Zobacz temat - [R75] Temperatura silnika i zimne powietrze z nawiewu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Temperatura silnika i zimne powietrze z nawiewu

lero89 - Czw Gru 05, 2013 09:08
Temat postu: [R75] Temperatura silnika i zimne powietrze z nawiewu
Witam wszystkich. Tak jak w temacie napisałem mam problem z temperaturą silnika... nie wiem dlaczego ale wskazówka wg nie podnosi się nawet po dłuższej jeździe... dodatkowo mam problem z nawiewem. Ciągle leci zimne powietrze nawet jak ustawiam na ciepło. Mam nadzieje że ktoś mi pomoże bo same podgrzewanie fotela nie pomaga w mroźne dni :P
rafalmis1 - Czw Gru 05, 2013 09:28

Kolego zapewne termostat musisz wymienić. Podnosi się chociaż trochę temperatura podczas jazdy? Zimne powietrze w środku jest raczej spowodowane błędnym działaniem klapek sterujących nawiewem
lero89 - Czw Gru 05, 2013 09:37

minimalnie się unosi albo wcale... a co do klapek co mogę z tym zrobić?
rafalmis1 - Czw Gru 05, 2013 09:53

najpierw zrób aby się grzał, bo jak w cale to nie będzie dmuchać ciepłym i może z klapkami będzie wszystko w porządku
lero89 - Czw Gru 05, 2013 09:55

ok. jeszcze mam pytanie odnośnie termostatu. do diesla jest potrzebny cały termostat z obudową? bo są same termostaty ale to chyba tylko do benzyny? tak?
developer01 - Pią Gru 06, 2013 15:57

Sprawdź poziom płynu w chłodnicy, jak jest mało to nie będzie ciepełko leciało. Powodem mogą być nieszczelności w układzie chłodzenia.
lero89 - Pią Gru 06, 2013 23:08

poziom płynu jest w normie
Stanislaw - Pon Gru 23, 2013 17:23
Temat postu: czy to termostat?
Mam pytanie w zwiazku z temperatura silnika
Wczoraj zrobilem maly test w zwiazku z niewlasciwymi wskazaniami temperatury silnika,przejechalem ok 60 km z predkoscia do 110 km,temperatura zewnetrzna 14 stopni w plusie.Po powrocie do domu sprawdzilem dolny waz chlodnicy byl zimny,waz gorny goracy,chlodnica przy gornym wezu goraca,zbiornik wyrownawczy goracy.
Dol chlodnicy zimny.
Wskazowka na liczniku ustawila sie po kilkunastu kilometrach na pierwszej kresce,nie zmienia sie jej polozenie pomimo przejechania tych kilkudziesieciu kilometrow.
Dodam ze taki stan utrzymuje sie niezmiennie nawet w lecie gdzie temperatury sa wyzsze i przejezdzam jednorazowo kilkaset kilometrow.
Webasto mam odlaczone,nie dziala poprawnie,w aucie powietrze leci w miare cieple z nawiewow.
Jesli ktos z kolegow mial podobne objawy lub potrafi zdiagnozowac usterke prosze o odpowiedz.
Ja sadze ze jest to wina termostatu ale w zwiazku z trudnosciami przy jego wymianie prosilbym o potwierdzenie mojej diagnozy.
Problem dotyczr silnika diesel CDTI Rover 75
Pozdrawiam
Stanislaw

lero89 - Wto Gru 24, 2013 08:28

wracając do mojego postu jeszcze... nie wymieniłem jeszcze termostatu bo jadąc pewnego dnia coś odmuliło i temperatura zaczeła rosnąć... ale znów jest źle. co to może być?
Stanislaw - Czw Sty 09, 2014 20:17

Czy ktos z uzytkownikow R 75 ma jakies domysly lub tez mial taki przypadek zwiazany z takimi wskazaniami temperatury i jesli tak to co bylo przyczyna? termostat?

[ Dodano: Czw Sty 09, 2014 20:17 ]
Dotyczy mojego pytania z postu powyzej

-mario- - Pią Sty 10, 2014 17:51

Miałem to samo kiedyś w renówce.Winna była niestety zapchana w 75% nagrzewnica.Płyn w niej płynął ale siła nawiewu nie dawała rady dmuchać ciepłym.Prosty test można zrobić.Nagrzać pożądnie silnik i nawiew na siebie i na 1..jak poleci chociażby delikatnie ciepłe powietrze a po przekreceniu na 3 lub wiecej(climatronic) poleci już zimne to raczej zdechła nagrzewnica
kosaaro - Pią Sty 10, 2014 19:00

z dnia na dzień nie zdechła !!
termostat !! !

Stanislaw - Pią Sty 10, 2014 19:19

mario czy odpisujesz na post kolegi lero89?
Bo nie widze za bardzo zwiazku nagrzewnicy ze zlymi wskazaniami temperatury na licznikowych wskaznikach i temperatury wezy silnika.Moj post jest o innej usterce,nagrzewnice wykluczam jako uszkodzona

dany1107 - Sob Sty 11, 2014 15:25

lero89 .Tak jak napisał kosaaro na bank termostat, miałem to samo, przy okazji sprawdz też pompe wody jak jeszcze nie wymieniałeś.
kaisor1 - Sob Sty 11, 2014 16:33

