Zobacz temat - [R200/ZR] Swap na K20A2
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R200/ZR] Swap na K20A2

Khonju - Sro Kwi 09, 2014 07:52
Temat postu: [R200/ZR] Swap na K20A2
Witam!

Szukałem o tym sporo i nic na ten temat nie znalazłem. Ciekawi mnie to, gdyż oba silniki są serii K, a na chłopski rozum skoro oba kręcą się w prawo to powinno się go dać wszczepić bez większych problemów. Do MG TF włożyli taki silnik.

Panowie i Panie jak to się ma sprawa. Czy ktoś wie?

Cenę silnika wraz z osprzętem przemilczę, bo jest znana zainteresowanym.

Raptile - Sro Kwi 09, 2014 09:33

Da sie zrobic wszystko , pytanie za jaką kase . Bo przy takiej mocy ani to nie bedzie jezdzic ani sie prowadzic.
tronsek - Sro Kwi 09, 2014 10:15

Raptile napisał/a:
Bo przy takiej mocy ani to nie bedzie jezdzic ani sie prowadzic.
Jak zwykle bajki piszesz. :> Skoro w R200 czy też MG ZR jeżdżą i się prowadzą z 2.0T o tej samej mocy, więc dlaczego w tym przypadku miałoby być inaczej ?? Możesz uzasadnić ??
Remigiusz - Sro Kwi 09, 2014 11:07

Ile taki silnik, to tylko 200KM ma wiec szalu nie ma w tej budzie :wink:
bociannielot - Sro Kwi 09, 2014 11:33

tronsek, masz rację, ale ja nie o tym, skoro można łatwo zrobic swap 2.0 T i jest to sprawdzone więc w razie czego jest kogo się zapytac o droge przy takim projekcie, to po co kombinowac :?: Na dodatkowy + należy zwrócic jeszcze uwagę, turbo silnik będzie mniej pił pb niż wysoko kręcąca się wyżyłowana jednostka N/A, kolejnym plusem będzie elastycznośc jednostki z turbo :ok: . I naparawdę nie widzę przewagi jednostki N/A, jesli bedziesz chcial więcej mocy rónież łatwiej będzie ją uzyskac z doładowanego silnika.
Khonju - Sro Kwi 09, 2014 13:54

Ja w kwestii turbo całkowicie się nie zgodzę. Zauważ, że istnieje coś takiego jak turbo dziura gdzie auto nie jedzie. Silnik bez turbo nie wymaga aż tak wnikliwej obsługi jak turbo. Nie masz IC - nie sztukujesz żeby go wpasować. Pamiętaj też, że to VTEC. Od 5500 silnik łapie drugi oddech i ciągnie do odcinki. Turbo jak ci zdechnie to robi się już nieciekawie. Tu masz 200 bez turbo i nawet gdyby zaczęło ci brakować mocy to masz możliwości podniesienia tej mocy dużo bardziej niż 2 litrówka z Rovera.
bociannielot - Sro Kwi 09, 2014 14:04

Khonju napisał/a:
Tu masz 200 bez turbo i nawet gdyby zaczęło ci brakować mocy to masz możliwości podniesienia tej mocy dużo bardziej niż 2 litrówka z Rovera.
niby jak? dodając turbo? jakim kosztem?

[ Dodano: Sro Kwi 09, 2014 15:04 ]
Khonju napisał/a:
Zauważ, że istnieje coś takiego jak turbo dziura gdzie auto nie jedzie.
Khonju napisał/a:
Pamiętaj też, że to VTEC. Od 5500 silnik łapie drugi oddech i ciągnie do odcinki.
Ty do tych 5500 będziesz miał taką jakby turbo dziurę :ok: .
jrdarus1 - Sro Kwi 09, 2014 14:59

Turbo dziura na obrotach nie jest odczuwalna, watpie zeby k20a2 na 2tys rpm rwal kapora jak szalony wiertartka potrzebuje obrotow a do 5,5 tys rpm to za dlugo czekania na buta hehehe
tuners - Sro Kwi 09, 2014 15:28

