Zobacz temat - [R25] nie odpala - brak komunikacji z komuterem?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] nie odpala - brak komunikacji z komuterem?

GurthanG - Sro Lut 19, 2014 15:27
Temat postu: [R25] nie odpala - brak komunikacji z komuterem?
Witam wszystkich klubowiczów,

Od pewnego czasu stałem się posiadaczem Rover 25 z silnikiem 2.0TD 101KM. Auto sprawiało się bardzo dobrze, dynamiczne zwinne, nie było problemów z odpalaniem nawet zimą.

Wczoraj podjechałem do sklepu po bułeczki na śniadanie, jak wróciłem do auta to już nie odpalił. Rozrusznik kręci jak szalony a silnik ani drgnie. Zaciągnąłem go w miejsce gdzie mają komputer aby sprawdzić co może być przyczyną i dowiedziałem się, że jest problem z komunikacją z komputerem. Tzn można odczytać stan poduszek powietrznych i chyba ABSów ale żadnej innej komunikacji nie ma.

Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Czy problem jest uszkodzenie komputera/jakiegoś sterownika silnika czy może szukać problemu zupełnie gdzieś indziej?

Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi, czytając forum widziałem, że jest tu bardzo wielu doświadczonych w boju forumowiczów ale nikt nigdy nie pisał o problemie z komunikacją z komputerem.

Pozdrawiam
GG

bociannielot - Sro Lut 19, 2014 15:53

stary, na 99% oni po prostu nie mogą się podłączyc z Twoim kompem (u mnie w 2000r w okolicy az jeden fachowiec się łączy - nie każdy komp to obsługuje)...

A jeśli chodzi o usterkę... wpisz w wyszukiwarce pompa wtryskowa :/ .

Remigiusz - Sro Lut 19, 2014 22:08

No padła na pewno pompa, jakim sprzętem się chcieli połączyć? Jak się tobie check pali po kluczyki i gaśnie to komunikacja z ecu jest :-)
GurthanG - Sro Lut 19, 2014 22:45

Oni się łączą takim specjalistycznym sprzętem diagnostycznym do wielu marek, jutro wyciągnę od nich nazwę. Sprawdzali 3 głowice i nic.

Czytałem o tych pompach... chodzi o elektronikę która pada tak?

co do lampek to kurcze nigdy tego nie analizowałem ale po przekluczeniu kluczyka na pozycję 2 (jak to w instrukcji ładnie opisują) zapalają się wszystkie lampki, gaśnie lampka silnika, potem się zapala i już tak świeci. Nie wiem jak było przed awarią. zabrałem nawet 2 kluczyki aby wykluczyć problem z immo i co ciekawe usłyszałem coś w stylu alarmu. Tylko raz mi tak zrobił.

Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy to jest na pewno pompa? Jutro mają auto rozbierać - mogę ich nakierować.

bociannielot - Czw Lut 20, 2014 09:04

GurthanG napisał/a:
Czytałem o tych pompach... chodzi o elektronikę która pada tak?
elektronika pada ze względu na mechanikę :P
GurthanG napisał/a:
Oni się łączą takim specjalistycznym sprzętem diagnostycznym do wielu marek
cos co jest do wszytskiego czasem bywa do niczego ;-)
GurthanG - Czw Lut 20, 2014 09:09

Dowiedziałem się jaki sprzęt mają diagnostyczny, no i jako że UE pomogła mają najnowszy i najwyższy model diagnoskopu Bosh i Hella (chyba dobrze napisałem).

Problem cały czas jest w komunikacji z komputerem. Czy możliwe że jest on walnięty? Może coś nie styka? Czy ktoś z Was miał już taki problem i może coś podpowiedzieć?

bociannielot - Czw Lut 20, 2014 09:32

walnięty to jest Twój mechanik wciskając Ci kit że masz powalone w komputerze :P
Chester - Czw Lut 20, 2014 10:52

GurthanG napisał/a:
mają najnowszy i najwyższy model diagnoskopu Bosh i Hella
najnowszy nie znaczy najlepszy.... w moim przypadku z R200Sdi starszy model sie łączył a nowszy nie ;)
tak samo z R25 .....

