Zobacz temat - R600 czy może R400. Silnik SDI czy LPG. do 5500 zł
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - R600 czy może R400. Silnik SDI czy LPG. do 5500 zł

jakmic - Czw Lis 21, 2013 17:25
Temat postu: R600 czy może R400. Silnik SDI czy LPG. do 5500 zł
Witam.

za niecały miesiąc bedę miał zamiar kupić jakieś autko. Bardzo mi się podoba Rover 600-tka w SDI. na autko bede miał zamiar przeznaczyć 5500 zł choć to już górna granica bo chciałbym wydać do 5000 zł i ew. 1000 na rozrząd, oleje filtry i ewentualnie coś tam jeszcze.

Rocznie autem pokonuje do 10 tyś km. Diesel ten podoba mi się za moment, co akurat by było plusem gdybym chciał podpiąć przyczepkę.

Mój dylemat już od pewnego czasu jest taki co wybrać. Im dłużej wertuje temat tym bardziej nie mam pojęcia co robić.

Poprzednie auto to punto (miałem je 3 m-ce), a przed nim Laguna kombi (ponad 2 lata w moim posiadaniu). W punto dostawałem klaustrofobi a w lagunie już ok. Tak więc lubię duże auta. :)

Zastanawiam się jak wypada koszt utrzymania 600-tki na tle laguny 2.0 140KM. Jak z zawieszeniem , silnikiem itp.

co wybrać 400-tkę :( czy 600-tkę :)))) ). czy duża przepaść pod względem utrzymania między nimi.
kolejny dylemat to jaki silnik (w Lagunie miałem 2.0 benzyna 140KM silnik prawie bezawaryjny palił 6,5 trasa 11-14l miasto, ale miasto licząc korki). a tutaj nie chciał bym już samej benzyny tylko albo LPG, albo SDI.

Co wybrać ?? ?


ewentualnie zastanawiam się czy nie kupić jakieś benzyny do 3 tyś i zainwestować w gaz.


coś o sobie :) dlaczego takie auto ?
Mam 22 lata, na razie brak rodziny, ale Narzyczona jest :) , autko bym chciał tak na ok 4 lata. Dzieci brak. 90% moich tras to miasto do 20 km. 10% to tras to pozamiejskie (wiem diesel raczej się nie opłaca, ale mi się podoba - hehe głupie)

Pawkaz - Pią Lis 22, 2013 11:57

Nie miałęm styczności z Laguna-od 4 lat uzytkuje tylko Rovery, wiec napisze tak w skrocie o 600tce :
Najgorszym wrogiem jest tutaj korozja, która atakuje błotniki.Co do silniczka SDi to jesli ktoś nie oczekuje szaleństw to jak najbardziej można polecić.Często wystepują problemy z falowaniem obrotów za co odpowiada wiazka pompy wtryskowej.Oczywiście można się z tym uporać.
Warto sprawdzić stan sworzni.
Dla mnie zawieszenie jest całkiem komfortowe
Wrogiem są także parujące szyby podczas deszczowych dni ( niektore sztuki nie mają filtra kabinowego )
Osobiście sam jeszdze SDi po miesicie i to po krotkich odcinkach a mimo to szybko silnik nabiera temperatury ( nie wiem jak w zime, bo nie jezdze )
Spalania dokładnie nie licze, ale przyjmuje, ze nie wiecej niz 8 litrow przy załączonej klimatyzacji.

tomii620si - Pią Lis 22, 2013 13:18

Powiem tak:

R400 - ciaśniej, głośniej, troche gorzej wykonane, no i nie ma tej indywidualności co z R600. R600 u mnie w mieście są z 4 z czego ja mam dwa.. R400 na każdym rogu :)

Jeśli chodzi o częsci i ich ceny to raczej podobnie. R400 może czasami tyćko taniej ale różnicy myślę większej nie ma ..

Ja bym kupił jednak auto w benz + lpg.. Sam mam 620Si i Ti i utrzymanie auta w gazie mimo wszystko jest tańsze a jak masz kupować to kup już auto z gazem.
Nie opłaca się kupować i zakładać bo przy małych przebiegach tak szybko się nie zwróci a kupując auto z gazem jak bardzo chcesz mieć 0 obsługi wymieniasz filtry, robisz tzw. regeneracje listwy + regulacja (w zakładzie 70zł) i śmigasz..

No i wydaje mi się auto bez turbo jest "mniej obsługowe", mniej może się popsuć a i np. Hondowskie Rovery całkiem fajnie jadą.. Fakt ze moc zaczyna sie tu na około 3.5 a idzie zdrowo od 4RPM ale to kwestia nauki i charakterystyki jazdy.. Hondy po prostu lubią być kręcone i mimo, że mam 131kM zgazowane i zajechane życiem to odstawiam czasami na światłach nim młodych i gniewnych w golfach i innych furmankach od rodziców ..


Ja osobiście polecam 620Si lub Ti (ten drugi to czasami problemy doborem części itd ale rekompensuje to moc) z gazem.. No i te 105kM wydaje mi się za mało jak na taką bude..

bociannielot - Pią Lis 22, 2013 13:21

Ja bym brał 400 w dieslu, a jak gaz to tylko 2.0, to taka moja prywatna opinia ;p .

[ Dodano: Pią Lis 22, 2013 13:21 ]
tomii620si napisał/a:
R600 u mnie w mieście są z 4 z czego ja mam dwa..

Bo Polkowice to bogate miasto i mało kogo nie stać na lepsze auto ;) :D .

jakmic - Pią Lis 22, 2013 16:44

dzięki panowie za odpowiedź, ale nadal mam dylemat co wybrać. Bardziej skłaniam się ku R600 ale jaki silnik. :)
bociannielot - Pią Lis 22, 2013 17:44

http://www.euroncap.com/t...600_1997/1.aspx
http://www.youtube.com/watch?v=YVaYwbU8xzk
może Cię to przekona bardziej do 400 ;) .

Pawkaz - Pią Lis 22, 2013 23:04

jakmic napisał/a:
Bardziej skłaniam się ku R600 ale jaki silnik.

A ile robisz km w skali roku ?
Wiele osob mowi ze przy małych przebiegach diesel odpada.Ja sam jestem przykładem, że można jezdzic klekotem z przebiegiemdo 7 tys w roku.

jakmic - Sob Lis 23, 2013 08:03

Pawkaz, Rocznie właśnie tak do 10 tyś km
szoso - Sob Lis 23, 2013 14:50


Moderator szoso informuje

jakmic ! Dodaj proszę zrzut ekranowy ogłoszenia zgodnie z zasadami kącika.
Brak zrzutu ekranowego kwalifikuje temat do usunięcia.
Jeśli nie wiesz, jak wykonać zrzut ekranowy, zapoznaj się z tym tematem




[ Dodano: Sob Lis 23, 2013 14:50 ]
jakmic napisał/a:
1: http://otomoto.pl/rover-6...-C27714632.html
2: http://otomoto.pl/rover-6...-C31323269.html
3: http://allegro.pl/show_item.php?item=3698856814

Do tego mają być zrzuty.