Zobacz temat - [R620Ti] Szarpanie silnikiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620Ti] Szarpanie silnikiem

papaey91 - Pon Lis 25, 2013 16:59
Temat postu: [R620Ti] Szarpanie silnikiem
Witam,
problem polega na tym że przy mocniejszym dodaniu gazu, gdy turbo się załącza zaczyna szarpać samochodem, silnikiem.
Gdy jedziemy normalnie, lekko obchodzimy się z gazem wszystko jest dobrze.
Mechanicy nie wiedzą co jest tego przyczyną. Za każdą podpowiedź będę bardzo wdzięczny, pozdrawiam.

tomii620si - Pon Lis 25, 2013 19:47

Sprawdź doloty powietrza do silnika, czy z samą turbiną jest wszystko okej ..
greg-si - Pon Lis 25, 2013 19:49

Sprawdź EBC, DV.
papaey91 - Pon Lis 25, 2013 19:53

a mógłbys objanić skrót ebc i dv?
turbina jest po regeneracji. Dolot sprawdze jutro

sudiero - Pon Lis 25, 2013 23:10

ebc - elektroniczne sterowanie turbiny, znajdziesz pod podstawką na akumulator, wchodzi przewód podciśnienia z przepustnicy a wychodzą dwa: do obudowy filtra powietrza i właśnie do dv.
dv - dump valve zawór przy turbinie zwany też wastegate.

Markzo - Pon Lis 25, 2013 23:35

sudiero napisał/a:
dv - dump valve zawór przy turbinie zwany też wastegate.

BŁĄD!!!
DV to dump valve, zawór upustowy PO ZIMNIEJ STRONIE turbo. Jest przykręcony na 3 śruby przy wyjsciu z turbo w strone intercoolera. Upuszcza on nadmiar powietrza z układu po zamknięciu przepustnicy (aby rozpędzone powietrze odbite od zamkniętej przepustnicy nie rozwaliło łopatek turbiny)

Wastegate (WG) to klapka w gorącej części turbo, sterowana "gruszką" - aktuatorem która odpowiada za upuszczenie nadmiaru spalin, czyli za sterowanie wysokością doładowania.


wężyki do DV i EBC, z EBC do WG ;) do tego kable, świece, kopułka. Oraz czujnik położenia wału - czy wtyczka jest ok, kable nie ponadrywane (zdejmij gumę przy samym czujniku, czy kable zaraz przy czujniku są ok). Jest on zamontowany na flanszy skrzyniki biegów od strony silnika (od sciany grodziowej).