Zobacz temat - [R 75] Uszkodzone wspomaganie / maglownica
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R 75] Uszkodzone wspomaganie / maglownica

Artur82 - Pon Sty 27, 2014 21:07
Temat postu: [R 75] Uszkodzone wspomaganie / maglownica
Witam.
Odebrałem dzisiaj auto od mechanika po wymianie wysprzęglika.
Od razu wyczułem że kierownica ciężko chodzi, jakby wspomaganie działało na 50%.
Przy większych prędkościach kierownica stawia opór nawet przy próbie lekkiego skrętu np. przy zmianie pasa.
Ponadto przy kręceniu ewidentnie słychać dźwięk tarcia w kolumnie (coś jak guma o gumę), czego również wcześniej nie było.
Oczywiście wróciłem do mechanika, bo gdy wstawiałem mu auto, to kierownica kręciła się jednym paluszkiem bez żadnych odgłosów.
Zasugerowałem że może coś uszkodzili przy wyciąganiu / montowaniu skrzyni.
Standardowo usłyszałem że na pewno nie, a jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Zostawiłem więc mu auto żeby dumał nad problemem, bo w takim stanie nie mam zamiaru go odebrać.
Tylko że muszę się przygotować na odpowiedź w stylu "ten typ tak ma i co złego to nie ja".
Co więc o tym sądzicie?
Czy można w jakiś sposób uszkodzić układ wspomagania lub maglownicę przez nieumiejętny montaż skrzyni, skutkujący takim działaniem?
A skąd nagle ten odgłos tarcia w kolumnie kierownicy?
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi.

MaReK - Pon Sty 27, 2014 21:37

Popraw temat. Pewnie źle ją zmontował jak wyjmował sanki...
Artur82 - Pon Sty 27, 2014 21:51

MaReK napisał/a:
Popraw temat. Pewnie źle ją zmontował jak wyjmował sanki...


Heh a można trochę jaśniej? Aż tak nie znam mechanicznego żargonu :lol:

MaReK - Wto Sty 28, 2014 01:19

Artur82 napisał/a:
Heh a można trochę jaśniej? Aż tak nie znam mechanicznego żargonu :lol:

Jaśniej Ci nie wytłumaczę, bo nie mam aż takiej wiedzy. Wiem, że miałem tak samo dwa razy. Raz była to guma pomiędzy kolumną kierowniczą a ścianą grodziową, drugi raz problem dotyczył mocowania maglownicy z kolumną. Jakiś tam błąd, coś krzywo i tyle. W moim przypadku rozpinana była maglownica, żeby móc swobodnie opuścić sanie - czyli element przykręcony do karoserii do którego jest mocowana część zawieszenia. Podjedź tam i poproś o poprawki. Dodatkowo skontroluj czy przewód od wspomagania jest prawidłowo zamocowany. Jak się dynda, to Ci się w końcu udynda :D

Artur82 - Wto Sty 28, 2014 17:52

Dzięki za pomoc!
Rzeczywiście podwinęła się jakaś guma (chyba na łączeniu drążka kierownicy i maglownicy).
W każdym razie problem rozwiązany :D