|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - MG ZT 190 Instalacja N2O
dj_darco - Czw Maj 08, 2014 19:59 Temat postu: MG ZT 190 Instalacja N2O Po walkach z moim MG w doprowadzeniu silnika do fabrycznych 190 koni czas na hamownię a zaraz po instalacja podtlenku w firmie www.inochi.pl
Teraz nasuwa się pytanie czy poczciwy KV6 wytrzyma +50 KM/ +100Nm
Mam nadzieję że uda się przygotować samochód do zlotu
240 KM i 345 Nm wygląda całkiem miło. Teraz pytanie ze względu na to że jest to instalacja mokra powinienem coś zrobić z VISami? Nie chcę pożaru w komorach dolotowych
rafalmis1 - Czw Maj 08, 2014 21:34
Były wersje z silnikami kv6 na kompresorze Splintexa o mocy 220 KM, ale była to jednostka nietrwala. Wypuszczona tylko na Australię. Blok chyba nie dawał rady i pękał
dj_darco - Pią Maj 09, 2014 05:32
Tylko że podczas używania kompresora jednostka jest obciążona praktycznie cały czas zwłaszcza na niskich obrotach co jest morderstwem dla v6. Zobaczymy czy instalacja zrobi krzywdę silnikowi już niedługo. Czekam tylko na urlop i wracam do polski zrobić instalacje. Ciekaw jestem jak opóźnić zapłon o 1° lub 2° przykładowo w tzw "locie"
rafalmis1 - Pią Maj 09, 2014 09:09
No to czekamy, na efekty
dj_darco - Pią Maj 09, 2014 09:22
Mam nadzieję że do zlotu się wyrobię z wszystkim
Póki co audio w proszku wentylator chlodnicy do wymiany linka gazu jeszcze lakierowanie. Montaż n2o cały dzień razem z podróżą do Łodzi.Tygodnia mi zabraknie na to wszystko ale jak tylko wrócę do pl to biorę się do roboty w razie wu to kv6 od kia carnival pasuje do,mojego MG? bo
mam pod nosem taki za darmocha prawie
sknerko - Pią Maj 09, 2014 10:17
Blok pasuje, głowica? to pewnie wałki trzeba by przekładać.
greg-si - Pią Maj 09, 2014 15:56
dj_darco, pokaż wykres przebiegu mocy swojego KV
dj_darco - Pią Maj 09, 2014 16:08
przed założeniem instalacji i po będą wykresiki walczę jak lew o urlop bo chciałbym porobić z wozikiem jak najwięcej
[ Dodano: Pią Maj 09, 2014 17:08 ]
http://allegro.pl/silnik-...4182661583.html
Co sądzicie o tym dawcy organów? W razie niepowodzenia przy NITRO
BigBoyPL - Pią Maj 09, 2014 16:41
Zobacz sobie jaką ta kia ma skrzynię biegów, czy miejsca montażowe do dzwonu skrzyni w silniku są takie same jak w kv6 w Roverze.
greg-si - Pią Maj 09, 2014 17:16
dj_darco, czyli nie wiesz że doprowadziłeś silnik do fabrycznych 190km
dj_darco - Pią Maj 09, 2014 19:51
zrobiłem kilka startów od 0-100 fabryka podaje 8,2 mój ma średnio 8,3-8,5 najlepszy start 8,1 najgorszy 9,5 ale to jest 100 km/h licznikowe ciężko tu mówić o dokładności . Zobaczymy co pokażą wykresiki. ogólnie w porównaniu z tym co było na początku (powyżej 10sec.) to jest zdecydowana różnica. Ale nie ma się czemu dziwić. Filtr powietrza zabrudzony(dwa razy cięższy od nowego) kolektor ssący w oleju VISy popalone, układ wydechowy nieszczelny, świece pamiętające czasy hitlera do tego dwie nie z kompletu, instalacja gazowa kompletnie niewyregulowana, sonda lambda uwalona, wentylator od chłodnicy nie działa dobrze że silnik żyje. Szczerze to cud że dojechałem tym samochodem do domu od sprzedawcy. Grunt że ma na wszystkich cylindrach więcej jak 12,5 atm
szpynior - Pią Maj 09, 2014 20:03
dj_darco, tak z ciekawości zapytam - Jaki koszt instalacji ?
