|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] Brak nagrzewania się silnika po wymianie termostatu
gammathough - Pią Gru 06, 2013 00:47 Temat postu: [MG ZS] Brak nagrzewania się silnika po wymianie termostatu Witka,
dzisiejszy dzień miał być wybawieniem z kłopotów w postaci wolno nagrzewającego się silnika.
Nawet po przejechaniu 30 km wskazówka temperatury ani drgnęła.
Termostat został wymieniony, już się cieszę że problem z głowy.
O ja naiwny...
Po 25 km wskazówka idzie na 1/4 i dalej niet, z dmuchawy idzie "letnie" powietrze.
Na co teraz zwrócić uwagę?
Markzo - Pią Gru 06, 2013 06:10
Odpowietrzyć go
wooy11 - Pią Gru 06, 2013 08:21
ON sam sie odpowietrza własnie podczas takiej jazdy.....poodkrecaj grzanie na max i śmigaj, powinien sie odpowietrzyć
gammathough - Pią Gru 06, 2013 12:26
To ile jeszcze powinienem przejechać, by łaskawca zaczął prawidłowo się nagrzewać?
wooy11 - Pią Gru 06, 2013 12:47
Nie wiem ja Ci powiem jak to wygladało u mnie po wymianie płynu.......po przejechaniu w sumie około 60 km, przestałem dolewac płynu poniewaz poziom sie ustabilizował ale auto rozgrzewało sie po wymianie płynu normalnie jak przed.......mozliwe ze jakas bańka powietrzna trzyma gdzies i nie moze sie odpowietrzyc.......ponaciskaj weże kiedy silnik jest rozgrzany, czasami to pobudzi krążenie Moze nowy termostat sie zwiesil i masz załaczony duzy obieg ? rozgrzej go na postoju, zobacz czy chłodnica jest ciepła ? Jak tak to wg mnie masz otwarty duzy obieg i ciezko auto rozgrzac
mirwin - Pią Gru 06, 2013 13:05
sprawdź czy wąż idący do nagrzewnicy jest gorący.
bizon - Pią Gru 06, 2013 14:09
Cytat: | sprawdź czy wąż idący do nagrzewnicy jest gorący. |
nie moze byc goracy jesli wskazowka ledwo sie rusza. znaczy ze caly plyn chlodniczy ledwo sie nagrzewa.
pewnie jest tak jak pisze wooy11, mozliwe ze nowy termostat tez popsuty
Raptile - Pią Gru 06, 2013 21:55
Markzo napisał/a: | Odpowietrzyć go |
l-seria sama sie odpowietrza, moj zs nagrzewal mi sie w lato ok 5-6 km w zime ok 10
gammathough - Nie Gru 08, 2013 02:28
Odkręciłem grzanie i dmuchawę na max- wała
25 km i bez zmian... Najwyżej się nagrzeje do 1/4 skali i potem znowu opada...
Wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
wooy11 - Nie Gru 08, 2013 10:08
Pal licho z dmuchawą na maxa dmuchanie moze byc na minimum, chodzilo mi o pokrętło grzania na max no ale tak właśnie robisz.......chyba powinienes przyglądnąc sie nowemu termostatowi, miałeś jeszcze sprawdzic ( na postoju ) czy chłodnica jest ciepła bo jak tak to znaczyło by że termostat masz cały czas otwarty. Jak wymieniłes go i zalałeś płyn to po tylu kilometrach ktore zrobileś poziom płynu sie nie zmniejszył i nic nie dolewałeś Zwykle po takiej operacji trzeba ze 2 , trzy razy dolać płynu - to znak ze układ sie odpowietrza.
bizon - Nie Gru 08, 2013 19:38
wooy11 napisał/a: | chodzilo mi o pokrętło grzania na max |
w zasadzie to im mocniej grzane ustawione tym dluzej bedzie sie nagrzewal
wooy11 napisał/a: | poziom płynu sie nie zmniejszył i nic nie dolewałeś |
to by znaczylo ze od poczatku termostat byl otwarty
Patriko2009 - Pon Gru 09, 2013 10:42
Moim zdaniem układ po wymianie termostatu powinno się odpowietrzyć. Ja osobiście niedawno wymieniałem u siebie i po wymienię od razu odpowietrzyłem układ i wszystko było elegancko . To nie jest trudne lecz trzeba trochę uważać.
bizon - Pon Gru 09, 2013 10:51
Patriko2009 napisał/a: | Moim zdaniem układ po wymianie termostatu powinno się odpowietrzyć |
ja nigdy nie odpowietrzalem i nie bylo takich cyrkow. a kilka razy byl spuszczany plyn
szoso - Pon Gru 09, 2013 10:55
Ja też wielokrotnie spuszczałem płyn i nie musiałem odpowietrzać, diesel sam się odpowietrza przecież, to nie benzyniak że trzeba przy nim tańczyć.
Nowe termostaty potrafią już w pudełku być zepsute, dlatego przed montażem lepiej go sprawdzić we wrzątku.
Wszystko wskazuje na to, że termostat jest cały czas otwarty.
gammathough - Sob Gru 14, 2013 15:25
Żeby było zabawniej, jak silnik (na postoju) nagrzeje się do tej roboczej temperatury i jeżdżę nim spokojnie (2k obrotów max), to wskazówka temperatury spada!
Noszkur...
To na pewno termostat czy może jakiś inny babol?
pepesza - Nie Gru 15, 2013 17:15
Jakiej firmy termostat ?
