Zobacz temat - [R620Ti] Jaki olej do silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620Ti] Jaki olej do silnika

tomii620si - Pon Lut 24, 2014 19:13
Temat postu: [R620Ti] Jaki olej do silnika
Witam. Z racji, że walcze z wywaleniem turbo które zjadało mi olej czas pomyśleć o wymianie oleju, którego i tak juz jest tyle, że na zakretach zapala się kontrolka haha.. (ech ten garrett)..

I teraz pytanie rodzi się jaki najlepiej zalać olej ?

Myślałem o czymś co zniesie trochę agresywaniejsza jazde ale też bez codziennego pałowania i katowania ..

Markzo ma 10w60 i też to nie jest zła opcja.. Myślałem też o jakimś 0w50 i teraz sam nie wiem co mam wybrać.

Jaki był ori dedykowany olej do tego silnika przede wszystkim ? i jaki polecacie bo jak wszyscy wiemy przez tyle lat właściwości olejów i same oleje ogółem się zmieniły a i tez nasza wiedza o nich jest wieksza...

10w60 niby dobry ALE... ten olej z tego co czytałem ciężko znosi zimę - ile w tym prawdy to nie wiem a chce dla silnika i turbiny jak najlepiej..
o 0w50 wiem tyle co nic a 10w40 wydaje mi sie jakiś taki... miałem to w 620Si a jakby nie patrzeć to w Ti są wyższe temperatury pracy i inne obciążenia

Spowiadajcie się co macie u siebie i dlaczego tak .. (od razu mówię, że chce tylko full syntetyka)

greg-si - Pon Lut 24, 2014 19:16

10W60 Valvoline VR1 bo taki chciałem :)
Do tej pory nie narzekam :)

tomii620si - Pon Lut 24, 2014 19:18

Greg i Marecki VR1 10w60

słucham dalej :)

SEGE - Wto Lut 25, 2014 11:19

tomii620si, jeśli używasz auta na co dzień i od czasu do czasu małe pałowanko to nie masz co się zastanawiać. Lej 10W60 valvo. Później już możesz tylko wybierać w motulach np 15W50 ale czy ma to jakiś sens?
TomaszM - Wto Lut 25, 2014 15:14

Ja bym poszedł bardziej uniwersalnie w jakiegoś dobrego 5W50 - dobry i na zimę i na upalanie latem...
Markzo - Sro Lut 26, 2014 17:41

TomaszM napisał/a:
Ja bym poszedł bardziej uniwersalnie w jakiegoś dobrego 5W50 - dobry i na zimę i na upalanie latem...

do turbo benzyny 5w50... taaaa

KatoSBE - Sro Lut 26, 2014 19:56

Temat rzeka ;) Ja lałbym valvo na Twoim miejscu, dużo czytałem na forum turbokillers i polecają go a przecież to też turbodoładowany to samo turbo itd. Sam mam castrol edge 10w40 półsyntetyka, ale myślę żeby przejść na valvo. Boję się jedynie przechodzić z półsyntetyka na fullsyntetyk co wy na to? Różnie gadają... silnik dopiero co po remoncie turbo jutro się będzie robić, a już był zalany półsyntetykiem.
tomii620si - Sro Lut 26, 2014 21:26

Półsyntetyk nie jest taki zły.. Zrzuć ten olej który masz.. Kup nowy filtr i lej normalnego syntetyka... Nic nie ma prawa się stać..

A co do turbokillers jeśli czytałeś coś w temacie np. nissana 200sx to czytałeś w sumie tez o naszym turbo bo w S13 (i nie wime czy też nie w S14) jest garrett T25 :P


uj tam jutro przyjdzie filtr to od razu kupie VR1 czy coś podobnego i zalewam..

KatoSBE - Sro Lut 26, 2014 21:31

S14 ma T28, która pasuje do naszego tak wgl xD sam jej szukałem ale remont trochę wyniósł więcej kasy jak się spodziewałem i przyszła ta sama turbinka. Jak na razie xD
tomii620si - Sro Lut 26, 2014 22:11

Nie wiem czy T28 nie jest większa.. Ona chyba nie jest taka P&P .. Coś trzeba przymodzić aby pasowało ładnie z tego co pamietam :P
Markzo - Sro Lut 26, 2014 23:56

T28 siada P&P ;) tylko tak jak t25 to stare turbo i stan z reguł agonalny ;) a dobra kosztuje nawet 1000zl...
tomii620si - Czw Lut 27, 2014 15:04

Olej kupiony ... 10W60 ale firmy nie pamietam hihi

a co do T28 - jest sens ? Duża różnica bedzie czy po prostu może to byś ~1k zł wydany ot tak i mały efekt ?