To efekt myślenia właśnie że Vtec jest boski potem zdziwieni że diesel ich dojechał
Mówią że benzyna zaczyna tam gdzie diesel kończy
kwestia tego że jak diesel kończy to zmienia bieg i ciągnie dalej a benzyna dopiero zaczyna ciągnąć w ogóle mając już ładną stratę do nadrobienia

to co łączy w tym przypadku silnik diesla z roverkowską 2.0ti jest turbina a w silniku benzynowym z turbiną jest ten plus że zaczyna trochę wyżej od diesla i sporo szybciej od vteca a kończy już o wiele dalej niż diesel

chociaż kumpel ma 2.0 w s2000 i dość fajnie chodzi ta szlifierka :)

greg-si - Sro Kwi 09, 2014 15:32

Khonju napisał/a:
Ciekawi mnie to, gdyż oba silniki są serii K

K-seria rovera a hondy to zupełnie inne silniki.
Oblukaj chociażby zdjęcia.

Markzo - Sro Kwi 09, 2014 15:37

2,0t ma 0,5b przy 2000obr/min, full boost koło 2500 obr/min ;) zabawa konczy sie kolo 7000obr/min.
jrdarus1 - Sro Kwi 09, 2014 16:30

Dokladnie Marku, tyle w temacie.
skorpion - Sro Kwi 09, 2014 16:58

:) ludzie na temat pisac :P chłopak pyta o co innego a ja powiem tak skoro do civica sie miesci taki silniczek to i do 200 sie zmiesci bo przeciez to niby bracia :) tylko lukni sobie co z mocowaniem silnika i skrzyni czy to nie bedzie zupełny custom jak z wybierakiem czyli jak w hance jest połaczona skrzynia z dzwignia zmiany biegów i wiele innych spraw ale jest to jak najbardzeij mozliwe widziałem taki filmik na yt w mgzr siedział v tec to była jakaś rajdówka :)
Markzo - Czw Kwi 10, 2014 00:16

skorpion napisał/a:
to i do 200 sie zmiesci bo przeciez to niby bracia

coś nie bardzo, civic nie ma prawie nic wspólnego z 200 :)

skorpion napisał/a:
ludzie na temat pisac

odpowiedzi są jak najbardziej na temat, bo pchać ten motor do 200 to lekko poroniony pomysł. Lepiej kupić honde i dobrac graty tak, żeby to miało prawo działać. A nie przerabiać wszystko od a do z a i tak wynik będzie mocno średni, patrząc na to tak jak slusznie Bociek zauwazyl - bo jest 2,0t.

skorpion - Czw Kwi 10, 2014 19:29

przynajmniej jakiś inny odwazny projekt skoro do golfa 2 włozyli v teca to czemu nie po za tym 200 ma wspole z civiciem
Markzo - Czw Kwi 10, 2014 21:20

skorpion napisał/a:
przynajmniej jakiś inny odwazny projekt skoro do golfa 2 włozyli v teca to czemu nie

wszystko sie da, nawet v8 w lupo, tylko kwestia po co i za ile

skorpion napisał/a:
po za tym 200 ma wspole z civiciem

a co ma z nim wspolnego?

flapjck1 - Czw Kwi 10, 2014 22:15

piasty kol :)
bastek - Pią Kwi 11, 2014 13:48

Ten pomysł to przerost formy nad treścią, jak piszeMarkzo, wszystko się da ale po co :) Zakup samego motoru to już spory wydatek, nie mówiąc o łapach, półosiach itd. Chyba że masz tyle ambicji, kasy i chęci żeby zrobić takiego swapa jako pierwszy w Polszy :)
Fakt jest taki że to świetny motor z ogromnym potencjałem :cool:

flapjck1 - Pią Kwi 11, 2014 15:23

taki swap to ma sens do lotusa elise ale nie do r200 :) no offence
greg-si - Pią Kwi 11, 2014 17:45

flapjck1 napisał/a:
taki swap to ma sens do lotusa elise ale nie do r200 :) no offence

O to to :)
Ewentualnie MGF/TF :)