|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Nasze auta - Końska dwuseta - zapowiedź czegoś nowego
Khonju - Sro Mar 19, 2014 23:11 Temat postu: Końska dwuseta - zapowiedź czegoś nowego Witam was!!!
A mianowicie z datą 17 marca 2014 roku nabyłem "pojazd osobowy" (to określenie zawsze mnie powala na łopatki ) marki Rover 200 z silnikiem wolnossący o pojemności 1396ccm, rocznik 2000.
Dobra, a teraz na poważnie
Wyposażenie owego auta:
- klimatyzacja
- el. szyby
- centralny zamek
- "skórzane fotele podgrzewane"
- 16 calowe alufelgi
- radio cd/sd/usb MP3
- 2 poduszki powietrzne
Wyszczególnie tutaj wszystko po kolei co jest do zrobienia, a co już zrobiłem. W miarę postępu prac pierwszy post będę edytować.
A więc tak:
Do zrobienia:
1. Zmiana kolektora ssącego na alu
2. Przegubów złe początki
3. Ogarnięcie linki ręcznego oraz tylnych hebli do końca
4. Przeszczep hebla z przodu na wentylowany
5. Zmiana wnętrza na R25/ZR
6. Zmiana blendy na ZR
7. Przyciemnienie szyb piecowo
8. Zmiana lusterek na ZR
9. Ogarnięcie zabudowy subwoofera we wnęce bagażnika
10. Ogarniecie elektryki w desce rozdzielczej
11. Swap na 1.8 ze słupka od wersji turbo
12. Blacharka i lakier
13. Jakieś turbo, albo sprężarka.
Zrobione:
1. Ogarnięte przełączniki zespolone
2. Ogarnięte audio w aucie
3. Zmienione lusterko lewe na oryginał
4. Ogarnięta instalacja w aucie
5. Zmieniony materiał na podsufitce
6. Zmiana silników wycieraczek z przodu i z tyłu (w końcu działają czasowe)
7. Zmiana paru dupereli we wnętrzu.
8. Próba z folią karbon
9. Zawieszenie ogarnięte do końca
10. Zmiana żarówek w lampach na OSRAM
11. Zmiana żarówek w podświetleniu
Zdjęcia:
Pozdrawiam
Harry - Sro Mar 19, 2014 23:23
Khonju napisał/a: | - sprawdzenie bezpieczników (pali mi po włączeniu zapłonu nr 15 - wentylator chłodnicy/wycieraczka i spryskiwacz szyby tylnej) |
wiązka tylnej klapy
a przypadkiem nie masz jakiś pokrowcow na fotele założonych ?
Khonju - Sro Mar 19, 2014 23:27
Powiem ci, że to tak wygląda, że się odpruły od dołu, bo kanapa jest prima. Wiązka to typowy przypadek?
toksyn - Pią Mar 21, 2014 20:19
Khonju, wiązka to częsta usterka poszukaj, na pewno gdzieś znajdziesz artykuł jak się z tym uporać:)
Masz śmieszne, fajne lusterka bezawaryjności życzę i dbaj o niego fajny egzemplarz
Khonju - Pią Mar 21, 2014 20:59
Zdjęcia zaktualizowane na stan z wczoraj
Lusterka są przednie. Lewe już zmienione na ori. Zostało jeszcze prawe. Myślę, że pomału dojdę do miarodajnego stanu zewnętrznego i mechanicznego.
Tematu szukałem i nie mogę się dokopać. Chyba, że źle szukam to mnie poprawcie
Inttruz - Sob Mar 22, 2014 17:16
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=8103&highlight=wiazka+tylnej+klapy
Tu masz opisane w którym miejscu idzie wiązka i gdzie ona jest.
Piekna sztuka, ciekawe fotele No i ta fela jest po prostu przepiękna.
Bezawaryjnego użytkowania życze
Khonju - Sob Mar 22, 2014 20:50
Dzięki za info Mam nadzieje się kiedyś zgadamy w Słubicach.
Harry - Nie Mar 23, 2014 21:59
fotele wygladaja na oryginaly. bedziesz musial tylko skórę naciagnąc
Khonju - Pon Cze 01, 2015 07:43
Na szczęście mam znajomego tapicera, który tą robotę (podszycie obicia, impregnacja, sprawdzenie stanu gąbek) zrobi za dwie dobre flaszki, więc cena jest bardziej niż okazyjna
[ Dodano: Pią Kwi 11, 2014 19:49 ]
Samochodzik już się cieszy
[ Dodano: Nie Paź 05, 2014 17:29 ]
Witajcie!
