Zobacz temat - [R25 iDT] wymiana rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 iDT] wymiana rozrządu

Steff - Sro Sty 08, 2014 20:02
Temat postu: [R25 iDT] wymiana rozrządu
Od ostatniej wymiany rozrządu stuknęło już 80kkm, więc czas na kolejną wymianą. Mój "nowy" mechanik niestety nigdy nie robił tego w roverku dizlu. Przeglądnął fachową literaturę i zmartwił się opisanym tam specjalnym przyrządem, którym należy naciągnąć sprężynę w napinaczu.
I tu moje pytanie do znawców tematu.
Co to jest za magiczne urządzenie i jak ono wygląda?
Czy bez "tego czegoś" można sobie poradzić i w jaki sposób?
Czy od jakiegoś innego auta/silnika będzie to coś pasować?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi :)

tronsek - Sro Sty 08, 2014 20:17

Steff napisał/a:
Mój "nowy" mechanik niestety nigdy nie robił tego w roverku dizlu.
To lepiej zmień mechanika.
Steff - Sro Sty 08, 2014 20:26

Bardzo mądra wypowiedź :mrgreen: Widzę, że ty również nie masz pojęcia o co pytam skoro tylko tyle masz do powiedzenia.
kezmanq - Sro Sty 08, 2014 21:00

tronsek dobrze Ci radzi. Później będziesz zakładał temat -> "Po wymianie rozrządu nie odpala" "Po wymianie rozrządu nie ma mocy, nie odpala" itd.

Jeśli człowiek nie ma o tym pojęcia to niech lepiej się za to nie bierze

Steff - Czw Sty 09, 2014 17:33

Pewnie i tak zrobię, ale czy ktoś zorientowany w temacie może coś opowiedzieć o tym magicznym urządzeniu do napinania rolki ?
kezmanq - Czw Sty 09, 2014 17:35

popatrz w Rave, tam pewnie znajdziesz to urządzenie.
azor77 - Sob Sty 11, 2014 09:46

Steff,
Steff napisał/a:

Pewnie i tak zrobię, ale czy ktoś zorientowany w temacie może coś opowiedzieć o tym magicznym urządzeniu do napinania rolki ?

Nic nadzwyczajnego tam nie ma, i nie potrzeba kosmicznego przyrządu, jakieś bajki ktoś pociska i wychodzą taki historie.
Faktem jest, że w instrukcji są tam takie kołki do blokowania i narzędzie napinające napinacz ale rozgarnięta osoba która będzie to robić może sobie poradzić bez tego...
Sam u siebie wymieniałem rozrząd i nie miałem z tym żadnych problemów, przed ściągnięciem paska ustaw rozrząd na znakach który jest na górnym i dolnym kole.
Odkręcasz napinacz zdejmujesz wszystko i zakładasz w odwrotnej kolejności i wszystko, żadna filozofia :wink:
Powodzenia.

szoso - Sob Sty 11, 2014 11:08

Przy napinaczu jest sprężyna i trzeba ją cofnąć wkręcając śrubę, niestety nie pamiętam wymiaru, wtedy napinacz się cofa i zdejmujemy pasek.
Niektórzy nie wiedząc o sprężynie podważają na chama metalową łapką i wtedy można coś rozwalić.
Wykręcając śrubę napinacz wraca i napina pasek siłą sprężyny, wtedy możemy zablokować napinacz wkręcając do oporu śrubę która przechodzi przez rolkę na wylot.

kadzaf - Pon Sty 13, 2014 17:05

Steff napisał/a:
Co to jest za magiczne urządzenie i jak ono wygląda?
Czy bez "tego czegoś" można sobie poradzić i w jaki sposób?
Czy od jakiegoś innego auta/silnika będzie to coś pasować?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi :)

do wymiany paska nie potrzeba żadnego magicznego urządzenia,wystarczy cofnac napinacz i zdemontowac/zamontowac pasek. ;-)