|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Według badań Polacy nie chcą kupować Roverków 75
mironh - Pon Maj 12, 2014 17:42 Temat postu: [R75] Według badań Polacy nie chcą kupować Roverków 75 Jak w temacie według DOMNIEMANYCH badań onetowskich redaktorów, którzy oczerniają Nasze autka będzie jeszcze gorzej sprzedać R75.
Tu macie główny temat:
GŁÓWNY
A tu strikte tyczące się Naszego autka:
ROVER 75
SKANDAL!!!!!!!!!!
Satyavan - Pon Maj 12, 2014 17:49
Dziwne, bo dzisiaj jadąc do sklepu na odcinku 5km naliczyłem kilka roverków, a na samym wjeździe do Kauflandu R75 i R45. Nie jest ich tak mnogo jak golfiaczów czy passaciorów, ale to nie powód by pisać, że Polacy nie kupują ..
spidi23 - Pon Maj 12, 2014 21:38
Dokładnie, u mnie w promieniu 5min na nogach stoi 6 x R75
dzelo23 - Pon Maj 12, 2014 21:40
ja w promieniu 100m mam 3 a mój czwarty eR 75 i wszystkie widzę z okna
pelson91 - Pon Maj 12, 2014 21:57
ee tam, myślałem że grubiej pojechali. dla mnie to lepiej - mam rzadkie auto i się z tego cieszę, jest wyjątkowe na swój sposób. a inni? nie chcą? boją się? to niech nie kupują i nie zawracają gitary
paolinio - Pon Maj 12, 2014 23:32
Najwięcej piszą Ci co takiego auta nigdy nie mieli. Takie auto się kupuje bo jest ładne, reszta schodzi na dalszy plan, utrata wartości czy awaryjność nie ma znaczenia. Po tekście widać ,że autor całe życie marzył tylko o holkswagenie w dyzlu
longer86 - Wto Maj 13, 2014 00:50
artykuł sponsorowany przez vag
Dziadek - Wto Maj 13, 2014 06:36
Kilka lat temu jak postanowiłem za wszelką cenę kupić R75, to miejscowy znawca i guru motoryzacji prawie wylał na mnie kubeł zimnej wody. Chociaż facet faktycznie zna się na temacie motoryzacji będąc biegłym itp., to dzisiaj na widok mojego auta niemal zdejmuje kapelusz. Przepowiadał krótki żywot, awarie i bóg wie co jeszcze, a nic takiego nie nastąpiło i jest mu głupio.
sknerko - Wto Maj 13, 2014 06:48
Moja historia jest wypisz wymaluj jak Dziadka
dawidd - Wto Maj 13, 2014 07:16
A ja słyszałem od mechanika - nikt ci tego nie naprawi, nikt nie ma do tego części a jak będziesz miał ładny model to ci go ukradną
Dawidovs - Wto Maj 13, 2014 07:56
dawidd, dobre
Ja tak jak pelson91cieszę się że mam auto unikatowe i wyjątkowe z duszą. Widocznie wg autorów tego artykułu marzeniem polaków to GOLF V 1.9 tdi których jest więcej niż kurzu na ulicach
piotrek1000 - Wto Maj 13, 2014 09:14
Ja też się o Roverkach nasłuchałem. Nawet mnie żona nap. że się w pracy nasłuchala że R 75 to skarbonka. Kolega mnie namawiał na kupno nowego passata 2.0 tdi ( twierdził że zrobił 70 tysięcy w 2 lata i nic się nie działo, ze passat to idealne auto. Do tej pory on wielokrotnie używał lawety, wymienił silnik, skrzynie dsg, zawieche już z 2 razy, dpf 2x -raz mu ukradli , razem około 30 tysięcy na naprawę i na wartości stracił z 60 tysięcy) Mnie przez ten czas auto łącznie z paliwem nawet połowe tego nie kosztowało, i nigdy z lawetą się nie jednało. Ciekawe czy Rover wypuści jeszcze coś podobnego do 75.
