|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [414i] Drgania, wahania obrotów, gaśnięcie
Ari - Sro Lut 19, 2014 20:45 Temat postu: [414i] Drgania, wahania obrotów, gaśnięcie Mój rover zaczął się dziwnie zachowywać.
Po długiej trasie dojechałem prawie na pustym baku. Pierwszy raz widziałem ikonę "mało paliwa". Później zatankowałem, a po ok 200 km, gdy było ok połowa zbiornika zaczęły się drgania i wahania obrotów. Najbardziej można to było zaobserwować na luzie (np. jak stałem na światłach).
Pojeździłem tak po 50-100 km, nie było poprawy, wahania obrotów się zwiększały (rekordowo spadły mi raz do 200, a później skoczyły do 2000). Kupiłem dodatek do paliwa, wlałem przy tankowaniu i się zaczęło trochę poprawiać, ale nie wróciło do normy. Drgania były mniejsze i rzadsze, wahań prawie nie było.
Gdy spaliłem połowę paliwa objawy znów nasiliły się. Były mniejsze niż na początku. Pojeździłem tak trochę i zatankowałem do pełna znów.
Przez ok 150 km było OK, a teraz objawy wróciły jeszcze mocniejsze. Dzisiaj na krótkiej trasie kilka raz mi zgasł na luzie. Co chwila był problem, jakby paliwo nie dochodziło do silnika. Największy problem przy ruszaniu i zaraz po, jak obroty były małe. Przy większy obrotach (starałem się utrzymać ok 3000, żeby nie zgasł nagle) dawałem jakoś radę sensownie jechać.
Dodatkowo:
- Na zimnym silniku nie zaobserwowałem, żeby coś było nie tak, dopiero jak trochę przejechałem i się nagrzał to się zaczynało.
- Czasem jest dobrze i jadę, zatrzymuję się, jadę itp i jest OK, a czasem źle i na każdym zatrzymaniu widzę, jak obroty falują i silnik "drga".
- Tankuję tylko na Orlenie, więc nie powinna to być wina złego paliwa
- Mogły być syfy na dnie zbiornika paliwa, bo przez co najmniej ostatnie kilkanaście tysięcy kilometrów i rok jeżdżenia nie schodziłem poniżej mniej więcej 10l w zbiorniku.
Co to może być? Muszę natychmiast jechać do mechanika, czy jest szansa, że to przejdzie?
rover45 - Sro Lut 19, 2014 21:51
Witaj kolego. Mam mała sugestie, moze na poczatek sprawdz filtr paliwa??? moze jest przybrudzony, albo po prostu siada pompa paliwa.
srk76 - Sro Lut 19, 2014 23:56
Kolega miał tak w Civicu i pomógł denaturat oraz porządne przepalenie. Też się zastanawiałem nad dyktą, która ponoć pomaga na wodę w paliwie. U mnie zawsze gdy wilgoć w powietrzu się pojawia większa to i obroty wariują na światłach. Co ciekawe przeważnie wtedy gdy stoję na lekkim wzniesieniu maską do góry
Czasami mnie ten samochodzik do śmiechu doprowadza.
Ari - Sro Lut 26, 2014 13:28
Przegazowałem wcześniej z denaturatem i nie pomogło.
Wymieniłem dzisiaj filtr paliwa i nie pomogło (chyba).
Wciąż: na zimny działa 100% sprawnie. Im cieplejszy tym gorzej. Jak już się nagrzeje, to jest źle.
Zauważyłem też, że jak pedał gazu załapie, to jest w porządku i dopóki trzymam wciśnięty nie ma żadnych problemów. Dopiero jak muszę mocniej zwolnić lub się zatrzymać i puszczę pedał, to następnym razem, jak wcisnę, to niekoniecznie działa.
Czyli:
- jak stoi na luzie, to silnik potrafi zgasnąć
- jak wcisnę pedał gazu, który nie był wciśnięty, to potrafi zgasnąć
- jak wcisnę pedał gazu, który nie był wciśnięty, to jest czasem bardzo mało mocy i moc "faluje"
- jak wcisnę pedał gazu, który nie był wciśnięty, to jeśli jest OK, to dopóki nie puszczę jest OK
Nagrałem dwa filmiki jak wygląda obrotomierz. Wahania obrotów, gdy obroty nie dochodzą do 3 tys, to sam samochód, bez wciskania gazu. Większe, to jak wciskałem gaz.
Filmik 1: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be gazowałem najpierw, później pomyślałem o nagrywaniu. Widać jak obroty falują na luzie i jak się trzęsie.
Filmik 2: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be nagrany chwilę po pierwszym, widać jak zapala, chwile na luzie, a później wciskam gaz i gaśnie. Odpalam znów i już nie zgasł, obroty falują, trzęsie się itp znów.
rover45 - Sro Lut 26, 2014 20:22
Witaj kolego. Po pierwsze z tego co widzialem na filmiku to delikatnie przycina sie silniczek krokowy, ale to az tak duzego znaczenia nie ma. Radzil bym przeczyscic przepustnice, albo wymienic na metalowa, mysle ze to dokladnie jej wina. Takie jest moje zdanie, ale jeszcze poczekajmy i zobaczymy co koledzy na ten temat powiedza. Pozdrawiam
Ari - Sro Mar 12, 2014 15:51
W serwisie, po diagnozie, wyszło za małe ciśnienie pompy paliwa (dlaczego więc na zimnym jest OK?).
Serwis powiedział mi, że o nową pompę ciężko, trzeba by czekać długo i będzie kosztowała ok 1500 zł. Czyli generalnie, że ja mam sobie sam załatwić.
Szukałem na allegro i znalazłem takie przykładowe aukcje:
http://allegro.pl/pompa-p...4008387440.html
http://allegro.pl/rover-4...4052686465.html
http://allegro.pl/rover-4...4029124222.html
Nie znam się na tym, stąd moje pytanie: czy na tych zdjęciach jest cała "jednostka", tj. pompa, pływak poziomu paliwa itp itd?
Sirk - Czw Mar 13, 2014 09:43
Ari napisał/a: | Serwis powiedział mi, że o nową pompę ciężko, trzeba by czekać długo i będzie kosztowała ok 1500 zł. Czyli generalnie, że ja mam sobie sam załatwić. |
Serwis chce Ci zakładać pompę od diesla? Zmień serwis.
Ari - Czw Mar 13, 2014 18:15
Nie chcą mi montować pompy diesla. Mój błąd, że zamieściłem złą aukcję - chodziło mi tylko ogólnie, czy na takich aukcjach są kompletne pompy.
|
|