|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [18k4f] spalanie stukowe i obroty
Lukasz_FSO - Sob Mar 29, 2014 17:53 Temat postu: [18k4f] spalanie stukowe i obroty Witam, koledzy mam 2 problemy w Polonezie z 18k4F pod maską. Być może jest to powiązane ze sobą. Poniżej opisuję o co chodzi:
1) problem z pojawiającym się spalaniem stukowym. Jest ono słyszalne szczególnie od 3 biegu wzwyż i od 5.000obr. Widać nawet że wskazówka obrotomierza zaczyna skakać. Pompa paliwa wymieniona na nową jakieś pół roku temu. Pb tankuję tylko na ORLENIE, dziś dodatkowo dolałem do pełnego zbiornika STP do czyszczenia wtryskiwaczy- nadal to samo... Nie mam LPG.
2) problem z wariującymi obrotami. Sprawa jest o tyle dziwna, że obroty zaczynają falować po "zakręceniu" silnika pod odcinkę. Jeden ostrzejszy przejazd i na biegu jałowym obroty falują dość intensywnie. Spadają na 500obr i momentalnie podnoszą się na 850-900, silnik robi takie brum-brum-brum-brum..... W tym momencie z wydechu czuć zapach benzyny, nie można płynnie ruszyć z miejsca bo auto szarpie i skacze. Co ciekawe: pomaga wyłączenie zapłonu na kilkadziesiąt sekund, odpalam, wszystko wraca do normy. Oczywiście do czasu kiedy go znów nie wkręcę pod odcięcie.
Panowie, gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam.
flapjck1 - Sob Mar 29, 2014 20:22
filtr paliwa?
masz zapłon na baterii cewek? może ci przewody swiruja?
Lukasz_FSO - Nie Mar 30, 2014 09:06
Filtr wymieniany rok temu ale jak wiadomo wszystko jest możliwe
Cewka zapłonowa butelkowa- klasyczna z kopułką pod grodzią silnika. Cały zapłon nowy wymieniany przy swapie.
flapjck1 - Nie Mar 30, 2014 09:38
to zobacz czy ci iskra nie tańczy gdzies po przewodach a jak masz możliwość sprawdzenia ciśnienia paliwa to tez nie zaszkodzi
Lukasz_FSO - Nie Mar 30, 2014 10:28
Dzięki. A odnośnie tych obrotów coś pomożesz?
Masz jakiś godny polecenia serwis Rovera/LR/MG na mazowszu? Chętnie podpiąłbym Poloneza pod kompa i zlecił ogólną kontrolę pieca, u mnie niestety nikt nie chce się dotykać do tych silników.
sTERYD - Nie Mar 30, 2014 10:54
A sprawdzałeś kompresję, może popychacze Ci sie zamuliły i po przygazówce zostają za mocno wypchnięte przez co masz nierówne obroty. To samo stuki przy spalaniu. Jak Ci się zawory nie domykają, to wiesz co się dzieje.
Co do mechanika, to na pewno nie znajdziesz lepszego niż Mariusz:
https://forum.roverki.eu/garage.php?mode=view_garage_business&business_id=5
Lukasz_FSO - Nie Mar 30, 2014 20:50
Kompresja jest bardzo w porządku. Hydraulika cicha, nie ma klepania na zimnym silniku, olej 5w40 Motul z dodatkiem 500ml Militecu. W sezonie letnim przechodzę jak zawsze na 10w60 Valvoline i dolewam Militec. Takze chyba czeka mnie wizyta w serwisie. Mam rozumiec ze w.w kolega jest dobry w temacie Roverow?
sTERYD - Nie Mar 30, 2014 22:04
Najlepszy.
AndrewS - Pon Mar 31, 2014 10:31
palec rozdzielacza w walku oryginalny?? czy sam go wstawiales
polofix - Pon Mar 31, 2014 21:10
AndrewS napisał/a: | palec rozdzielacza w walku oryginalny?? czy sam go wstawiales |
Pewnie wałki od 1,4 zostawił. Tak jak Seen zrobił kiedyś.
Lukasz_FSO - Wto Kwi 01, 2014 08:51
Pewnie nie. Wałki obydwa są ostre od VVC. Palec nabity prawidłowo, śmigam juz z rok czasu od swapu i do tej pory bylo wszystko OK.
|
|