GurthanG - Czw Lut 20, 2014 12:00

Dzięki za podpowiedzi, podzielę się nimi z chłopakami na serwisie.

Zakładając, że to jest problem z pompą to rozumiem, że tak jak czytałem na innych watkach należy wyciągnąć elektronikę, podesłać do zakładu który się tym specjalizuje (chipcar.pl ?), zapłacić :) i mieć nadzieję, że to pomoże?

Pozdrawiam

bociannielot - Czw Lut 20, 2014 12:23

naprawa elektroniki nawet jesli poskutkuje to rozwiazanie tymczasowe gdyz wystepuje ona w wyniku awarii mechaniki pompy
GurthanG - Czw Lut 20, 2014 13:26

Problem z elektroniką odpada... udało się połączyć z komputerem ;) zobaczymy co dalej, czytałem że nowa pompa 10k kosztuje (lol) używane od 200zł do 1300zł - jaką kupić ? bądź tu mądry i pisz wiersze
bociannielot - Czw Lut 20, 2014 13:30

Nie pisz wierszy tylko poczytaj forum :-P .
RAKU_44 - Pią Lut 21, 2014 08:52

Nie miałeś jakiegoś szarpnięcia jak dojeżdżałeś do sklepu ? Może kąt wtrysku się przestawił po tym jak puścił napinacz tak jak u mnie to miało miejsce.
Pompę możesz zdiagnozować sam wszystko masz opisane tu:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=749603
A mój temat o takim przypadku tu:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=798071

GurthanG - Pon Lut 24, 2014 20:48

RAKU_44 dzięki za podpowiedz. Przekazałem twoje info fachowcom.

Z tego co się dowiedziałem to to ze na przewodach jest paliwo i auto odpalana na plaku. Teraz zapewne sprawdzą pompę i pasek według twoich podpowiedzi.

[ Dodano: Pon Lut 24, 2014 20:48 ]
Okazało się, że padł tranzystor. Teraz szukam jakiejś instrukcji jak go wymienić no i z tego co mi chłopaki powiedzieli to trzeba znaleźć przyczynę uszkodzenia tranzystora.

Z pierwszych analiz wynika, że pada elektrozawór dawki paliwa a także może być problem z wałkiem od kąta wtrysku.

Możecie z waszego doświadczenie mi to potwierdzić i wskazać najlepsze rozwiązanie? Czy sam elektrozawór można kupić?

Dzięki za wszystkie dotychczasowe rady.

Remigiusz - Pon Lut 24, 2014 23:10

GurthanG, Szukaj pompy nowej a ta do kosza wywal ale oddaj na full regeneracje za 1.500 zl :)
bociannielot - Wto Lut 25, 2014 11:37

Remigiusz napisał/a:
Szukaj pompy nowej a ta do kosza wywal ale oddaj na full regeneracje za 1.500 zl
ma ją wywalić do kosza po regeneracji czy przed ?? ;>
GurthanG - Wto Lut 25, 2014 11:40

Ceny regeneracji są kosmiczne.... Chce poszukać inną sprawną pompę.

Czy możecie mi potwierdzić jaka pompę jest w tym modelu [R25 2000r 2.0TD 74 KW, 101KM] VP44 czy VP30? Z tego co mi tłumaczy mechanik to jest to pompa z elektronicznym sterowaniem ale może ktoś z Was ma jakieś dokładne informacje na ten temat?

bociannielot - Wto Lut 25, 2014 11:55

vp 30 :ok: szukaj pompy 2003 i nowszej :ok: (mocniejszy tranzystor dali w 2002r, rzadziej trochę pada), ja za pompę używaną z przesyłką dałem 780pln, regeneracje w piewszym R robilem z przesyłkami w obie strony za niecałe 1300pln
GurthanG - Wto Lut 25, 2014 23:36

Super dzięki, to już konkret :) Czy pompę muszę szukać od Rovera czy może być inna marka? podobno jak będzie od innej marki to coś z kątami wtrysku może być inaczej i nie do końca będzie ona działała.

