 1995 do końca produkcji. Jest taki sam w każdej odmianie. W Turbo jedyną zmianą jest otwór pod spływ oleju w dolnej połówce bloku (czyt. pokrywa łożysk głównych). Zasilanie jest wzięte z podstawki filtra oleju.
Markzo - Wto Lis 12, 2013 15:47
I wszystko stało się jasne
MultecFSO napisał/a: | Panowie, bez obrazy, ale zdecydowanie więcej o K-Serii wiedzą użytkownicy forów FSO |
Sam nie raz pisałem, że w temacie Kserii dużo więcej dzieje się poza marką MG/Rover niestety. Taka specyfika tego forum, gdzie Kseria to zło i zaraza, a inni jakoś działają z fajnym skutkiem - Fiacik 1,8VVC z ITB dla przykładu.
michone - Sro Lis 13, 2013 09:02
MultecFSO,
1. Zerknąłeś na linki Markzo ? wg. ebaya tłoki z vvc i 1.8t się różnią co widać na fotkach. O krótszych korbach przeczytałem właśnie na forum fso.
2. Co do mems3 to doczytałem, że jest to jedyny programowalny mems więc byłby chyba najlepszym rozwiązaniem jednak słyszałem że ecumaster nie do końca sobie radzi z ogarnięciem serii k, na wyspach większość korzysta z emeralda jednak nowy cenowo trochę zabija.
3. co do danych technicznych to nigdzie nie ma data sheet do k-series ? rover nie wydał czy nigdy nie ujrzało światła dziennego ?
flapjck1 - Sro Lis 13, 2013 11:22
kolega jaqo z f&f ogarnal fiata 1,8vvc na itb za pomocą EMU, działa dobrze - wyszlo ponad 160 koni z wyjściowych 145
MultecFSO - Sro Lis 13, 2013 20:08
michone napisał/a: | MultecFSO,
1. Zerknąłeś na linki Markzo ? wg. ebaya tłoki z vvc i 1.8t się różnią co widać na fotkach. O krótszych korbach przeczytałem właśnie na forum fso.
2. Co do mems3 to doczytałem, że jest to jedyny programowalny mems więc byłby chyba najlepszym rozwiązaniem jednak słyszałem że ecumaster nie do końca sobie radzi z ogarnięciem serii k, na wyspach większość korzysta z emeralda jednak nowy cenowo trochę zabija.
3. co do danych technicznych to nigdzie nie ma data sheet do k-series ? rover nie wydał czy nigdy nie ujrzało światła dziennego ? |
Ad.1 Niech Ci będzie. Zerknąłem. A ja napisałem wcześniej, że tłoki w VVC160 są inne niż w VVC145tce czy każdym zwykłym 1.8 (łącznie ze 135tka). Zresztą jak spojrzysz na fotkę tego tłoka z Turbo to widać na środku '160', co wynika z faktu, że Turbo dostało z nich tłoki. Budowę K-Serii znam na pamięć, łącznie z różnicami między rocznikami/odmianami.
Ad.2 Owszem programowalna, tylko znajdź kogoś kto Ci taniej niż Ecumasterem to przeprogramuje. W UK remapy kosztują ok. 1200zł, co raczej się nie kalkuluje, bo za 300-400zł można mieć używanego DETa III.
Ściągnij sobie Rave, tam jest sporo informacji, ale nie wiem czy akurat to czego szukasz.
Jaqo ogarniał DETem MEMS2J z VVC 145 + ITB, delikatne pasowanie głowicy z kolektorami i wydech z nierdzewności. Efekt - 166,5KM, a podobno teraz jeszcze coś poprawili. Ciekawe tylko ile tłoki wytrzymają, bo dla zwykłych tłoków z 1.8 (120, 135 i VVC145) granicą jest ok. 165~170KM, dlatego wprowadzono nowe, mocniejsze do 160tek.
ADI-mistrzu - Sro Lis 13, 2013 20:22
MultecFSO, orientujesz się czym technicznie różnią się tłoki 145 od 160?
MultecFSO - Sro Lis 13, 2013 20:43
Wzmocnione półki, w których siedzą pierścienie, bo to właśnie tam pękały standardowe tłoki. Jak widać na fotkach z ebaya denko też zostało zmienione.
Markzo - Sro Lis 13, 2013 22:12
Czyli na dobrą sprawe kupić cokolwiek z motorem VVC 160, korby z turbo dorobić zasilanie oleju dla turbiny i strojonko detem.... wynik całkiem miły by był a i charakterystyka nie głupia
ADI-mistrzu - Sro Lis 13, 2013 22:52
Chyba najlepiej to kupić motor 160, blok wziąć z 1.8T już z gotowym blokiem i zrobić jeden.
Ewentualnie 160 ale po 2003r. gdy silniki miały już inną magistralę olejową, wtedy trzeba tylko w bloku kilka otworów zrobić, nagwintować i można turbo zakładać.
MultecFSO - Sro Lis 13, 2013 23:01
Najprościej to kupić dół z 1.8 Turbo, który w miarę często występuje na allegro i założyć na to czapkę ze 160tki. Od razu masz gotowca z mocnymi tłokami i odpowiednimi korbami. Aczkolwiek ja poszedłbym raczej w zwykłe 1.8 Turbo + ostrzejsze wałki (np. para z TF135, dwa wydechowe z VVC lub customowe). Osprzęt MEMS 1.9 lub MEMS3 jeśli ktoś nie chce kopułki + Ecumaster i ogień.
A co do zdejmowania tłoków z korb. Ktoś może rozbierał K16 i widział, jak to wygląda ? No więc sworznie są pasowane ciasno w główce korbowodu (główka na czas montażu była podgrzewana, co zresztą widać po przebarwieniu) i większość prób demontażu tłoka kończy się jego pęknięciem.
Magistrali olejowej ? Do końca produkcji magistrala była taka sama, tą nową wprowadzono w 2006 razem z uszczelką MLS.
Chyba, że chodziło Ci o dolną połowę bloku, czyli pokrywę łożysk głównych to się zgadza.
Markzo - Czw Lis 14, 2013 08:23
Tłoki są tak jak w Tserii mocowane, nie widziałem żeby mój mechanik miał z tym problemy (8 kompletów tłok+korba rozbierał i składał).
Do jakich mocy styknie bezpiecznie 1,8T z lub bez głowicy VVC? Montował ktoś do tego większego turbo?
MultecFSO - Czw Lis 14, 2013 15:18
Jeździł/jeździ 260 konny VVC160 Turbo. W UK popularny jest remap sterownika na 180KM i 265Nm w przypadku seryjnego 1.8 Turbo, ale jak widać zniesie nieco więcej.
T-Serii nie miałem okazji rozbierać, aczkolwiek o pękaniu tłoków w K-Serii słyszałem nie raz. W każdym razie najlepiej kupić gotowy dół/kompletny 1.8 Turbo i mieć spokój.
Markzo - Czw Lis 14, 2013 16:53
te 260KM to po jakich zmianach? do ilu wydoli seryjne turbo?
MultecFSO - Czw Lis 14, 2013 18:38
Pomyłka. 235KM. Silnik nie tykany + Garret T25.
Nie mam zielonego pojęcia.
Markzo - Czw Lis 14, 2013 18:51
Czyli nie najgorzej, fajna alternatywa dla 2,0t bo silnik spoko młodszy ale pytanie ile zniesie bez awarii.
|
|