Zobacz temat - [R75] brak mocy i dym na rozgrzanym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] brak mocy i dym na rozgrzanym silniku

Mayones123 - Pią Kwi 04, 2014 21:14
Temat postu: [R75] brak mocy i dym na rozgrzanym silniku
Witam ponownie drogich forumowiczów,

Jako, że mam jeszcze kilka nie rozwiązanych problemów moją siedemdziesiątką-piątką to serwuje jeden z bardziej aktualnych i dość pilnych. Mianowicie, w momencie w miare ciepłego silnika (wystarczy postać w chwile w korku bądź przejechac 15 km) powoli zaczyna brakować mocy. Następuje to powoli az do totalnego zera ktore uniemozliwia nawet ruszenie miejsca. Podczas ruszania na cieplym silniku auto nie chce wchodzic na obroty (max ok. 1700x). Jesli przydusze do deski, silnik kreci do ok 1700, z rury wydobywa sie czarny dym a z pod maski dobiega dziwny dzwiek stukania. Jesli kilka razy rusze, silnik nie ma mocy zeby sie rozpedzic i musze zjechac z drogi. Wystarczy odstawic auto na kilka godzin i znowu zyskuje wigor. Sytuacja sie powtarza przy ponownym rozgrzaniu. Wie ktos moze co to moze byc? Na co zwrocic uwagę? Kolega mówił coś o elektromagnezach w pompce, jak myslicie ?

Proszę o opinie i pozdrawiam, Maciej

rafalmis1 - Pią Kwi 04, 2014 21:21

pierwsze i najważniejsze sprawdzenie szczelności intercooler-a i węży idących od niego
Mayones123 - Pią Kwi 04, 2014 21:29

Tak wiem, tylko jakie znaczenie ma temperatura silnika ?
rafalmis1 - Pią Kwi 04, 2014 21:31

może za ciepłe powietrze zabiera ?? nie wiem nie mam diesla
MatiNitro - Pią Kwi 04, 2014 21:43

Mayones123, odepnij przepływomierz i zobacz czy coś się zmieni ;)
Mayones123 - Sob Kwi 05, 2014 20:02

Ok, zrobie tak, ale z tego co wiem to nie ma znaczenia temperatura silnika jesli chodzi o przeplywke, bo na zimnym silniku dziala ona prawidlowo. Coprawda wyskakiwal mi blad przeplywomierza jakis czas temu i zamowilem nowy (zamiennik) ktory nie sprawdza sie wogole i musialem wsadzic z powrotem starego bosha.
Tez przeczyuwalbym przeplywke, pod warunkiem ze bylby z nia problem caly czas.. Fakt ze dzieje sie to tylko na rozgrzanym silniku jakos mi ta diagnoze utrudnia..

[ Dodano: Sob Kwi 05, 2014 20:02 ]
Czuje że problem sie zaglebia... Teraz wystarczy jakies 7 min jazdy by poczuc spadek mocy i dymienie.. Pomoze ktos ?

rafalmis1 - Sob Kwi 05, 2014 20:23

Intercooler
MaReK - Sob Kwi 05, 2014 22:34

Pełny serwis się należy temu autku ;)
A przepływke odepnij dopóki nie uzbierasz na nową oryginalną.

Mayones123 - Nie Kwi 06, 2014 00:51

Jesli przeplywomierz to dlaczego odrazu nie spada mi moc tylko po rozgrzaniu? Serwis sie nalezy, zgadza sie - rozkladam juz pomalu rece. Jesli chodzi o przeplywke nie jest kwestia uzbierania a sensownego wydania. Nie wiem czy nie kupie używki. Jestem w plecy 260zl na zamiennik ktory moze nie jak orginal ale powinien dzialac. Nie kumam tego absurdu.. Jesli Rovery nie akceptuja zamiennikow to dlaczego ludzie to sprzedają? To jak sprzedawac mleko z wlaną do środka wodą - nie spelnia swojej funkcji. Bzdura
MaReK - Nie Kwi 06, 2014 09:38

Mayones123 napisał/a:
Jesli przeplywomierz to dlaczego odrazu nie spada mi moc tylko po rozgrzaniu?

Trudno jednoznacznie określić. Może na Twoje problemy składa się więcej czynników. Szczelność intercoolera, filterek skrzyni korbowej, stan turbiny, stan wtryskiwaczy...

Robiłeś test diagnostyczny podłączając się pod komputer, czymś co potrafi zdiagnozować M47R?

Mayones123 napisał/a:
Jesli chodzi o przeplywke nie jest kwestia uzbierania a sensownego wydania.

