Zobacz temat - [R75] wskazówka temperatury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] wskazówka temperatury

Mayones123 - Wto Kwi 01, 2014 20:04
Temat postu: [R75] wskazówka temperatury
Witam,
Moj problem polega na tym, ze wskazowka temperatury silnika znajduje sie zawsze na polowie i ani drgnie. Podczas zapalania silnika i jakies 2 sekundy po zapaleniu swieci sie czerwona lampka przy wskazowce temperatury silnika. Podczas jazdy wskazowka na nie opada ani nie podnosi sie naet o milimetr. Czy to moze byc czujnik, czy raczej cos innego. Jesli czujnik to jak on sie dokladnie nazywa? Czujnik temperatury cieczy chlodzacej?
Moje drugie pytanie dotyczace juz troszke innego tematu: chcialbym sam wymienic przeplywomierz. Zlokolizowalem dzis dwie srubki trzymajace to urzadzenie. Czy jest jakies inne dojscie lub trzeba cos zdjac bo nie moge dostac sie do tych srubek zeby odkrecic przeplywke? Pamietam ze oslone wlewu oleju silnika ciezko bylo zdemontowac csy nalezy to srobic ?

Pozdrawiam

dawidd - Wto Kwi 01, 2014 20:10

zdejmujesz tylko osłonę filtra powietrza i wykręcasz wkład przeplywki - 10 min roboty
SeniorA - Wto Kwi 01, 2014 20:59

Mayones123 napisał/a:
Czy to moze byc czujnik,
może być brak sygnału z czujnika cieczy chłodzącej (spr. wtyczkę) do ECM. Powinien być też cały czas włączony wentylator chłodnicy bo ECM w tym przypadku włącza go dla bezpieczeństwa chłodzenia silnika, ECM przyjmuje domyślną temperaturę 80 st. C.
Mayones123 - Wto Kwi 01, 2014 23:18

SeniorA, Wentylator nie jest wlaczony caly czas.
dawidd, oslona filtra jest przykrecona na dwie srubki do ktorych nie koge dojsc, dlatego pomyslalem, ze moze trzeba zdemontowac inna czesc.. Na "slepo" nie moge odkrecic tej przeplywki...
Co do czujnika, myslisz ze moze byc uszkodzony ? Jak to sprawdzic ? Co jeszcze moze byc powodem braku pokazywania temperatury.

dawidd - Sro Kwi 02, 2014 06:41

nie możesz odkręcić tych tylnych niżej imbusów? A jak wyciągasz/wymieniasz filtr powietrza? Co do czujnika temp - mozna sprawdzić jego opór - wartości do odp temp sa na gogle. Możesz go tez wypiąć i zobaczysz czy wentylator sie włączy. Może sie nie włączyć jeśli jest uszkodzony - bo to tez częsta przypadłość r75
SeniorA - Sro Kwi 02, 2014 09:44

a co w komputerze diag. pkt. 7.0.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=188624#188624

Mayones123 - Sro Kwi 02, 2014 12:50

dawidd, sory, nie mowilismy o tym samym. Ok, odkrece obudowe filtra - myslalem wlasnie ze da rade odkrecic przeplywomierz bez zdejmowania obudowy filtra powietrza...
Co do czujnika temperatury plynu chlodzacego zamowie chyba nowy i wymienie, nie mam dostepu do urzadzen a koszt nowego czujnika to 40zl i szczerze mowiac coraz bardziej wnioskuje ze to wlasnie on jest odpowiedzialny za brak wskazyeania temperatury silnika..

SeniorA - Sro Kwi 02, 2014 16:10

Mayones123 napisał/a:
nie mam dostepu do urzadzen
masz w zegarach komputer diagnostyczny , który w pkt. 7.0 pokazuje temperaturę płynu podczas pracy silnika , taką jak odczytuje sterownik silnika i przekazuje na zegary.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346

Mayones123 - Sro Kwi 02, 2014 17:23

Nie mam w wyposarzeniu komputera diagnostycznego :)
SeniorA - Sro Kwi 02, 2014 17:36

Mayones123 napisał/a:
Nie mam w wyposarzeniu komputera diagnostycznego
jak to nie masz , może nie być komputera pokładowego ale diagnostycznego ? , wszystkie R75 go mają. Robiłeś tak jak podałem w tym? https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346
Mayones123 - Sro Kwi 02, 2014 20:29

Aaa.. Sory. Nie wiedzialem wogle, ze cos takiego istnieje :) zaraz pojde sprawdzic

[ Dodano: Sro Kwi 02, 2014 20:29 ]
Sprawdzilem komputerem diagnostycznym. Temperature pokazuje 4,7 c. Natomiast test deski rozdzielczej nie rusza wskazowki temperatury silnika... Stoi ona nadal w miejscu na srodku.