SEGE - Pią Lut 28, 2014 10:10

T28 można spokojnie poniżej 1000 zł kupić, sensu montażu jednak nie ma. Po co Ci T28 jak nie masz zamiaru wysterować tego świnią? Jedynie co przesunie Ci się dmuchanko o pewnie jakieś 200 rpm wyżej, nie odczujesz praktycznie żadnej różnicy. Wsadzenie GT28 i świnki pozwoli Ci na trochę większe dmuchanko i to już by miało jakiś sens ;) Większość nysek S13 z CA18DET pod maską latą na T28 lub GT28. GT28 wytrzyma do ok 1.5 bara, ale to tez nie jest rozwiązanie na dłuższą metę, za to na 1.0 bara polatało już by dość długo.
Smiejacy - Sob Sty 17, 2015 21:55

Markzo napisał/a:
TomaszM napisał/a:
Ja bym poszedł bardziej uniwersalnie w jakiegoś dobrego 5W50 - dobry i na zimę i na upalanie latem...

do turbo benzyny 5w50... taaaa

Szukam oleju silnikowego do 620 ti.
Czemu nie 5W50? Jest w książce serwisowej wpisany jako jeden z zalecanych.
Teoretycznie największy zakres temperatur, więc czemu nie do turbo?
Poprawka - Na dolewkę użyję 10w40, nie 5w50. Pytanie, czemu nie przejść na ten drugi przy wymianie?
Pozdrawiam i z góry dzięki za podpowiedź.

greg-si - Nie Sty 18, 2015 08:38

Smiejacy napisał/a:
Czemu nie 5W50? Jest w książce serwisowej wpisany jako jeden z zalecanych.
Teoretycznie największy zakres temperatur, więc czemu nie do turbo?
Poprawka - Na dolewkę użyję 10w40, nie 5w50. Pytanie, czemu nie przejść na ten drugi przy wymianie?
Pozdrawiam i z góry dzięki za podpowiedź.

Nie wiem skąd Ci się wzięło to 5W50.
Instrukcja mówi jasno:
Cytat:
For Petrol engines:
Use any brand of 10W/40 engine oil meeting the
minimum specification: RES.22.OL.G 4 or
ACEA A2:96.

tomii620si - Nie Sty 18, 2015 11:31

ja instrukcji nie dzierże w dloni ale nawet jak greg ma racje tylko ominal tabelke innych dopuszczalnych oleji to:

Czy tak skrajnie rozjechany olej tolerancyjnie bedzie dobry. Bo jak cos jest do wszystkiego to czesto jest do niczego.
2. Dajmy ze taki olej jest cos wart to masz jakis sprawdzony ? Chlopaki z forum jak i moi turbo koledzy nie raz spalowali polecany wyzej olej i wszyscy zadowoleni.. Jeden sie wylamal bo podpatrzyl jak raz na dolewke przy uszkodzonej turbinie kupilem litr jakiegos badziewia na stacji i zalal tym silnik. Ja po regeneracji olej zmienilem caly on do del slowa turbo zalal full tego gowna.. Po 3 miesiacach zlewal przepalona zupe. Kup to co marek poleca i olej z bani.. Nie tanii co prawda ale pewnie i nie drozszy od 5w50

Smiejacy - Nie Sty 18, 2015 19:12

greg-si napisał/a:
Smiejacy napisał/a:
Czemu nie 5W50? Jest w książce serwisowej wpisany jako jeden z zalecanych.
Teoretycznie największy zakres temperatur, więc czemu nie do turbo?
Poprawka - Na dolewkę użyję 10w40, nie 5w50. Pytanie, czemu nie przejść na ten drugi przy wymianie?
Pozdrawiam i z góry dzięki za podpowiedź.

