|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander 1.8 99r.] ciagle problemy, teraz z chlodzeniem
lokka - Wto Gru 31, 2013 01:42 Temat postu: [Freelander 1.8 99r.] ciagle problemy, teraz z chlodzeniem witam was, jestem "szczesliwa" posiadaczka Freelandera od stycznia 2013. Ciagle sie psuje, pochlania mnostwo kasy i co najgorsze niespodziewanie zostaje bez samochodu a do najblizszego przystanku mam 6 km. Mieszkam w lesie.
Ale do rzeczy... Teraz sinik sie przegrzewa, wymienilam miesiac temu uszczelke pod glowica, nowy czujnik temperatury, jest odpowietrzony w dwoch punktach, nowy plyn. Termostat jest wymieniony na ten na wezach. Dalej sie grzeje. Tydzien temu pekla oslona termostatu, zagotowal sie, wymienilam. W czym szukac problemu? Dzis wyjechal z garazu ale nie wiem za ile dni znow sie cos zepsuje.
Przez ten rok wymienilam rozrusznik, nagrzewnice, chlodnice, linki w drzwiach i tylniej szybie, lusterka, sprzeglo, hektolitry plynu do chlodnicy bo grzal sie juz latem, i nie pamietam juz co jeszcze. Oleje i plyny wszystkie zmieniane w warsztacie. W sumie to on co miesiac jak nie czesciej jest w naprawie. Jak juz tyle zrobilam to jest sens dalej go trzymac czy lepiej kupic cos innego? Jedyne czego sie boje, to to, ze znow kupie grata i bede ladowac a tu przynajmniej wiem co mam wymienione. Tylko moj egzemplarz jest taki felerny?
[ Dodano: Wto Gru 31, 2013 01:42 ]
A, i jeszcze przeguby i stabilizator, odpadl mi tlumik ale nie wymienialam, jest tylko pospawana rura, wymienione kable przy tym zoltym wlaczniku kontroli zjazdu przy biegach bo tez nie dzialalo, wysprzeglik. No i juz siada sonda lambda. Troche duzo jak na niecaly rok. Wczesniej mialam audi a6 i przez 5 lat zadnego, ani jednego problemu. Wiadomo, klocki hamulcowe, przeguby itp to co sie zuzywa, a Freelander sypie sie caly. Tak bedzie dalej? No i dlaczego sie gotuje?
SyntaX - Wto Gru 31, 2013 07:03
A termostat masz już zmieniony na ten nowego typu
Wstawiony jest "pajączek" w układ wodny i termostat przeniesiony do przodu silnika
Chodzi mi o układ PTR
http://landstore.pl/rura-...elander-od-2001
Jak robili uszczelkę pod głowica to przepłukali chłodnicę- Możliwe że zapchane kanały wodne - zakamieniała.
Czy przy robocie uszczelki pod głowica zrobili przy okazji rozrząd i wymienili pompe wody = Może pompa już nie wyrabia.
lokka - Wto Gru 31, 2013 12:39
Rozrzad byl wymieniany, pompa wody tez rok temu. Chlodnica jest nowa, uklad wyplukany. Znalazlam ten nowy termostat co otwiera na 82 st. a ja mam ten stary, zamowilam i wymienie moze to rozwiaze problem. Szkoda, ze wczesniej nie wiedzialam, ze powinien isc ten termostat po 2001r. i wymienilam na ten starego typu. Dzieki za pomoc.
sknerko - Wto Sty 07, 2014 09:30
a może masz zapieczony zawór w kolektorze ssącym (taka mała kuleczka stalowa) i co byś nie robiła to gotować go będzie. U mnie jak zakładali LPG to kazałem wywalić ta kulkę mimo ze kłopotów nie miałem ale nauczony doświadczeniem z tymi silnikami wolałem dmuchać na zimne.
SyntaX - Wto Sty 07, 2014 10:21
Potwierdzam
Ja to każdemu wywalam w diabły bo ustrojstwo jest zupełnie niepotrzebne.
lokka - Wto Sty 07, 2014 12:50
dzieki, poprosze, zeby mi mechanik sprawdzil. dzis lub jutro zmieni mi tez termostat mam nadzieje, ze to koniec problemow na jakis dluzszy czas.
sknerko - Sro Sty 08, 2014 09:39
Jak mechanik zdejmie kolektor ssący do sprawdzenia to niech od razu wywali tą kulkę i założy nowe uszczelki bo jak złoży na starej to będzie płyn do cylindrów się przedostawał albo ciekła na zewnątrz.
lokka - Pon Sty 13, 2014 09:59
termostat zostal wymieniony, poki co sie nie gotowal. mechanik nie sprawdzil jeszcze tego kolektora, mial sprawdzic jakby nadal sie grzal. dzis jednak pojawila sie kolejna zagadka - samochod nie odpala. chyba przez mroz bo w nocy bylo -12, po raz pierwszy tej zimy. juz mi rece opadly.