Kamil79 - Wto Maj 13, 2014 09:38
Moim 1.8 jeżdżę już 7 sezon. W zawieszeniu wymieniałem tylko wahacze i tuleje z przodu. Tylnej osi nie ruszyłem od 2007 roku bo nic się z nią nie dzieje, jest nadal głucho i sprężyście. Wymieniłem tłumik końcowy i środkowy. Nakręciłem nim już 100 000, woził mnie po Chorwacji i Niemczech. Nigdy mnie nie zawiódł i zawsze dowiózł do domu. Koszty - przez całe lata użytkowania 75 wsadziłem 3 razy mniej niż mój kolega w ciągu jednego roku w Signum. Nadszedł już czas by zmienić samochód na inny ale boje się że kupię coś plastikowego co się non stop będzie psuło. Pozdrawiam
markozalko - Wto Maj 13, 2014 10:13
piotrek1000 napisał/a: | Ja też się o Roverkach nasłuchałem. Nawet mnie żona nap. że się w pracy nasłuchala że R 75 to skarbonka. Kolega mnie namawiał na kupno nowego passata 2.0 tdi ( twierdził że zrobił 70 tysięcy w 2 lata i nic się nie działo, ze passat to idealne auto. |
Ja też nie wierzę w bajki jak ludzie opowiadają, że jeździ ileś lat i nic kompletnie nie robił w aucie. Cudów nie am jak się kupuje używane auto. No chyba że nie liczy takich rzeczy jak wymiana zawieszenia itp. to może tak być. Inna sprawa to taka, że ktoś może nic nie robić ale jak sprzeda auto to ktoś inny zrobi to za niego. Są tacy którym nie przeszkadza walnięte zawieszenie że puka i stuka, albo że pali dużo albo coś innego. Ja nie lubię jak coś mi dokucza bo mnie to denerwuje. Lubię to zrobić choć nie zawsze się udaje. Stary samochód ma swoje humory. Owszem ceny części do naszych Roverów nie są tanie, ale jak się weźmie do porównania starsze modele opla vectry lub podobnych, no to nie ma co porównywać. R75 jest limuzyną i swoją klasą przewyższa wiele aut. Natomiast jeśli weźmiemy jakikolwiek samochód z nowszych modeli np. z segmentu d jakim jest jest rover 75 to podejrzewam że ceny części i napraw z nóg mogą zwalić. Nie wiem jakie są bo nie wnikam ale na bank są spore.
Fakt jest taki, że jeżdżąc nim już 4 lata wygląd jego jest nadal fajny i różniący się bardzo na drogach od innych fur. Oby dalej tak było. A rdza czy coś tam...no cóż mając 14 lat to trudno wymagać cudów, tym bardziej ze ktoś wcześniej coś robił przy tym
longer86 - Wto Maj 13, 2014 11:36
nie chcą naprawiać to naprawiam sam... przez 3 lata poznałem już na dobre budowę mojego R zwłaszcza z takim przewodnikiem jak RAVE i to forum... linia auta była stylizowana na starszy model taki klasyczny już w momencie wejścia do sprzedaży więc plusem tego jest to, że się nie zestarzeje, ma swój charakter a nie to co te wszystkie passaty które odchodzą w zapomnienie bo co rok mają nowszy model z innym lakierem i detalami...
R ma historię i posiadamy auta które juz nie doczeka sie następcy, chyba że chinskiego...ale mnie to ryba
alpacino - Wto Maj 13, 2014 18:58
No ,ale w\g mnie nic złego tam na temat Roverków nie jest napisane ...pisze wyrażnie !DOMNIEMANA !! awaryjność ,nie ma żadnych FAKTÓW!!!,żadnych przykładów ,pisze też wyrażnie ,że ma ładną karoserię!,a to że szybko traci na wartośći ?!...,to wszyscy wiedzą ,że to rzecz BARDZO! względna ,CENA ?!...rocznikowo zadbany ,niebity,niekombinowany Roverek(o co jednak ,dość trudno,chyba,że samemu się sprowadzi z zagranicy) jest DROŻSZY od Passtucha! ...więc o czym tu pisać ?
