Zobacz temat - [MG ZS/R45] Kilka pytań odnośnie mojego MG
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS/R45] Kilka pytań odnośnie mojego MG

Dahrek1 - Pon Sty 27, 2014 21:45
Temat postu: [MG ZS/R45] Kilka pytań odnośnie mojego MG
Przepraszam, że w jednym temacie ale może tak będzie nieco sprawniej:

1. Pedał sprzęgła ma wyczuwalny "wolny skok" zanim pojawi się opór - czy można to w jakiś sposób podregulować?

2. Jak włączyć podgrzewanie lusterek?

3. Czy silnik wymaga jakiegoś szczególnego traktowania - słysząłem o padających UPG - w moim przypadku była wymieniona natomiast nie chciałbym jej szybko załatwić. Czy jazda na podwyższonych obrotach może spowodować awarię tego elementu?

4. Gdzie mogę dorobić kluczyk i ewentualnie pilot alarmu do auta? Czy kluczyk ma wbudowany Immo?

5. Czy mogę diagnozować sobie auto za pomoca kabla OBED II?

6. Widzę, że w moim aucie są tarcze wentylowane z przodu, czy występuje tylko jedne rodzaj, wymiar czy jest ich więcej?

7. Jak mogę zdjąć obudowę konsoli aby wymienić zegarek?

To chyba tyle na początek... proszę o wyrozumiałość i nie usuwanie.

Pozdrawiam

MultecFSO - Pon Sty 27, 2014 23:42

Ad.3 Zanim się nagrzeje nie przekraczaj ok. 3tyś rpm. Po nagrzaniu możesz korzystać bez problemu z całego zakresu. :mrgreen: Po ewentualnym pałowaniu daj mu trochę popracować na wolnych obrotach by się schłodził. Dbaj o układ chłodzenia i będzie dobrze. :wink:
wooy11 - Wto Sty 28, 2014 08:44

ad.2
Generalnie lusterka grzeja cały czas, w niektórych wersjach dopiero po właczeniu ogrzewania tylnej szyby, w moim starym R400 grzały non stop, w aktualnym MG tez grzeja cały czas bo ja podgrzewania tylnej szyby nie uzywam a lusterka sie rozmrazają ;) jezeli u Ciebie nie grzeja to moze maty grzewcze padly, może jakis kabelek sie odłaczył ......moze bezpiecznik ?
ad.5
taka podstawowa diagnoze zrobisz ale nie licz na zbyt wiele, poniewaz masz benzyne to nie chce sie zagłebiac bo nie wiem dokladnie a co do diesla mogł bym powiedziec troszke wiecej.....mysle ze błedu odczytasz i skasujesz, uzupełnieniem do elm moze byc scaner u581 ( niedawno testowalem na swoim ) koszt troche powyzej 100 zł , czyta dodatkowo to co nie czyta elm ;) ale cały czas mowie o dieslu. http://allegro.pl/tester-...3888083566.html widziałem też tańsze ;)

leszczu - Wto Sty 28, 2014 11:50

Dahrek1 napisał/a:
4. Gdzie mogę dorobić kluczyk i ewentualnie pilot alarmu do auta? Czy kluczyk ma wbudowany Immo?

Kluczyk w każdym zakładzie który tym się zajmuje. Gorzej z pilotem, bo nie każdy ma sprzęt, aby go dopisać do auta.
Immo jest wbudowane w pilot.
Dahrek1 napisał/a:
6. Widzę, że w moim aucie są tarcze wentylowane z przodu, czy występuje tylko jedne rodzaj, wymiar czy jest ich więcej?

Jest tylko jeden wymiar 262 mm.
Dahrek1 napisał/a:
7. Jak mogę zdjąć obudowę konsoli aby wymienić zegarek?

http://www.youtube.com/watch?v=NXhEn5n2FDA

Dahrek1 - Sro Sty 29, 2014 20:46

wooy11 napisał/a:
ad.2
Generalnie lusterka grzeja cały czas, w niektórych wersjach dopiero po właczeniu ogrzewania tylnej szyby, w moim starym R400 grzały non stop, w aktualnym MG tez grzeja cały czas bo ja podgrzewania tylnej szyby nie uzywam a lusterka sie rozmrazają ;) jezeli u Ciebie nie grzeja to moze maty grzewcze padly, może jakis kabelek sie odłaczył ......moze bezpiecznik ?

hmmm.... dzialaj na jakis czujnik temperatury czy w lecie te grzeja? Masz moze opis tablicy zbezpiecznikow?

andrew0503 - Sro Sty 29, 2014 20:50

Dahrek1 napisał/a:
hmmm.... dzialaj na jakis czujnik temperatury czy w lecie te grzeja?

Grzeją bez podziału na warunki sezonowe :-)

Dahrek1 - Sro Sty 29, 2014 20:51

[quote="leszczu"]
Dahrek1 napisał/a:
4. Gdzie mogę dorobić kluczyk i ewentualnie pilot alarmu do auta? Czy kluczyk ma wbudowany Immo?

Kluczyk w każdym zakładzie który tym się zajmuje. Gorzej z pilotem, bo nie każdy ma sprzęt, aby go dopisać do auta.
Immo jest wbudowane w pilot.

Czyli teoretycznie: moge wybrac sobie w punkcie dowolny ksztalt glowki kluczyk i dorobic grot -zalozmy ten lamany wynalaek nie przypadl mi do gustu i wollbym trdycyjne rozwizanie- i tyle z dorabiania kluczyka.
nastepnie nalezy zakodowac immo ktore znajduje sie w oryginalnym pilocie czy tak?

a co z dorobieniem pilota do oryginalnego alarmu?
czy musze szukac pilota uzywki w serwisch ukcyjnych i usilowac zprograowc w ktoryms z serwisow ajmujacych sie tematem?

moze ktos z Was przerabial temat i poleci kogos sprawdzonego?

sTERYD - Sro Sty 29, 2014 20:57

użyj szukajki i wszystko stanie się jasne.