SyntaX - Pon Sty 13, 2014 11:17
Masz multimetr
Wiesz jak pomierzyć akumulator
Może już się kończy życie akumulatora.
Ew. świece do wymiany.
Mój telefon jak coś 515-312-870
zdzichu - Pon Sty 13, 2014 11:27
Nie odpala to zbyt ogólna informacja. Rozrusznik kręci? Jeżeli tak to sprawdż czy jest iskra. Po włączeniu stacyjki słychać pompę paliwa? (ok. 1-1,5 sek)
sknerko - Pon Sty 13, 2014 12:43
Pytanie czy ci płynu nie ubywa bo może puszcza uszczelką kolektora ssącego do cylindra i to tez potrafi spowodować nieodpalanie na mrozie (mnie to spotkało)
lokka - Pon Sty 13, 2014 14:44
dzieki za podpowiedzi
akumulator jest ok, trzyma.
rozrusznik kreci.
iskra jest.
pompe slychac.
swiece juz zalatwione, dzis wieczorem zmienimy. powiem tez o tej uszczelce bo to moze byc to.
dzieki jeszcze raz
sknerko - Wto Sty 14, 2014 08:26
Jakie świece? jak to nie tajemnica, bo na innych niż platynowe długo nie pojeździsz.
lokka - Sro Sty 15, 2014 21:26
Swiece Boscha +38, chyba nie platynowe ale podobno dobre. W kazdym razie sama wymiana swiec nie pomogla, dzis przyszla ta uszczelka kolektora ssacego, samochod jest w tej chwili robiony. Mechanik wyjal ta kulke z kolektora, plynu podobno nie pobieralo nic wiec to raczej nie to co pisal sknerko. jak sie dowiem co i jak to dam znac.
zdzichu - Sro Sty 15, 2014 22:13
Tych nie znam, ale ogólnie o świecach boscha nie mam dobrego zdania.
lokka - Sro Sty 15, 2014 22:36
Moze miales zle dobrane? Ja mam takie ktore powinny isc do mojego silnika.
Uwaga uwaga, Fredek odpalil az milo go znow uslyszec.
Uszczelka kolektora zostala zmieniona, swiece platynowe (stare byly jeszcze ok) i poczyszczone wszystkie kontakty i styki od przepustnicy, wtryskow, od wolnych obrotow i przeplywomierza bo byly zasniedziale. sprawdzone palec rozdzielacza i kopulka rozdzielacza.
Do zrobienia jeszcze bedzie uszczelka pod pokrywa zaworow bo sa wycieku oleju i sonda lambda.
Co do swiec - "do Freelandera najlepsze sa Bosch Super Plus platinium iridium +38 FR 7 KPP33U+ " te sa zalecane przez Freelandera i Boscha.
sknerko - Czw Sty 16, 2014 12:48
lokka napisał/a: | Co do swiec - "do Freelandera najlepsze sa Bosch Super Plus platinium iridium +38 FR 7 KPP33U+ " te sa zalecane przez Freelandera i Boscha. |
Bosh to najgorsze co mogłaś sobie zaaplikować do auta jeżeli pokażesz mi gdzie Land Rover zaleca boshe to uwierzę bo wg mojej wiedzy LR zaleca Champion NLP100290LG.
W serwisie LR swego czasu na problemy z odpalaniem usłyszałem tak:
ja. Nie odpala
LR. jakie sa świece?
ja. Bosh
LR. nie bedzie odpalał.
ja. ale przejechałem na nich tylko 3000km
LR. nie bedzie odpalał , wymienić.
ja. Wymienić OK ale na jakie?
LR. Champion albo NGK
wymieniłem i na NGK zrobiłem grube kilkadziesiat tysięcy. obecnie mam również NGK i latam już 80tys km a zmieniałem z Bosha właśnie i te boshe miały przejechane 15kkm i już przerywały.
