|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] odczytanie błędów
przemo119 - Nie Gru 22, 2013 18:27 Temat postu: [R414] odczytanie błędów Witam
Wiecie może czy w Roverku z 1997r z silniczkiem 1,4 da się za pomocą tego urządzenia odczytać błędy
http://allegro.pl/269-bez...3810345953.html
A jeżeli nie to może polecacie jakieś dobre urządzenie do odczytania błędów w Roverku
pelson91 - Nie Gru 22, 2013 18:28
błędy w roverku 414 można odczytać zwierając konkretne piny w kostce OBD2. tzw "wybłyskiwanie błędów"
przemo119 - Nie Gru 22, 2013 19:21
w benzynie nie ma tej kontroli
tak można odczytać tylko w dieslu
pelson91 - Nie Gru 22, 2013 19:23
o masz. lol, to sorry, człowiek się uczy całe życie a i tak umiera głupi
wooy11 - Nie Gru 22, 2013 19:57
Hmmmm prawie wszystko mogące urządzenie za 37 zł Coś tu chyba nie gra
przemo119 - Nie Gru 22, 2013 20:59
znajomy ma to urządzenie i testował na volvo i chodzi nawet dobrze ale nie wiem jak jest z roverkiem
wiem ze jest gniazdo obd ale czy to jest OBD2
zdzichu - Nie Gru 22, 2013 21:10
Z Roverkiem ten numer nie przejdzie, nie połączy się.
sTERYD - Nie Gru 22, 2013 21:23
Inna sprawa, że odczytanie błędów w tym aucie to nic nie da. Jak coś nie działa, to można zdiagnozować i bez komputera.
przemo119 - Nie Gru 22, 2013 21:50
sTERYD, no nie zawsze
miałem sytuacje ze auto mi gasło nie nie chciało zapalić dopiero po jakimś czasie paliło pojechałem na błędy i okazało ze jest walnięty czujnik temperatury po wymianie gaśniecie auta się skończyło a cały czas myślałem to to pompa paliwa
sTERYD - Nie Gru 22, 2013 23:07
ale ani diagnoza czujnika temperatury nie wymaga komputera, ani odczytanie błędu czujnika temperatury nie musi oznaczać, że czujnik jest padnięty. Zresztą jak komputer widzi przerwę w obwodzie, to na pierwszy rzut oka widać. Tak więc pozwolę sobie podtrzymać powyższe zdanie.
wooy11 - Pon Gru 23, 2013 09:46
To po co sa te urzadzenia diagnostyczne ....ze sie tak zapytam ?
pelson91 - Pon Gru 23, 2013 14:42
do zarabiania pieniędzy
przemo119 - Pon Gru 23, 2013 19:12
sTERYD, ale czujnik raz chodził poprawnie a raz mu coś odbijało
wooy11 - Pon Gru 23, 2013 19:28
I dąc tropem rozumowania niektórych kolegów są TU tacy magicy którzy, nie wiem....wzrokiem węchem , na słuch są wstanie określić takie parametry jak np ciśnienie w klimie, wydajność przepływki, kat wyprzedzenia wtrysku, parametry zwiazane z przepływem paliwa w pompie itp itd i jeszcze zrobią to za free Pewne parametry, chyba dość istotne można "zmierzyć " tylko takimi urządzeniami...... to nie luz w kierownicy czy stukająca koncówka i nie zebym był złośliwy pozdrawiam i życze wszystkim wesołych bezawaryjnych świat
zdzichu - Pon Gru 23, 2013 20:16
wooy11, można to wszystko zmierzyć mając dobry sprzet pomiarowy i znając parametry czujnika czy mechanizmu wykonawczego. Niektóre elementy można sprawdzić miernikiem ale czasem jest potrzebny oscyloskop, termometr, wakuometr itp. Powiem więcej, wymieniając wszystko co wskaże komputer nie mierząc obwodu, szczelności itd to można się czasem zdziwić jak kierowca wraca czerwony ze złości. Komputer oszczędza czas wskazując błąd. Często usterka mechaniczna wywala błąd czujnika czy mechanizmu wykonawczego.
sTERYD - Pon Gru 23, 2013 20:20
Myślisz, że Twój komputer zna takie parametry jak ciśnienie w klimie, wydajność przepływki (w ogóle co to takiego)?
zdziwisz sie, ale nie. W dieslu faktycznie jest kilka prametrów, których nie da się sprawdzic i prawidłowo ustawić bez kompa. W benzynie serii K nie ma takiej konieczności, co nie znaczy, że w niektórych sytuacjach nie ułatwia to diagnozy niektórych uszkodzeń, ale bardzo rzadko podaje bezpośrednio diagnozę. A praktycznie wszystko w tym silniku da się zdiagnozować w inny sposób.
wooy11 - Pon Gru 23, 2013 20:38
Ja nie mam mojego komputera ale mam przed soba wydruk z urzadzenia X431 i jest tu znacznie wiecej roznych parametrow i pomiarów, ja podalem kilka ....owszem pewnie nieudolnie to po swojemu przetłumaczyłem bo odczyt jest w j. angielskim, zeby dokladnie wiedziec co o co w tym wszystkim chodzi trzeba miec spora wiedze a ja takiej nie posiadam......co do parametru przepływki to powiem Ci po chłopsku o co kaman chodzi o jej stan np ze spełnia swoje zadanie w 60 , 80 . 70 % ....oczywiscie ten parametr nie jest w procentach ale jak ma sie pojecie to mozna stwierdzic w jakim jest ona stanie....a jak jestes ciekaw jakie mam cisnienie w klimie to moge Ci podac ten parametr tez odczytuje to urzadzenie, rowniez obroty jalowe, srednie obroty na jalowym ( mierzone w okreslonym czasie ) i sporo innych parametrow ktore nie do konca rozumie ale jak wspomnialem nie jestem mechanikiem
sTERYD - Pon Gru 23, 2013 22:38
Po pierwsze Ty masz diesla. A ja pisze o serii K. W tych silnikach sa zupełnie inne komputery i na pewno nie ma tam danych o których piszesz choćby dlatego że nie ma przeplywomierza. Różnic jest całkiem sporo.
Po drugie. Jeśli można odczytać ciśnienie w układzie klimatyzacji, to masz klimatronic. W innych wypadkach nie ma tam przetwornika ciśnienia. Więc sterownik silnika nie zna tej wartości i nie da się jej odczytać z zewnątrz.
Po trzecie pisząc Twój komputer miałem na myśli komputer w Twoim aucie (sterownik silnika).
Swoją droga ciekawe co to za parametr o którym piszesz bo brzmi jak s-f
wooy11 - Pon Gru 23, 2013 22:59
Wesołych Swiat Steryd
przemo119 - Wto Gru 24, 2013 10:28
powróćmy do tematu
Można tym urządzeniem odczytywać parametry i błędy w roverku
Wesołych Świąt
kezmanq - Wto Gru 24, 2013 11:55
Można ale nie w Twoim, połączy się z np. 45
|
|