dj_darco - Pią Maj 09, 2014 20:54
Instalacja mokra (gaz+paliwo) Wizard of Nos Street-Blaster 150i
3300 zł z montażem i napełnieniem butli 4,5kg + do tego hamownia 80zł
[ Dodano: Pią Maj 09, 2014 21:54 ]
Chłopaki obiecali zabrać samochód tylko na 8 godzin
rafalmis1 - Pią Maj 09, 2014 21:35
a gdzie możesz taką butle napełnić i jaki jest tego koszt??
ile razy/jaką ilość czasu na takiej butli będziesz mógł jechać na NOS-ie
tuners - Pią Maj 09, 2014 22:02
Taka Ciekawostka NOS czyli potocznie nitro to uwaga.... gaz rozweselający . Więc jak widać działa na dwojaki sposób rozwesela wtryskiem bezpośrednim do płuc i pośrednio do silnika
Kolejna Ciekawostka jak zrobić nitro w dieslu?
Można zamontować takie jak do benzyny ale niewspółmierne do kosztów
Lub lpg jako instalacja sucha +20/30% mocy w dieslu
Koniec Ciekawostek teraz pytanie czy to wytrzyma silnik i jak będzie reagował po zastrzyku
Na ostatnim zlocie r200 z nitrem po dawce w NOSek i dojściu do siebie (10-15sec po końcu zastrzyku energii) miał mniej mocy przez kilka min jak przed wstrzyknięciem kolejna prawa jak skrzynia w kv6 czy nagły zastrzyk jej nie uszkodzi? . Pożyjemy zobaczymy nie bój się zaopatrzony na zlot będę jeszcze lepiej niż ostatnio
dj_darco - Pią Maj 09, 2014 22:21
w butli jest 4,5 kg gazu w postaci płynnej ok 6,4 litra co daje nam 2.25 m3 gazu
idealna mieszanka N2O + paliwo to 3,5m3 : 1litr
Czyli butla wystarcza na spalenie dodatkowego 640 ml benzyny.
teraz teoretycznie przy otwartej przepustnicy na full mamy spalanie rzędu 25 l/100km potrzebujemy zysk mocy ok 35% czyli ok 35% więcej paliwa co daje 8,75 litra benzyny z nitro, czyli wystarczy nam gazu na 7 km Tyle teorii a praktyka pokaże swoje
Tankowanie 300 zł butli przeznaczonej do tuningu 4,5 kg w Inochi.pl
Można też zatankować gaz medyczny butle 10L ok 7 kg po 20 zł kg + dzierżawa butli 1 zł dzień lub za rok 265 zł w firmie Messer wysyłka na cały kraj, tylko nie wiem czy takie coś można kupić bez problemu. To trzeba obadać
[ Dodano: Pią Maj 09, 2014 23:21 ]
tuners napisał/a: | kolejna prawa jak skrzynia w kv6 czy nagły zastrzyk jej nie uszkodzi? |
Skrzynia pewnie wytrzyma gorzej ze sprzęgłem może sobie nie poradzić ale jest nowe (podobno) poprzedni właściciel wymienił niedługo przed sprzedażą
tuners - Sob Maj 10, 2014 06:58
Spytaj w firmach gdzie dobijają butle przemysłowe ja biorę azot do koparek więc może i podtlenek azotu mają
Druga sprawa nitra używa się jako strzału jakbyś chciał całoś wykorzystać na raz czy dwa to niestety ale silnik R.I.P.
Markzo - Sob Maj 10, 2014 07:50
heheh 190KM bankowo nie ma, jestem tego pewien a od końcowego wyniku też bym troche odjął obawiam się, że te zabawy będą Cię kosztowały nowy silnik
dj_darco - Sob Maj 10, 2014 08:42
tuners napisał/a: | Spytaj w firmach gdzie dobijają butle przemysłowe ja biorę azot do koparek więc może i podtlenek azotu mają
Druga sprawa nitra używa się jako strzału jakbyś chciał całoś wykorzystać na raz czy dwa to niestety ale silnik R.I.P. |
pytałem w hurtowniach z gazami technicznymi w okolicach Wadowic i niestety nikt nie ma N2O może w Krakowie ktoś będzie miał. Na pewno w hurtowniach medycznych można takie coś kupić ale nie wiem czy nie potrzebne jest jakieś pozwolenie lub jakiś inny papierek. A co do strzału na 7 km to ciekawe by to było gdzie wypłynęły by tłoki do miski czy przez wydech a tak serio to jeden strzał może trwać kilkanaście sekund, bo później temperatura wszystko niszczy. Taka butla 4,5 kg na 20 strzałów powinna wystarczyć może nawet troszkę więcej.