Jakiś czas nie zaglądałem, ale mogę powiedzieć, że na Roverku zrobione pierwsze 10.000km i czas na drugą zmianę oleju. Od siebie mogę powiedzieć, że w moim przypadku Castrol sprawdził się bardzo słabo. Zmieniam na Mobil'a i zobaczymy tym razem co będzie. Przy okazji wymiany uszczelniam silnik, bo wywaliło uszczelkę pod miską. Na dodatek alternator wyzionął ducha - drugi już jedzie do mnie.
Mam jeszcze do was pytanie: chcę sobie maznąć farbą VHT pokrywę na czerwono. Czy to dobry pomysł?
[ Dodano: Pon Cze 01, 2015 08:43 ]
Witam was po dłuższej przerwie. Kontynuując moją egzystencję z dwusetką miałem z nią w tym roku parę gorszych momentów.
W marcu wywaliło mi uszczelkę pod głowicą przy przebiegu 172 000km. Przy zdejmowaniu pokrywy wałków okazało się, że jest ona pęknięta w dwóch miejscach i nadawała się do wymiany. Po zdjęciu czapy wyjaśniło się dlaczego mi auto sapało na wolnych obrotach. Ktoś kto robił tę uszczelkę powinien zostać chyba powieszony za j**a!!!. Do komory spalania 4 cylindra dostawał się olej i płyn chłodniczy z wyraźną przewagą tego pierwszego.
Uszczelką po głowicę Elringa. Do tego przy okazji doszły nowe 4 uszczelniacze na wałki od Payena i uszczelka pod kolektor ssący Victor Reinz. Wydechowa była w stanie wręcz idealnym i po odczyszczeniu nadawała się do ponownego założenia.
Głowica skręcona na sposób mojego dziadka, a mianowicie:
Skręciłem ją na stary klucz wyhyłkowy jescze z komuny na jednostki kgm.
Około 6 prób z rozpoczęcie na 10nm (1kgm) i tak do około 60nm. Przejażdżka 20km i sprawdzenie. Poprawienie 2 śrub. I znowu przejażdżka. Sprawdzenie czy wszystko ok i efekt jest następujący:
Auto nie sapie, momentami na banie lecę w 5 osób po 180 i nic się nie dzieje.
Płyn stan, olej stan, w dodatku ładny i czysty.
Drugą nieprzyjemną niespodzianką był Wielki Czwartek, sami zobaczcie:
Póki co jakoś to ogarnięte, ale czeka mnie już ingerencja w nadwozie, więc lakiernik i blacharz. Myślę, że niedługo fundusze na to się znajdą.
Pozdrawiam
sknerko - Pon Cze 01, 2015 09:18
Z olejami Castrola chyba coś sie popsuło bo w moich 2 autach Castrol zaszkodził silnikowi.
Ty tak doprawiłeś autko? czy ktoś ci łupnął?
Khonju - Sro Cze 03, 2015 08:00
Dostałem strzał w dupę, przed pasami. Łepek miał bardzo ciepło...
Co do oleju to faktycznie myślałem, że Castrol jest coś wart, ale do tego silnika gdzie jego temperatura wynosi ponad 100 stopni robi się jakaś woda. Krótko mówiąc jest
"cienki jak sik węża".
Co wymianę szukam dobrego oleju. GM'a miałem zaraz po Castrolu i nie narzekałem.
Ale chyba najlepszy na obecną chwilę z trzech jakiem miałem był Lotos 10W-40. Auto w moim odczuciu lepiej go znosi. Inna kultura pracy. Szczególnie efekt widoczny na zimnym silniku.
Jeśli ktoś ma doświadczenie z olejem to prosiłbym o pomoc, bo naprawdę szlag trafia. Co do filtra oleju to zawsze Bosch'a (krótki, niby oryginał).
Teraz sprawa co do silnika. Coś jest jeszcze na rzeczy niby, auto chodzi ok, trzyma obroty i nie sapie. Problem jest, że przy większym dodaniu gazu nie przepala benzyny i od razu z marszu jest zamulony. Ja rozumiem, że to jest normalny objaw, ale w tym przypadku, aż zbyt duży.
Układ zapłonowy zmieniony cały oprócz cewki. Nawet świece z Lotusa założyłem.
Prosiłbym o jakieś sugestie.
sknerko - Sro Cze 03, 2015 08:40
Przepustnicę bym sprawdził czy czysta, czy się domyka, itd. bo czasem potrafi takie objawy wywołać.
Zrób sobie adaptację przepustnicy: przekręć kluczyk w pozycje druga aż zapalą sie lampki 7-10 razy spokojnie wciśnij pedał gazu do dechy i kluczyk spowrotem wyłącz po tym można odpalać i może pomóc. w Landku często to trzeba robić niestety.
Co do olejów miałem w poldasie lotosa i złego słowa nie powiem. W landku latałem na castrolu ,GM, i na mobil super 2000 10W40 i mobil jest najlepszy z nich. W R75 miałem Castrol ale jak w Landku mi się silnik rozszczelnił od Castrola to zalałem też mobil ale full syntetyk.