[ Dodano: Czw Sty 16, 2014 12:48 ]
Jak stare były OK to niech założy spowrotem i zobaczymy jak długo będzie odpalał
lokka - Czw Sty 16, 2014 13:24
Ale stare tez byly Boscha a zywotnosc boschowskich swiec jest wlasnie 15kkm maksymalnie mozna na swiecach jezdzic 30kkm, z tym ze zaleca sie wymiane swiec co 2 lata bez roznicy ile jest przejechane.
ja mysle, ze to co jest polecane w duzej mierze jest zalezne od tego, z kim serwis/warsztat ma podpisana umowe. Moj chlopak pracuje w warsztacie Bosch Car Service, on mi wszystko naprawia, co wcale nie oznacza ze jest nieomylny no i nie wciska mi Boscha bo moze mi zamowic kazde inne, ale wstawia takie ktore wedlug niego sa najlepsze. Championa tez maja, ale wg niego sa to najgorsze swiece. CHampion ma dobre przewody wysokiego napiecia silikonowe grube, ale nie swiece. jak wchodzi w AutoData to polecane swiece jakie wyskakuja do mojego Freelandera to wlasnie te Boscha co napisalam wyzej. Bylismy tez nie raz w salonie Land Rovera po rozne czesci i chlopaki co tam pracuja mowili, ze Boscha sa bardzo dobre do tego silnika. Ale jezeli masz inne doswiadczenia lub znalazles swiece ktore tobie pasuja najlepiej to dobrze, ciesze sie ze ci sie samochod nie psuje. Ale nie mow, ze Bosch jest do d** bo jak mowilam moje stare swiece byly dobre i nie byly przyczyna usterki
Nie mysl sobie tylko, ze cie w jakis sposob atakuje, tu jest forum i tylko wymieniamy poglady
sknerko - Czw Sty 16, 2014 14:56
w dokumentacji serwisowej LR stoi jak byk wymiana świec raz na 120tys km (Champion) dlatego platynowe. Co 15kkm można zmieniac zwykłe a nie platyne, z reszta jak pisałem jak bosch wytrzyma 15kkm to jest naprawde udana sztuka. NGK sa jeszcze lepsze jak Champion i często wytrzymuja ponad 120kkm. Co 30kkm należy swiece wykrecic i sprawdzic ich stan/oczyścić a jak ktoś wciska ci głupoty że platynowe swiece masz zmieniac tak czesto to jest d... a nie mechanik. Freel to jest któreś juz moje auto z kolei i wszystkie jeździły na NGK bo na Bosch przejechałem sie na jednym z pierwszych aut a potem jak kupiłem auto i był bosch to najczęściej za chwile były problemy. Championy ma kilku moich kumpli i nie tylko w Freelanderach (sam im je poleciłem) i żaden ale to żaden nie zaglądał do nich częściej jak raz na 30kkm. Jeżdżę bardzo dużo bo ok 40 000 km rocznie jednym autem i 10 000 drugim więc musiałbym 2 razy na rok prawie zmieniać świece phi śmiech na sali.
Co do świec championa to poczytaj forum zobaczysz na jakich jeździ rover lub LR, podpowiem albo na Championach albo na NGK, reszta generuje kłopoty.
Oczywiście jak ktoś jedzie raz na tydzień do kościoła to i na polskich Iskrach pojeździ kilka lat.
zdzichu - Czw Sty 16, 2014 18:12
sknerko dobrze pisze, u mnie to nie kwestia złego doboru. To nie był jeden przypadek, to cała seria ,,przypadków" zanim dotarło do mnie że świece boscha są przereklamowane. Były dobre ale 30-40 lat temu
lokka - Czw Sty 16, 2014 20:25
To, ze powinno sie wymieniac swiece co 15 tys to nie wymysl mechanika, warsztatu ani Boscha, ale zalecenie serwisowe. Tak samo jak wiele innych po to, zeby jezdzilo sie bezpieczniej i dla siebie i dla innych uczestnikow ruchu. Ale wy pewnie nie serwisujecie swoich samochodow tylko po prostu jezdzicie poki cos nie padnie. Ja sie klocic o te swiece nie bede bo nie jestem adwokatem boscha, ani sie licytowac co ile wytrzymuje. Ja jestem przykladem ze swiece boscha dzialaja, mozna na nich jezdzic wiec nie siej herezji i nie wprowadzaj ludzi w blad.
Jak masz ksiazke techniczna samochodu to zajrzyj (o ile znasz angielski). Wyrecze cie, tu sa dane techniczne http://www.myfreelander.co.uk/Engine/18k.htm zwroc uwage na spark plugs. tu strona po polsku http://www.partadax.pl/cz.../21044/gsp66527 gdzie stoi jak byk Świeca zapłonowa został wyprodukowany przez: ROVER i nadano mu numer katalogowy GSP 66527. Ponizej znajduje sie lista z samochodami ktore maja fabrycznie montowane dokladnie te swiece Boscha. Zdziwiony?
