|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ Rover 200 SDI ]. Problem z odpalaniem
m166 - Czw Mar 27, 2014 22:32 Temat postu: [ Rover 200 SDI ]. Problem z odpalaniem Rover 200 SDI rocznik 1999 105KM
Dzisiaj rano już o tym pisałem ale post się nie ukazał pewno popełniłem jakiś błąd. To mój pierwszy post i pierwszy Rover.Mechanik wymienił mi rozrząd kompletne sprzęgło wszystkie paski łożyska w kołach olej oraz filtr i Filtr powietrza cena 3600zł - trudno . Zachciało mi się pojechać do myjni niby profesjonalnej autko wypolerowali łącznie z silnikiem niestety podczas mycia silnika nie odłączyli akumulatora i po umyciu nie osuszyli dmuchawami. Po przyjeździe do domu około 4 Km autko wyłączyłem. Na drugi dzień autko nie równo pracowało na wolnych obrotach ale po przejechaniu z 5km uspokoiło się. W nocy była ulewa 2 dni i teraz autko nie odpala. Suszyłem go dmuchawą w garażu sąsiada parę godzin i nic potraktowałem je "autostartem" i odpaliło przejechałem się nim po nowej S3 średnio 120Km/h ..... jakieś 30km potem w domu przy otwartej masce jakąś godzinkę silnik pracował i niby wszystko już wróciło do normy. Jednak po dwóch godzinach kolejna próba odpalenia i LIPA autko kręci ale nie gada. Po włączeniu zapłonu słychać takie jakieś brzęczenie dochodzi jakby z takiej czarnej puszki obok akumulatora i puszki bezpieczników czy tak ma być ?. Mam wrażenie jakby paliwo nie dochodziło. Powiedzcie proszę co mogło się popsuć bo wizyta u mojego mechanika dopiero w przyszłym tygodniu. Jaki powinien być ustawiony kąt zapłonu w tym Roverku? czy mógł się on przestawić ?
proszę o radę
Pozdrawiam
mirwin - Pią Mar 28, 2014 10:43
Odczytaj błedy i może cos z nich wyjdzie. Po zalaniu instalacji może byc wszystko.
m166 - Pią Mar 28, 2014 11:39
Dzięki za zainteresowanie się moim problemem , ale odczytać błędy samemu to dla mnie kosmos Jak się do tego zabrać ?
Słyszałem że należy odnaleźć złącze diagnostyczne ponoć znajduje się za środkową konsolą na dole od strony kierowcy następnie przy wyłączonym zapłonie zwieramy piny nr 4 i 15 włączamy zapłon bez odpalania i liczymy błyski kontrolki "check engine"
ale to chyba zostawię dla mechanika aby więcej nic nie narozrabiać
pozdrawiam
kurtki - Pią Mar 28, 2014 22:22
To co brzęczy po właczeniu zapłonu to pompa wtryskowa, tak wyczytałem na forum, bo od niedawna jestem posiadaczem Rover'ka z takim silnikiem i też mnie to bardzo interesowało, co tak brzęczy . Mi kiedyś ktoś powiedział, to było bardzo dawno, ale pamiętam, nie myjemy silnika, tylko przecieramy pędzelkiem, ale ja nawet tego nie robię . Pozdrawiam
m166 - Sob Mar 29, 2014 07:34
dzięki to troszeczkę już wiem a co z tym kontem zapłonu, mógł się przestawić ?
bo w sumie jak "sprayem autostart" auto potraktuje to odpala - ale ponoć to się stosuje w ostateczności i nie chcę tego robić . Czy mógł zostać uszkodzony no nie wiem jak nazwać sterownik-komputer ?
