Zobacz temat - [620Sdi] Komunikacja przez OBD a ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620Sdi] Komunikacja przez OBD a ABS

TrAViShOn - Czw Sty 09, 2014 11:02
Temat postu: [620Sdi] Komunikacja przez OBD a ABS
Witam RoVerzystów.

Wczoraj oddałem swojego R do mechanika z uwagi na świecącą się kontrolkę ABS (między innymi). Po lekturze tematów na forum w tej kwestii byłem przekonany, że będzie to prosty zabieg...
Dziś otrzymałem tel z warsztatu, w którym poinformowano mnie, że:
zlokalizowanie przyczyny świecenia kontrolki ABS nie jest możliwe z uwagi na niepełną komunikację z komputerem, spowodowaną najprawdopodobniej jakąś awarią w układzie elektryki.
Na moją odpowiedź, że mnie to nie dziwi gdyż z tego co wiem pełna komunikacja jest możliwa tylko przy użyciu T4 powiedziano mi że mieli niejednego ROVERA i nie było nigdy problemów i w takiej sytuacji proponują wymianę jakiejś magistrali gdyż tylko w tedy (ich komputer z pełną bazą pojazdów za 25 tyś PLN) będzie w stanie dokładnie zlokalizować problem dotyczący ABS.
Co więcej pan powiedział mi, że bez zlokalizowania problemu to on jest w stanie jedynie wymienić całość, tzn oba czujniki, kable pierścienie etc... aby zlikwidować problem... Więc powiedziałem, że skoro 'Wszystko albo nic' to ja wolę 'nic'

Teraz jestem w kropce... ABS raz się świeci, raz nie... zapala się przy głębszym skręcie, co w 70% utwierdza mnie w przekonaniu iż do wymiany jest kabel idący do czujnika... a ten mi z takim tematem wyjechał...

Chyba pozostało mi tylko jechać na T4 aby zweryfikować ten problem z komunikacją...

Co myślicie o tej sytuacji i jakie kroki radzicie podjąć i przede wszystkim, czy możliwe jest to, że część układów da się sprawdzić na ich kompie, a część nie odpowiada ze względu na awarię... ??

rami1000 - Czw Sty 09, 2014 22:26

błędy abs diagnozowali mi z uzyciem Boschowskiego KTS. a można w momecie jak akurat nie działa powalczyć ze zwykłym miernikiem.
zaq - Pią Sty 10, 2014 09:23

Na początek spróbuj wybłyskać sobie błędy ABS to już Cię naprowadzi gdzie tkwi problem!
TrAViShOn - Pią Sty 10, 2014 11:25

Tyle że na liście błędów nie ma nic o ABS...
A jeśli nawet byłoby, to nie powie czy czujnik czy kabel i z której strony...

marthinez - Pią Sty 10, 2014 13:13

W R600 Sdi poliftingowym jest ABS 5, niediagozowany metodą błyskową.

Bosh KTS sobie poradzi.

zaq - Pią Sty 10, 2014 14:49

Zwierasz kostkę od absu (niebieska) i Ci błyska błędy lista jest gdzieś na forum. Mam ten sam rocznik co Ty i tak robiłem. Pokażę CI które koło dokładnie lub pompa albo coś innego! Błyska Ci wtedy kontrolka od ABS!!!
domel360 - Pią Sty 10, 2014 15:20

gdzie znajduje się niebieska kostka od abs ? Pod kierownica nie ma u mnie albo skad wychodzą od niej kable ?
zaq - Pią Sty 10, 2014 15:41

Kostka u Mnie była pod kierownicą doklejona do przewodów od kostki serwisowej silnika nie było jej widać bo była zaizolowana ale jakoś ją znalazłem. Na forum była informacja że jest po stronie pasażera ale u mnie nic tam nie było. Pod kierownicą miałem jeszcze jedną niebieską ale to nie wiem od czego jest. Generalnie jest niebieska i ma dwa piny.

Lista błędów:

http://forum.roverki.eu/v...9&highlight=abs

marthinez - Pią Sty 10, 2014 16:22

Niebieska kostka po stronie pasażera występuje w jednostkach benzynowych.

zaq napisał/a:
Zwierasz kostkę od absu (niebieska) i Ci błyska błędy lista jest gdzieś na forum. Mam ten sam rocznik co Ty i tak robiłem. Pokażę CI które koło dokładnie lub pompa albo coś innego! Błyska Ci wtedy kontrolka od ABS!!!

Jakimś cudem masz system ABS BY4 który w/g Haynesa występował tylko w R623 przed 96 rokiem i w tym wypadku dwu pinowa niebieska kostka jest po stronie kierowcy.

domel360 - Pią Sty 10, 2014 16:43

mam kostkę serwisowa z prawej strony od pasaźera. niebieskiej nie mogę znalesc :( nigdzie
TrAViShOn - Pią Sty 10, 2014 17:24

Z tego co zrozumiałem muszę poszukać OSOBNEJ kostki od ABS?

Robiłem diagnostykę już nie raz (mostkowanie OBD) ale nie kojarzę, aby kontrolka ABS podczas tej czynności zapaliła się choć raz... aczkolwiek robiłem to dawno...

