Zobacz temat - WYDECH [MG ZR]. ILE I JAK ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - WYDECH [MG ZR]. ILE I JAK ?

spider - Pon Lis 25, 2013 22:34
Temat postu: WYDECH [MG ZR]. ILE I JAK ?
WITAM.
Mam pytanie na ile cali spawacie, spawaliście wydech w MG ZR, z tego co wiem to w serii jest 2.25, więc chyba nie ma najmniejszego sensu spawania też znowu 2.25.
A jak wyglada sprawa z kolektorami wydechowymi? Kupowaliście sportowe? Czy oddawaliście, żeby ktoś Wam to spawał?
Jak już zrobiliście jakie były efekty? Jakiś wykres z rolki?
Sam myślałem, zeby zrobić co na dwóch tłumnikach przelotowych i na 2.25.
Proszę o opinie i może wklejanie jakiś starych tematów przy okazji.

Strzemo - Sro Gru 11, 2013 14:50

Zależy jakiego masz zr'a w 160 fabrycznie jest 4-2-1 którego moim zdaniem nie ma sensu zmienić. Na wiosnę ja składam setup 2.5" na jednym tłumiku środkowym przelotowym i końcowym też przelotowym. Problem jest tylko z sondą za katalizatorem, przydałoby się pobawić kompem ;)
Kozik - Sro Gru 11, 2013 19:10

spider, przeczytaj sobie mój temat o Sierściuchu, niby 200tka VVC ale zawsze to jakiś obraz, wg mnie 2,5" nie ma sensu przy tym silniku bo będzie za luźno i zwyczajnie gówniano, auto bardziej będzie ryczeć ale słabiej jechać, ja przeszedłem z 50mm na przelotowym na 60 na komorówkę, przy założeniu przelotu rozryczałby się i osłabł

[ Dodano: Sro Gru 11, 2013 19:10 ]
no i jeszcze jedna bardzo istotna rzecz, zwężki przy 50mm prawie ich nie było a przy 60mm na każdym łączeniu i przed każdym katalizatorem czy tłumikiem i spore zwężki, jeśli wsadzisz po prostu 2,5cala na przelotach i bez kata to zwyczajnie zabijesz osiągi chyba że masz IDT

Strzemo - Czw Gru 12, 2013 01:48

Tylko że u mnie dochodzi totalnie nowa projektowana sztywna mapa ;) ale może masz rację że 2.5" to ciutkę za dużo. O dziwo mierząc suwmiarką na zewnątrz wydechu wychodzi 2.75", na zewnątrz podkreślam.
Markzo - Czw Gru 12, 2013 16:08

dałbym 2,25 cala, sportowy metalowy kat, środkowy przelot i koncowy komorowy. Powinno to zapychać całkiem zdrowo ;)
Kozik - Czw Gru 12, 2013 18:01

Strzemo, a kto Ci będzie to robił i na czym, jak ja próbowałem coś podumać z VVC to wysyłałem różnym osobom wykresy z oscyloskopu i twierdzili że nie da się (albo im się nie chciało) zrobić coś z zapłonem
MultecFSO - Czw Gru 12, 2013 20:35

Ecumaster obsługuje trigger MEMSa 1.9/3 bez najmniejszych problemów. Przykładem może być 125p z VVC + ITB wystrojone na Ecumasterze. Obecnie ok. 170koni.
W UK popularne są remapy dla Memsa3 robione przez ZandF Tuning (byłych inżynierów z Longbridge). 100% pozytywnych opinii. :)

spider - Czw Gru 12, 2013 21:31

Zacznijmy od tego, że z tego co ja mierzyłem jak wyciąłem kata to w środku mam 2.25, więc bez sensu wsadzać taki sam.
Też się zastanawiam nad tym 2.5.
Obstawiam, że wiecej da nowy sportowy kolektor niż zrobienie pozostej części wydechu ;)
Co do sondy to ja właśnie prowadzę wszystkie rodzaju próby, wsadziłem emulator tydzień jest wszystko ok. Gdy będę coś spawał od nowa, to przed tą druga sonda wsadze wydech środkowy i powinno być ok.
A, żeby było co stroić to trzeba już zrobić dolot i wyżej silnikiem zakręcić ale najpierw trzeba się upewnić czy wszystko wytrzyma ;)