Czesto zdarza się, ze nowy termostat jest po prostu zepsuty. Najpewniej jak dla mnie bedzie wywalić termostat i przejechac sie bez. Podejrzewam ze oring uszczelniajacy jest na termostacie to w tym przypadku proponuje delikatnie zniszczyc stary termostat zeby byl przeplyw i go zamontować. Jeżeli wskazówka sama opada to jest ewidentnie zapowietrzony, mialem tak osatnio w golfie 4 po wymianie rozrzadu niby sie grzal, a jak ruszylem to po 200 metrach wskazowka zaczela opadać
Nowy termostat proponuje wsadzic do jakiegos naczynia np. szklanka zalać go wrzątkiem z czajnika i obserowować czy się otwiera
bizon - Nie Gru 15, 2013 21:30
pepesza napisał/a: | Jeżeli wskazówka sama opada to jest ewidentnie zapowietrzony |
nie tak ewidentnie. po pierwsze diesel sie sam odpowietrza co juz wspomniane chyba 5 razy w tym poscie, po drugie gdy termostat uszkodzony i caly czas otwarty i niepotrzebnie silnik jedzie na duzym obiegu to nic dziwnego ze podczas jazdy wskazowka opada
gammathough - Czw Sty 23, 2014 14:32
Masakra jakaś...
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID999641
To jest ten właściwy "dział", jeśli chodzi o termostat?
wooy11 - Czw Sty 23, 2014 14:50
jak dobrze widze to 15 bedzie ten własnie termostacik
mirwin - Czw Sty 23, 2014 14:56
Myślę, że termostat płynu chłodzącego to tu http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003144
Oznaczenie 14.
wooy11 - Czw Sty 23, 2014 18:09
W R400 pewnie tam jest u mnie w ZS jest w chłodnicy oleju czyli link pierwszy
gammathough - Pią Sty 24, 2014 02:49
Dostałem fotkę od mechanika i definitywnie to jest to co u wooya- w chłodnicy oleju.
Narobił mi meczetu w bani
Niby gadał, że kolanko, w który termostat wchodzi się zdeformowało.
WTF?
Coś też o oringu doczytałem- mógłbym więcej info na ten temat?
wooy11 - Pią Sty 24, 2014 09:18
Ja tam mechanikiem nie jestem ale jak sie obudowa termostatu zdeformowała to masz juz diagnoze Pewnie ta deformacja przyblokowala termostat. Roboty tylko z tym bedzie chyba sporo bo sam widzisz gdzie ten termostat jest Chyba trzeba węże odkręcać.
gammathough - Nie Lut 02, 2014 02:25
Termostat wymieniony drugi raz.
I nadak K***A TO SAMO
Nie mam pojęcia już, co to może być...
Bo drugi termostat pod rząd nie może być zdupczony...
Remigiusz - Nie Lut 02, 2014 09:18
Może być mi przy wymianie termostatu u znanego okazały się cztery nowe kupione wadliwe różnych marek
testowałeś termostat w wodzie czy poprawnie dziala ? Odwrotnie zamontowany chyba nie został a obudowa w końcu cała jest czy nie?
bruno573 - Nie Lut 02, 2014 14:41 Temat postu: Termostat Jeżeli ktoś się bawi termostatem przed montażem czyli go ręcznie wciskał i puszczał to go zepsuł. Termostatem nie można się tak bawić bo jak go wciśniesz to żel który go wypełnia się uszkodzi i przestanie prawidłowo działać. Termostat sprawdzisz tylko gorącą wodą!
W Twoim przypadku może być uszkodzona pompa wody trzeba sprawdzić przewody wodne na powrocie z silnika i jeżeli są gorące wymień czujnik tęperatury a jak zimne wymień jeszcze raz termostat (zaobserwój naczynie wyrównawcze wody, czy woda przepływa czy nie jak nie przepływa to może być pompa wody).[/fade]
gammathough - Nie Lut 02, 2014 15:28
Zapomniałem napisać o jednej bardzo ważnej rzeczy.
W sierpniu pękł mi wężyk do zbiorniczka wyrównawczego.
I przez jakiś czas jeździłem na pustym (siłą konieczności), i tylko raz skoczyła mi wskazówka powyżej połowy skali do końca, po czym oczywiście zatrzymałem się na poboczu, zgasiłem silnik i otwarłem maskę, by się wystudził.
A tak btw- czy na pewno TEN można sprawdzić w garnku z gorącą wodą?
mirwin - Pon Lut 03, 2014 09:58
Panowie. Ja tu chyba czegoś nie rozumiem. Co ma wspólnego termostat oleju do termostatu płynu chłodzącego? Myślę, że nie ten termostat wymieniałeś.
wooy11 - Pon Lut 03, 2014 10:55
A jest cos takiego jak termostat oleju ? Z tego co wiem ( ale zawsze moge sie mylić ) to termostat w chłodnicy oleju jest TYM właśnie termostastem ..... znaczy TYM od płynu chłodzacego
mirwin - Pon Lut 03, 2014 12:12
No chyba, że tak. Bo w R400 jest inny.
wooy11 - Pon Lut 03, 2014 12:16
...widzisz, niestety w tym modelu jest on w takim dupo*atym miejscu https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=435214&highlight=#435214
gammathough - Wto Lut 04, 2014 16:13
To ile razy miałbym ten termostat wymieniać, by w końcu wyeliminować go z listy potencjalnych winowajców problemu? Bo zaczyna mnie to już naprawdę wnerwiać...
No i nie dostałem odpowiedzi odn tego, czy ten termostat do ZS-a mogę sprawdzić w garnku z gorącą wodą... Bo coś mi się nie wydaje
Markzo - Wto Lut 04, 2014 16:37
bez jaj, co 2 termostat ma byc dupnięty? kamannnn,.... gamma kazdy termostat sprawdzisz w gotującej się wodzie, przecież on tak ma działac.
|
|