Julek - Sob Mar 29, 2014 11:57
moze mechanior ci zle ustawil kat wtrysku? a moze cos w elektronice pompy sie zwalilo? takie moje spekulacje.
m166 - Sob Mar 29, 2014 13:19
dzięki za sugestie - w poniedziałek mam dzwonić do mechanika który mi wymieniał rozrząd i te inne sprawy w Roverku ustali mi termin na kiedy mam przyprowadzić auto. Tylko nie zapytałem się czy mam go przyholować czy może odpalić przy pomocy "autostartu"i dojechać do niego ?
telefonicznie opisałem mu co się wydarzyło powiedział że w Roverku nie ma specjalnie skomplikowanej elektroniki i powinno być dobrze - oby miał rację
pozdrawiam
Brt - Sob Mar 29, 2014 13:39
przy wymianie rozrządu mógł przestawić kąt wtrysku ... wtedy jest taki objaw, że na zimnym silniku auto nie chce palić wcale lub odpala bardzo cieżko. Proponuję od tego tropu zacząć ... Z doświadczenia wiem, że najlepiej silnik pracuje przy kącie wtrysku w okolicy 4 - 5 stopni. A kody błedów łatwo odczytać spróbuj
m166 - Sob Mar 29, 2014 13:56
Dzięki będę w tym kierunku kombinował
pozdrawiam
Julek - Sob Mar 29, 2014 14:37
pozatym to masz niezlego mechaniora ktory cie tak kasuje;/ i jeszcze niezle by bylo gdyby zle ustawil kat wtrysku a brak za to taka kase;p
m166 - Sob Mar 29, 2014 16:55
no myślę że chyba nie bo wszystkiego nie napisałem co było robione.............
rolka napinająca
pasek rozrządu
pasek rozrządu
rolka napinająca
rolka prowadząca pasek rozrządu
zestaw sprzęgła
linka hamulca ręcznego 2
łożyska kół tylnych 2
naprawa wieńca zębatego koła zamachowego
napinacz paska alternatora
pasek alternatora
filtr powietrza
filtr oleju
olej silnikowy 10W/40
szyba czołowa
no i to chyba teraz wszystko
odczytałem błędy według tej instrukcji no niestety nie ma ich same 12 się pokazują ale to chyba jest mało wiarygodne wszystko się okaże jak podłączy on komputer
pozdrawiam
Emems - Sob Mar 29, 2014 22:12
Kolego, spróbuj ściągnąć wszystkie fajki ze świec - zobacz czy któryś z cylindrów nie został zalany olejem - ja tak miałem...
Może uszczelka poszła?
Nie zaszkodzi sprawdzić ciśnienia w cylindrach...
mcjg - Sob Mar 29, 2014 22:23
Raczej ciężko mu będzie zdjąć te fajki, o ile je znajdzie
m166 - Nie Mar 30, 2014 09:33
kol Emems - to jest R200 SDI
może ktoś się wypowie dlaczego się nie wyświetla żaden błąd tylko same 12-stki
pozdrawiam
szoso - Nie Mar 30, 2014 10:50
m166 napisał/a: | może ktoś się wypowie dlaczego się nie wyświetla żaden błąd |
Bo nie musi.
m166 - Sro Kwi 02, 2014 18:54
tylko dlaczego ? no przecież coś jest uszkodzone
pozdrawiam
Śro Kwi 02, 2014 19:54
Witam
Autko pali na dotyk silnik pracuje równiutko . Przyczyną awarii było umycie silnika i całej komory silnikowej karcherem. Mechanik powiedział że zostały zapowietrzone dolne przepływy po odpowietrzeniu silnika wszystko wróciło do normy , koszt usługi to 50zł.
Piszę to bo może komuś się taka informacja przyda
pozdrawiam
piatek77 - Czw Maj 15, 2014 22:16
Witam, mam podobny problem, po umyciu autko wariuje, niby wszystko po woli wraca do normy ale świeci check engine i nie ma mocy. Drgi dzień suszenia i wietrzenia. Jak mu nie przejdzie to po niedzieli tupię do serwisu.
|
|