Jeżeli pompa musi być od rovera to czy tylko od takiego jak posiadam czyli Rover 25 czy też od innych Rover'ów pasuje?

[ Dodano: Wto Lut 25, 2014 23:36 ]
Znalazłem coś takiego:

Rover 220 2.0 SDi 1995 - 2000 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 25 2.0 iDT 2000 - 2005 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 25 2.0 iDT 2003 - 2005 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 420 2.0 SDi 1995 - 2000 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 45 2.0 iDT 2000 - 2005 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 45 2.0 iDT 2003 - 2005 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005

wszędzie jest ten sam part number czyli domyślam się, że ta sama pompa jest we wszystkich tych autach i mogę ja wykorzystać w mojej "dwudziestce piątce" - jeżeli tak nie jest proszę o korektę.

Remigiusz - Sro Lut 26, 2014 01:59

Pompa musi byc z Rover lub MG. Z innego auta nie będzie działać bo się nie będzie potrafiło dogadać z ECU, trzeba by ECU pompy przeprogramować jak z innej marki ale to chyba tylko Bosch potrafi z tego co wiem, dość trudny zabieg :D

Pompy jakiej szukaj to >2003 do 2005 z MG ZR, MG ZS lub Rover 25, Rover 45. i tyle :mrgreen:

bociannielot - Sro Lut 26, 2014 09:20

z serii 200, 400 (220ki i 420ki) Ci nie podejdzie
GurthanG - Czw Mar 13, 2014 23:26

No i naprawione, niestety musiałem kupić całą pompę także mam poczucie, że jeżdżę cykająca bombą bo nie wiem kiedy i ta pompa padnie. Nie wiem nawet jak dbać o taką pompę. Zastanawiam się czy zatankowanie raz na jakiś czas ropy klasy "premium" - verwy i tym podobne - jakoś nie wpłynie pozytywnie na trwałość pompy.

Jedyna rzecz jaka pozostała to świecące "check engine". Z tego co mi powiedziano to należy podłączyć się komputerem bezpośrednio do samej pompy (a nie do komputera samochodu) aby skasować błąd. Do tego jakaś przejściówka jest potrzebna czego moi mechanicy niestety nie posiadali. Czy to jest prawda? czy można to jakoś samemu zlikwidować? (poza wyjęciem żaróweczki :) )

Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za wszelkie rady które znacząco przyczyniły się do rozwiązania mojego przypadku.

bociannielot - Pią Mar 14, 2014 08:15

GurthanG napisał/a:
Jedyna rzecz jaka pozostała to świecące "check engine". Z tego co mi powiedziano to należy podłączyć się komputerem bezpośrednio do samej pompy (a nie do komputera samochodu) aby skasować błąd. Do tego jakaś przejściówka jest potrzebna czego moi mechanicy niestety nie posiadali.

Nie posiadają to oni sprawnego mózgu kuźwa - jak błąd mógłby zostac w pompie ? no jak skoro pompa jest nowa/inna niż ta stara? Mówiłem Ci że ich sprzęt diagnostyczny się nie łączy z rovera komputerem, szukaj inny warsztat niech Ci błąd skasują, sprawdzą bo jak to tacy fachowcy to wuj wie czy Ci czegoś nie spitolili

GurthanG - Pon Mar 17, 2014 10:14

Sam komputer nie pokazuje błędów, wręcz nawet pokazuje, że lampka alarmu się nie świeci. Pompa sama w sobie ma złącze diagnostyczne i to ona zgłasza błąd. Być może jest to coś błahego zwykły jakiś mały błąd ale chciałbym się upewnić.