Sensowne wydanie, to takie, które jest konieczne. Powinieneś zrobić dokładny test programami do Rover/BMW. Inne (te tańsze) mogą zakrzywiać lub zbyt uogólniać występujące błędy.

Mayones123 napisał/a:
Nie wiem czy nie kupie używki.

Używki tego przedmiotu nie nazwałbym sensownym zakupem. Nie masz pewności czy jest na 100% sprawna i nie masz pewności w jakich warunkach pracowała przed Tobą. Włożysz, pojeździsz miesiąc i problem powróci. To już lepiej nie podłączać jej.

Mayones123 napisał/a:
Jestem w plecy 260zl na zamiennik ktory moze nie jak orginal ale powinien dzialac.

Tak właśnie jest z zamiennikami :) Działają jak nie oryginał w znakomitej większości ;)
Mayones123 napisał/a:
Jesli Rovery nie akceptuja zamiennikow to dlaczego ludzie to sprzedają?

To tylko czujnik, który musi spełniać jakieś kryteria, żeby działał w prawidłowym zakresie. Widać zamiennik (być może z jednego, chińskiego źródełka) jest nieodpowiednio wykonany, któż to wie. Ludzie sprzedają wszystko, na czym mogą zarobić. Nie zawsze do końca wiedzą co sprzedają i jak to działa i co więcej czy działa. Natomiast Tobie jako klientowi przysługuje prawo do zwrotu Towaru sprzedającemu, jeśli pisząc kolokwialnie "nie działa".

Mayones123 napisał/a:
Nie kumam tego absurdu..

To jeden z wielu absurdów życia codziennego ;)

Rowan - Nie Kwi 06, 2014 11:27

Mayones123, moim zdaniem turbo się zaciera :wink:
Mayones123 - Nie Kwi 06, 2014 17:15

Tez mi sie tak wydaje ze to turbo... Spadek mocy nastepuje po kilkunastominutowej jezdzie (byc moze chodzi o rozgrzanie turbiny). Jesli sie zaciera to trzeba ja wymieniac/regenerowac? Czy mozna jakos naprawic?

[ Dodano: Nie Kwi 06, 2014 17:15 ]
Ok, sprawa rozwiazana. Rzeczywiscie chodzilo o przeplywomierz. Po odpieciu nabiera mocy. Dziwne tylko, ze problem wyskakiwal po kilkunastu minutach jazdy a nie odrazu po odpaleniu.. Wiem jedno: przeplywka Bosh albo żadna. Przekonalem sie na wlasnej skorze :)
P.s moze komus ta przeplywke autko zaakceptuje, mam nowa niemieckiej firmy. Potrzebuje ktos ?

MaReK - Nie Kwi 06, 2014 22:04

Mayones123, możesz mi ją w ramach testów wysłać. W przypływie wolnej chwili, mogę ją spróbować zaadoptować w mapie ECU. Połączyłbym to z mapami startowymi, które mogą wyeliminować czujnik położenia wałka rozrządu. Czekam w sumie na ładną pogodę i chwilę wolnego - może na jakiejś działce, albo gdzieś...

Czujnik temperatury przepływającego powietrza powodował, że po złapaniu temperatury dane przesyłane do komputera wychodziły poza tolerancję i stąd spadek mocy. W sumie możesz przysłać obie przepływki ;) Jak się okaże, że ten zamiennik się uda zaadoptować do np. polifta, albo po małej modyfikacji mapy ECU, to możesz to komuś sprzedać.

Tak czy siusiak, powinieneś udać się na porządny serwis i komp.

Mayones123 - Nie Kwi 06, 2014 23:16

MaReK, moglo tak byc jak mowisz.. Najpierw chcialbym sprobowac oddac ta przeplywke i zarządac zwrot pieniedzy. Zawsze 250zl do przodu, dokladam drugie tyle i kupuje bosha. Watpie ze uda mi sie to oddac bo pierwsza reklamacja byla wojną z firmą. Jesli nie uda mi sie wyslac to wysle ja Tobie so testów.
Btw szkoda ze nie mieszkasz w 3miescie bo pomoglbys mi z kilkoma problemami :) pozdrawiam !

[ Dodano: Nie Kwi 06, 2014 23:16 ]
MaReK, co to znaczy porządny serwis? Serwisu Rovera juz nie ma ( przynajmniej w 3miescie). Myslisz ze pojechac do serwisu BMW na kompa? Tzw. "Garazowi" mechanicy jak do tej pory boja sie tego auto i dają ciała

MaReK - Nie Kwi 06, 2014 23:18

Mayones123 napisał/a:
Najpierw chcialbym sprobowac oddac ta przeplywke i zarządac zwrot pieniedzy. Zawsze 250zl do przodu, dokladam drugie tyle i kupuje bosha.