Wiec zanim zaczniesz sie wypowiadac, ze swiece sa do d.. albo ze mechanik jest do d.. to sie troche zorientuj w temacie. Nie mow ze cos sie nie nadaje i nie obrazaj innych z tym jezdzeniem do kosciola. Znajdz mi link ze LR rekomenduje te swiece co mowisz to podyskutujemy.
zdzichu - Czw Sty 16, 2014 22:02
GSP 66527 to nie bosch tylko angielski UNIPART. Bardzo łatwo sprawdzić.
sknerko - Pią Sty 17, 2014 09:37
Ooo.... to nam sie spacjalistka objawiła .
Od kiedy myfreelander.co.uk jest oficjalna strona LR? albo tym bardziej partadax.pl.
GSP 66527 to oznaczenie świec które robi kilka firm jak kolega wyżej napisał np. Unipart robi je też Febi, Bosch i inni i można je dostać pod nazwa Rover i wtedy nie wiesz kto je wyprodukował. co do zaleceń wymiany mam ksiażke serwisową do mojego autka gdzie sa wypisane przeglądy i co na każdym z nich trzeba zrobić w serwisie i jak serwisuję auto to tego sie trzymam. Freelandery z fabryki wyjeżdżały z założonymi Championami (widziałem takich kilka szt bo już dłuższy czas koleżanko chodze po tym padole) więc jakoś nie widzi mi sie by te swiece nie nadawały sie do tego auta bo tak sugeruje twój facet.
Sama siejesz herezje bo masz jedno auto i przejechałaś nim kilkadziesiat tys co ma dowodzic ze twoje bosche sa nadzwyczajne, ja przejechałem w życiu grubo ponad pół miliona kilometrów przez ponad 20 lat, prawie wszystko benzynowymi autami (własnymi) i chcesz mi wmówic ze nie mam pojecia o czym piszę co?
Sama próbujesz mnie obrazic bo gdybys wykazała odrobine wysiłku zobaczyła jak długo jestem na tym forum i ile tu napisałem to zanim klepneła byś to co napisałaś przemyślała bys 2 razy czy może jednak znam sie na tych autach i rewelacje ze sklepów internetowych nie dziwia mnie a wręcz wzbudzaja czasami przerażenie swoja niefachowościa i bzdurami jakie można tam wyczytać. Swoja droga bardziej wiarygodna bys była jak bys przytoczyła link z jakiegos sklepu typowego do aut LR lub chociaż 4x4 gdzie 10 razy lepiej ogarniaja te auta niż w jakiejs hurtowni.
Co do mojej znajomości angielskiego koleżanko to oprócz ksiażki po angielsku mam tez taką po polsku i niemiecku i książke serwisowa również a do tego dokładnie przejrzałem Rave po angielsku (o ile wiesz w ogóle co to Rave) i tam jest napisane tłustymi literami ze do freelandera w fabryce montowano Spark plugs Champion RC8 PYP I dla twojej informacji dysponuje Rave do wszystkich Freelanderów jakie wyszły plus także programem serwisowym LR w którym można znaleźć przeglądy co i gdzie i kiedy., wszystko po angielsku.
Na koniec choc nie chciałem tego pisać to jednak, Co to za mechanicy którzy nie potrafia znaleźć przyczyny nie odpalania auta w postaci brudnych styków a zamiast tego wymieniaja dobre swiece (sama to napisałaś) i grzebią przy wszystkim do okoła zamiast zacząć od najprostrzych i podstawowych rzeczy czyli czyszcenie styków. Sama sobie odpowiedz.
lokka - Pią Sty 17, 2014 10:07
Co sie tak uniosles? Mechanik znalazl przyczyne w chwile, ale zanim rozkrecili to zapytalam tu na forum czy nie ma przypadkiem jakiegos typowego bledu dla tego modelu. Skoro wiedziales, ze w pierwszej kolejnosci trzeba sprawdzic styki to bylo trzeba napisac. Swiece wymienil bo dostal je od reki, nie rozwiazalo to problemu co bylo do przewidzenia. Zamowil uszczelke, rozkrecil, zobaczyl co sie dzieje i zrobil, bez zadnej pomocy z twojej ani niczyjej strony. Sorry, ale moj mechanik pracuje jako mechanik od ponad 20 lat (i ma doswiadczenie w kazdej jednej marce samochodu, silnikach maszyn i urzadzen przemyslowych, lodzi itp itd), ja tez taka mloda na jaka ci sie wydaje nie jestem, i to tym bardziej nie jest moj pierwszy samochod. I jezdze troche czesciej i dalej niz do kosciola. Wiesz, nie chce mi sie tutaj tlumaczyc, powiedzialam jedynie, ze swiece Boscha nie sa tak zle jak tutaj piszesz i tyle, mam prawo do takiej opinii popartej moimi doswiadczeniami. Co do oznaczen... pisalam juz wczesniej, jest taki program komputerowy AutoData i tam znajduje sie opis wszystkich czesci uzytych w konkretnym modelu, mozliwych zamiennikow itp itd. Dziwne, ze ten program mowi co innego niz twoje ksiazki.
