|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [MG] ZT 190 - Stukanie na zimnym silniku
wingregor - Pią Sty 17, 2014 16:43 Temat postu: [MG] ZT 190 - Stukanie na zimnym silniku Witam wszystkich. Tak jak w temacie po uruchomieniu zimnego silnika słychać metaliczne stukanie dobiegające gdzieś z okolicy VIS-ów lub alternatora, im wyższe obroty tym szybsze stukanie czy cykanie. Dziś rano stukanie było bardzo głośne i w miarę nagrzewania się silnika cichło. Na ciepłym silniku tego nie ma. Brak wahań obrotów czy jakiegokolwiek dławienia lub drgań. Normalna moc, normalne spalanie. Z odpalaniem bez problemów. Znalazłem kilka podobnych postów ale tam dochodziły wahania obrotów czy problemy z odpalaniem czego tu nie ma. VIS-y są przerobione a dokładnie są założone diody które gasną kiedy doda się gazu więc tu chyba wszystko jest ok. A i jeszcze jedno, słychać także delikatny gwizd a po wyłączeniu silnika gwizd powoli i jednostajnie cichnie. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły był bym wdzięczny.
tronsek - Pią Sty 17, 2014 16:50
wingregor napisał/a: | po uruchomieniu zimnego silnika słychać metaliczne stukanie | Olej kiedy ostatnio był wymieniany
wingregor - Pią Sty 17, 2014 16:53
Olej czysty, wymieniony marzec 2013 tak jak i rozrząd.
tronsek - Pią Sty 17, 2014 17:01
A ile przejechałes na tym oleju
To najprawdopodobniej stukają szklanki popychaczy zaworowych. Częstą przyczyną tego zjawiska jest już zużyty ojej silnikowy i wymiana oleju przeważnie wystarcza do usunięcia tego zjawiska.
wingregor - Pią Sty 17, 2014 17:04
Na oleju przejechane około 5,5 tyś km. Więc jeśli to szklanki to co dalej? Jeździć normalnie, uważać na coś czy raczej wymiana.
domel101 - Pią Sty 17, 2014 19:12
spróbować wlać taki środek "liqui moly hydro-stossel additiv" może pomoże. to jest tak jakby do czyszczenia hydro-popychaczy i wycisza ich pracę
wingregor - Pią Sty 17, 2014 20:06
Przeczytałem kilka opinii o "liqui moly hydro-stossel additiv" i chyba faktycznie spróbuję go zalać. A czy wstawienie lpg może mieć wpływ na to klepanie?
tronsek - Pią Sty 17, 2014 20:14
wingregor napisał/a: | A czy wstawienie lpg może mieć wpływ na to klepanie? | Nie.
wingregor - Pią Sty 17, 2014 20:20
Olej który jest zalany to Millers Oils XF Longlife 5w50.
Jak by nie było dzięki za odpowiedzi i zobaczymy co będzie dalej.
Aragorn - Pią Sty 17, 2014 22:02
wingregor napisał/a: | Przeczytałem kilka opinii o "liqui moly hydro-stossel additiv" i chyba faktycznie spróbuję go zalać. A czy wstawienie lpg może mieć wpływ na to klepanie? |
potwierdzam dobry środek ale dodatkowo na wyciszenie popychaczy dobrze działa utrzymywanie poziomu oleju stale na maksymalnym poziomie
Markzo - Sob Sty 18, 2014 12:10
lepiej zalej olej zgodny z zaleceniami producenta może dlatego stukać
tomi24lbn - Sob Sty 18, 2014 13:12
Wymiana oleju nie zaszkodzi i pewnie tez raczej nie pomoże,dolewanie specyfików???
Wątpię żeby pomogło. Ja ze stukającymi popychaczami jeżdżę jakieś pół roku .
Wcześniej był zalany olejem liqui moly 10 W 40 zaczęły się stuki .Znajomy mechanik zalecił mi wymianę na pełny syntetyk. Obecnie jest zalany Elf 5W40 i dalej stuka .
Rozmawiałem z warsztatem który naprawia Freelandery u mnie w okolicy powiedzieli że koszta robocizny wymiany szklanek to 1100 zł + części , wiec koszta nie małe
Strasznie mnie denerwuje to stukanie i chyba w lecie sam się wezmę za wymianę szklanek, muszę tylko dogadać się ze znajomym mechanikiem żeby udostępnił mi
Warsztatu i w razie czego pomógł . Zastanawiam się czy trzeba będzie wyciągać silnik
bo u mnie stuka w tylnej głowicy.