SeniorA - Sro Kwi 02, 2014 20:45

Mayones123 napisał/a:
Temperature pokazuje 4,7 c.
sprawdź jak się zmienia od zimnego silnika przez kilkanaście minut pracy silnika , czy się w ogóle zmienia.
Mayones123 napisał/a:
Temperature pokazuje 4,7 c.
chyba 47 st C (0047 )
Mayones123 - Sro Kwi 02, 2014 20:50

Sugeruje sie linkiem i postem podanym przez Ciebie. Wedlug niego wartosc podawana jest do czesci dziesietnej.
SeniorA - Sro Kwi 02, 2014 20:55

Mayones123 napisał/a:
test deski rozdzielczej nie rusza wskazowki temperatury silnika... Stoi ona nadal w miejscu na srodku.
to znaczy, że jest usterka zegara/wskaźnika temperatury.
http://www.youtube.com/watch?v=aAVVRmmoHv8

MaReK - Sro Kwi 02, 2014 21:06

Zrób test zegarów. Zobacz czy wskazówka idzie do góry. Kolega Maryba ma ta uszkodzone zegary, że wskaźnik temp. silnika (cieczy chłodzącej) jest przed połową kilka mm. Na teście zegarów wyszło, że wskazówka nie przekracza połowy i zbliżając się do niej wyraźnie słabnie. Być może uszkodzony silniczek, albo element na płytce PCB.

T4 też nie potrafi go zmusić do ustawienia się w pozycji HALF i FULL.

SeniorA - Sro Kwi 02, 2014 21:10

MaReK, test zegarów zrobił bo pisze
Mayones123 napisał/a:
test deski rozdzielczej nie rusza wskazowki temperatury silnika... Stoi ona nadal w miejscu na srodku.
sprawa jasna, nie włącza się wentylator i zegar stoi podczas testu.
MaReK - Sro Kwi 02, 2014 21:25

SeniorA napisał/a:
MaReK, test zegarów zrobił bo pisze

Faktycznie. Trochę jestem skołowany tym pierwszym opisem ;)
A tego nie zarejestrowałem.

Autor napisał
Mayones123 napisał/a:
po zapaleniu swieci sie czerwona lampka przy wskazowce temperatury silnika. Podczas jazdy wskazowka na nie opada ani nie podnosi sie naet o milimetr.

Czyli co? Ani drgnie? Czy jednak "na nie" opada ;D ? Czy w końcu nie podnosi się nawet o milimetr?
A po wyłączeniu zapłonu wskaźnik temperatury swobodnie opada?
Jeśli nie, to może przy cofaniu licznika komuś się wskazówka za mocno wcisnęła i stoi w takiej pozycji bo nie ma siły się obrócić. Widziałem już też taki zegar, gdzie wskazówka była przyklejona do cyferblatu na klej bo ktoś urwał jej korpus, który nasadza się na wałek silnika.

Mayones123 - Sro Kwi 02, 2014 22:44

MaReK, Przepraszam za niesprecyzowany opis. Miało być "wskazówka nie opada" a nie "wskazówka NA nie opada". Dodalo mi sie przez przypadek "na". Powtarzam, test zegarow wykonano, wszystkie zegary ruszaja a wskazowka temperatury stoi w miescu na polowie.

[ Dodano: Sro Kwi 02, 2014 22:44 ]
P.S - wybaczcie za nie fachowe sformułowania. Dopiero sie wszystkiego ucze i licze na pomoc i wyjasnienia

MaReK - Sro Kwi 02, 2014 22:58

Wyjmij sobie zegary na stół. Ściągnij szybę czołową (pewnie i tak ma połamane zaczepy) ale ostrożnie, żeby nie dokonać większych zniszczeń. Włóż jakiś płaski, cienki wkrętak, albo nożyk i spróbuj delikatnie podważyć wskazówkę do góry (nawet tak żeby spadła) przytrzymując wskazówkę palcem na jej końcu, a podkładając wkrętak blisko środka wskazówki.

Jak się ruszy, albo spadnie. Załóż ją jeszcze raz delikatnie nakładając na wałek silnika. Musisz wyczuć granicę. Nie może być za luźno bo spadnie, ani też za mocno, bo będzie blokować się o cyferblaty. Jeśli nie tu przyczyna, znaczy, że coś się popsuło w zegarach. Proponowałbym wtedy na chwilę podmienić zegary z innego auta i sprawdzić czy działa. Jeśli tak, najprościej kupić zegary używane (anglik/europa) i przełożyć elektronikę. Należy pamiętać także o skopiowaniu eepromu, żeby VIN i przebieg się zgadzały.