Uderzylam ci w ambicje? Przepraszam, nie to bylo moim celem. Wcale nie podwazam twoich kompetencji, na pewno wielu osobom pomogles ale widze ze masz problem kiedy ktos ma inne zdanie niz ty.
Napisalam maila do stosownego sklepu juz wczoraj i czekam na odpowiedz. Linki podalam takie, jakie na szybko znalazlam. Poza tym mam zaufanie do tego warsztatu, do jego wlasciciela, wszystkich pracownikow i mojego "konkubenta", nigdy nie bylo tak, zeby odwalili lipe ani mnie, ani zadnemu klientowi. Masz jakis problem co do Boschow czy do mnie? ja nigdzie nie napisalam ze te swiece sa nadzwyczajne, po prostu dzialaja. obrazilam cie tym, ze sie z toba nie zgadzam pomimo ilosci twoich postow? wybacz, smieszne. i tyle z mojej strony w temacie. I nie grzej sie tak bo ci sie plyn zagotuje.
sknerko - Pią Sty 17, 2014 12:04
Zadziwiasz mnie. Ciśniesz mi ze sieje herezje polecając świece które LR montuje fabrycznie i które jeżdżą po 100kkm i LR każe je zmieniać przy takich przebiegach a ty piszesz że sie nie znam albo watpisz w mój angielski. Skoro pytasz o typowe błędy LR to czemu wymagasz podpowiedzi o czyszczeniu styków to nie jest Landrowerowa usterka tylko standardowa czynnośc w kazdym aucie. W przeciwieństwie do twoich zaufanych mechaników znajacych sie na wszystkich autach ja polegam na dokumentacji fabrycznej LR a nie na AutoData bo ten program ma tak dużo błędów, że aż dziw że ci twój facet o tym nie wspomniał, są tam błędy które mogą doprowadzić do uszkodzenia silnika ale nie mnie uczyc doświadczonych mechaników. Nie wspomniałem o oczywistych rzeczach bo rozumiem ze jak auto u mechanika to nie każe ci wydać worka pieniedzy dlatego że nie sprawdzi rzeczy oczywistych a świece platynowe do najtańszych nie należą. Widzę jednak ze zmieniasz drogie swiece co 15kkm bo ci tak powiedzieli i tyle a nie pomyślałaś że na świecach zwykłych za ułamek ceny platyn pojeździsz tyle samo. Przy tym pouczasz nas tu jak często zmieniać świece a nie za bardzo masz o tym pojęcie co wyraźnie widać z twoich wpisów.
Dobra kończę bo i tak pewnie twój facet lepiej zna sie na LR jak Anglicy więc szkoda dyskusji.
lokka - Pią Sty 17, 2014 13:49
Boze czlowieku swiece sie zmienia nawet jak sa jeszcze dobre, takie sa zalecenia serwisowe... co 15 tys jest serwis i sie swiece sprawdza, wymienia w razie potrzeby. maksymalnie co 30 jest zalecone wymienic. mechanicy tego nie wymyslili ale nie wspomnialam, ze nie mieszkamy w Polsce. Nie wiem jakie macie wymagania w Polsce ale widocznie inne, lub po prostu nikt ich nie przestrzega. Rownie dobrze mozna skrobac rdze z tarczy hamulcowych zamiast wymienic... A swiece nie kosztuja worka pieniedzy, nie mialam ich zmienianych od kiedy kupilam wiec wymienilam, chyba to nie grzech?
AutoData jest tylko pomocnikiem, a zeby samochod naprawic trzeba miec wiedze w glowie, doswiadczenie i umiejetnosci. Z ksiazki sie jeszcze tego nikt nie nauczyl. nawet z egzemplarza po polsku.
sknerko, a ty jestes mechanikiem? bo z twoich postow zrozumialam, ze sam oddajesz komus samochod do naprawy.
a co do czyszczenia stykow... pierwsze slysze, ze to standardowa czynnosc... chyba w 35 letnim sypiacym sie maluchu, chuchajac i dmuchajac zeby jeszcze pojezdzil.
pozdrawiam z Norwegii, zycze wszystkiego dobrego i szerokiej drogi.