[ Dodano: Wto Maj 13, 2014 19:58 ]
markozalko napisał/a: | piotrek1000 napisał/a: | Ja też się o Roverkach nasłuchałem. Nawet mnie żona nap. że się w pracy nasłuchala że R 75 to skarbonka. Kolega mnie namawiał na kupno nowego passata 2.0 tdi ( twierdził że zrobił 70 tysięcy w 2 lata i nic się nie działo, ze passat to idealne auto. |
Ja też nie wierzę w bajki jak ludzie opowiadają, że jeździ ileś lat i nic kompletnie nie robił w aucie. Cudów nie am jak się kupuje używane auto. No chyba że nie liczy takich rzeczy jak wymiana zawieszenia itp. to może tak być. Inna sprawa to taka, że ktoś może nic nie robić ale jak sprzeda auto to ktoś inny zrobi to za niego. Są tacy którym nie przeszkadza walnięte zawieszenie że puka i stuka, albo że pali dużo albo coś innego. Ja nie lubię jak coś mi dokucza bo mnie to denerwuje. Lubię to zrobić choć nie zawsze się udaje. Stary samochód ma swoje humory. Owszem ceny części do naszych Roverów nie są tanie, ale jak się weźmie do porównania starsze modele opla vectry lub podobnych, no to nie ma co porównywać. R75 jest limuzyną i swoją klasą przewyższa wiele aut. Natomiast jeśli weźmiemy jakikolwiek samochód z nowszych modeli np. z segmentu d jakim jest jest rover 75 to podejrzewam że ceny części i napraw z nóg mogą zwalić. Nie wiem jakie są bo nie wnikam ale na bank są spore.
Fakt jest taki, że jeżdżąc nim już 4 lata wygląd jego jest nadal fajny i różniący się bardzo na drogach od innych fur. Oby dalej tak było. A rdza czy coś tam...no cóż mając 14 lat to trudno wymagać cudów, tym bardziej ze ktoś wcześniej coś robił przy tym |
Nie jest to przypadkiem segment E !...w wielu fachowych publikacjach natknąłem się na to pozycjonowanie( odpowiednik Mercedesa e- klasy)
D, to chyba Passtuch itp...
markozalko - Wto Maj 13, 2014 19:38
Faktyczeni segment E. Dzięki za uwagę
yoonior - Pią Maj 23, 2014 16:34
markozalko napisał/a: | Faktyczeni segment E. |
Niestety nie E.
Przykro pisać, ale Rover 75/MG ZT to segment D/D+, taki sam co Passat, Mazda 6, BMW 3, Opel Vectra z podobnych roczników. Mam MG ZTT i pomimo dużej długości auta, większą jego część zajmuje przesadnie długa maska (mimo silnika poprzecznie), bagażnik jest mały, kabina wąska w środku i z tyłu miejsca jest na 'styk'.
Miałem A6 C5, jeździłem Omegą B, to są pełnoprawne auta segmentu E. Dłuższe niż R75, do tego przedział kabinowy mojego ZT od A6 czy Omegi dzieli przepaść, jest dużo węższa, sporo mniej miejsca z tyłu dla pasażerów no i nieduży bagażnik...
Sorki, ktoś to musiał napisać
alpacino - Wto Maj 27, 2014 22:43
yoonior napisał/a: | markozalko napisał/a: | Faktyczeni segment E. |
Niestety nie E.
Przykro pisać, ale Rover 75/MG ZT to segment D/D+, taki sam co Passat, Mazda 6, BMW 3, Opel Vectra z podobnych roczników. Mam MG ZTT i pomimo dużej długości auta, większą jego część zajmuje przesadnie długa maska (mimo silnika poprzecznie), bagażnik jest mały, kabina wąska w środku i z tyłu miejsca jest na 'styk'.
Miałem A6 C5, jeździłem Omegą B, to są pełnoprawne auta segmentu E. Dłuższe niż R75, do tego przedział kabinowy mojego ZT od A6 czy Omegi dzieli przepaść, jest dużo węższa, sporo mniej miejsca z tyłu dla pasażerów no i nieduży bagażnik..
Sorki, ktoś to musiał napisać |
Przykro mi ,ale ktoś to MUSIAŁ napisać... w\g fachowej prasy motoryzacyjnej ROVER 75 należy do segmentu ...E ! (choćby ,pierwsze z brzegu Autocentrum) , miałem poprzednio "Ome" i jakoś szczególnie nie zauważam różnicy !,może masz ,żle ustawione fotele,albo ...Ci się napuchło (jedynie co do bagażnika ,masz rację)
A Audi A6 C5 to w ogóle KURDUPEL ,duży zewnątrz ,mały w środku:
Tu masz dane techniczne Audi a6c5:
produkowany w latach od 1997 do 2004.
