Zobacz temat - [R620Ti] Dymi jak szurnięty - turbo puszcza olej ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620Ti] Dymi jak szurnięty - turbo puszcza olej ?

tomii620si - Pon Lut 17, 2014 18:07
Temat postu: [R620Ti] Dymi jak szurnięty - turbo puszcza olej ?
Siemanko. Mam problem chyba z turbo .. Auto dymi/bierze olej (sporo oleju)..

Zauważyłem, że głownie dymi przy skręcaniu w lewo.. Auto potrafi dymić jak szurnięte (kłęby dymu) a po chwili nie dymić w ogóle..

Sprawdzałem płyn chłodniczy itd to nie ma śladu oleju w nim a i auto się nie grzeje więc raczej teorie z uszkodzoną uszczelką pod głowicą odpuszczam i celuje w turbo..

Teraz czy dobrze celuje ? I w jaki sposób zdiagnozować, że to na pewno turbo puszcza olej ? Zdjąć któreś węże przy turbinie i ma być coś widać ?

Bo jeśli tak to wywalam turbo do regeneracji i po sprawie :)
Auto ma normalnie moc ale dymi .. Jak chcecie coś jeszcze dopytać to śmiało bo sam nie wiem co by tu jeszcze napisać :) Chętnie odpowiem bo chce jak najszybciej przywrócić auto do życia :P

flapjck1 - Pon Lut 17, 2014 18:26

rob i to szybko, olej w mieszance paliwowej obniza liczbe oktanowa i powoduje dużo wieksza sklonnosc do spalania stukowego

prawdopodobnie olej zgromadzil ci się w intercoolerze i na zakrętach się przelewa i leci dalej

zdejmij rure z turbo po zimnej stronie i zobacz czy jest zaolejona muszla i rura, sprawdz czy wirnik nie ma luzow, jak ma luzy to ewidentnie turbo

tomii620si - Pon Lut 17, 2014 18:54

No spoko :) To jutro się dobiorę ..

Myślę, że takie objawy to chyba tylko turbo nie ?

flapjck1 - Pon Lut 17, 2014 22:58

czasami jeszcze dziura w tloku :D ale wtedy moc traci ( tak minimum 25% :D )
tomii620si - Pon Lut 17, 2014 23:01

Nie no mój sie zbiera bo na trasie MUSIAŁEM wyprzedzić.. I się zapomniałem i zrobiłem to tradycyjnie to wessałem 3 auta z reka na lewarku haha..

Podejrzewam i mam nadzieje, że trubo bo jak silnik mi sie skończy to się potne łyżką :|

Markzo - Pon Lut 17, 2014 23:49

Pierwsza sprawa - czuć olej spalony w spalinach? ile Ci ubywa oleju? jaki masz luz na turbo? jak go odpalisz i zostawisz na posotju do nagrzania to zaczyna dymić? jaki kolor dymu? niebieski, czy raczej biały?
Tandemsdi - Wto Lut 18, 2014 13:32

Może tylko odma Ci się zapchała (wiem że to nie rover ale mialem tak w omedze i też dymiła) ale trza najpierw sprawdzic turbo :P
tomii620si - Wto Lut 18, 2014 16:12

Markzo

1. czuć
2. upust oleju jest spory - naprawde duży aczkolwiek nie jestem w stanie określić tego w ml/L
3. Kolor tak jak na filmie który Ci podsyłałem (raczej biały lub bardzo blado niebieski)
4. luz ide zaraz sprawdzić
5. Dymi chwile po odpaleniu.. Odpalasz jest kilka sekund spokoju i nagle jebut dym.. A czy nagrzany przestaje dymić to bym nie powiedział .. To raczej losowo .. Potrafie odpalić i zostawić w cholere dymu a potrafi odpalić i lekki dymek.. Tak samo jest podczas jazdy (nagrzany).. Jedzie to nie dymi (trzymałem jakieś 2.5tys obrotów) ale jeśli puszczałem gaz to potrafił zadymić.. Przy dodaniu gazu też czasami... Potrafił nie dymić , jechałem jednym tempem i nagle widziałem tak jakby pierdnął dymem i dalej spokój lub zrobić zasłonę dymną ..
Ogólnie zauwazyłem, że w początkowym stadium objawów wystepowały one przy skręcaniu w lewo .. Wczoraj musiałem jechać do sklepu i nie dymił w ogóle, dopiero jak wracałem do domu pod blokiem rzucił dymem aż facet jadący rowerem po drodze sie zatrzymał a jak obróciłem sie na rondzie spowrotem szukać miejsca to już nie dymił nawet jak na luzie mu zrobiłem dogazówke.. Nie rozkminiam tego padła haha


