|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] - stukanie, cisza po wolnym puszczeniu sprzegla ?
R75 - Sob Kwi 12, 2014 21:41 Temat postu: [R75] - stukanie, cisza po wolnym puszczeniu sprzegla ? hej,
od pewnego czasu cos stuka w okolicach silnika, wydaje mi się ze to gdzieś z prawej strony autka, co zauważyłem:
- auto na luzie - stukanie znika przy wciśniętym sprzegle oraz po wolnym puszczeniu sprzęgła, nie słyszę tego tez rano jak silnik jest zimny
- auto na luzie - jeżeli puszczam sprzęgło normalnie to znowu zaczyna stukac, przy dodaniu gazu, stukanie nasila sie
słyszałem opinie, ze to dwumas, mam nadzieje, ze nie i można to jakoś prosto naprawić/rozwiązać.
co to może być?
Mayones123 - Pon Kwi 14, 2014 11:19
Jak staniesz naprzeciwko otwartej maski to stuka jakby pod akumulatorem przy prawym kole? Najlepiej slychac przy kole? Metaliczny dzwiek jakby ktos stukal łyżką o kaloryfer?
Niestety, najprawdopodobnie dwumas...
Sprobuj ruszyc z dwojki a pozniej z trojki z miejsca i powiedz co sie dzieje, jesli gasnie i stuka gwaltownie to dwumas.. Wspolczuje, tez sie do tego przymierzam psychicznie
R75 - Pon Kwi 14, 2014 23:16
Hej,
Tak, w tym miejscu o którym piszesz, nie testowałem jeszcze startu z 2 czy 3, ale chodzi o to aby ruszyć z gazem czy aby zdusić auto i sprawdzić czy coś słychać?
Czy jest ktoś w stanie jeszcze po objawach potwierdzić, ze to dwumas?
Wstępnie obstawiałem wysprzeglik.
Mayones123 - Wto Kwi 15, 2014 11:02
Jak w tym miejscu to na bank sprzęgło. Ja stawiam na dwumas. W ruszaniu z 2 chodzi o to by lekko zdusić ale spróbować wogle ruszyc. Jest jest dwumas padniety to ciezko bedzie a nawet moze byc to nie mozliwe (zacznie stukac i zgasnie). Takie metaliczne stukanie swiadczy o luzach na kole dwumasowym i mysle ze nie ma co do tego watpliwosci w tym przypadku... Zreszta i tak musisz sie do sprzegla dostac bo ewidentnie ze sprzegla dochodzi odglos wiec sprawdzisz to namacalnie.
Jak rozwiazesz problem to napisz co zrobiles, czy regeneracja, uzywka czy nowe. Jakie koszty ci wyszly i jaki efekt. Powodzenia
grota10 - Wto Kwi 15, 2014 16:58
ruszyc bez gazu
R75 - Wto Kwi 15, 2014 23:08
sprawdziłem, ruszyłem bez gazu, zarówno na drugim jak i trzecim biegu, auto nie zgasło, nic nie stukalo, wiec dlaczego słychać to stukanie w przypadkach opisanych w pierwszym poście?
grota10 - Sro Kwi 16, 2014 21:00
Ruszyc powinien bez szarpania.Jesli rusza to nie dwumas.U mnie po wymianie dwumasy po okolo pol roku zaczelo tez stukac z tej samej strony.Na zimnym silniku nic nie slychac,ale po zrobieniu dluzszego dystansu strasznie lomoce i rzecholi jakby cos sie odkrecilo i latalo luzno.Czasami ciezko wbic jedynke.Na pewno nie jest to dwumas,mysle ze cos z sama skrzynia sie dzieje,pewnie konczy zywot.
R75 - Czw Kwi 17, 2014 21:08
ok, wiec teoretycznie wykluczony dwumas, wiec gdzie problem i dlaczego cisza po wciśnięciu albo wolnym puszczeniu sprzęgła?
Pawkaz - Pią Kwi 18, 2014 12:07
Kurna nie wiedziałem, że dwumas jest także w benzynowych silnikach
Może to przegub/przeguby wewnętrzne ?
grota10 - Pią Kwi 18, 2014 20:01
Nie zwrocilem uwagi ze to benzyna.Rzeczywiscie nie ma tam dwumasy.
R75 - Pią Kwi 18, 2014 21:29
Benzyna tez ma koło dwumasowe, trochę dziwne rozwiazanie,
ale w silnikach kv jest koło dwumasowe.
Jakieś inne pomysly?
Pawkaz - Pią Kwi 18, 2014 21:42
R75 ja u siebie w 600tce miałem identyczne objawy, tylko zamiast stukania bylo strzelanie.Padło na przeguby wewnętrzne
R75 - Sob Kwi 19, 2014 07:27
Oki, dzieki. Ktoś miał może taki przypadek 75?
