|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [620 SDI] Hamulec Reczny - co to jest?
maxtczew - Wto Sty 14, 2014 22:47 Temat postu: [620 SDI] Hamulec Reczny - co to jest? Witam
Moj reczny przestal działać, znaczy się po zaciagnięciu reczny nie odbijał, kola zostawaly zablokowane. Oddałem samochod do mechanika a on mi powiedzial ze rozwalilo sie to: (Zdjecie z czerwona strzalka ktora wskazuje tą czesc - głowny winowajaca nieodbijającego ręcznego). Moje pytanie co to jest? Do czego służy? Jak dla mnie ta czesc nie jest wymienna poniewaz zadna cyferka nie jest podpieta po ta czesc (jest to print screen z stronki handlujacej czesciami: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003787).
Mozecie pomoc w tym temacie? Czy to wogole jest potrzebne? Bede jechal jeszcze do innego mechanika by obejrzal samochod ale wole sie popytac was doswaidczonych, bo czasami jak jezdze do mechanika to galy robią ze to rover jakby to byl jakiś statek kosmiczny Bede wdzeiczny za pomoc
Pozdrawiam
szafa - Sro Sty 15, 2014 20:08
Według mnie to co zaznaczyłeś na rysunku to chyba jakiś uchwyt który służy do mocowania przewodów więc nie wiem jaki może mieć on wpływ na nieodbijanie ręcznego. Nawet w RAVE ten element jest nieopisany. Co do ręcznego to po zwolnieniu dzwigni blokuje Ci oba koła czy tylko jedno? U mnie powodem nieodbijania recznego było wyrobienie się łoża w którym leży bolczyk odpowiedzialny za wypychanie tłoczka po zaciągnięciu dzwigni. Hamulec się zaciągał a potem bolczyk blokował mechaniz i już niewracał do położenia wyjściowego. Z tego co mi wiadomo to najczęstsza przyczyna padania ręcznego. Jak masz możliwość obadaj sam jak zachowuje się mechanizm i linki. Zdejmij osłonę zacisku i spróbuj cofnąć dzwignię do której przyczepiona jest linka ręcznie. Jeżeli nie ruszy lub ruszy dopiero po rozruszaniu to prawdopodobnie padł zacisk.
|
|