Zobacz temat - [R200SDi] Wycieki oleju głośna praca silnika spadek mocy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200SDi] Wycieki oleju głośna praca silnika spadek mocy.

lgronek - Nie Mar 02, 2014 11:35
Temat postu: [R200SDi] Wycieki oleju głośna praca silnika spadek mocy.
Witam . Mam problem z roverem 200 2.0 sdi . Sprawa wygląda następująco zakupiłem jakiś czas temu autko po nie całym tygodniu zauważyłem straszne wycieki . Pod autem widać je najmocniej ze strony wspomagania, rozrządu i skrzyni spód zalany . Olej wymieniony przed samym kupnem przez poprzedniego właściciela filtry też . Do wycieków doszła głośna praca silnika (na końcu dołączę link do filmu na który znalazłem w necie z identycznym dźwiękiem pracy silnika) następny objaw to spadek mocy autko nie zbiera się już tak jak dosłownie tydzień temu ponadto przy 2tys+ obrotów słyszę jakby turbina brała lewe powietrze coś "ala" podmuchy wiatru i przy przyspieszaniu autko buczy jakby się dławiło . Jakby tego było mało to przy przekręconym kluczyku na zapłon coś cyka w silniku cały czas. Silnik pracuje głośno a w autku wszystko się trzęsie kierownica drży pedały też drążek skrzyni biegów także. Dziwi mnie to że wszystkie te objawy pojawiły się nagle i wszystko naraz . Dodam że olej w silniku cały czas ten sam stan. Odpala normalnie nie ma z tym problemu . Wczoraj zauważyłem pęknięte gumy od przegubu i lekki luz na łącznikach stabilizatorów, następnie oponki mam dość stare bieżnik ok rocznik nie ciekawy ale już zamówiłem nowe letnie co do reszty zawieszenia stan super sprawdzone 2 dni temu na diagnostyce hamulce także . Temperatura jest na liczniku cały czas po nagrzaniu stała kreska w połowie spalanie nie wzrosło . Przy zmianie biegów skrzynia zachowuje się normalnie nic nie zgrzyta biegi wchodzą tak jak powinny sprzęgło nie ślizga się, obroty silnika nie skaczą są można powiedzieć idealne . Klima działa tyle że ogrzewanie chodzi tak jakby go praktycznie nie było. Mechanik patrząc i kierując samochodem nie był jakoś negatywnie nastawiony ale także nie potrafił nic konkretnego powiedzieć auto oddaje w środę do warsztatu a zakładając post mam na celu uświadomienie sobie cen naprawy i diagnozy od użytkowników którzy spotkali się z tym gdyż nie chce być naciągnięty na dodatkowe koszta. dołączam link do dźwięku jaki wydaje silnik podczas swojej pracy http://www.youtube.com/watch?v=iXg5EX20E8E . Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za poświęcony czas.
zegas11 - Nie Mar 02, 2014 12:21

Jeśli chodzi o cykanie to normalne i tak ma być,to pompa.Wyciek oleju prawdopodobnie uszczelniacz wału,pewnie był umyty przed sprzedażą,Jeśli chodzi o spadek mocy to sprawdz węże od ic.na wyższych obrotach muszą być twarde,a jesli chodzi o głosną pracę to one nie są zbyt ciche to na linku to nie wydaje mi się nic nie normalnego,sprawdz poduszki od silnika a szczególnie łapa od spodu.Pewnie sprzedający zrobił autko na sprzedaż byle jak.
lgronek - Nie Mar 02, 2014 13:22

tzn jeżeli chodzi o poduszkę pod silnikiem to też brałem to pod uwagę ale te wycieki moim zdaniem są wszędzie od spodu jest strasznie zalany najgorzej skrzynia i dzisiaj zacząłem odczuwać co jakiś czas szarpanie po zmianie biegu i najczęściej dwójka ciężko wchodzi . A co z turbiną zero mocy jak się załącza i te lewe powietrze słychać strasznie przy dodawaniu gazu. Jak naciskam sprzęgło to czasami takie dziwne skrobanie słychać wsteczny też czasami słychać tak jakby coś piszczało.
Ukor - Nie Mar 02, 2014 21:02

