Zobacz temat - [r75] Jak działa abs w R75 i R400 ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75] Jak działa abs w R75 i R400 ?

dawidd - Pią Lut 21, 2014 08:13
Temat postu: [r75] Jak działa abs w R75 i R400 ?
Zaciekawiła mnie ostatnio jedna sprawa związana z ABS'em. Konkretnie : jeśli np 1 tylne kolo wpadnie w poślizg to czy silą hamowania przez ABS jest zmniejszona tylko na tym kole, na obu tylnych czy na wszystkich 4? Wiem ze są nowe systemy ABS które zmniejszają sile tylko na kolach, które utraciły przyczepność, ale czy tak jest tez w r75? I Czy R 400 jest tak samo?
domel101 - Pią Lut 21, 2014 13:39

ja miałem ostatnio taką sytuację awaryjną na obwodnicy miasta i musiałem uciekać na tzw pas awaryjny i jak deptałem po hamulcach to zadziałał abs na koło(prawy przód), które najechało na białą linię na jezdni i tylko ono zostało na chwilkę zblokowane, było to wyraźnie wyczuwalne. a kiedyś w zimie sąsiad zauważył, że podczas mojego dohamowania, na lewy tył nie zadziałał abs czyli miało uślizg i było widać po śladach. Jak wysiadłem to zapytał, czy mój abs działa tylko na koła przednie, bo tył się zblokował :wink:
tronsek - Pią Lut 21, 2014 16:18

ABS działa tylko na koło, które traci przyczepność.
dawidd - Pią Lut 21, 2014 16:56

"System kontroluje obroty kół podczas hamowania i jeżeli kierowca naciśnie tak silnie na hamulec, że jedno z kół obraca się wolniej niż pozostałe, to system ABS zmniejsza na chwile siłę hamowania obwodu, w którym jest to koło lub tylko tego koła (w nowszych układach)"
Co to znaczy "siłę hamowania obwodu, w którym jest to koło"

SeniorA - Pią Lut 21, 2014 23:15

dawidd napisał/a:
Co to znaczy "siłę hamowania obwodu, w którym jest to koło"
bo układ hamulcowy jest dwu-obwodowy ( w każdym obwodzie dwa koła ).
dawidd - Sob Lut 22, 2014 07:14

a no własnie, czy w takim razie abs działa w naszych r tylko na kolo które się poślizgało czy nie?
SeniorA - Sob Lut 22, 2014 07:51

ABS monitoruje prędkość wszystkich kół i w zależności od przyczepności każdego koła przy hamowaniu ,reguluje odpowiednio w nim ciśnienie hamowania tak, by nie dopuścić do jego zablokowania ,a zadziała dopiero po jego zablokowaniu.Od poślizgów kół podczas jazdy jak się nie hamuje, jest ETC.
PD - Sob Lut 22, 2014 11:46

2 obwodowy - czyli przód i tył
SeniorA - Sob Lut 22, 2014 15:34

PD napisał/a:
2 obwodowy - czyli przód i tył
nie w R75.
dawidd - Sob Lut 22, 2014 17:06

czyli w r75 abs reguluje ciśnienie hamowania osobno na każde kolo?
SeniorA - Sob Lut 22, 2014 17:59

dawidd napisał/a:
czyli w r75 abs reguluje ciśnienie hamowania osobno na każde kolo?
SeniorA napisał/a:
ABS monitoruje prędkość wszystkich kół i w zależności od przyczepności każdego koła przy hamowaniu ,reguluje odpowiednio w nim ciśnienie hamowania
w nim tzn. w kole
SeniorA napisał/a:
układ hamulcowy jest dwu-obwodowy ( w każdym obwodzie dwa koła ).
ale to nie znaczy, że jeden obwód to przód , a drugi to tył jak napisał PD. W R75 jeden obwód to lewy przód-prawy tył i drugi obwód : prawy przód-lewy tył. To , że są taki dwa obwody nie ma wpływu na działanie ABS, ETC, EBD. Po to są dwa obwody by zapewnić bezpieczeństwo w przypadku awarii jednego z nich np. wyciek płynu.
dawidd - Pon Lut 24, 2014 07:48

SeniorA napisał/a:
awarii jednego z nich np. wyciek płynu.
czyli przy uszkodzeniu wężyka np przednim kole, drugie przednie i przeciwne tylne zahamuje?
TomaszM - Pon Lut 24, 2014 08:13

Tak, ale do momentu do kiedy z powodu braku płynu nie zacznie zapowietrzać się pompa hamulcowa.
SeniorA - Pon Lut 24, 2014 09:24

TomaszM napisał/a:
ale do momentu do kiedy z powodu braku płynu nie zacznie zapowietrzać się pompa hamulcowa.
teoretycznie tak ,ale ma temu zapobiec sygnalizacja ubytku płynu i podział zbiorniczka na dwie komory oddzielnie dla każdego obwodu.