Dobra.. Telefoniczna narada z dobrym duchem forum T-serii tj. Markzo chyba już wyjaśniła cały temat problemu z turbo.. Jest diagnoza to teraz tylko walczyć jak Dr. House ze swoimi dziwnymi przypadkami :P Jeszcze raz dzięki i jak się uda to czekaj na przesyłkę DHL czy coś z browarem :) :piwo: :piwko:

Tandemsdi - Wto Lut 18, 2014 17:57

Jeśli niedymi ciagle to najprawdopodobniej turbo, to właśnie turbiny lubią tak puszczac bąki.
Markzo - Sro Lut 19, 2014 00:51

tomii620si napisał/a:
Dobra.. Telefoniczna narada z dobrym duchem forum T-serii tj. Markzo chyba już wyjaśniła cały temat problemu z turbo.. Jest diagnoza to teraz tylko walczyć jak Dr. House ze swoimi dziwnymi przypadkami Jeszcze raz dzięki i jak się uda to czekaj na przesyłkę DHL czy coś z browarem
_________________

hehehehe xD

Turbo sie wysrało po stronie wydechowej na 99%, pewnie pierścień ma dość ;) zobaczymy, może pacjent jeszcze będzie pompował ;D

tomii620si - Sro Lut 19, 2014 16:17

Dobra jeszcze inna sprawa...

Dzwoniłem do sklepu który polecił Markzo ale potrzebują dane z tabliczki na turbinie a moja tabliczka jest totalnie zniszczona - nie da się z niej nic odczytać.

Jesteście w stanie jakoś pomóc ? Jakie tam turbo było montowane dokładnie ? Chodzi o numery seryjne.. 620Ti 1998r na cewce ..

Markzo - Sro Lut 19, 2014 16:27



Powinno pomoc ;)

tomii620si - Sro Lut 19, 2014 17:55

Dzięki wielkie :) Foto poszło do firmy ;P Zobacze czy im to pomoże ale powinno :)

[ Dodano: Sro Lut 19, 2014 17:37 ]
No.. gadałem z facetem ze sklepu i wypadałoby jutro jechać wytargać turbo z auta aby podać mu wysokość tulejki bo nie wie który zestaw wysłać.. Ech ..

Teraz jak najszybciej i najmniej inwazyjnie dobrać się do turbo w tym kaszalocie haha .. bede miał jutro co robić

[ Dodano: Sro Lut 19, 2014 17:55 ]
Ogólnie da sie wyjąć turbo w R bez większego demontażu ??

Wystarczy 4 śruby, przewody powietrza + przewód olejowy odkręcić czy trzeba cos więcej demontować ?

Markzo - Sro Lut 19, 2014 19:07

Są 2 szkoły:
1) samo turbo, bez kolektora.
-spuszczasz płyn chłodzący,
-odkręcasz DP,
-odkręcasz spływ oleju,
-odkręcasz przewód doprowadzający olej,
-odkręcasz rurę dolotową,
-odkręcasz rurę doporwadzającą powietrze do turbo
I teraz kuku - jest spora gimnastyka, żeby turbo wyjąć, nie bardzo się mieści. Prosty patent, odkręcasz siłownik (gruchę) Wastegate, 2 śrubki na muszli turbiny. Dojście do dołu nie za piękne, ale jak się spreżysz to w 30min wyjmiesz ;)

2) z kolektorem wydechowym.
Tutaj robisz tak samo jak wyżej, tyle, że musisz odkręcic kolektor wydechowy. Problem jest jeden - szpilki w głowicy. Lubi się gwint w głowicy przekręcić przy dokręcaniu (alu głowa) dlatego jak masz szczelne połączenie głowica -> kolektor wydechowy to nie ruszaj go.

