Zobacz temat - [Honda Civic Aerodeck 2.0 iTD 20T2N]ustawienie kąta wtrysku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Honda Civic Aerodeck 2.0 iTD 20T2N]ustawienie kąta wtrysku

zeeuss - Wto Lut 04, 2014 19:15
Temat postu: [Honda Civic Aerodeck 2.0 iTD 20T2N]ustawienie kąta wtrysku
Witam. Mam problem z odpalaniem mojej Hondy z silnikiem Rovera 20T2N podczas pierwszego porannego rozruchu- zimny silnik. Sprawdziłem i poprawiłem świece żarowe- działają 4, wymieniłem gruszkę, przewody paliwowe i przelewowe a nawet wtryskiwacze. Autko pali na ciepłym na tyk... ale na zimnym ma problem. Po zapaleniu zimnego silnika szarpie i przerywa. Wszystko wskazuje na źle ustawiony tzw. kąt wtrysku. I tu problem- jak sprawdzić kąt wtrysku- mam złącze diagnostyczne 5-pinowe. Mogę na nim "wybłyskać" błędy generowane przez silnik ( nie mam żadnych), ale żaden z mechaników- pompiarzy i diagnostów w mojej okolicy nie posiada interfejsu ani testera aby podpiąć się pod moje auto. Pytanie jak i czym mogę sprawdzić kąt wtrysku? Czy jest jakaś przejściówka aby złącze 5-pinowe podpiąć pod 16-pinowe złącze diagnostyczne? Jakiego użyć programu aby widać było wartość kąta wtrysku? Czy mogę sprawdzić to sam? Wiem z forum jak przestawić kąt wtrysku, ale nie wiem jaki on jest teraz. Czy można to robić metodą prób i błędów? Proszę o wskazówki lub namiary gdzie można to ustawić- jestem z małopolski, okolice Tarnowa- Nowego Sącza. Pozdrawiam
Remigiusz - Wto Lut 04, 2014 19:39

zeeuss, Szukaj kogoś z Autocom, w SDi jedynie sprzetem pod kompa da sie odczytac kat wtrysku :D Jestem w sumie z tych terenow i mam Autocoma jak chcesz mozna sie umowic. Przez Nowy Sacz akurat do siebie jade wiec moge dac info na PW :D Tylko ze ja noca smigam wiec nie wiem czy bedziesz spal :D
szoso - Czw Lut 06, 2014 16:16

Remigiusz, mało jeszcze wiesz o autocomie :wink:
Niestety pokazuje on żądany kąt, a nie jaki jest ustawiony, nie da rady nim ustawić kąta wtrysku.

Remigiusz - Czw Lut 06, 2014 16:19

szoso, Jakos w moim pokazuje autocom aktualny kat wtrysku :P Porównywałem z ELM'em wiec opcja taka jest i działa jak trzeba :wink:
zeeuss - Pon Lut 10, 2014 21:22

Witam. Metodą prób udało się ustawić kąt wtrysku- nie wiem jaki mam (nie mam na czym odczytać) ale auto pali już bez problemu. Przesunąłem na "fasolkach" lekko (2mm) koło zgodnie z obrotami silnika (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) i zapłon bardzo sie poprawił. Pali na tyk. Ale za to w zakresie 900-2000obr/min stał się bardzo powolny, mułowaty. Dzisiaj go lekko (1mm) cofnąłem w przeciwną stronę i silnik nabrał wigoru. Jeździ jak dawniej, ładnie się wkręca na obroty i dobrze ciągnie. Jutro z rana sprawdzę jak będzie palił- ale spodziewam się, że będzie gorzej palił. ktoś już napisał, ze ustawianie pompy to kompromis między dobrym zapłonem a płynną pracą silnika. No cóż jakiś kompromis trzeba wybrać. Mam inne pytanie- jak sprawdzić bez wykręcania wtryski? Gdzieś (pewnie na tym forum...) czytałem, że można podłączyć pod wężyki przelewowe strzykawki i zbadać ile cofa się paliwa. Zrobiłem to ale nie wiem jak to zinterpretować. W jednej strzykawce było znacznie więcej paliw niż w dwóch pozostałych (pierwszy wtrysk dużo) drugi i trzeci 1/3 tego co w pierwszym a w czwartym sucho. I które to wtryski pracują poprawnie a które leją??? Pomóżcie, pozdrawiam