Mayones123 - Sro Kwi 02, 2014 23:18

OK. Troszke przeraza mnie ten zabieg, ale sprobuje ;)
Szkoda, ze tak pozno zrobilem ten test bo juz zamowilem czujnik temperatury cieczy chlodzacej ;p Ktos moze potrzebuje ? :)

MaReK - Czw Kwi 03, 2014 00:07

Mayones123 napisał/a:
OK. Troszke przeraza mnie ten zabieg, ale sprobuje ;)

Najgorsze to wyjąc zegary z auta ;)
Potem to już pikuś ;)

No chyba, że chcesz je rozebrać, przekładać eeprom itp. itd.. to zabawa ;)
Dla wprawionego osobnika, jakieś 15-20 min.

domel101 - Czw Kwi 03, 2014 08:47

ja mam też tak uszkodzony wskaźnik temperatury na zegarach. podczas testu idzie do ok 2mm przed połowę i kiedy ma ją przekroczyć opada i z powrotem wraca do połowy i opada na koniec testu. kupiłem licznik z angola przełożyłem sam wskaźnik(silnik) i działało 3 dni i znowu lipa. a i jeszcze jak po na zimnym silniku włączę zapłon to od razu startuje na ćwiartkę.
AdaskoC - Czw Kwi 03, 2014 14:02

Jak potrzeba to mam europejskie liczniki do benzyny i diesla
MaReK - Czw Kwi 03, 2014 16:30

Cytat:
Jak potrzeba to mam europejskie liczniki do benzyny i diesla

Nie ma znaczenia czy europa czy anglik, czy diesel czy benzyna. Rozebrać i tak trzeba i przełożyć eeprom, żeby uniknąć błędu ERR na TRIP1. Trzeba jednak pamiętać, że zegary mogą się różnić budową PCB.

domel101 napisał/a:
kupiłem licznik z angola przełożyłem sam wskaźnik(silnik) i działało 3 dni i znowu lipa

Sam to robiłeś, czy ktoś na zlecenie przekładał element?

Zastanawiam się jaki jest wspólny mianownik dla benzyny i diesla.
Skoro wymieniłeś element i działał przez 3 dni, to coś go zabiło.
Albo same zegary mają jeszcze jakieś uszkodzenie, albo coś podłączone do nich?
Może problem jest po stronie wentylatora/puszki sterującej?

Sygnał z czujnika temperatury cieczy idzie do ECU (diesel/bena) ale dalej na puszkę wentylatora oraz panelu klimy.

Przypadek wspomnianego przeze mnie kolegi Maryba dotyczy wersji CDTi (2005 polift), w którym na pewno uszkodzony jest pierwszy bieg wentylatora.

domel101 - Czw Kwi 03, 2014 18:19

wentylator kupiłem nowy z angli 3 lata temu, temp na kompie diagnostycznym pokazuje dobrze a wskaźnik przekładałem z kolegą elektrykiem bo nie miałem ssawki do cyny aby te 3 bolce odłączyć od płyty licznika.
MaReK - Czw Kwi 03, 2014 18:44

Kupiłeś go z przewodami i puchą? Pytam, bo czasami trzeba było robić jakieś kombinacje i zamieniać przewody, albo wykorzystywać starą puszkę i płytkę... nie pamiętam czy nie chodziło o to, że od beny do diesla wentylator... w każdym razie zrobiłeś plug and play wentylator hulał, a wskaźnik leżał?

Potem zrobiłeś wymianę silnika i działało 3 dni, aż znowu padł?

domel101 - Czw Kwi 03, 2014 19:24

mój stary went. był 3 bieg. a nowy jest 2 i był montowany z nową puszką która była razem z nim, ale to nie ma znaczenia bo dwa dni po kupnie zauważyłem te jaja z tym wskaźnikiem

[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 19:22 ]
MaReK, a mam takie z innej beczki zerknij na temat wysprzęglika britpart tam mam też problem na który mógłbyś się wypowiedzieć, bardzo proszę

[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 19:24 ]
a jakby ktoś chciał to powinienem mieć starą elektrykę tzn. puszkę wraz z płytką silnika wentylatora, który ma 3 biegi a i wymienione są szczotki na nowe. jedna kosztowała 15zł a jest ich 4

Mayones123 - Sob Kwi 05, 2014 12:05

To jak to jest? Wartosc w diagnozie komputerowej (pkt.7) pokazuje wartosci po przecinku? Np 00087 oznacza 87C czy 8,7C. Komputer pokazuje mi 00032 a po 20min jazdy 00079
SeniorA - Sob Kwi 05, 2014 15:38

---087 to 87 st.C , ---032 to 32 st.C i ---079 to 79 st.c.