Jak będziesz działał to numer znasz ;)

tomii620si - Sro Lut 19, 2014 19:14

No mi się zdaje, że jest szczelnie.. Przed przeczytaniem tego obmyśliłem chyba technikę według pierwszej szkoły...




Dobrze rozumiem ?

Markzo - Sro Lut 19, 2014 19:30

Ty tam masz torxy? wow :D tak, o te chodzi :)
tomii620si - Pią Lut 21, 2014 19:51

No dokładnie takie jak na zdjęciu.. :(

i jak sie da (bedzie normalny gwint) to zamienie na zwykłe nakrętki bo kiedyś coś i ani dokrecić ani nic haha..

Będzie trzeba kupić specjalnie torxy do turbiny ..

[ Dodano: Pią Lut 21, 2014 19:51 ]
No i pierwszy problem z turbo.. nie moge odkrecic turbo od kolektora wydechowego.. Jakieś pomysły jak to skutecznie odkrecić ? Bo chce to zrobić jak najszybciej a auto mi tego nie ułatwia :(

KatoSBE - Pią Lut 21, 2014 23:16

Turbo od kolektora ja odkręcałem krótką 10 oczkową która ma dwanaście kątów ciężkie podejście ale da radę ;) U mnie to samo z turbo puszcza olej a dopiero co silnik po remoncie i turbo używka kupiona przejechała 500km i już koniec nie dymi cały czas ale przy bucie potrafi splunąć i później smród i biało niebieski pas za mną... gdzie regenerujesz? sprawdzony zakład? słyszałem że lubią partaczyć :/

PS
To nie torx tylko dwunastokątne nakrętki patrzy wyżej ;)

Markzo - Sob Lut 22, 2014 08:18

dziwne, ja miałem normalne nakretki :)
tomii620si - Sob Lut 22, 2014 11:22

KatoSBE i takim właśnie kluczem to chciałem odrecić.. Niestety nie wiem czy się zapiękło czy o co chodzi u mnie to nie chce puścić .. ;/

Dlatego ja nie kupuje drugiego turbo tylko robie swoje bo nowe wcale nie musi oznaczać lepsze.... U siebie w garażu regeneruje :)


Markzo może ktoś już grzebał przy Twoim turbo albo cuś ?


Dzisiaj spróbuje to podgrzać palnikiem.. Jak nie pójdzie to jeszcze zostaje kumpel mechanik - tylko znów to wszystko składać aby to rozebrać haha .. No ale coś musi pomóc bo inaczej strzeli mnie.. Dlaczego ja zawsze muszę mieć taki problem ze śrubami.. Odwieczna walka ;/

flapjck1 - Sob Lut 22, 2014 13:04

sruby od turbo często sa zapieczone na amen i bez flexa się nie da :)
tomii620si - Sob Lut 22, 2014 14:05

na razie 3 z 4 puściły :) Trzyma sie ta po lewej z tyłu - najgorszy dostęp..

Mam nadzieje, że uda mi sie to gówno wytargać ... potem tylko wydech od dołu i przewód olejowy od miski, przy turbo odkrecić i bedzie git : )

KatoSBE - Nie Lut 23, 2014 12:27

Czyli mówisz bez wyważania składasz? Zestaw naprawczy z tego linku co podawał Markzo? Daj znać jak złożysz jak to chodzi bo sam się przymierzam na dniach do takiej operacji :)
Markzo - Nie Lut 23, 2014 12:45

Przed rozebraniem turbo trzeba zaznaczyć pozycję wirnika względem ośki, tak samo trzeba zrobić z nakrętką, będzie działać :)
tomii620si - Nie Lut 23, 2014 13:00

Tak jak pisze Markzo ... Spróbujemy nic nie rozjeb@ć w turbo..