Nie wiem skąd Ci się wzięło to 5W50.
Instrukcja mówi jasno:
Cytat:
For Petrol engines:
Use any brand of 10W/40 engine oil meeting the
minimum specification: RES.22.OL.G 4 or
ACEA A2:96.


No ale zobacz tutaj: https://www.roverki.eu/in...=fileinfo&id=70

14 slajd u mnie - oleje. Całkiem sporo ich, w zależności od temperatur. I wygląda to tak, jakby 5w50 było w sam raz do naszego klimatu na cały rok.

tomii620si - Nie Sty 18, 2015 19:35

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie nie ma mrozów po ponad -30* na tyle często aby pod to dopasowywać olej.. Za to 40*C w słońcu to nie wyczyn.. Do tego nie wiem jak Ty ale ja jeżdżę dosyć agresywnie nawet po mieście (na 2 dzień znajomy policjant z drogówki mi powiedział jedno "Tomek jak zawsze... Za agresywnie.. na kursie na moto to samo było.. za agresywnie".. A ja tylko delikatnie ruszył spod świateł :P 1.. 2.. 70km/h.. U mnie tak wygląda jazda Ti i co tu dużo mówić. Ja osobiście wybieram 10w60.. zresztą 5w - jak piździ to i tak odpalasz samochód i ani nie pałujesz ani nic.. zazwyczaj odpalasz i skrobiesz szyby więc silnik się zdąży nagrzać choć trochę i wtedy to 5w traci sens jak dla mnie..
greg-si - Nie Sty 18, 2015 20:44

Smiejacy, ja Ci podaje to co zaleca producent.
Jak chcesz to możesz lać nawet olej od diesla :)

tomii620si - Nie Sty 18, 2015 22:00

Kujawski lepszy.. z I tłoczenia :)

Ja przystaje przy VR1. Co zalejesz to Twój wybór tylko weź też pod uwagę, że mamy silniki turbodoładowane które są bardziej wymagające i oleje które pracują w wieku nie jednokrotnie są poddane dużo większym temperaturą niż w n/a

Pyros - Nie Sty 18, 2015 22:39

Jak dla mnie idealnym olejem dla Ciebie bedzie 10w50. Olej 10w60 jest dobrym olejem o ile sie auto non stop katuje, jezeli olej bedzie sie nie dogrzewac wystarczająco mocno bedzie gromadzil sie w silniku nagar;)
Jak cos to kumpel ma garreta t28 zregenerowanego na sprzedarz.

tomii620si - Nie Sty 18, 2015 22:59

Pyros - ja na razie musze zalożyc T25 (no chyba, ze ma go w cenie zlomu w co wątpie hihi) a potem już się nie bede bawić w garretty :P
Smiejacy - Czw Sty 22, 2015 23:29

tomii620si napisał/a:
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie nie ma mrozów po ponad -30* na tyle często aby pod to dopasowywać olej.. Za to 40*C w słońcu to nie wyczyn.. Do tego nie wiem jak Ty ale ja jeżdżę dosyć agresywnie nawet po mieście (na 2 dzień znajomy policjant z drogówki mi powiedział jedno "Tomek jak zawsze... Za agresywnie.. na kursie na moto to samo było.. za agresywnie".. A ja tylko delikatnie ruszył spod świateł :P 1.. 2.. 70km/h.. U mnie tak wygląda jazda Ti i co tu dużo mówić. Ja osobiście wybieram 10w60.. zresztą 5w - jak piździ to i tak odpalasz samochód i ani nie pałujesz ani nic.. zazwyczaj odpalasz i skrobiesz szyby więc silnik się zdąży nagrzać choć trochę i wtedy to 5w traci sens jak dla mnie..


Przekonałeś mnie :D
Też staram się utrzymywać dynamikę ruchu, "trasy" 30-50 km raz w tygodniu, dłuższe głównie w ciepłe miesiące i nierzadko na prawdę szybko, ewentualnie szybkie przyśpieszanie na krótkim odcinku.
Wcześniej nie miałem doświadczenia w Roverkach ani tym bardziej Turbo-benzynie, stąd wątpliwości, co dobre dla takiego autka.
Dzięki.

PS. Teraz specyfikacja API mi nie daje spokoju, to się chyba nigdy nie skończy.