[ Dodano: Sob Maj 10, 2014 09:42 ]
Markzo napisał/a: | heheh 190KM bankowo nie ma, jestem tego pewien a od końcowego wyniku też bym troche odjął obawiam się, że te zabawy będą Cię kosztowały nowy silnik |
no cudów nie ma silnik ma swoje 12 długich lat może katowany nie był ale w nieodpowiednich rękach to on był na pewno. Co do śmierci silnika to liczę się z tym. przy każdym rodzaju tuningu jest ryzyko. To jest eksperyment przecieram szlaki zobaczymy, liczę że się uda. Jeśli się uda może ktoś spróbuje to samo, jeśli nie będzie nauczka dla wszystkich czego nie robić z KV6
Markzo - Sob Maj 10, 2014 08:48
dj_darco napisał/a: | no cudów nie ma silnik ma swoje 12 długich lat może katowany nie był ale w nieodpowiednich rękach to on był na pewno. Co do śmierci silnika to liczę się z tym. przy każdym rodzaju tuningu jest ryzyko. To jest eksperyment przecieram szlaki zobaczymy, liczę że się uda. Jeśli się uda może ktoś spróbuje to samo, jeśli nie będzie nauczka dla wszystkich czego nie robić z KV6 |
długo bawiłem się z KV6, to dobry ale nie pancerny motor... korby niezbyt grube, tłoki z cienkim denkiem, wysokie CR. Na Twoim miejscu olałbym to nitro, a za tą kasę ogarnął porzadny wydech. Kolektory, potem aż po końcowy tłumik zdecydowanie bezpieczniejsze i lepsze rozwiązanie, bo moc by była cały czas a powiem CI, że kolektory wydechowe to najsłabszy element całej tej układanki tylko nie kupic janspeeda, bo on potrafi dodać 1KM xD tylko w PL firmie zrobić dobry wydech dolotu nie musisz ruszać, ew. wkładkę kupić wtedy remap i będziesz miał bezawaryjne fajne auto do tego całkiem szybkie
dj_darco - Sob Maj 10, 2014 08:54
BigBoyPL napisał/a: | Zobacz sobie jaką ta kia ma skrzynię biegów, czy miejsca montażowe do dzwonu skrzyni w silniku są takie same jak w kv6 w Roverze. |
silnik jest w rozbitym samochodzie nie mam jak sprawdzić mocowań
[ Dodano: Sob Maj 10, 2014 09:54 ]
Markzo napisał/a: | dj_darco napisał/a: | no cudów nie ma silnik ma swoje 12 długich lat może katowany nie był ale w nieodpowiednich rękach to on był na pewno. Co do śmierci silnika to liczę się z tym. przy każdym rodzaju tuningu jest ryzyko. To jest eksperyment przecieram szlaki zobaczymy, liczę że się uda. Jeśli się uda może ktoś spróbuje to samo, jeśli nie będzie nauczka dla wszystkich czego nie robić z KV6 |
długo bawiłem się z KV6, to dobry ale nie pancerny motor... korby niezbyt grube, tłoki z cienkim denkiem, wysokie CR. Na Twoim miejscu olałbym to nitro, a za tą kasę ogarnął porzadny wydech. Kolektory, potem aż po końcowy tłumik zdecydowanie bezpieczniejsze i lepsze rozwiązanie, bo moc by była cały czas a powiem CI, że kolektory wydechowe to najsłabszy element całej tej układanki tylko nie kupic janspeeda, bo on potrafi dodać 1KM xD tylko w PL firmie zrobić dobry wydech dolotu nie musisz ruszać, ew. wkładkę kupić wtedy remap i będziesz miał bezawaryjne fajne auto do tego całkiem szybkie |
co do wydechu to w tej samej firmie gdzie instalują N2O można zrobić ładny wydech z kolektorami 6+2+1 koszt takiej przyjemności 3600 PLN
Markzo - Sob Maj 10, 2014 08:55
dj_darco napisał/a: |
BigBoyPL napisał/a:
Zobacz sobie jaką ta kia ma skrzynię biegów, czy miejsca montażowe do dzwonu skrzyni w silniku są takie same jak w kv6 w Roverze.
silnik jest w rozbitym samochodzie nie mam jak sprawdzić mocowań |
są to takie same motory, różnią się osprzętem. Ale te w kijance jakoś częściej klękały, nei wiem czemu. Chociaż.... to czasem nie były I gen KV6? te co w 825??