Praca silnika z filmiku wydaje się normalna... One są takie głośne niestety :p
Co do skrzyni biegów: https://www.roverki.eu/zr...dieslu-sdi.html
A co do reszty to nie wydaje mi się żeby z autem było coś poważnego, po zakupie auta zawsze jest kilka pierdół do ogarnięcia... No chyba że kupisz nowe :D

Na dobry początek zapoznaj się z tym : https://www.roverki.eu/zrob-to-sam/seria-l.html

lgronek - Pon Mar 03, 2014 21:46

W warsztacie powiedzieli że mam do wymiany:
- czujnik cofania skrzyni biegów
- 2x osłona przegubu zewnętrzna przód
- wąż turbiny (krótki mieści się przy turbinie)
- tłumik tylną część
- uszczelka miski olejowej
- rozrząd też radzili wymienić (nie wiadomo kiedy poprzedni właściciel go wymieniał) do rozrządu także uszczelniacze z tego co zrozumiałem simeringi . Teraz pytanie jakie to koszta części i gdzie mogę kupić używki (te co się da bo rozrząd itp to musi byc nowe wiadomo) w malej mieścinie mieszkam i ciężko tu coś okazyjnie dostać

[ Dodano: Pon Mar 03, 2014 21:46 ]
http://www.tomateam.pl/sk...del=-&c=&c=1684
ROZRZĄD
http://www.tomateam.pl/sk...odel=-&c=&c=285
http://www.tomateam.pl/sk...odel=-&c=&c=431
USZCZELNIACZE
http://www.tomateam.pl/sk...del=-&c=&c=1551
USZCZELKA MISKI
http://www.tomateam.pl/sk...del=-&c=&c=1567
WĄŻ TURBINY TEN KRÓTKI
http://allegro.pl/oslona-...3942037014.html
osłony przegubu

tylko tego czujnika cofania skrzyni nigdzie nie ma .
Prosiłbym o pomoc czy te części co pokazałem mogą być i gdzie mogę dostać ten czujnik

zegas11 - Pon Mar 03, 2014 22:46

jesli chodzi o czujnik to miałem ten problem,ale rozwiązanie było jak pamietam proste,wykręć go i oczyść nie pamiętam co dokładnie było z nim ale jakaś błachostka,do dziś działa,kompletny rozrząd to 800-1000zł.Powiem szczerze żadnych używek bo potem dwa razy robota i więcej to kosztuje,ja porobiłem pare rzeczy trzy lata temu i do dziś żadnych problemów.(ale ostatnio walnął przekażnik szyb ale tego nie robiłem wcześniej)
Ukor - Wto Mar 04, 2014 09:46

zegas11, Nie przesadzaj :P Bez uszczelniaczy za 500 kupi
lgronek - Wto Mar 04, 2014 19:29

dobra wszystko zamówione prócz tej krótkiej rurki czy węża do turbiny moje pytanie czy wie ktoś gdzie mogę takowy dostać i czy to się fachowo nazywa Przewód do turbiny OEM

[ Dodano: Wto Mar 04, 2014 19:29 ]
mechanik dokładnie powiedział tak "musisz kupić wąż turbiny (krótki mieści się przy turbinie " stąd moje pytanie czy to chodzi o ten wąż którego link podałem?

Raptile - Wto Mar 04, 2014 19:44

fmic.pl ma taki w dobrej cenie
lgronek - Nie Mar 09, 2014 20:59

Witam ponownie . Po diagnozy 3 niezależnych mechaników skończyło się na :
-Wymianie rozrządu
-Wymianie uszczelki miski olejowej + nowy olej i filtry
-Wymianie czujnika cofania w skrzyni biegów + wymiana oleju
-Wymianie Wymianie rury stożkowej od turbo
-Wymianie paska alternatora
-Wymianie osłony przegubu x2
-Wymieniłem także oponki na letnie

