Zobacz temat - [R200] Problem z płynem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Problem z płynem

erjot86 - Sro Gru 18, 2013 14:52
Temat postu: [R200] Problem z płynem
Witam!
Przed napisaniem tego tematu oczytałem się o podobnych usterkach i wszyscy zawsze odpowiadają HGF...
Zastanawiam się tylko czy tak jak u mnie możliwe jest że na postoju, przez noc płyn chłodnicy może zniknąć ze zbiorniczka i wlać się do silnika, najprawdopodobniej podnosząc stan oleju na bagnecie. Dzisiaj wykonuję kolejną próbę. Nigdzie nie będę jeździł, zmierzyłem poziom oleju, dolałem płyn do zbiorniczka i jutro jak zniknie to jeszcze raz sprawdzę stan oleju. Dodatkowo podłożyłem pod silnik karton by sprawdzić czy płyn nie ucieka inną drogą.

BlackD - Sro Gru 18, 2013 15:06

W teorii możliwe ale to dosyć dziwne byłoby. Teraz w oleju masz płyn? Ile razy już dolewałeś płynu do zbiorniczka i w jakich ilościach? Kolejna rzecz to czy dymi ci na biało po odpaleniu auta i przy ostrzejszej jeździe? Nie przegrzewa się?
erjot86 - Sro Gru 18, 2013 15:19

Czy jest płyn w oleju to jeszcze sprawdzam. Tak jak pisałem wczoraj było oleju na bagnecie na wysokości 2 miernika, gdy dolałem wczoraj płyn i sprawdziłem dzisiaj okazało się że nie ma płynu a olej wzrósł do 3 miernika (najprawdopodobniej bo nie wiem czy wczoraj zrobiłem dokładny pomiar dlatego dzisiaj robię kolejną próbę)
Po odpaleniu dymi na biało (objaw chyba jakby spalał płyn)
Nie przegrzewa się
Płynu mogę dolewać nawet gdy nie jeżdżę w ilości zbiorniczek na 2 dni

zdzichu - Sro Gru 18, 2013 17:34

Jaki kolor ma olej? Gdyby plyn poszedł do oleju to zrobiła by się jasno brązowa maż.
erjot86 - Sro Gru 18, 2013 22:04

kolor jest ok, jak nowy olej
zdzichu - Czw Gru 19, 2013 09:06

No to raczej wyciek na zewnątrz. Gdyby tyle płynu na zgaszonym silniku poszło do cylindra albo do kolektora to silnik by zablokowało.
robsson78 - Czw Gru 19, 2013 17:54

Korek zbiorniczka może być do wymiany. Nie trzyma zaworek i płyn paruje, choć trochę dużo jak na parowanie ale od tego bym zaczynał bo to najtańsza rzecz a na korku niejeden już się przejechał, że tak powiem.
erjot86 - Pią Gru 20, 2013 14:57

Auto cały czas stało w miejscu. Płyn z całego zbiorniczka wyciekł. Pod autem widać plamy w różnych miejscach. Jest to płyn. Poziom oleju się nie podniósł. Jak ostatnim razem kilka dni temu go paliłem na hol to dymił na biało. Później go przepalałem, również na biało. W tym momencie nie odpala, nawet nie zakręci. Zauważyłem wyciek na zewnątrz spod uszczelki. Najpewniej po dymieniu mam też wyciek do silnika. Uszczelka...
leszczu - Pią Gru 20, 2013 15:09

erjot86 napisał/a:
Zauważyłem wyciek na zewnątrz spod uszczelki.

Typowy objaw przy nowym typie uszczelki.

erjot86 - Pią Gru 20, 2013 16:49

To na jaką uszczelkę mam się teraz zdecydować?
Przybliżone koszty wymiany?

leszczu - Pią Gru 20, 2013 16:55

erjot86 napisał/a:
To na jaką uszczelkę mam się teraz zdecydować?

Stary typ wzmacniany plus nowe szpilki. Koszt samych części to okolice 400-500 zł robota 300-500 zł.

erjot86 - Pią Gru 20, 2013 18:48

Lublin lub okolica. Ktoś poleci dobrego magika? Naprawdę dobrego... To już 3 taka przygoda
kangaroo69 - Pią Gru 20, 2013 21:06

Ciężko będzie :/ Każdy warsztat robi tak samo, a właściwie nikt nie zrobi nic nowego w tej dziedzinie. Pewne jest że nie powinieneś wracać do obecnego mechanika (jeśli mechanik to robił ). Może silnik już nie bardzo się do tego nadaje ? w jakich odstepach, awaria miała miejsce ?
robsson78 - Sob Gru 21, 2013 17:23

erjot86, Czy przy poprzednich wymianach uszczelek mechanik robił planowanie głowicy i zakładał nowe szpilki ?

[ Dodano: Sob Gru 21, 2013 17:23 ]
erjot86 napisał/a:
To już 3 taka przygoda

W jakich odstępach czasu ?

erjot86 - Pon Gru 23, 2013 10:04

Najpierw uszczelkę wysadziło na zewnątrz silnika, wtedy były wymieniane szpilki i planowana była głowica. Ok 1,5 roku później strzeliła do środka, niestety było to w długiej trasie, nie wiedząc o tej awarii, nie rosła temperatura zatarł się silnik, obróciło panewkę. Wymieniłem silnik 1,5-2 lata temu. Był w Roverze 416 z przebiegiem 80 tys km. Przez ten czas zrobiłem na nim może 20tys km i wychodzi na to że uszczelkę rozwaliło do środka, bo dymi na biało i na zewnątrz bo widzę niebieskie wycieki z silnika. Naprawiamy i sprzedajemy...
robsson78 - Wto Gru 24, 2013 23:16

erjot86, 80 tysiaków to akurat pora na wymianę uszczelki i dobrze zrobiona, na drugie tyle powinna wystarczyć więc przemyśl tą sprzedaż. A jak z rozrządem i pompą wody w tym silniczku ?
erjot86 - Sro Gru 25, 2013 00:12

rozrząd był robiony po zmianie silnika, pompa też. coś większego by się przydało. ten dobrze służył ale czas na zmiany... minęło kilka lat, ceny bardzo się zmieniły, różnica kupno-sprzedaż spora, aż szkoda oddawać