Khonju - Sob Cze 13, 2015 07:49
Ostatnio szukałem nowej skóry do mojego R, bo bordowa już mi się znudziła i zamontowałbym środek z MG ZR na półskórze. Kwestia tego rodzaju, że chciałbym przełożyć cały środek. Czytałem, że przednie boczki się tylko różnią.
Więc tu jest pytanie. Czy nie lepiej zamontować drzwi z R25? Przecie to chyba takie same mocowanie. Resztę jak elektrykę i inne pierdoły powinny pasować z dwusetki.
I dodatkowo pytanie czy ktoś wie kto ma coś takiego w dobrych pieniądzach.
leszczu - Nie Cze 14, 2015 09:41
Khonju napisał/a: | Czy nie lepiej zamontować drzwi z R25? |
Kolor
Khonju - Pon Lut 22, 2016 22:10
Dzisiaj wpadło nowe koło na nowy sezon.
Podpowiem, że znana włoska firma.
Kto zgadnie co za marka?
Dominoz - Pon Lut 22, 2016 22:13
Khonju, organizujesz jakiś teleturniej, czy co?
Khonju - Pon Lut 22, 2016 22:17
Prezentuje koło na nowy sezon: MOMO Corse TORQUE 3000 17"x7" ET42
Markzo - Sro Lut 24, 2016 20:37
całkiem spoko
Khonju - Sro Lut 24, 2016 20:57
Markzo napisał/a: | całkiem spoko |
Mareczku, powiem ci, że na żywo, szczególnie w dzisiejszym słońcu prezentowało się zacnie.
Tylko nie wiem dlaczego zdjęcia cyfrówką wychodzą mi gorzej, jak innym z mikrofalki
longer86 - Czw Lut 25, 2016 00:10
Khonju, jest calkiem ok, lepiej bylo by je widac gdybyś strzelił fotkę bardziej z perspektywy gruntu.
toksyn - Czw Lut 25, 2016 05:53
Fajne koło, widziałbym je u siebie
Khonju - Czw Lut 25, 2016 11:13
longer86 napisał/a: | Khonju, jest calkiem ok, lepiej bylo by je widac gdybyś strzelił fotkę bardziej z perspektywy gruntu. |
Proszę bardzo. Takie na szybkiego.
bociannielot - Czw Lut 25, 2016 11:33
nie ma dekli jakichs do tych felg?
Khonju - Czw Lut 25, 2016 12:20
bociannielot napisał/a: | nie ma dekli jakichs do tych felg? |
No niestety nie. Taka felga.
Harry - Pią Lut 26, 2016 22:49
jak dla mnie średnio pasują do tego samochodu
Khonju - Sob Mar 19, 2016 18:42
Takie z dzisiaj
Markzo - Sob Mar 19, 2016 23:26
Podoba mi się spasowanie przodu, ale gdzie Ci wcięło halugena?
Khonju - Sro Mar 30, 2016 13:48
A w nim nie bylo. Jest włącznik, ale nie ma instalacji. Trzeba by do kolegów jechać. Albo zaslepki i w nich zarobie światła do dziennej jazdy.
[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 14:48 ]
Wieczorem wstawię fote nowego grilla
A tak btw. dzisiaj drugi raz zostałem tatą więc mam małe zamieszanie
prebenny - Sro Mar 30, 2016 13:51
To gratulacje
Khonju - Czw Mar 31, 2016 22:03
W końcu znalazłem chwilę czasu na zdjęcia i nie tylko
Nowy grill jak obiecałem
Tutaj lampa przed polerką
A tutaj druga już po
Wydaje mi się, że różnice widać. Do polerki używałem środka "K2 ULTRA CUT"
Niestety lampa prawa (patrząc z auta) nie dała się spolerować za pomocą owego środka i z pomocą przyszła szorstka ścierka (u mnie coś takiego jest w motoryzacyjnym po 4zł za jedną i spokojnie wystarczy na lampę) oraz pasta do zębów. Efekt dodam jutro, ale powiem otwarcie, że sam jestem zaskoczony bardzo pozytywnie. Polecam taki zestaw do spolerowania lamp - ja gorszą polerowałem około 2 godziny, jednak cierpliwość za efekt jak najbardziej uzasadniona.
Pozdrawiam.
Harry - Czw Mar 31, 2016 23:09
zabezpeczyłeś czymś lampy ? bez zabezpieczenia lamp znowu za jakiś czas zmatowieją
Odbłyśnik w jakim stanie ?
Khonju - Pią Kwi 01, 2016 06:46
Powiem ci Harry, że to i tak jest tylko na jakiś czas. Odbłyśnik już w nienajlepszej kondycji i trzeba będzie i tak wymienić. Póki co to odwlekam ile się da, no ale w końcu będę musiał.
