Zobacz temat - [R75] Problematyczne odpalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problematyczne odpalanie

krucha91 - Pon Gru 16, 2013 16:22
Temat postu: [R75] Problematyczne odpalanie
Witam. Otóż mój problem wygląda następująco:

Wsiadam rano do auta i Roverek odpala bez najmniejszego problemu, gdy silnik jest w pełni nagrzany także odpala bez problemu. Niestety problem pojawia się przy temperaturach pomiędzy min a max. Najczęściej wygląda to tak, ze gdy przejadę powiedzmy 10km i silnik nie zagrzeje sie całkowicie a chcę go odpalić ponownie to zostaje stać na najbliższą godzinę lub dwie aż silnik całkowicie się wychłodzi.

Sprawdziłem całe vacum i jest ok ( przy okazji nie otwierającego sie EGR-a), kompletne wtryski wymieniane jakis miesiąc temu. Poczytałem troszeczkę na forum i skłaniam się w stronę czujnika położenia wału. Czy jest to w jakiś sposób związane, bo nie spieszy mi się by wydawać dość sporo kasy na coś co okaże się sprawne.

W rodzinie jest jeszcze 75 CDti można zrobić jakieś podmiany aby to sprawdzić?

pelson91 - Pon Gru 16, 2013 16:29

ale kręci w ogóle?
krucha91 - Pon Gru 16, 2013 16:32

Tak jakby chciał ale nie mógł:) Rozrusznik normalnie pracuje ale nie umie "zaskoczyć"
szpynior - Pon Gru 16, 2013 18:56

krucha91, może być padający czujnik. Podobnie miałem u siebie, jak możesz to podmień dużo przy tym roboty nie ma.
krucha91 - Pon Gru 16, 2013 21:02

1.Rozumiem ze nie ma róznicy miedzy cdt a cdti i można podmieniać bez obaw?

2.A co sądzicie z tym EGR-em? Pompa vacum normalnie chodzi, przewody podcisnienia wszystkie wymieniłem w obawie ze, którys bedzie przetarty, była tam jeszcze taka "pompka" lub rozdzielacz którą też wymieniłem a EGR nadal stoi w miejscu. Auto strasznie kopci... lewe światło wygląda juz jak przydymiane :???:

rafalmis1 - Pon Gru 16, 2013 21:33

Możesz spokojnie podmienić czujnik od cdti
Rowan - Pon Gru 16, 2013 22:20

krucha91, możesz też spróbować schłodzenia czujnika w momencie gdy nie chce odpalić ;) Ale czujnik położenia wałka rozrządu, a nie wału :) Co do kopcenia, to może być przepływka ;) Ewentualni turbo, albo wtrysk:)
krucha91 - Wto Gru 17, 2013 22:06

Właśnie wróciłem z wizyty na komputerze, Roverka oczywiscie nie było w systemie wiec wszedł przed BMW E46 ( o ile sie nie myle to własnie z niej jest silnik CDT). Błąd jaki wyskoczył to 1E25 "monitorowanie, czujnik prędkości". Macie jakieś pomysły z tym związane? Usłyszałem ze albo czujnik wałka rozrządu albo wału korbowego.

Co najdziwniejsze, po wizycie przestała działać regulacja wysokosci swiateł...

rafalmis1 - Sro Gru 18, 2013 01:55

Odłącz akumulator na 30 minut i sprawdź czy regulacja powróci
krucha91 - Pią Gru 20, 2013 19:04

W ramach zakończenia tematu... Winowajcą był czujnik położenia wałka rozrządu, tak jak sugerowaliście. Koszt 590zł.