Zobacz temat - [R75] "Wariująca" trakcja
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] "Wariująca" trakcja

Legwan1989 - Czw Sty 30, 2014 11:46
Temat postu: [R75] "Wariująca" trakcja
Mam pewien problem z trakcją. Szczególnie zaczął mi doskwierać teraz, zimą - otóż wyłącza mi się trakcja.

Zawsze odbywa się to na tej samej zasadzie:

Odpalę silnik (czy już jestem w trakcie jazdy nieistotne)-trakcja jest w stanie czuwania czyli na komputerze nie ma ikonki. Ruszę gwałtownie z miejsca (w śniegu to nie musi być nawet gwałtownie) - trakcja automatycznie zaczyna działać i koła tak nie boksują i na tą chwilkę zapala się informacja ze system zadziałał i po chwili wyświetlacz sie wygasza.
I od tego momentu sie wszystko psuje - gdy tylko pierwszy raz zadziała system- nie mija 10 sekund od przejścia w stan czuwania a trakcja samoczynnie się wyłącza. Czyli jadę już sobie normalnie a ikona trakcji znowu się zapala i już nie gaśnie - trakcja wyłączona. Gdy zatrzymam się i chce szybciej ruszyć koła cały czas boksują. Guzikiem nic nie mogę zrobić - cały czas nieaktywna.
Jedynym sposobem na "przywrócenie" trakcji to restart silnika, włączę i wyłączę silnik i jest ok, oczywiście do pierwszego zaboksowania kół.

Może trochę niejasno to opisałem więc później zrobię filmik by pokazać dokładnie jak to wygląda.

Jakiś czujnik trakcji padł albo to ostatnie jego chwile ? Z góry dzięki za pomoc ;)

czort - Czw Sty 30, 2014 12:20

Czujnik ABS z prawego przedniego koła, gdy nie działa to TC też nie będzie działać

Ja bym zerknął na "sterowanie trakcją" w komorze silnika na podszybiu po stronie pasażera. idzie od tego linka, może coś tam sie blokuje.???

SeniorA - Czw Sty 30, 2014 15:53

Legwan1989, zmierz napięcie spoczynkowe aku , ECU ABS i ETC reagują na niskie napięcie aku.

[ Dodano: Czw Sty 30, 2014 15:53 ]
czort napisał/a:
Czujnik ABS z prawego przedniego koła, gdy nie działa to TC też nie będzie działać
ale wtedy świeci ABS.
Do sprawdzenia jest też linka i przepustnica z czujnikiem do ETC (może się blokuje i nie wraca na swoje miejsce).

domel101 - Czw Sty 30, 2014 15:57

SeniorA napisał/a:

czort napisał/a:
Czujnik ABS z prawego przedniego koła, gdy nie działa to TC też nie będzie działać

z lewego koła(tak jak jest kiera), z prawego nie było by wskazań prędkościomierza

Legwan1989 - Czw Sty 30, 2014 17:38

SeniorA napisał/a:
Legwan1989, zmierz napięcie spoczynkowe aku


samego napięcia nie sprawdzałem ale akumulator mam nówkę, niecały miesiąc ma. Nagrałem ten filmik. Jak załaduje się to prześle

[ Dodano: Czw Sty 30, 2014 17:38 ]
Link do filmiku:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

SeniorA - Czw Sty 30, 2014 17:42

Legwan1989 napisał/a:
samego napięcia nie sprawdzałem ale akumulator mam nówkę,
przecież sprawdzenie to moment , pkt 9 w teście komputera diagnostycznego i jedno będzie sprawdzone.
domel101 - Czw Sty 30, 2014 19:30

u mnie jak podczas jazdy zapali się kontrolka TC i zaraz zgaśnie to na pewniaka nie mogę jej wyłączyć guzikiem lub przy odpaleniu jak nie zgaśnie tylko świeci przez 10 sec to też jej nie wyłączę i wtedy podczas kolejnego odpalania trzymam guzik od TC a drugą ręką odpalam auto i po odpaleniu puszczam guzik, nacisnę go z powrotem i TC już mogę guzikiem wł/wył. to chyba metoda na jakiś reset tego systemu, u mnie działa 100na100 ta metoda
haszczyc - Czw Sty 30, 2014 20:02

u mnie w mrozy jak zapalam samochód to na 5 sek wyświetla się ikonka kontroli trakcji ale gaśnie mam tak od 3 lat :) tylko w zimę
Legwan1989 - Pią Sty 31, 2014 15:07

SeniorA napisał/a:
Legwan1989 napisał/a:
samego napięcia nie sprawdzałem ale akumulator mam nówkę,
przecież sprawdzenie to moment , pkt 9 w teście komputera diagnostycznego i jedno będzie sprawdzone.


napiecie przy wyłączonym silniku -12,6-8
przy uruchomionym: 13,5-9

SeniorA - Pią Sty 31, 2014 15:29

Legwan1989 napisał/a:
napiecie przy wyłączonym silniku -12,6-8
przy uruchomionym: 13,5-9
no to jest dobrze , teraz serwomotor i przepustnica .
Legwan1989 - Pią Sty 31, 2014 15:39

przepustnica wiem gdzie jest a co dokłądnie mam sprawdzić w niej ?
a serwomotor - nie wiem gdzie szukac i na co patrzeć :oops:

SeniorA - Sro Lut 05, 2014 08:40

serwomotor jest na grodzi po stronie pasażera , steruje linką od przepustnicy TC, trzeba otworzyć klapkę rewizyjną i zobaczyć czy linka jest cała i leży na zębatce no i sprawdzić czy wtyczka z przewodami jest dobrze zaciśnięta. Przepustnica powinna lekko się obracać i nie blokować, przewody z kostką zaciśnięte na czujniku położenia .