Zobacz temat - [R416Si] Pęknięta głowica
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416Si] Pęknięta głowica

Lou86 - Sob Sty 18, 2014 18:44
Temat postu: [R416Si] Pęknięta głowica
Witam. Niedawno zdiagnozowałem u siebie hgf i oddałem auto do mechanika w celu naprawy. Zanim przystąpił do planowania zrobił test szczelności i okazało się że głowica jest pęknięta. Mechanik doradził mi kupno głowicy lub całego silnika, jednak jestem ograniczony finansowo i w grę wchodzi jedynie kupno samej głowicy.
Biorę pod uwagę te 3 oferty:
http://allegro.pl/glowica...3819689630.html
http://allegro.pl/rover-4...3832960300.html
http://allegro.pl/rover-2...3879302058.html
Doradźcie proszę czy warto kupić jedną z tych głowic. Zastanawiam się także, czemu moja głowica pękła, czy mogło być to spowodowane niesprawnymi popychaczami, które od kilku miesięcy strasznie głośno cykają? Jest jeszcze jedna sprawa auto mam od 9 miesięcy, płynu chłodniczego ubywało od początku jednak najpierw działo się to bardzo powoli a w miarę upływu czasu proces się wzmagał, po rozebraniu silnika okazało się że jest tam założono prawie nowa uszczelka, w dodatku głowica nie była splanowana a uszczelka w opinii mechanika była źle dobrana. Czy poprzedni właściciel mógł sprzedać mi auto z już pękniętą głowicą?

sTERYD - Sob Sty 18, 2014 21:34

Jak urządza Cię niekompletna glowica ( bez większości zaworown nie wiem czy znajdą się wszystkie popyhacze, na pewno parę srubek będzie brakowało, i z walkami od 45) ale była szczelna to daj znać na pw
Co do uszczełki, to nie wiem jak można ja źle dobrać :hm:
Glowica mogła peknac od przegrzania.

polofix - Nie Sty 19, 2014 11:09

sTERYD napisał/a:
Jak urządza Cię niekompletna glowica ( bez większości zaworown nie wiem czy znajdą się wszystkie popyhacze, na pewno parę srubek będzie brakowało, i z walkami od 45) ale była szczelna to daj znać na pw
Co do uszczełki, to nie wiem jak można ja źle dobrać :hm:
Glowica mogła peknac od przegrzania.

Wałki to on musi swoje bo ma palec na jednym. Jak będzie głowica od nowszego to będzie miał rozrząd nowego typu. Znaczy dochodzi rolka i pasek [min. 200zł]
No i zawsze jak już zdjęta głowica, to dochodzi planowanie [ok. 50zł]
Uszczelniacze i docieranie zaworów może by odpadło bo kolega ci powie czy ubywało oleju itp.
http://allegro.pl/glowica...3890917122.html
Z poloneza to na pewno będzie ten sam pasek i rolka co u ciebie

Lou86 - Nie Sty 19, 2014 11:17

Z 1.4 będzie pasowała do 1.6?
sTERYD - Nie Sty 19, 2014 14:29

Z 1,4 do 1,6 będzie pasować.
Napinacz, to jeszcze zależy jaki masz u siebie, przy tamtej glowicy też był stary. Rozrząd i tak do wymiany, więc jak jeszcze nie kupiłes, to poczekaj na głowice, żeby nie kupić nietakiego.
Uszczełniacze bym wymienił, żeby mieć spokoj.

Lou86 - Nie Sty 19, 2014 14:57

Rozrząd zmieniałem pół roku temu, rzeczywiście jest mus ponownej wymiany?
sTERYD - Nie Sty 19, 2014 16:36

Jak ma tylko pol roku to faktycznie nie ma konieczności, chyba że paskowi coś dolega. W takim wypadku dopasuj głowice do napinacza jaki posiadasz.