Zobacz temat - [R200] Problemy z odpaleniem i elektryką samochodu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Problemy z odpaleniem i elektryką samochodu

madi - Wto Sty 28, 2014 10:13

Witam :-)
Posiadam auto Rover 214 KAT 1,4 z 1997. Od momentu zakupu w 2008 mam problem z odpalaniem. Kupiłam nowy akumulator w 2008 (EuroEnergy - 50 Ah 420). Przyszła zima i zong. Akumulator oddany na gwarancji okazał siębyć OK. Auto oddane do elektryka - diagnoza rozładowuje je radio - wyjełam. Problem został. Drugi pobyt u elektryka - diagnoza nie ładuje alternator - naprawiony. Problem został. Później była wiosna, lato i problemu nie odczuwałam. Następnej zimy na przemian ładowałam dwa akumulatory by rano mieć świeżo pobudzony i odpalał na strzał.
W grudniu 2013 przy odpalaniu przepalał mu się bezpiecznik. Oddany do elektryka - wymienił kable, które robiły zwarcie. Na przepalający się bezpiecznik poskutkowało ale problem nie zniknął. Akumulator sprawdzony przez pana okazał się być OK (mimo 5 lat). Problem z odpalaniem rano pozostał. Auto znów wraca do elektryka. Wymieniono popalone końcówki i zasugerowano konieczność naprawy rozrusznika, który się kantuje. Dziś rozrusznik jest u naprawy.
Czy uszkodzony lub słaby akumulator może palić kable lub uszkodzić rozrusznik??
Czy akumulator o powyższych parametrach jest dobry czy może mieć wyższą drugą wartość (moc rozruchowa)??

_________________

zdzichu - Wto Sty 28, 2014 12:26

Akumulator jest dobry, powinien być 45Ah. Na chybił trafił to kiedyś pewnie trafią. Czujnik temperatury był sprawdzany, ciśnienie sprężania, spadek napięcia przy rozruchu (stan rozrusznika), układ zapłonowy? I jeszcze jedno pytanie - który bezpiecznik się przepalał?
ash - Sro Sty 29, 2014 11:47

Przy odpalaniu kręci rozrusznikiem i nie chce zapalić czy jest martwa cisza? i czy kontrolki się świecą na desce?

1) Jeżeli jest martwa cisza - to wina masy na rozruszniku lub w kablu zasilającym (przerwany któryś z kabli)

2) Jeżeli kontrolki się świecą na desce i w czasie próby odpalenia silnika kontrolki pulsują i słychać tak jakby strzały z karabinu maszynowego - to szczotki na rozruszniku się wieszają, być może się kończą (wtedy pomaga rozruch na tzw. popych)

3) Jeżeli kontrolki nie świecą - to akumulator, patrz także pkt 1.

4) Czy słychać pompę paliwa po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłonową II

5) Kiedy wymieniany był filtr paliwa, świece i kable zapłonowe, ew. kopułka?

6) problemem może być też cewka zapłonowa

Harry - Sro Sty 29, 2014 18:09

a sprawdzili wiązkę w tylnej klapie? może tam są poprzecierane przewody i coś zwiera iaku rozładowuje, a jak przyjedziesz do nich na pomiar to jest ok.?
radio masz wyciągnięte teraz ?