Zobacz temat - [rover 200 1,6Si] odłączony czujnik temperatury co powoduje?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover 200 1,6Si] odłączony czujnik temperatury co powoduje?

Piotrekt - Sob Lut 01, 2014 23:40
Temat postu: [rover 200 1,6Si] odłączony czujnik temperatury co powoduje?
Witam wszystkich. Od tygodnia jestem posiadaczem R200 z 96r. Jako że to mój pierwszy mam nadzieję że nie ostatni samochód tej marki sporo czytałem na jego temat. Sprawa w nim wygląda następująco. Nie działał mi wskaźnik temperatury na desce a że wystraszony skutkami ewentualnego przegrzania wpadłem na az genialny niestety pomysł podłączenia wentylatora na stałe gdyż z braku wskazań temperatury bałem się sprawdzać czy załącza go automatycznie. Zmostkowałem czujnik od wentylatora na stałe tak że wentylator cały czas pracuje niestety dopiero teraz doczytałem że nie jest to jak w innych autach typowy termo włącznik tylko czujnik dla komputera. I teraz pytanie jakie konsekwencje niesie pozostawienie zmostkowanego tego czujnika gdyż wtyczkę chyba zepsułem i będę musiał wymienić :oops:
robsson78 - Nie Lut 02, 2014 11:43

Jeśli dobrze rozumiem zmostkowałeś czujnik temperatury na komputer. Po co ?
Wystarczyło wypiąć wtyczkę od tego czujnika. Wtedy komputer widzi awarię czujnika i profilaktycznie włącza wentylator chłodnicy aby nie doprowadzić do ewentualnego przegrzania silnika.
Jeśli zrobiłbyś tak jak pisałem wyżej to komputer nie ma też wskazań co do temperatury i nie wie jaki skład mieszanki paliwa dobrać i pobiera przybliżone dane zastępcze z innego czujnika (nie pamiętam jakiego) ale jeśli zmostkowałeś to komputer ma fałszywe dane.
Jak chodzi silnik ?
Objawy padniętego, odpiętego czujnika to :
Problemy z uruchomieniem silnika
Podwyższone obroty jałowe
Podwyższone zużycie paliwa
Szarpana/przerywana praca silnika
Włączanie się wentylatora chłodnicy po uruchomieniu silnika

Ja na Twoim miejscu nie mostkował bym tego czujnika tylko jak najszybciej to naprawił.

leszczu - Nie Lut 02, 2014 12:13

Z twego postu wnioskuje, że teraz wentylator chłodnicy pracuje u ciebie cały czas. W takim przypadku nawet nie zagrzejesz silnika.
Piotrekt - Nie Lut 02, 2014 12:42

poszedłem sprawdzić. Auto odpaliło ale bardzo ciężko więc wczoraj nie zrobiłem nic mądrego ucinając tą wtyczkę. Z drugiej strony i tak kwalifikowała się do wymiany była mocno poklejona taśmą. Czyli skoro auto wariuje bez tego czujnika a przed odpieciem palił na dotyk mogę liczyć na to że wentylator się włączy się z automatu jak już wymienię i podepnę złączke. Nie wiem czy to normalne ale po przejechaniu 15km dość ostro i postoju z 15 min wentylator się nie odezwał a pod maską nie szło niczego dotknąć
robsson78 - Nie Lut 02, 2014 17:38

Piotrekt, Po wyjęciu czujnika temperatury i odpaleniu auta wentylator powinien włączyć się i chodzić przez cały czas do puki nie wyłączysz silnika.
Po odcięciu wtyczki tak samo.
Odciąłeś wtyczkę a co z przewodami, wiszą sobie bezwiednie ?

ADI-mistrzu - Nie Lut 02, 2014 18:19

Piotrekt, silniki te są specyficznej budowy, to nie ople czy VW z żeliwnymi blokami, tutaj masz aluminium.
Bardzo trudno nawet w lato tak zagrzać silnik aby wentylator się włączył, po prostu układ chłodzenia jest w tym przypadku bardzo wydajny.

Lepiej kup czujnik od wskaźnika i go wymień, kombinując możesz narobić biedy.

Są dwa, jeden prostopadle do chłodnicy a drugi tuż pod nim prostopadle do podłoża.
Ten do chłodnicy jest dla ECU (komputera) zaś drugi na deskę rozdzielcza.
Może być tak że ten na deskę padł a do ECI pracuje prawidłowo i mimo tego że nie widzisz iż temp. wzrasta to dla ECU wszystko jest ok.