|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 iDT] wymiana rozrządu
Steff - Sro Sty 08, 2014 20:02 Temat postu: [R25 iDT] wymiana rozrządu Od ostatniej wymiany rozrządu stuknęło już 80kkm, więc czas na kolejną wymianą. Mój "nowy" mechanik niestety nigdy nie robił tego w roverku dizlu. Przeglądnął fachową literaturę i zmartwił się opisanym tam specjalnym przyrządem, którym należy naciągnąć sprężynę w napinaczu.
I tu moje pytanie do znawców tematu.
Co to jest za magiczne urządzenie i jak ono wygląda?
Czy bez "tego czegoś" można sobie poradzić i w jaki sposób?
Czy od jakiegoś innego auta/silnika będzie to coś pasować?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi
tronsek - Sro Sty 08, 2014 20:17
Steff napisał/a: | Mój "nowy" mechanik niestety nigdy nie robił tego w roverku dizlu. | To lepiej zmień mechanika.
Steff - Sro Sty 08, 2014 20:26
Bardzo mądra wypowiedź Widzę, że ty również nie masz pojęcia o co pytam skoro tylko tyle masz do powiedzenia.
kezmanq - Sro Sty 08, 2014 21:00
tronsek dobrze Ci radzi. Później będziesz zakładał temat -> "Po wymianie rozrządu nie odpala" "Po wymianie rozrządu nie ma mocy, nie odpala" itd.
Jeśli człowiek nie ma o tym pojęcia to niech lepiej się za to nie bierze
Steff - Czw Sty 09, 2014 17:33
Pewnie i tak zrobię, ale czy ktoś zorientowany w temacie może coś opowiedzieć o tym magicznym urządzeniu do napinania rolki ?
kezmanq - Czw Sty 09, 2014 17:35
popatrz w Rave, tam pewnie znajdziesz to urządzenie.
azor77 - Sob Sty 11, 2014 09:46
Steff, Steff napisał/a: |
Pewnie i tak zrobię, ale czy ktoś zorientowany w temacie może coś opowiedzieć o tym magicznym urządzeniu do napinania rolki ? |
Nic nadzwyczajnego tam nie ma, i nie potrzeba kosmicznego przyrządu, jakieś bajki ktoś pociska i wychodzą taki historie.
Faktem jest, że w instrukcji są tam takie kołki do blokowania i narzędzie napinające napinacz ale rozgarnięta osoba która będzie to robić może sobie poradzić bez tego...
Sam u siebie wymieniałem rozrząd i nie miałem z tym żadnych problemów, przed ściągnięciem paska ustaw rozrząd na znakach który jest na górnym i dolnym kole.
Odkręcasz napinacz zdejmujesz wszystko i zakładasz w odwrotnej kolejności i wszystko, żadna filozofia
Powodzenia.
szoso - Sob Sty 11, 2014 11:08
Przy napinaczu jest sprężyna i trzeba ją cofnąć wkręcając śrubę, niestety nie pamiętam wymiaru, wtedy napinacz się cofa i zdejmujemy pasek.
Niektórzy nie wiedząc o sprężynie podważają na chama metalową łapką i wtedy można coś rozwalić.
Wykręcając śrubę napinacz wraca i napina pasek siłą sprężyny, wtedy możemy zablokować napinacz wkręcając do oporu śrubę która przechodzi przez rolkę na wylot.
kadzaf - Pon Sty 13, 2014 17:05
Steff napisał/a: | Co to jest za magiczne urządzenie i jak ono wygląda?
Czy bez "tego czegoś" można sobie poradzić i w jaki sposób?
Czy od jakiegoś innego auta/silnika będzie to coś pasować?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi |
do wymiany paska nie potrzeba żadnego magicznego urządzenia,wystarczy cofnac napinacz i zdemontowac/zamontowac pasek.
|
|