[ Dodano: Sob Maj 10, 2014 09:55 ]
dj_darco napisał/a: | co do wydechu to w tej samej firmie gdzie instalują N2O można zrobić ładny wydech z kolektorami 6+2+1 koszt takiej przyjemności 3600 PLN |
i w to bym poszedł, tym bardziej jakbyś wyjał ori kolektory i zobaczył w każdym zejście 3w1 3 rury sprasowane tak, że nie mozna palca wcisnąć i na to nałozone portki
dj_darco - Sob Maj 10, 2014 09:06
Markzo napisał/a: | i w to bym poszedł, tym bardziej jakbyś wyjał ori kolektory i zobaczył w każdym zejście 3w1 3 rury sprasowane tak, że nie mozna palca wcisnąć i na to nałozone portki | portki to obowiązkowe są, nie chcemy pożaru pod maską
Markzo - Sob Maj 10, 2014 09:12
portki = zejście 2w1 dlatego odpuściłbym nitro, ew zostawił je na koniec
dj_darco - Sob Maj 10, 2014 09:17
Markzo napisał/a: | portki = zejście 2w1 dlatego odpuściłbym nitro, ew zostawił je na koniec |
https://www.youtube.com/watch?v=g5-65k_6t3Q
Na koniec powiadasz ? To jest Mitasubaszi Glant 2,5 v6 chyba fajnie mu to działa. Chciałbym sobie pobzikować na takim czymś jak najszybciej
Markzo - Sob Maj 10, 2014 09:25
dj_darco napisał/a: | Na koniec powiadasz ? To jest Mitasubaszi Glant 2,5 v6 chyba fajnie mu to działa. Chciałbym sobie pobzikować na takim czymś jak najszybciej
_________________ |
Twoja wola dla mnie nitro to wisienka na torcie, bo skonczy Ci sie gaz i dalej masz przecietne osiagi jak podlubiesz n/a na maxa to wtedy to ma sens ale to moje zdaniee
szpynior - Nie Cze 08, 2014 07:58
Jak idą prace ?
tomass - Wto Cze 10, 2014 17:47
Zobaczcie jak ten ZR jezdzi!!!
https://www.youtube.com/watch?v=HNnntKnqGxM
pelson91 - Wto Cze 10, 2014 18:07
e tam ZR.. CORTINA! <3
Markzo - Wto Cze 10, 2014 22:12
a co ma ZR z ZT wspolnego? a tym bardziej z nitro?
dj_darco - Czw Cze 12, 2014 18:26
Z nitro pewnie nic ale miło obejrzeć
Temat Nitro wstrzymany Silnik pobiera znaczące ilości oleju moc w porządku Check Engine już nie zapala się wcale ale przy ostrzejszej jeździe 1000 km i 1.5 litra oleju potrafi zjeść więcej jak dwusuw .... jakieś pomysły ? Wkładać Nitro do silnika w tym stanie to pewny Fail.
Avinle - Czw Cze 12, 2014 20:04
Szkoda moim zdaniem wsadzać choc można było by się pokusićo rozebranie i sprawdzenie pierścieni lub ścianek w cylindrach co jest spowodowane tym iz bierze tobie tyle oleju;//.
Ewentualnie naprawa i wtedy wsadzenie podtlenku
Markzo - Pią Cze 13, 2014 01:30
remont albo wymiana na inny. Na bank remont to dużo droższa opcja, przy lipnym mechaniku również bardziej ryzykowna. Jeśli masz jakiegos dobrego mechaniora to remont będzie najlepszą opcją a zacznij od sprawdzenia cisnienia na cylindrach
dj_darco - Pią Cze 13, 2014 09:48
Ciśnienie jest dobre sprawdzałem jakiś czas temu ,nie ma oleju w dolocie jedynie wydech jest czarny możliwe że uszczelniacze na zaworach.... Czasem jak zapalam słychać jeden popychacz na parę sekund
Markzo - Pią Cze 13, 2014 13:10
na jakim oleju jeździsz? jesli tylko uszcelniacze to warto zrobic głowice i cieszyć się autkiem
dj_darco - Pią Cze 13, 2014 14:29
Valvoline max life 5w40 teraz a wcześniej to nie mam pojęcia poprzedni właściciel mówił ze na lotosie jeździł 5w40 ale nie miał papierków na to więc na słowo musialem uwierzyć. Będę musiał zmienić pewnie przy tym paski rozrzadu tak?
Markzo - Pią Cze 13, 2014 14:34
5w40? zalej 10w40, może się uspokoi.... tak, przy takiej robocie pasuje zrobić rozrząd bo wsio na wierzchu.
|
|