MD - Sob Kwi 02, 2016 09:58
Khonju, nie widzę różnicy. Polerowałem lampy w R75, wyszły idealnie przejrzyste, choć robiłem to na chwilę - bez zabezpieczenia.
Najlepiej jest zrobić to G3 lub T2, bo są to pasty ścierne. Wykończenie ewentualnie T5 i wychodzi szkło. Na stałe - matowisz to papierami wodnymi aż do jakiejś absurdalnie drobnej gradacji i pryskasz lakierem bezbarwnym. Nie wiem tylko, czy to ten sam, co na nadwoziu jeździ, czy jakiś odporny na temperatury. W ten sposób zabezpieczasz lampy na lata, a dolewając np. odrobinę czarnej farby możesz minimalnie przyciemnić szkło. Dzięki temu świat zacznie się ładniej odbijać w samym szkle, co dodatkowo wzmocni wrażenie "to właśnie z fabryki wyjechało". Na YT są filmiki - pół godziny i po robocie.
Khonju - Sob Kwi 02, 2016 12:35
Powiem ci, że to co mówisz ma sens. Tylko jest małe ale, bo u mnie jedna lampa jest spękana na kloszu, a druga ma nadkruszone mocowanie, więc siła rzeczy i tak wyjadą.
BTW. Puściłem temat na CA w związku z zabudową wnęki zapasu. Niestety, ale z dwoma córkami już bagażnika na suby nie będzie, a szkoda rezygnować.
sknerko - Sob Kwi 02, 2016 21:32
zadaj suba pod siedzenie często to lepszy efekt jak 3x mocniejszy w bagażniku
Khonju - Wto Wrz 19, 2017 08:59
Przyszła nagła zmiana w rozwoju auta i postanowiłem trochę za namową mojej Pani, że przerobie sobie auto na ZR, który jakkolwiek mojej pani spodobał się na zdjęciach, lecz woli co by przód pozostał z dwusetki. Taki misz masz troche.
Wracając do bagażnika to zabudowa została wykonana:
Skrzynia z płyty wiórowej 18mm w kwadracie 44 na 44 i 17,5cm wysokości.
Płyta przykrywająca to OSB 18mm dopasowana na wytłoczenia bagażnika.
Wszystko poklejone Patex'em do drewna niemieckiej produkcji (uważać na polskie, kupę słabsze - miałem okazję porównać). Całość zwieńczają wkręty 45x1,5 dodatkowo sklejane klejem na główkach (częściowo zapobiega to odkręcaniu się wkrętów.
W samej skrzyni jest głośnik, który grał mi w tubie, czyl BP GT series. Odsłuchowo mam wrażenie, że gra lepiej. Tak samo skrzynia jest BR jak i tuba. Litrażowo zabudowa ma około 32 litry objętości, natomiast tuba 29.
Uprzedzam, że jest to pierwsza wersja zabudowy, drugą mam zamiar zrobić na ośmiokącie.
Co do montażu to podkład steropianowo-gąbkowy izolujący rezonans, jak i gąbką pod wiekiem. Zmontowane na oryginalną śrubę zapasu od dału i poklejone do blachy silikonem i butaprenem. Cała skrzynia z wiekiem waży około 17 kilogramów.
Drugą sprawą jest duża lotka z MG ZR, która jest już u mnie. Dosłownie przed chwilą została pomalowana na czarny mat. W domyśle była jasno zielona i kolor ni jak mi nie pasował, a że ori lotka jest czarnym plastkiem, to postawiłem na podkład-strukture i matową czerń. Czekam, aż wyschnie i montuje. Zdjęcia być może wieczorem, bo pogoda u nas dzisiaj nie za ciekawa.
Prawdopodobnie do piątku będę mieć już fotele z kanapą od ZR'a, Trochę zmęczone, ale za 250zł sadzę, że cena jest w miarę okazyjna.. Jest tylko mankament, że fotel kierowcy ma trochę wydarty boczek oparcia, ale to już mam obgadane i rezygnuje ze skóry na styl sportowych kubłów, czyli zamsz z przeszyciami.
Pozdrawiam i czekam na wasze pomysły.
[ Dodano: Czw Maj 11, 2017 21:05 ]
Przyszedł czas na decyzję, która musiała nastąpić. Obecne 1.4 kończy już żywot, a nie opłaca mi się go naprawiać - czytaj wał do zmiany.
Dzwoniłem już do zaprzyjaźnionej kasacji pojazdów - czeka nas ciężki okres, a może zapowiedź czegoś nowego...
[ Dodano: Wto Wrz 19, 2017 09:59 ]
AKTUALIZACJA
Z racji tego, że 1,4 zakończył żywota (wykruszył się zawór wydechu), a napatoczył się dawca, to oznajmiam, że następuję mała zmiana.
Mała zajawka na dyskusję
|
|