Zobacz temat - [R200] Pasek klinowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Pasek klinowy

kurtki - Pon Gru 23, 2013 19:02
Temat postu: [R200] Pasek klinowy
Witam, szukałem tematu w wyszukiwarce, ale jeśli chodzi o mój typ silnika nie znalazłem. Dzisiaj pękł mi pasek klinowy. Mam pytanie, czy do wymiany jest potrzebny kanał czy bez się obędzie i jaki typ paska potrzebuje, samochód klimatyzowany. Wesołych Świąt :)
Ukor - Pon Gru 23, 2013 23:57

Twój silnik to 20T2N a pasek masz tutaj : http://allegro.pl/pasek-w...3748317412.html
A co do wymiany to zależy od kreatywności, ale na kanele wygodniej :P

mirwin - Sob Gru 28, 2013 13:30

Ja podczas wymiany zdjąłem przednie prawe koło, odkręciłem osłonę pod silnikiem i w ten sposób wszystko widać i bez problemów da się wymienić.
kurtki - Sob Gru 28, 2013 18:09

Własnie widziałem, że wystaje dolne koło za nadkola. Kurcze udało mi się przez 1,5 h przepchać pasek przez te zakamarki :) . Może ktoś ma jakąś grafikę, co kolwiek jak przebiega pasek klinowy. Może moje pytanie i prośba są głupawe, przyznaję nie mam zielonego pojęcia. Nie widzę wogóle tego napinacza, ale coś wyczułem jakby napinacz od spodu, takie koło bez rowków, czyżby to był on ?
mirwin - Pon Gru 30, 2013 08:42

Tak jest w Rave.
kurtki - Pon Gru 30, 2013 13:13

Dzięki, bardzo pomocny schemat. Teraz mam jeszcze jedno pytanie, prosze o wybaczenie za to , ze tak ględzę :) , jak opuścić alternator. W Polonezie luzowało sie śróbkę i on opadał, tutaj zrobiłem podobnie i nawet nie drgną ;) . Jak to się robi w Roverku ?
sTERYD - Pon Gru 30, 2013 13:57

Nie opuszczasz alternatora. zakładasz pasek na koło na wale, potem na koło sprężarki i pod napinaczem dajesz do góry w okolice koła alternatora. Dalej najlepiej w 2 osoby- jedna luzuje napinacz, druga zakłada pasek na koło alternatora.
kurtki - Czw Sty 02, 2014 19:04

no to jeszcze jedno pytanie za 100 punktów, jak się luzuje napinacz :) . Przepraszam za mase pytań, ale jestem zielony i nie wiem czy znalazłby sie mechanik któryby mi to naprawił bez holowania do warsztatu.
sTERYD - Czw Sty 02, 2014 19:20

musisz obrócić napinacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara za pomocą klucza oczkowego 15. Tak jak jest napisane na rysunku powyżej w punkcie 2.
kurtki - Sob Sty 04, 2014 17:10

Chyba jednak musze sie poddać :( , nie znalazłem tej śruby od napinacza. Niektórzy pisali, że wymieniali pasek w garażu bez kanału, podziwiam i wielki szacunek dla tych którzy to potrafią. Jak daleko można dojechać SDI bez paska ( czy pompa płynu chłodzącego jest napędzana paskiem klinowym). Musze jakoś dojechać do fachowca, no chyba, że jeszcze dostanę jakies koło ratunkowe :) . I tak za wszelką pomoc jaką tu otrzymałem dziękuje.
sTERYD - Nie Sty 05, 2014 03:49

Ta sruba jest centralnie w środku rolki napinacza. Jechać lepiej nie dłużej niż parę minut, bo pompą chlodziwa jest napędzana paskiem
kurtki - Wto Sty 07, 2014 21:48

Właśnie tak się domyslałem z tą śrubą, no to w takim razie walcze dalej :mrgreen:

[ Dodano: Wto Sty 07, 2014 21:48 ]
Wilekie dzięki, udało mi się. Troszkę pokombinowałem, przekręciłem śrubę, zablokowałem klucz o ndwozie i elegancko pasek wskoczył na alternator :)
Jeszcze raz dziękuje :)