Można się do tego jakoś sensownie dostać,
czy to większa robota jak ze sprzęgłem?
dzelo23 - Sob Kwi 19, 2014 09:33
Ja połówki wyciągam tak:
Odkręcam nakretki z piasty
Zdejmuje koła
rozpinam wahacze, tylko sworzeń z dołu
Spuszczam olej ze skrzyni
Odciągam amortyzator z piastą tak by wysunąć z niej półośkę
Następnie wysuwam półośki ze skrzyni, tylko pomagam sobie sztywnym srubokrętem bo siedzą one na czymś w rodzaju zatrzasku
Przy składaniu trzeba pamiętać o tym by półośki zatrzasnęły się w skrzyni bo słyszałem ze potrafią wypaść.
baczek - Sro Kwi 23, 2014 09:35
Panowie mam pytanie. Miałem problemy z wrzucaniem biegów, więc zawiozłem autko do mechanika. Okazało się, że nie tylko wysprzęglik jest do wymiany, ale też przydałoby się założyć nowe sprzęgło. Zdecydowałem się na to rozwiązanie, bo zostało to zrobione za jedną kasę. Niestety okazało się też, że dwumasa nie jest w zbyt dobrym stanie i trzeba pomyśleć o wymianie, lub regeneracji. Przed wymianą sprzęgła na nowe nie było słychać takiego charakterystycznego "skrzypienia" podczas puszczania sprzęgła przy ruszaniu i wrzucaniu na dwójkę. To na pewno dwumasa się tak odzywa? Czy coś się stało z nowym sprzęgłem? Czy może mechanik przez przypadek coś zrobił i dlatego tak zaczęło skrzypieć? (wykluczam raczej, bo mu ufam) Co polecacie? Regenerować starą dwumasę, czy zainwestować w nową? Widzę, że nowa dwumasa od LUK to koszt od 1500 zł w górę, a regeneracja 500 zł. Podpowiedzcie coś. Dzięki.
Dodam, że jest to Roverek 75 2.0 V6.
To jest koło dwumasowe LUK o którym wcześniej wspominałem. KLIK
sknerko - Sro Kwi 23, 2014 10:34
W benzynach rzadko siada dwumasa. a nie skrzypi ci czasem ucho od pompki sprzęgła? albo sama pompka? bo to częściej sie zdarza, tylko to słychać wewnątrz auta a dwumas na zewnątrz
baczek - Sro Kwi 23, 2014 10:39
Słychać to na zewnątrz. Tylko dziwi mnie trochę, że wcześniej tego w ogóle nie było słychać, a teraz dosyć głośno skrzypi.. Mechanik twierdził, że się nim przejechał i że na pewno to dwumasa tak robi.
sknerko - Sro Kwi 23, 2014 10:59
a to masz tylko przy zmianie z 1 na 2? bo dwumas hałasuje raczej zawsze a nie tylko na jednym biegu, może linki od zmiany biegów coś skrzypią?
[ Dodano: Sro Kwi 23, 2014 11:59 ]
baczek z Grodziska masz stosunkowo niedaleko do Puszczykowa do Wojtka, podjedź i niech tez zdiagnozuje, diagnoze robi za friko więc będzie jakieś porównanie. Wojtek specjalizuje się w Roverkach
baczek - Sro Kwi 23, 2014 11:28
Właśnie pan Wojtek się moim Roverkiem zajmuje.
Możliwe, że tego przy szybszej jeździe po prostu nie słyszę, ale raczej wydaje mi się, że przy większej prędkości (wyższych biegach) nie słychać tego skrzypienia. Na 100% słychać to na zewnątrz, bo zwróciła mi na to uwagę osoba nie będąca w środku auta. Do jedynki i dwójki dodałbym jeszcze wsteczny. Wychodzi na to, że skrzypi na niskich obrotach, czyli półsprzęgło i ruszanie. Chyba, że faktycznie silnik to później zagłusza.
sknerko - Sro Kwi 23, 2014 11:47
Wojtek raczej rzadko się myli niestety. ja bym regenerował dwumas.
baczek - Sro Kwi 23, 2014 11:52
Czyli jednak lepiej regenerować niż wymieniać na nowe? Regeneracja to jedna trzecia ceny nowej dwumasy dlatego się zastanawiam.
sknerko - Sro Kwi 23, 2014 12:06
Lepiej, nie lepiej nie wiem ale dwumas w PB jest mniej obciążony jak w ON więc regeneracja powinna wystarczyć do końca życia auta, chyba że trzaskasz nim po 50tys km rocznie
baczek - Sro Kwi 23, 2014 12:14
Dzięki za pomoc. Dałbym Ci "pomógł", ale nie mój temat..
Pozdrawiam.
R75 - Pon Wrz 15, 2014 19:59
wroce do tematu, bo chyba zaczyna coraz bardziej stukac, to co jeszcze zauwazylem, ale nie wiem czy to laczyc
- w srodku wyraznie odczuwalne sa drgania w momencie jak silnik wchodzi/przechodzi przez 1tys obrokow pozniej znikaja
- jak zdusze auto podczas jazdy powiedzmy na 3 biegu, do 1tys obrotow i pozniej wcisne gaz, to chwile slychac takie "skrzypienie", ale nic nie szarpie, auto normalnie przyspiesza
to co na pewno jest charakterystyczne, puszczam baaaaardzo wolno sprzeglo (test na luzie oczywiscie) i wspomniane metaliczne stukanie znika
dwumas wykluczylismy, gdzies tutaj czytalem, ze to moze byc tylko wysprzeglik, doradzcie cos, bo troche sie obawiam aby to nie pociagnelo czegos wiecej za soba
|
|