Markzo - Sob Sty 18, 2014 13:22
nasz 75 od początku jeździ na 10w40, który zaleca producent i nie widzę żadnego powodu do lania czegokolwiek innego (książka serwisowa prowadzona do 157kkm przed piewszego włascicela, my jesteśmy drugim i tak samo, 10w40). W tej chwili 256 000km nalatane i nic nie stuka. Po co kombinować? wlać dobre 10w40 i zobaczyć co będzie, a przed zmianą oleju dać mu płuczkę, co by syf wypłukało.
Aragorn - Sob Sty 18, 2014 17:48
Markzo napisał/a: | nasz 75 od początku jeździ na 10w40, który zaleca producent i nie widzę żadnego powodu do lania czegokolwiek innego (książka serwisowa prowadzona do 157kkm przed piewszego włascicela, my jesteśmy drugim i tak samo, 10w40). W tej chwili 256 000km nalatane i nic nie stuka. Po co kombinować? wlać dobre 10w40 i zobaczyć co będzie, a przed zmianą oleju dać mu płuczkę, co by syf wypłukało. |
...producent zaleca minimalnie 10w40 lub lepszy a skoro kolega zalał syntetyk Millers Oils XF Longlife 5w50 to chwała mu za to że nie oszczędza na eksploatacji ...mi też nic nie stuka a jeżdżę na pełnym syntetyku od 5 lat
...zaś wlanie 10w40 na pewno pogorszy sprawę niż polepszy, stukanie popychaczy to albo uszkodzenie mechaniczne albo zabrudzenie i brak smarowania wewnątrz i gorszy jakościowo olej tego nie poprawi
jacekrammstein - Sro Lip 26, 2017 21:42 Temat postu: Stukanie po każdym odpaleniu silnika -zimny tragedia Witam Panowie
Moje MG zaczyna wchodzić w etap trudnej miłości.
Po odpaleniu stuka mi w okolicach Vis lub alternatora.Jak zwiększam obroty stukanie się narasta!
Zjawisko nasila się po wymianie oleju na Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 wcześniej śmigał na Mobil 5w40 ,ale przed wymianą zaczęło sporadycznie po odpaleniu stukać więc zalałem nowy zestaw czyli wcześniej wspomniany olej Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 plus dodatek do popychaczy Liqui Moly.
Teraz jestem załamany bo auto chodzi jak disel po każdym odpaleniu.Po 3min ustaje stukanie i silnik chodzi aksamitnie.
Poproszę o propozycje
Może agresywne płukanie i powrót do 5W-40
Przebieg 235 000.
Rozrząd wymieniany przy 149 000 .
Mogę wieczorem dodać film.
[ Dodano: Sro Lip 26, 2017 22:25 ]
Witam przesyłam linki do nakręconych dziś filmów
Auto odpalone po 12 godzinach stania.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Silnik pracuje od 5 min
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Silnik pracuje od 10 min jest ciszej:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Proszę o pomoc.
[ Dodano: Sro Lip 26, 2017 22:42 ]
Prawidłowe linki .Przepraszam za wprowadzenie w bląd.
https://www.youtube.com/watch?v=265NqiyF4fs
https://www.youtube.com/watch?v=pOtThP3y4s4
https://www.youtube.com/watch?v=9xI-gUAMxX8
kolejność jak wyżej
Micros - Nie Sie 06, 2017 00:16
¾Na zimnym silniku odłącz wtyczkę zasilającą zawór kontroli spalin znajdujący się po prawej stronie, blisko przepustnicy, odpal i sprawdź czy stukanie ustało.
adam_26 - Nie Sie 06, 2017 07:38
Zmierz sprężanie na wszystkich cylindrach, to dużo odpowie, sprawdź też pod kompem błędy czy nie ma wypadania zapłonu najlepiej w trybie czasu rzeczywistego np autocom check nie wyskakuje
aimp12 - Nie Sie 06, 2017 09:22
Jak dla mnie klapki w kolektorze ssącym plastikowym
adam_26 - Nie Sie 06, 2017 10:29
aimp12 napisał/a: | Jak dla mnie klapki w kolektorze ssącym plastikowym |
Klapki nie cichną po rozgrzaniu
czort - Nie Sie 06, 2017 10:36
JA miałem bardzo, ale to bardzo podobnie.
Były to prawdopodobnie szklanki, hydrauliczne popychacze zaworów.
Po wymianie oleju wcześniejszym płukaniu silnika, jak ręką odjął.
|
|