I nie odczułem jakiejś zmiany w pracy silnika czy wzroście mocy .
Natomiast po wszystkim zauważyłem na drugi dzień po odebraniu autka że lekko ściąga go w prawa stronę przy to po pierwsze . Po drugie przy czterech osobach w aucie czuje jakbym posiadał sportowe zawieszenie auto siedzi dość mocno (nie było takich rzeczy przed warsztatem) przy dodawaniu gazu autko muli i zapala się check engine i pali się ciągle aż nie puszczę pedału od gazu, wtedy gaśnie ale po chwili znowu się zapala przy nabieraniu prędkości i gaśnie po odjęciu nogi z gazu i tak w koło macieja. Kolejne co mnie zdziwiło totalnie dzisiaj jest trzeci dzień po odebraniu auta i patrząc pod spód znowu jest spocone mimo uszczelnienia i wymiany wyżej wymienionych podzespołów itp . Kolejna sprawa będąc na diagnostyce (dla upewnienia się byłem na dwóch różnych '' konkretnych przeglądach zawieszenia itp'' )panowie stwierdzili że wszystko gra i stan był około 80% wiec powinno wsio być git a tu okazuje się że uderzając w jakąś dziurę w jezdni niewielką odgłos i odczucie w aucie jakbym jechał na kapciu i trzasnął w dziurę to mnie zamurowało następnie odczuwam jakby auto pływało i odgłosy tarcia przy jeździe cykania strzelania normalnie jakbym jechał starym zardzewiałym gruchotem.


Więc moje pytanie brzmi co się u licha dzieje bo wsadziłem już 1.5 tys za naprawę nie licząc opon . Autko naprawiam gdyż moja kobita już się tak przyzwyczaiła do niego że nie chce nic innego a jest dość słabym kierowcą i to pierwszy samochód którym pewnie jeździ i co ważniejsza chce jeździć. Ja mam alfe 159 wiec kupując rovera nie sądziłem że będzie z nim więcej problemów niż z moim autem. Jestem sporo w trasie wiec zostawiając jej autko chce mieć pewność że nie będzie się na nic uskarżać . Z góry dziękuję i przepraszam za formę i pisownie mojego posta gdyż wróciłem dopiero z trasy i wiadomo jak forma :) Mam nadzieję że jakoś będziecie w stanie pomóc mi doprowadzić jej autko do porządku :)

Brt - Pon Mar 10, 2014 09:13

Jeśli chodzi o ten check engine, to na stronie klubowej (FAQ) jest sposób odczytu błędów bez podpinania komputera. Spóbuj odczytać i napisz co wyszło. Obstawiam, że masz przestawiony kąt wtrysku lub uszkodzoną wiązkę pompy wtryskowej. Ale zacznij od wybłyskania błędów.
MIałem podobne objawy i okazało się, że kąt wtrysku wynosił ok. 7 stopni a powinno być między 2 a 4 (lepiej 4 bo przy 2 stopniach zazwyczaj ciężko odpala na zimno) Po regulacji owego kąta auto ożyło i dużo lepiej jeździło :ok:

Jesli chodzi o zawiechę, to musi być gdzieś problem, skoro są takie odgłosy. A bardziej przód czy tył tłucze ??

Jesli chodzi o moc silnika, to najłatwiej sprawdzić czy wszystko jest ok mierząc przyspieszenie np. na 4 biegu od 60 do 100km/h ... powinno być w okolicy 8 - 9 sekund. Podejrzewam, że jak będzie z kątem wtrysku wszystko ok, to i przyspieszenie wróci.

Jesli chodzi o "pocenie" silnika, to jeśli nie leje się z niego a tylko jest brudny od oleju, to zostaw go tak ;) Chyba, że masz ochotę jechać na jakąś reklamację :) SDi zazwyczaj są od spodu trochę mokre, szczególnie od strony filtra oleju. Kilka SDi w życiu oglądałem i tylko jeden był suchy ;)

pgrad - Pon Mar 10, 2014 21:32

z tym cykaniem, strzelaniem itp. to może być łożysko koła, przegub, lub skrzynia. Jeżeli Ci samochód pływa po wjechaniu w dziurę to możesz mieć za słabo skręcone zawieszenie, lub luz na kierownicy (np. słabo przykręconą kierownicę), lub po prostu wywalone tuleje.