Zobacz temat - [R214i+LPG] Niedogrzany silnik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i+LPG] Niedogrzany silnik

MD - Pią Mar 28, 2014 11:06
Temat postu: [R214i+LPG] Niedogrzany silnik
Witam forumowiczów.

Mam problem z moim Rołverkiem - miesiąc temu przestał się dogrzewać i wymieniłem termostat. Wszystko było ok, ale przez ostatni tydzień jadąc z górki na biegu temperatura minimalnie spadała, niedawno - z dnia na dzień - przestał się grzać. Obecnie z zasłoniętym dolnym wlotem powietrza ciężko mi go zagrzać do 1/4 skali w trasie, w mieście rzecz jasna muszę zdjąć kartonik bo wentylator szaleje.

Dziś mechanik wyjął termostat - licząc na to, że będzie walnięty lub zablokowany paprochem - a ten w garnku działał bez zarzutu, został nawet sprawdzony termometrem.

Niemniej jednak górny wąż robi się ciepły, auto żłopie jak głupie, szarpie, a bez kartonika przełącza się z gazu na benzynę (w trasie).

Posiadam LPG (szczegóły instalacji w garażu), dokładaną klimę (tylko jeden bieg wentylatora chłodnicy).

Powiedzcie, czemu silnik się nie dogrzewa? Jak postoi z kartonikiem to jest ok, wskaźnik żyje, a auto ewidentnie zachowuje się jak niedogrzane, toteż czujka czy liczniki są ok. Istnieje opcja, by temperatura spierniczała reduktorem? Ale jakie to może mieć powiązanie z termostatem?

Ja zwyczajnie nie mam pomysłów.

robsson78 - Pią Mar 28, 2014 16:51

Naprawdę się nie dogrzewa czy tylko wskaźnik źle pokazuje ?
Brałeś pod uwagę że czujnik temperatury może być walnięty ?

MD - Pią Mar 28, 2014 18:46

Robsson78, to nie takie proste. Ciężko to określić, bo niby szarpie i pali więcej, ale to może być subiektywne odczucie. Faktycznie, w trakcie cyrków potrafił się z gazu z powrotem na benzynę przełączyć. Jutro mechanik założy mi dodatkowy termostat na króćcu wychodzącym z głowicy i zobaczymy jak będzie.

Niemniej jednak gdy dziś zagotowaliśmy celowo silnik to były dwa zonki:
1) Temperatura doszła do prawie połowy na wskaźniku, lecz nie wyżej.
2) Włączył się 2 bieg wentylatora. A przecież mam dokładaną klimę i powinien być jeden.

robsson78 - Sob Mar 29, 2014 10:44

Wszystko wygląda jak modelowy przykład uszkodzonego termostatu. Dziwne jednak że termostat okazał się dobry.
Instalacja z tego co widzę stag-4 całkiem świeża.
Ja bym odłączył LPG i przejechał się na samej benzynie, wtedy będziesz wiedział czy ma to związek z reduktorem, jeśli będzie też się wychładzał to tylko termostat, nie widzę innej opcji. Może jakiś syf w układzie go blokuje.

Zainteresował mnie Twój temat bo mam podobnie. Tylko u mnie to raczej czujnik temperatury jest walnięty, wskaźnik często spada poniżej połowy i blisko dołu, czasem wcale nie reaguje a z kratek leci ciepełko, czasem jest na połowie.
Na jesieni wymieniłem termostat ale niepotrzebnie.
Mam już nowy używany i będę wymieniał.

MD - Sob Mar 29, 2014 12:52

Robsson78, a dziś z kolei rano odpaliłem auto i rura od chłodnicy była zimna, termostat działa.

Podejrzewam, że się przyblokował przez jakiś syf czy coś, a równolegle strzeliła czujka temperatury co utrudniło poszukiwania przyczyny. Tak czy inaczej mechanik zakupił mały termostacik, dziś odda go do kolegi, który bardzo dobrze obrabia różne blachy i przerobi go tak, by zamiast kołnierza była tulejka. Następnie wsuniemy go do węża tuż przy króćcu i zaciśniemy opaską - taki awaryjny termostat, jak się nie sprawdzi, to wyjęcie go będzie trwało trzy minuty.

Czujnik chyba i tak wymienię, płyn się gotował, a miernik pokazywał niecałą połowę skali - czyli niedobrze.

No i wentylator. Mam klimę dokładaną, skąd te dwa biegi?

Sirk - Sob Mar 29, 2014 18:30

MD napisał/a:
Robsson78
No i wentylator. Mam klimę dokładaną, skąd te dwa biegi?


Ja tez w R400 mam dokladana i mam 2 biegi wentylatora. Ile masz przekanikow pod maską?