PS sknerko to nick zwiazany z oszczednoscia?
win32 - Sob Sty 18, 2014 11:38
Bardzo mi się podoba ta dyskusja , naprawdę bardzo
Sknerko, odpuść. Nie pomożesz
Cytat: | a co do czyszczenia stykow... pierwsze slysze, ze to standardowa czynnosc... chyba w 35 letnim sypiacym sie maluchu, chuchajac i dmuchajac zeby jeszcze pojezdzil. |
Nie koleżanko, to normalna czynność w nastoletnich autach (gwoli przypomnienia twoje auto ma ich 15 czyli nówką salonówką też nie jest). Czyści się Headery masowe, bo śniedzieją i jest słaba masa - co w aucie z dużą liczbą elektryki/elektroniki jest złem.
Czyści się złącza wiązek nisko położonych i umieszczonych w miejscach od dużym dostępie wilgoci (np. lamdy). Ba powiem ci więcej, często zabezpiecza się je smarem dielektrycznym jeżeli auto operuje w warunkach dużej wilgotności.
Tak samo zabezpiecza się fajki świec - po to żeby wilgoć nie właziła. To standardowa czynność w wielu benzynowych autach przygotowanych do brodzenia i off'a. Robi się też mnóstwo innych rzeczy o których jeszcze nie słyszałaś...
Skoro tak chętnie operujesz źródłami. To wiedz że to co podałaś jako przykład w potyczkach słownych ze @sknerko, to specyfikacja NIE twojego silnika. To rewizja montowana po 2001 roku. Z dwoma cewkami, dwoma katalizatorami, dwoma sondami lamdba i jeszcze kilkoma innymi zmianami. Sterowana układem MEMS3.
Ty masz starszą wersję. Jedna sonda, jedna cewka, jeden katalizator, silnik wysterowany MEMS. Stąd też różnice w oznaczeniach świec. I kolega @sknerko MA rację w tym co pisze.
Skoro już wchodzisz w agresywną formę dyskusji może wypadało by wiedzieć chociaż o czym
Cytat: | To, ze powinno sie wymieniac swiece co 15 tys to nie wymysl mechanika, warsztatu ani Boscha, ale zalecenie serwisowe. |
Zalecenie serwisowe LR'a dla silnika 1.8 Jest dokładnie takie jak podał sknerko 72K Mil ~ 120K Km. Poniżej załączam OFICJALNY maintenance sheet Land Rovera.
Zakładam że odróżniasz mile od kilometrów i rozmawiamy w tych samych jednostkach.
Od siebie dodam że bardzo mało wiesz. Zarówno o aucie którym jeździsz, o tym jak się dystrybuuje części (wiara w to że świece wyprodukował rover) itd. Najgorsze że chyba niewiele chcesz się dowiedzieć - a to błąd bo będziesz ustawicznie "dojona" przez mechaników. Ale twoja wola.
Na tym i na innych forach jest kilku kumatych chłopaków którzy sporo z tymi autami przeszli i rozłożyli do ostatniej śruby - więc może warto ich posłuchać, nawet jeżeli to nie zgadza się z twoim światopoglądem.Co ma na celu usilne przemycanie tekstów pt "O ile znasz angielski" i innych przytyków. Chciała byś ukazać jakąś swoją wyższość? Po co to?
Na sam koniec zaś cytacik jeszcze z początku "internetów" . Przeczytaj, przemyśl, weź sobie do serca jeżeli chcesz się od kogoś czegoś dowiedzieć...
Cytat: | [...]Ludzie ci mają bardzo dziwne zwyczaje. Nade wszystko cenią sobie kompetencje i fachowość swojego rozmówcy, chętnie udzielają rad i odpowiadają na rzeczowe pytania - nawet zadane przez kompletnego laika, ale w dobrej wierze poznania [...] Nie cierpią natomiast zarozumiałych ignorantów, którzy, nie zadawszy sobie trudu zapoznania się z czymkolwiek, od razu gromkim głosem żądają, by wszyscy inni do nich się dostosowali.