Miałem podobne objawy, wskazówka dochodziła do pierwszej kreski, a ogrzewanie działało słabo - wymieniłem termostat i jest ok. Po jakimś czasie prawa strona nagrzewnicy grzała słabiej to kilka razy wypłukałem nagrzewnice i jest ok. Powodzenia w wymianie termostatu ( trochę się napociłem) ale można samemu.
sqiddy25 - Sob Gru 05, 2015 10:32

Witam! Znalazłem wyciek płynu chłodzącego z przewodu klimatyzacji widocznym w załączniku. Płyn powolutku kapie no i w efekcie w ciągu tygodnia zbiorniczek jest kompletnie pusty. moje pytanie czy lepiej założyć jakąś opaskę, czy wymienić przewód no i od czego zacząć ?
longer86 - Sob Gru 05, 2015 10:40

nie wiem czy zagłębiałeś się w budowę układu klimatyzacji, ale przewód który pokazałeś faktycznie jest od klimy, natomiast nie ma on absolutnie żadnego związku z płynem chłodniczym
sqiddy25 - Sob Gru 05, 2015 10:52

yhym ok zdjęcie znalazłem w necie i wstawiłem.
Możliwe że jest drugi bardzo podobny przewód ? z metalowym zakończeniem z obu stron i owinięty tą '' gumą '' ?

longer86 - Sob Gru 05, 2015 10:56

układ klimatyzacji nie ma nic wspólnego z układem chłodzenia silnika
to 2 odrębne układy

W chłodnicy i nagrzewnicy, przepływając przez silnik i zbiorniczek wyrównawczy krąży płyn

Układ klimatyzacji to zupełnie coś innego i tam krąży czynnik pod ciśnieniem

sqiddy25 - Sob Gru 05, 2015 11:06

no ok zrozumiałem co napisałeś w pierwszym poście :)
więc rozumiem że nie ma podobnego przewodu jak na zdjęciu w którym może być płyn chłodzący. zaraz pójdę szukać dalej skoro tak twierdzisz :)

longer86 - Sob Gru 05, 2015 11:37

przewody od chłodnicy są całe gumowe i o większej średnicy,
sqiddy25 - Sob Gru 05, 2015 12:07

ok ok już oblukałem dokładnie i masz rację znalazłem miejsce wycieku gdzie indziej.
kapie z chłodnicy dokładnie z tego miejsca '' foto '' da się to jakoś uratować ? zrobić coś żeby nie wymieniać chłodnicy czy bez tego się nie obejdzie?

longer86 - Sob Gru 05, 2015 12:50

Obawiam sie, ze to co pokazujesz to Intercooler, i jesli myślisz ze to powód wycieku plynu to raczej nie, chyba ze leci z chłodnicy ktora jest z tylu i wyżej i po prostu scieka po tym elemencie.
sqiddy25 - Sob Gru 05, 2015 12:57

to nie jest ic bo on jest przed chłodnicą wody i jest wąski :) kapie z tamtego miejsca a gdzie wyżej jest nieszczelny to nie wiem, że spływa po brzegach to się domyśliłem :)
zaleje uszczelniaczem i zobaczę co będzie mam nadzieję że przyniesie pożądany efekt.

longer86 - Sob Gru 05, 2015 13:12

Na zdjęciu slabo sie zorientować sorry:) kup proszek k2 stop leak za 6 zl mi pomoglo
pablo - Sob Gru 05, 2015 14:28

Ja bym nie ryzykował uszczelniaczy, nie boicie się o nagrzewnicę że wam zaklei , wtedy będzie dodatkowy problem.
prebenny - Sob Gru 05, 2015 14:33

pablo ja kiedyś w Astrze (2.2 benzyna) wsypałem i nic złego się nie stało. Samochód jak grzał tak grzał a plynu ubywać przestało. Kolega inny w Mondeo mk1 miał identyczną sytuację jak ja. Za każdym razem bez problemu i podziałało.
pablo - Sob Gru 05, 2015 16:02

Przy innych autach też bym zaryzykował ( uszczelniałem u siebie w Vitarze i grzeje do dziś) ale nasze roverki mają jakieś wiecznie problemy z nagrzewnicami które zapychają się same z siebie bez przyczyny więc tu wolę dmuchać na zimne. Ja u siebie już wymieniałem nagrzewnicę , wstawiłem 3 lata temu używkę w idealnym stanie i po 3 latach już to grzanie od strony pasażera pozostawia wiele do życzenia.
AdaskoC - Sob Gru 05, 2015 16:28

Prawdopodobnie masz wyciek w innym miejscu, kapie na przewód od klimy i po nim spływa. Dlatego warto wymyć wszystko pod maską gdy jest wyciek i wtedy widać wszystko jak na dłoni:-)
BetJar - Sob Gru 05, 2015 17:04

sqiddy25 napisał/a:
zaleje uszczelniaczem

Człowieku, ogarnij się, NIE LEJ ŻADNEGO USZCZELNIACZA, kiedyś dawno temu wlałem to g...o do renault 19,
pozatykało dziury i kanaliki niestety też w ukł. chłodzenia, silnik się prawie zagotował.

borsuk88 - Sob Gru 05, 2015 20:48

ja odradzam i to mocno odradzam ci lanie jakiegokolwiek uszczelniacza! u mnie ciekło też w tym miejscu zalałem uszczelniacza - zatkało nagrzewnice , a i tak musiałem wymienić chłodnicę!
MaReK - Sob Gru 05, 2015 21:24

Chłodnica używka albo nowa w zamienniku, to chyba nie są aż takie straszne koszta. Tylko najpierw to zlokalizuj wyciek...

Pozdrawiam,