Zobacz temat - [mg zr 160] Stukanie i mniejsza moc po remoncie ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [mg zr 160] Stukanie i mniejsza moc po remoncie ?

wirus-exe - Czw Mar 20, 2014 19:16
Temat postu: [mg zr 160] Stukanie i mniejsza moc po remoncie ?
Witam . Kupiłem niedawno MG ZR z rozebraną górą silnika . Zmieniałem w nim głowice bo stara miała pękniecie . Głowice kupiłem uzywaną ale oddalem ją do szlifierza , zmieniłem zawory ssace komplet, szlifowanie wszystkich gniazd, płaszczyzne tez , po złozeniu samochodu przez mechanika silnik chodzi jak diesel, stuka cos po prawej stronie , czytałem troche na ten temat i wiem ze duzo samochodow tak chodzi, ale przeciez robilem remont całej gory silnika...? rozrzad ustawiony dobrze i vvc według mechanika tez bo rozbierał to i sprawdzał dwa razy . ponad to jak porównuje jego osiagi 0-100 km/h z innymi z youtube to wydaje sie byc wolniejszy. rozpedziłem sie nim do 190 km/h i to z ledwoscią, od 150 przyspieszał bardzo wolno w porownaniu do tych filmow z youtube. Na 5 biegu przy 2,5k obrotów dodając gazu słychać ze zaczyna bardziej buczeć i delikatnie zaczyna przyspieszac. Lepiej od niego przyspiesza Fabia 1.4 moich tesciow... co mi doradzicie ?
flapjck1 - Czw Mar 20, 2014 19:19

sprawdzić czy ma jeszcze kompresje, oraz sprawdzić prawidlowosc ustawienia rozrządu

przy ilu obrotach masz odcięcie?

wirus-exe - Czw Mar 20, 2014 21:06

odciecie mam przy 7k obrotow. a kompresje musi miec bo oleju mi nie bierze, jezdze nim juz 2 tygodnie i stan jest caly czas taki sam.
NoPE - Pią Mar 21, 2014 00:59

Na moje oko niefachowca źle ustawione VVC.
flapjck1 - Pią Mar 21, 2014 09:48

a co ma kompresja z pobieraniem oleju? mówimy o przypadku kiedy zawory sa pogięte :)
wirus-exe - Pią Mar 21, 2014 10:08

głowica swiezo po remoncie wiec nie sadze aby były pogiete . chyba zmusze sie i sam rozbiore vvc aby sprawdzic poprawnosc ustawien.
marcinmarcin - Pią Mar 21, 2014 15:20

wszystkie VVC trochę klepią, niektóre głośniej. co do mocy 160 naprawdę daje radę i jak fabia 1.4 to nie jedzie... :D
flapjck1 - Pią Mar 21, 2014 21:20

wirus-exe napisał/a:
głowica swiezo po remoncie wiec nie sadze aby były pogiete . chyba zmusze sie i sam rozbiore vvc aby sprawdzic poprawnosc ustawien.


jak ci meches cos poknocił ( nie daj boze :P ) to tymi prostymi zaworami niekoniecznie :)

sprawdz, niewiele cie to będzie kosztowac

NoPE - Pią Mar 21, 2014 21:28

wirus-exe napisał/a:
chyba zmusze sie i sam rozbiore vvc aby sprawdzic poprawnosc ustawien.

To może okazać się pomocne
http://www.touchepower.talktalk.net/VVC_Timing.htm

a to jako ciekawostka
http://www.youtube.com/wa...e&v=P2sYBZ4uyy4

spider - Nie Mar 23, 2014 21:13

Mam to samo w sumie, mi klepią na 100% szklanki.
VVC mój zbiera się w sumie tylko do 4 biegu i odciecia czyli 190 km/h.

NoPE - Sro Mar 26, 2014 10:43

Wirus daj znać co z autkiem było.
wirus-exe - Pią Mar 28, 2014 23:05

jak narazie osłuchałem silnik stetoskopem, i wychodzi na to ze jesli stoje na przeciwko samochodu to stuka mi po prawej stronie tylko na pierwszym cylindrze. być moze to szklanka . rano przy odpalaniu gdy olej jest gesciejszy chodzi ciszej, pozniej po około 2-5 minutach juz zaczyna byc glosniejszy, jak diesel. Co do mocy silnika to muze wymienic przewody wysokiego napiecia bo mam gdzies przebicie napewno moze to powod tego ze nie zbiera sie jak powinien, plus do tego pojawiła sie nieszczelnosc ukladu wydechowego . wydech zrobie jutro ale przewody musze zamowic... moze polecacie jakiegos sprzedawce? bo na allegro nie mam pewnosci czy zamowie napewno te ktore trzeba.
Senn - Pią Mar 28, 2014 23:31

A wypompowałeś olej ze szklanek? Przed założeniem wałków powinno się rozebrać szklanki i opróżnić je z oleju bo mogą podpierać zawory.
wirus-exe - Sob Mar 29, 2014 19:10

Wiesz, glowice odebrałem ze szlifierni po kompletnym remoncie, była cała rozberana i skladana do kupy wiec mysle ze nie było tam oleju .

[ Dodano: Sob Mar 29, 2014 19:10 ]
Sciagnalem sobie aplikacje ktora mierzy przyspieszenie 0-100 km/h i pokazała mi 9.6s, troche mało jak na silnik po remoncie...

NoPE - Nie Mar 30, 2014 16:58

Podlinkujesz apkę? Jeśli android ofkoz :wink:
paolinio - Pon Mar 31, 2014 19:55

wirus-exe, jak szklanki Ci stukają to z czasem się uklepią i przestaną. Przewody zanim wymienisz to sprawdź je wieczorem czy napewno mają przebicia bo jak nie to szkoda kasy.
wirus-exe - Czw Kwi 03, 2014 15:56

w Google Play wpisz sobie 0-100 :) CarPerf lite :) . Stawiam ze to szklanki bo z rana gdy jest zimny i olej gesty to cichnie te stukanie i pojawia sie po zagrzaniu . Stuka mi juz tak 2 tys. km.
paolinio - Czw Kwi 03, 2014 20:59

wirus-exe, mi przestały stukać po 30 tys gdzieś, ale na początku to stukały nawet na zimnym :shock: to była masakra. Kompresje będziesz sprawdzał?
NoPE - Sob Kwi 05, 2014 13:51

wirus-exe napisał/a:
w Google Play wpisz sobie 0-100 CarPerf lite

He, he fajna apka :)
Test Drive się odbył i gdybym poprawił start, to pewnie poniżej 9s by się udało.
Ależ mi nogi latały! :głupek2:


wirus-exe - Sob Kwi 05, 2014 21:01

tak sprawdze kompresje tylko musze znalezc czas aby podjechac do mechanika i to zrobic, bo sam nie mam przyrządu do mierzenia :( . Przewody wymieniłem i na benzynie chodzi elegancko, jak przełącze na gaz to przy dodawaniu gazu ma przebicie (swiece sa dobre na 100%) mysle ze do zmiany są te guny na cewkach bo widać po nich ze są juz zmeczone, wie kros moze czy mozna kupic same gumy ? bo z tego co dzwoniłem po hurtowniach z czesciami to maja jedynie komplet z cewkami po 220 pln za szt. wiec cena jest zaporowa...