@1997 Jarosław Rafa |
Pozdrawiam.
lokka - Sob Sty 18, 2014 15:52
Wchodzenie w agresywna forme dyskusji nie bylo moim celem o czym pisalam wczesniej. Wyrazilam jedynie poglad, ze swiece Boscha dzialaja. To sknerko zaczal mnie atakowac, obrazac mechanika i wyjezdzac z tekstem o jezdzeniu do kosciola. To jest dyskusja na poziomie? Ja powiedzialam, ze mam swiece Boscha, poprzednie byly Boscha i nie mam nic przeciwko nim. Co wiecej, te swiece jako jedyne zalecane wyswietlaja sie w kazdym jednym programie na warsztacie w ktorym pracuje moj facet. Czyli wyswietlaja sie we wszsytkich warsztatach korzystajacych z tych baz danych. Co za tym idzie... wiekszosc freelanderow wyjezdzajacych z takich warsztatow w Norwegii jezdzi wlasnie na tych swiecach. Coz za niedouczony narod..... pewnie non stop zmieniaja swiece bo przeciez te sa zle wedlug was... poza tym nie wiedzialam, ze zeby sie odezwac na tym forum najpierw musze przeczytac biografie uzytkownikow, dowiedziec sie jakimi jezykami operuja, i na wstepie wychwalac jak duzo maja postow i ile razy komus pomogli... ja nie mowie ze jestem nieomylna ba, ja sie wcale na samochodach nie znam. i widze, ze nie mozna miec wlasnego zdania, jakos bardziej ufam mojemu mechanikowi a zarazem partnerowi zyciowemu, ktory robi mi kazdy samochod, znajduje kazdy blad, i o dziwo robi to za darmo! za czesci tez placi, wiec po co mialby mnie naciagac?
win 32 a ty co teraz robisz jak nie atakujesz mnie? przypominasz mi ile lat ma moj samochod? dzieki, na prawde nie zdawalam sobie z tego sprawy! a tak btw co to sa mile??? o wielu rzeczach nie slyszalam, racja, ale ja nie musze slyszec i wiedziec bo nie jestem mechanikiem. ale wiem ze te swiece sa odpowiednie i zdania nie zmienie. bardzo mi przykro, ze tutaj jest sie atakowanym jezeli czlowiek sie nie zgadza z wami. wiec czysccie sobie styki, jezdzijcie na swiecach jakich chcecie, mozecie i na woskowych jak dla mnie, ja jednak pozostane przy swoich swiecach i swoim ch..ym mechaniku. tu ostatni link, po wpisaniu mojego nr rejestracyjnego w razie gdybym byla tak glupia i nie wiedziala jakim samochodem jezdze do kosciola, i jaki mam silnik, wyswietla sie swieca... super plus +38.... hmm dziwne, ale tak, zapomnialam, to przeciez nic nie znaczy... na tych swiecach przeciez sie nie da jezdzic http://catalog.meca.no/Pr...tegoryType_ID=1 rozumiem, ze rozumiecie o co tam chodzi, lingwisci?
win32 - Sob Sty 18, 2014 16:24
lokka napisał/a: | win 32 a ty co teraz robisz jak nie atakujesz mnie? |
Dopasowałem się do stylu dyskusji zaprezentowanego wyżej, a co jest niemiło ?
Cytat: | jakos bardziej ufam mojemu mechanikowi a zarazem partnerowi zyciowemu |
No tak, z tym ciężko dyskutować . Wiesz, ja jakoś bardzoej ufam temu co mam opisane w Service Manualu i Service Sheetach producenta auta, ale co kto woli.
Autodata jest oprogramowaniem pełnym błędów i nieścisłości. Nie raz o tym udało się mi osobiście przekonać że to co jest tam zawarte nie ma odzwiercielenia w dokumentacjach producenta ( i tyczy się to zarówno LR jak i np VW)
Cytat: | bardzo mi przykro, ze tutaj jest sie atakowanym jezeli czlowiek sie nie zgadza z wami |
Nie, nikt nie jest atakowany za to że się z jakiś zdaniem nie zgada. Ale nie zgadzać się z czymś, a próbować usilnie wmusić swoje zdanie to dwie różne sprawy.
My posługujemy się danymi producenta (nie warsztatu, nie sąsiada, nie faceta albo dziewczyny) i w/g nich doradzamy + własne doświadczenia. Jeżeli ty uznajesz że twój Facet mechanik jest nieomylny to trudno - ale nie miej żalu że nikt się z tym zdaniem nie chce zgodzić.
Wstawiłem ci dowód w postaci oficjalnego dokumentu fabryki - a ty dalej swoje. Trudno. Nie nasz problem. .
