Zobacz temat - [R75] Półośki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Półośki

Punx - Wto Kwi 08, 2014 07:23
Temat postu: [R75] Półośki
Witam,

W moim aucie przy dolewce oleju do skrzyni (automat) mechanicy stwierdzili luzy na obu półośkach, na krótszej luz jest w skrzyni i raczej nienaprawialny bez otwierania skrzyni, na półośce dłuższej luz jest prawdopodobnie na tym łączniku, który jest jakiejś osłonie gumowej, jak się porusza w tym miejscu to spod osłony kapie olej/smar.

Czy ktoś może mi doradzić co w takim przypadku robić ? Kupić używaną półośkę czy może jakoś regenerować ten łącznik, jeśli tak to co dokładnie powinienem kupić do jego naprawy ?

Pozdr.

pablo - Wto Kwi 08, 2014 07:43

Ja ostatnio wymieniałem obie kompletne półośki z przegubami ( oczywiście używane). Krótką , bo miała luz na przegubie wewnętrznym ( od skrzyni ) i długą - tak dla pewności :wink: . Koszt niewielki ( po 90 zł) za szt. Efekt po wymianie - autko jak nowe. Warto więc zacząć od wymiany kompletu półosiek z przegubami bo na pewno tansze rozwiązanie niż otwieranie skrzyni.
Punx - Wto Kwi 08, 2014 07:49

A czy przy takiej wymianie kompletnych używek może dojść do wycieków oleju ze skrzyni ? Trzeba szykować się na dolewkę ? Uszczelniacze rozumiem kupiłeś nowe ? Jeśli tak to gdzie i jaki to koszt ?
rafalmis1 - Wto Kwi 08, 2014 09:43

Ja bym uszczelniacze nie kupował, na początek, bo to koszt powyżej 100 zł za komplet. No i nie zawsze trzeba wymieniać, obserwuj tylko czy po wymianie polosi nie ma wycieku, czy nie jest mokra któraś ze stron
Punx - Wto Kwi 08, 2014 09:46

Półośki od automatu różnią się zapewne od tych od manuala ? Może ktoś wie jak je rozróżnić ? W sobotę jadę na szrot, niby tam maja poopisywane części ale różnie to bywa, np. poduszkę od skrzyni musiałem zmieniać bo dostałem od manuala (nie była opisana).

Da się jakoś na oko ocenić stan takich szrotowych półosiek ?

pablo - Wto Kwi 08, 2014 14:08

Uszczelniaczy raczej się nie wymienia chyba że ci ciekną . Zwróc uwagę czy półosie są od diesla ( bo taki masz w opisie) Tu masz porównanie półosi i przegubów http://www.rimmerbros.co....pension--m-2984
Co do sprawdzenia na oko to mój stary przegub wewnętrzny miał wyczuwalny luz

Punx - Wto Kwi 08, 2014 15:23

Dzięki za fotkę, teraz skumałem że Ty miałeś luz na przegubie po stronie skrzyni, a ja mam luz wewnątrz skrzyni, czyli da się poruszać góra/dół trzymając za krótką półośkę przy samej ściance skrzyni, wyraźnie czuć że jest luz wewnątrz skrzyni, a tu chyba wymiana półośki nic nie da ?