Bez dwóch zdań powinieneś to zrobić. Do tego dołączyć wydruki z testbook'a albo z INPA.
Sprzedający wymieni Ci na nową przepływkę - zamiennik - a Ty za kilka dni wrócisz. Zażądasz wtedy zwrotu gotówki, albo niech sprzedający za dopłatą sprawi Ci oryginał. Oczywiście musisz zachować warunki gwarancji, ale mam nadzieje, że takowe są. Mnie wyślij dopiero jak już nic nie będziesz mógł z tym zrobić.

Mayones123 napisał/a:
szkoda ze nie mieszkasz w 3miescie bo pomoglbys mi z kilkoma problemami :) pozdrawiam !

To nie problem ;) Wybieram się tam na wakacje ;)
Poza tym, masz apples'a na miejscu i paru innych kolegów ogarniających R75 w dieslu.
A jeśli już bardzo będziesz miał dość auta, zawsze możesz odwiedzić Warszawę, firmę BritishCars.pl. Zrobisz serwis, diagnostykę i może parę koni więcej sobie do stajni przygarniesz ;D

dawidd - Pon Kwi 07, 2014 06:42

Mayones123 napisał/a:
Jesli przydusze do deski, silnik kreci do ok 1700, z rury wydobywa sie czarny dym a z pod maski dobiega dziwny dzwiek stukania.

zrób test przelewowy wtrysków. Stukanie i dym mogą własnie świadczyć o tym ze wtrysk/wtryski do regeneracji / wymiany. Rob test na gorącym silniku. Komp by sie przydał żeby sprawdzić korekty - dopiero przelew i korekta pozwala jako tako ocenić stan wtryskiwacza.
Jak jest gorący jak jak odpala? Jeśli go zgasisz i poczekasz ze 30 sek ?

Mayones123 - Pon Kwi 07, 2014 23:00

dawidd, problem juz rozwiazany :) przeplywomierz byl winny. Po odlaczeniu przybylo mocy i jest wszystko ok :)
MaReK, jak bedziesz w 3miescie to dawaj znac :)

keda - Wto Kwi 08, 2014 19:57

Dźwięk stukania (metaliczny?)
Dymi
Brak mocy?
i powiedz czy gaśnie?

Ja Identyczne objawy miałem gdy jeden z wtryskiwaczy rozregulował się, a mianowicie zamiast winnej mgiełki po prostu "lał"

Sprawdzałem na stole probierczym, koleś je skalibrował i wszystko było ok.
Kalibracja wtryskiwaczy w moim przypadku to 125 zł jeden ale trzeba wszystkie cztery ustawić.

dawidd - Wto Kwi 08, 2014 21:10

keda napisał/a:
jeden ale trzeba wszystkie cztery ustawić.
tak ci powiedział? Niby czemu masz ustawiać inne jeśli z 1 masz problem?
Mayones123 - Sro Kwi 09, 2014 10:47

keda, nie czytacie postow :) problem rozwiazany.
keda - Sro Kwi 09, 2014 17:46

dawidd napisał/a:
keda napisał/a:
jeden ale trzeba wszystkie cztery ustawić.
tak ci powiedział? Niby czemu masz ustawiać inne jeśli z 1 masz problem?



Też mnie to zdziwiło, zapytałem dlaczego i powiedział że trzeba ustawiać wszystkie cztery. Nie wiem ile w tym prawdy bo specjalista od wtryskiwaczy elektromagnetycznych ze mnie wielki nie jest.

dawidd - Sro Kwi 09, 2014 22:04

dales 400zl za ustawianie 4 wtrysków mimo iz miałeś z 1 problem - ciekawe. Podkładki regulacyjne to koszt 5 zl/szt Nie wiem po co wszystkie ustawiał - chyba chodziło o to żeby ujednolicić parametry wszystkich, ale to na mój rozum zamiast poprawić ten 1 tak żeby był jak pozostałe 3, to "zepsuł 3 tak żeby były jak ten 1. Chyba ze wszystkie 4 miały problem i wtedy rozumiem
Mayones123 - Pon Kwi 14, 2014 12:13

Swoją drogą, czy aby nie jest tak, ze przeplywomierz zamiennik ma troszke inne parametry i trzeba go jakos zaprogramowac czy cos na kompie? Cos takiego wyczytalem ze trzeba wgrac jakis streownik czy cos takiego.. Myle sie ?
dawidd - Pon Kwi 14, 2014 14:15

w bmw jest cos takiego, w rowerach nie