Cytat: | rozumiem, ze rozumiecie o co tam chodzi, lingwisci? |
Twoja arogancja i bezczelność robi się zatrważająca.
lokka - Sob Sty 18, 2014 16:34
Ale ja wam niczego nie wmuszam, po prostu mam inne zdanie i inne doswiadczenia.To wy mi probujecie wmusisc, ze macie racje. I tak, bardziej wierze mojemu facetowi, jego kolegom z pracy, szefowi, ludziom z serwisu LR i ludziom ktorzy dostarczaja im czesci do zakladu niz wam, przykro mi. Nie ja wojne zaczelam i obrazac siebie ani nikogo z moich przyjaciol ani rodziny nie dam. Koniec dyskusji z mojej strony.
A do stylu dyskusji to sie dopasowales, ale nie mojego.
[ Dodano: Sob Sty 18, 2014 16:34 ]
a, i nie jestem bezczelna ani arogancka. skoro wszyscy znaja angielski i nie mozna o to pytac, to zakladam, ze norweski tez znacie. zeby mi nikt nie zarzucil, ze sie przypadkiem wywyzszam.
win32 - Sob Sty 18, 2014 16:37
Nie musisz nam wierzyć. Szkoda że ta super ekipa zuchów o której wspomniałaś post wyżej nie umie ogarnąć twojego auta tak żeby było niezawodne... - to najlepsza referencja.
Moze by się to udało gdyby zaliczyli parę Technical Bulletins które producent auta wypuścił do tego rocznika... a nie wróć. Przecież to niewiarygodne informacje...
Trudno. z mojej strony to też koniec dyskusji.
Powodzenia życzę.
zdzichu - Sob Sty 18, 2014 19:19
Na koniec tej dyskusji chciałbym zauważyć że BOSCH CAR SERVISE nie jest serwisem Land Rovera.
lokka - Sob Sty 18, 2014 19:51
Ekipa zuchow idealnie ogarnia moj samochod, nie zdazylo sie, zeby pomimo naprawy blad zostal lub powrocil. A o referencje sie nie martw, jezeli jestes mechanikiem sam bys chcial miec tylu klientow.. i to nie tylko z freelenderami. ten samochod jest awaryjny i to nie jest tajemnica, kupilam go bo zamieszkalam w lesie, spadl snieg a moje audi nie dalo rady wyjechac bez lancuchow. wiec kupilam gowno, awaryjne o czym wiedzialam, myslalam ze dojezdze do wiosny a na nastepna zime kupie cos lepszego, ale teraz szkoda mi sprzedac bo lubie ten samochod i za duzo kasy wlozylam zeby oddac za bezcen.
a o doksztalcenie pracownikow sie nie martw, zaliczaja rozne kursy i szkolenia, teraz na przyklad sa w Goteborgu na targach, dla przyjemnosci, ciebie jakos nikt tam nie zaprosil.....
W ktorym miejscu ja napisalam ze Bosch Car Service jest serwisem Land Rovera? naucz sie czytac ze zrozumieniem bo juz mnie nerw bierze jak te posty czytam.
zdzichu - Sob Sty 18, 2014 19:54
Przeczytaj swój poprzedni post. Żegnam.
lokka - Sob Sty 18, 2014 20:00
"I tak, bardziej wierze mojemu facetowi, jego kolegom z pracy, szefowi, ludziom z serwisu LR i ludziom ktorzy dostarczaja im czesci do zakladu niz wam, przykro mi. to masz na mysli? hahahah, no wlasnie, przeczytaj. rowniez zegnam.
Damian25 - Wto Lut 04, 2014 07:49
Witam ja mam podobny problem, jadą z pracy rano w połowie drogi usłyszałem jak by coś sie urwało i tarło o coś. Pomyślałem skrzynia ok i powoli do domu potem cisza i tak 2 dni, aż znalazłem pasek jakiś, i wracają z pracy z ojcem w wawy wyczułem dziwny zapach i temp skoczyła do 80 i cyrki sie zaczęły dziać wywalał wodę, grzał sie w środku zimno jak cholera pomimo 60 sttopni temperatury, termostatu nie ma wyjąłem go pomocy.
sknerko - Sro Lut 05, 2014 12:58
Jak nie masz termostatu to raczej diabli wzieli uszczelkę pod głowicą. Ciekawi mnie co to za pasek ci pękł, że nie miałeś żadnych objawów innych, bo tam są tylko dwa paski, jeden do wspomagania a drugi na alternator, pompę wody i klimę
[ Dodano: Sro Lut 05, 2014 12:58 ]
chyba że masz diesla to inna rozmowa wtedy
|
|