Zobacz temat - [R 620 SDI] Dokładny opis czynności przy zaślepianiu EGR
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R 620 SDI] Dokładny opis czynności przy zaślepianiu EGR

daniels1506 - Pon Gru 30, 2013 09:43
Temat postu: [R 620 SDI] Dokładny opis czynności przy zaślepianiu EGR
Drodzy Forumowicze,

Szukałem, czytałem, ale nie znalazłem konkretnego schematu działania przy zaślepianiu EGR. Z której strony go zaślepić? Czy ten wężyk co wchodzi od góry w EGR odciąć i czymś zaślepić czy go wcale nie ruszać?
Trudno jest odkręcić EGR. Czy ktoś ma jakiś patent oprócz WD-40? :D

Z góry dziękuję

BlackD - Pon Gru 30, 2013 12:11

Był temat na forum poruszany i to nie raz. Jak masz zdjętą osłonę silnika masz taką metalową rurkę od dekla zaworów do egr.Odkręcasz dwie śruby mocujące tą rurkę,wsadzasz tam blaszkę nawet z puszki po piwie skręcasz i gotowe. W wężyk możesz nawet zapałkę wsadzić.Ja mam u siebie EGR zaślepiony w ten sposób,wężyka nie zatykałem niczym jest normalnie założony i auto chodzi tak jak powinno.
maciej1 - Pon Gru 30, 2013 16:52

Witam

Rozumiem, że po zaślepieniu zaworu EGR ma lepsze osiągi? Piszesz chodzi jak powinno, tzn?

BlackD - Pon Gru 30, 2013 17:40

Tzn kolego nie jest zamulony,pracuje równo cicho nie dymi nadmiernie.Jedynie co to się troszkę dłużej silnik grzeje ale to jest może subiektywne odczucie.
maciej1 - Wto Gru 31, 2013 12:41

Dzięki za info.
Wsztstkiego naj, naj w Nowym Roku 2014

BlackD - Sro Sty 01, 2014 09:52

Spoczko i wzajemnie
R.E.D. - Czw Sty 02, 2014 10:02

po zaslepieniu jest odczuwalna lepsza praca do okolo 2000 obrotow - pozniej nie czulem zmian. tak jak wspomniano wyzej - wolniej sie nagrzewa. zaslepialem glownie z powodu syfu w kolektorze, ale syf jest nadal, wiec przy okazji wymiany termostatu odslepilem na zime :wink:
daniels1506 - Czw Sty 02, 2014 12:15

Dzięki za pomoc. Wszystkiego najlepszego w 2014 roku ;D

[ Dodano: Czw Sty 02, 2014 12:15 ]
Po pracy postaram się zaślepić tego egr-a. Pojawiło mi się jeszcze jedno pytanie...mogę zaślepić go w miejscu między rurką a kolektorem dolotowym?

Brt - Czw Sty 02, 2014 14:19

Jak nic Ci się z autem nie dzieje, to nie zaślepiaj na zimę ... po zaslepieniu dłuzej się silnik nagrzewa.
daniels1506 - Czw Sty 02, 2014 14:52

No teoretycznie się nie dzieje, ale trochę jakby słabszy jest na wolnych obrotach. Ostatnio jak czyściłem dolot to był tak zasyfiony jakby ktoś tam wiadro smoły wlał.

[ Dodano: Czw Sty 02, 2014 14:52 ]
Więc lepiej go nie ruszać na zimę?

Brt - Czw Sty 02, 2014 15:16

Jak masz wyczyszczony dolot, to ja bym nie zaślepiał, przynajmniej na zimę ... zresztą, możesz zdjąć tylko wężyk sterujący EGRem i sam weżyk zatkać i zobaczysz, czy jest jakaś różnica w pracy silnika. Jeśli będziesz zadowolony, to wtedy pobaw się i zaślep EGR od strony kolektora ssącego, a jak zaślepienie nic nie da, to odetkasz weżyk, założysz spowrotem i będzie działać jak fabryka chciała.
daniels1506 - Czw Sty 02, 2014 15:23

Rozumiem, że to jest ten wężyk, który wchodzi od góry?
Brt - Czw Sty 02, 2014 15:39

tak ... jak go zdejmiesz, to zawór jest cały czas zamknięty i jeśli jest szczelny, to można to potraktować jako "zaślepienie" ... tylko weżyk trzeba czymś zatkać, żeby podciśnienie nie uciekało (to samo podciśnienie na wspomaganie hamulców działa ;) )
daniels1506 - Czw Sty 02, 2014 15:40

Dzięki. Sprawdzę dzisiaj po powrocie z pracy i zobaczymy co się urodzi :D