Mój jest w sumie nietypowy bo z zewnątrz wygląda jak przedliftowy a środek poliftowy i to taki jakiego nie widziałem w żadnym innym R.

Chyba, że jest tak :http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_abs.html

jutro sprawdzę bo już ciemno...

zaq - Pią Sty 10, 2014 18:29

Nie wiem jaki mam abs ale mam rocznik 97 środek po lifcie z zewnątrz niby przed liftem, trzy świece żarowe, według vin to po model po lifcie więc mam wersje jakąś dziwną ale na pewno nie żaden składak bo był kupiony od pierwszego właściciela z Niemiec. Znalazłem na forum parę informacji o sprawdzaniu abs i wszystko się zgadza wiec nie wiem czemu to ma być coś dziwnego? Może przeszperajcie dokładniej swoje auta:) U mnie jest oddzielna kostka do błyskania błędów abs i znajduje się zaraz przy kostce od błyskania błędów silnika, jest przyklejona izolacją do przewodów tej że kostki. Trzeba ją zewrzeć tak jak tą od silnika odczyt też jest taki sam. U mnie był uwalony czujnik w tylnym lewym kole.
TrAViShOn - Sob Sty 11, 2014 15:39

Czyli owa kostka posiada taką samą ilość pinów, skoro trzeba zewrzeć ją tak samo jak OBD :?:

[ Dodano: Sob Sty 11, 2014 15:39 ]
A jeśli nie, to jak ją zewrzeć ;>
(jak już ją znajdę...)

rami1000 - Nie Sty 12, 2014 02:44

w moim modelu 98r też jest oddzielna kostka do abs niebieska i faktycznie miga kontrolka ABS.
zaq - Nie Sty 12, 2014 16:48

TrAViShOn napisał/a:
Czyli owa kostka posiada taką samą ilość pinów, skoro trzeba zewrzeć ją tak samo jak OBD :?:
kostka jest dwupinowa więc nie da się jej inaczej zewrzeć
domel360 - Nie Sty 12, 2014 22:59

koledzy dzisiaj szukałem kostki od abs wszędzie w środku. Niestety nie znalazłem. Kostkę od silnika mam po prawej strony pasaźera i mam diesla z 1995r . Jakieś sugestie ? Jak mogę sprawdzić błędy abs bez podłączania do komputera ?
zaq - Pon Sty 13, 2014 07:00

To dość dziwne że złącze od silnika masz po stronie pasażera... Na pewno dobrze szukasz? Złącze powinno znajdować pod kierownicą szerokie 16 pinowe!

http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

domel360 - Pon Sty 13, 2014 15:36

napewno dobrze szukam. Jest od silnika po prawej stronie pasaźera. Podłączałem kiedyś do niej komputer i było wszystko ok. Też się dziwię ze tam jest
TrAViShOn - Wto Sty 14, 2014 01:26

Przedliftowe miały właśnie tam...

[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 01:26 ]
zaq, dzięki jutro (tzn dziś) błyskam...

tomii620si - Wto Sty 14, 2014 23:03

Ja mam inne pytanie a nie chce nowego tematu zakładać..

R620Ti - nie działa ABS, nie świeci się bład ABS...

Może być, że jest skasowany czy coś a ABS dalej nie bangla.. Da się w jakiś sposób wymusić wyczytanie błędu (jeśli coś taki powoduje (jakąś diagnostykę załączyć)). Jeśli tak to jak i którą kostką ?? Tą od silnika (po prawej (u pasażera w nogach)) czy jakąś kostką umieszczoną pod kolumną kierownicą tam gdzieś w okolicach kostki od SRS ?

Z góry dzięki za odpowiedź :)

TrAViShOn - Pon Sty 20, 2014 11:46

tomii620si, a czy ABS zaświeca się po włączeniu zapłonu? ;>
Może zwyczajnie masz przepaloną kontrolkę...
może pomoże Ci to : http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_abs.html

Natomiast jeśli chodzi o mego traktora, to po zwarciu kostki ABS nie ma żadnej reakcji... :bezradny: Błąd się chwilowo kasuje po czym wraca jak bumerang...

Jedyne co się wyjaśniło, to że komp mam sprawny, bo byłem na T4, co w kwestii ABSu gówno mi dało a kosztowało 150pln... :neutral:

zaq - Pon Sty 20, 2014 12:17

gdzie znalazłeś w końcu kostkę abs?
tomii620si - Pon Sty 20, 2014 19:10

No nie zapala mi się ABS przy właczeniu na zapłon... :|

Będę miał czas to tam zajrze w liczniki na żarówke i jak coś to podmienie z jakaś mniej ważną na moment i zobacze :)

TrAViShOn - Pon Sty 20, 2014 20:43

tomii620si, na bank przepalona...
zaq, tam gdzie benzyna ma diagnostyczne, czyli w nogach pasażera...

zaq - Pon Sty 20, 2014 21:16

A pod kierownicą nie miałeś niebieskiej kostki? Bo u mnie jak bym policzył to miałem dwie pod kierownicą w okolicy złącza kompa i jedną po stornie pasażera pod plastikiem z prawej strony zaraz przy podłodze. I tą odpowiednią była ta przy złączu więc może dlatego nic nie błyska...