|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214Si] zawory silnika i brak ciśnienia na 1 cylindrze
Argos87 - Pią Gru 06, 2013 14:16 Temat postu: [214Si] zawory silnika i brak ciśnienia na 1 cylindrze Witam. Mam do was pytanie. Pukają mi zawory i chciałbym je wymienić. Możecie jakieś mi polecic? I druga sprawa byłem u mechanika sprawdzał ciśnienie na cylindrach i na pierwszym mam tylko 2bary na 2 i 3 mam 10barów a na 4 jest 11 barów. Czy wystarczy jak wymienię zawory tylko czy i głowica do planowania i obróbki? Także w tej chwili jeżdżę na 3cylindrach ale długo tak nie da rady bo silnik zajeżdżę choć jeżdżę normalnie jak człowiek. Co radzicie w tej kwestii? I jakie sa rozmiary zaworów w moim roverku? 33cm średnica zewnętrzna i 24 wysokość będą dobre?
ADI-mistrzu - Pią Gru 06, 2013 14:37
Argos87, a czemu chcesz zawory wymieniać? Skąd wiesz że to one bez rozbierania? Równie dobrze mogą Ci stukać popychacze.
Głowicę trzeba ściągnąć, rozebrać i sprawdzić czy zawór nie jest podgięty (co jest prawdopodobne).
Tutaj więcej gdybania niż rozwiązywania problemu, ściągniesz głowice to będzie wiadomo
Argos87 - Pią Gru 06, 2013 14:46
Tak pomyślałem że zawory. Bo jak mam silnik włączony to słychać takie obijanie tzw cyk cyk cyk. I czy zimny czy ciepły tak samo. A jakby popychacz siedział to by też by ciśnienia na cylindrze nie było?
zdzichu - Pią Gru 06, 2013 17:21
Jeżeli zawór puka w tłoka to przyczna jest jedna. Przeskoczył pasek rozrządu. A jeżeli przeskoczył to pewnie będzie pogiętych więcej więcej niż dwa. Nie masz na co czekać, głowica do góry i pisz co tam zobaczyłeś. Jeżeli popychacz siądzie to on stuka, ale jest miękki i zaworu nie podeprze.
polofix - Pią Gru 06, 2013 18:27
zdzichu napisał/a: | Jeżeli zawór puka w tłoka to przyczna jest jedna. Przeskoczył pasek rozrządu. A jeżeli przeskoczył to pewnie będzie pogiętych więcej więcej niż dwa. Nie masz na co czekać, głowica do góry i pisz co tam zobaczyłeś. Jeżeli pochacz siądzie to on stuka, ale jest miękki i zaworu nie podeprze. |
Właśnie. A po drugie jazda ze zgiętymi zaworami to nie na długo, bo może odpaść grzybek zaworu i uszkodzi głowicę i tłok. Przyczyną przeskoczenia paska oprócz tego że mógł być luźny, jest zatarta rolka.
Argos87 - Pią Gru 06, 2013 19:33
Rozrząd wymieniany 3dni temu a te cykanie w silniku od miesiąca.
[ Dodano: Pią Gru 06, 2013 19:33 ]
I czy od popychaczy może na cylindrze nie być ciśnienia?
ADI-mistrzu - Pią Gru 06, 2013 21:29
Argos87, nie.
Jeśli na starym CI przeskoczył i pogięło zawór to na nowym tez będzie stukać.
Lepiej już nie jeździj, bo możesz zniszczyć gniazdo zaworowe.
Argos87 - Pią Gru 06, 2013 22:31
To musze zdjąć głowice zeby sprawdzic dlaczego cisnienia niema na cylindrze??
ADI-mistrzu - Sob Gru 07, 2013 19:13
Tak, raczej na 100% głowica.
Argos87 - Sob Gru 07, 2013 21:28
A co to moze byc tak na pierwsze diagnozy? Słabsza moc na biegach lekko szarpie nawet na 2 jak puszcze pedał gazu..... i tak jak mówiłem brak cisnienia na jednym zaworze
[ Dodano: Sob Gru 07, 2013 21:22 ]
a i dodam ze płynu chlodniczego mi ubywa... ale leci na zewnątrz na szczescie
[ Dodano: Sob Gru 07, 2013 21:28 ]
jeszcze jedno sprawdzałem cisnienie na cylindrach i tak
1 cylinder - 2 bary
2 cylinder - 10 barów
3 cylinder - 10 barów
4 cylinder - 11 barów
ADI-mistrzu - Sob Gru 07, 2013 22:05
Zdejmij głowicę.
Po ciśnieniach to silnik dogorywa (tym bardziej jeśli mierzone na ciepłym).
Argos87 - Nie Gru 08, 2013 10:57
Mierzone na zimnym
leszczu - Nie Gru 08, 2013 14:44
A ja bym sprawdził ustawianie rozrządu.
Argos87 - Nie Gru 08, 2013 15:15
leszczu rozrząd dobrze jest ustawiony....jutro wstawie niech zdejmuja glowice
|
|