I tak musze jeszcze iść do sklepu po klucze bo pokonał mnie wczoraj brak długiej 15 do wydechu haha

KatoSBE - Nie Lut 23, 2014 17:32

Koniecznie dajcie znać jak hula, ja mam dwie turbiny, jedna lała i druga zaczęła, widać jak kopci na niebiesko... wczoraj miałem problem bo odpaliłem i nie chwycił na wszystkie gary, a po chwili zaczęło się za mną robić niebiesko, widocznie musiał się zebrać ładnie olej, ubytków na bagnecie jako tako dużych nie widać... prawie, że nic. No nic zamawiam zestaw naprawczy do turbo i jazda :) Powiedzcie mi jeszcze czy turbo może przepuszczać płyn chłodzenia? Bo nie widzę ubytku ale mam zawór upustowy hksa i stroną wylotową w stronę silnika koło kopułki i tam czasami jest lekko zaolejony i ma takie kropeczki zielonkawe jakby turbo pluło i płynem i olejem? Aha i zestaw naprawczy z tego sklepu Alpha? Pisałem tam i zestaw do naszej turbo 89 + 25 przesyłka :)

PS
Co do turbin jak wspominałem mam dwie, oby dwie pompują, ale plują olejem, jedną rozkręciłem muszle w niej i widziałem, że wirnik od strony zimnej ma ukruszone końcówki, może tak być? Turbo pompuje ciśnienie normalnie ;) Widziałem również do kupienia wirniki do naszej turbo za bodajże 200zł wyważony od razu :)

tomii620si - Nie Lut 23, 2014 18:02

Ale to są raczej objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą/głowicy... Chociaż pewnie, że turbo może babrać płyn chłodniczy bo przecież masz podłączenie turbiny pod chłodnice :P

Co do zestawu to tak... 89 + 25.. Ja właśnie tyle w piątek zapłaciłem ^^

A co do cześci to u nich kupisz wszystko bo już gadałem.. Kwestia tylko kasy ale kompletny remont turbiny na wszystkich nowych częsciach wyjdzie Cie taniej niż podstawowa regeneracja w firmie.. :)



A powiedź mi jeszcze jaki masz blow ? Ori HKS czy ten allegrowy HKS Style ? Bo kumpel w CRX Turbo ma go i nie narzeka ale np. tak jka gadałem z Markiem to u niego allegro blow puszcza ciśnienie.. :| . A chciałbym aby coś mi gwizdało pod maską .. Jak masz HKS Style to zgadamy sie potem na PW :P


Najgorsze jest to że byłem dzisiaj w 2 sklepach za nasadką do grzechotki długą i jest wszystko.. Poza 15 :mad: .. W takim tempie to ja na czerwiec sobie to turbo zrobie..

KatoSBE - Nie Lut 23, 2014 18:12

Mam tego z allegro. Nie wiem czy puszcza, ale gwiżdże fajnie albo inaczej gwizdało bo teraz to zauważalnie mniej bo turbo zaczęło lecieć olejem i zamiast gwizdać potrafi splunąć różnie bywa ale jak się mocniej przypiłuje to gwiżdże i powiem Ci fajnie, aż uśmiech na twarzy :) Co do uszczelki pod głową, masła na korku nie ma olej nie miesza się z płynem, płynu nie ubywa jedynie mnie zmartwił ten nalot w tym miejscu. Obrócę hksa w drugą stronę i zobaczę tylko tam mało miejsca jest przeszkadza trochę filtr powietrza :)
tomii620si - Nie Lut 23, 2014 18:45

Dobra to zamknąłeś temat odnośnie HKS :) Jak masz jakiś filmik jak to gwiżdże to zapodaj na PW :)


A ja dalej próbuje skminić skądś nasadke ... ech