Podstawowe parametry Audi A6 C5 S6 Sedan
Liczba drzwi
4
Liczba miejsc
5
Wymiary zewnętrzne Audi A6 C5 S6 Sedan
Długość
4796 mm
Szerokość
1810 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi
1992 mm
Wysokość
1453 mm
Rozstaw osi
2760 mm
Rozstaw kół - przód
1540 mm
Rozstaw kół - tył
1569 mm
Zwis przedni
970 mm
Zwis tylny
1066 mm
Prześwit
123 mm
CZyli : niecałe 5cm dłyższy. 1!!!!cm większy rozstaw osi i 3!!!cm ,szerszy
Faktycznie ! PRZEPAŚĆ ! I NIESTETY wewnątrz w audi już ...kiepściutko
Dodatkowo,porównywanie wymiarami,przez Ciebie R75 do BMW 3, czy Opla Vectry ( sedan, Vectry C z np:2005r ! jest mniejszym autem) to już totalna PORAŻKA
yoonior - Wto Maj 27, 2014 23:40
alpacino napisał/a: | A Audi A6 C5 to w ogóle KURDUPEL ,duży zewnątrz ,mały w środku
|
W odróżnieniu od Ciebie, jeździłem rok kombi A6, potem przymusowa przesiadka do ZT-T. Niestety MG jest wyraźnie mniejsze w środku. Mniejszy bagażnik, dużo mniej miejsca z tyłu dla pasażerów.
Rok po roku robiłem w wakacje dokładnie taką samą trasę Kraków-Berlin-Świnoujście obydwoma autami, mam porównanie. Te parę centymetrów robi dużą różnicę, szczególnie że R75 jest w kabinie dość wąski.
Zaparkuj 75-ką obok Omegi lub A6, łatwo widać spore różnice wielkości aut. Usiądź na tylnej kanapie w tych autach, też zauważysz różnice.
p.s. A6 jest szersze o 7cm, dłuższe o 4cm i 1.5cm szerszy rozstaw osi. Omega jest dłuższa o 13cm, rozstaw osi i szerokość podobne.
dawidd - Sro Maj 28, 2014 07:15
własnie mam na placu vectre c kombi i moj r75 kombi - porównałem miarką bagażniki i vectra ma coś colo 10 cm szerszy i prawie 20 dłuższy, w środku tez jest przestronniej. Zdecydowanie jest więcej miejsca. Nie sprawdzałem danych technicznych obu aut tylko po prostu obom jeździłem i trzeba przyznać ze vectra przestrzeni ma wiecej
longer86 - Sro Maj 28, 2014 09:00
zalezy który rocznik R a który vectra, wiadomo że auta w większości przypadków rosną z wiekiem i nowszymi modelami, a R praktycznie po za liftingiem pozostał niezmieniony od 2000 roku. gabarytami to porównywał bym R z BMW e46 przynajmniej tak mi sie wydaje, faktycznie miejsca z tyłu nie ma duzo, ale ja mam max do tyłu odsunięty fotel kierowcy. Był na YT filmik zdaje się ze starego Top Gear gdzie przy wejściu do produkcji R kombi zachwalali że bagażnik ma bardzo duzy, większy niż seria 3 e46 ale mniejszy od mondeo mk3
yoonior - Sro Maj 28, 2014 10:47
alpacino napisał/a: | w\g fachowej prasy motoryzacyjnej ROVER 75 należy do segmentu ...E ! (choćby ,pierwsze z brzegu Autocentrum) |
Zapewne nasi "fachowcy" przetłumaczyli angielski termin Compact executive cars po swojemu
Wg. Wikipedii:
Category:Compact_executive_cars
M
MG ZT
R
Rover 600 Series
Rover 75
Jak również: Audi A4, BMW 3, Honda Accord, Saab 9-3, Subaru Legacy. Do tego samego segmentu D zaliczany był i jest Passat a także Superb czy Laguna.
Więcej linków
- E-segment
- Category:Car_classifications
osarro - Sro Maj 28, 2014 12:50
Moim zdaniem w momencie wejscia R75 mogl być w segmencie E natomiast obecnie spadł do D gdyż samochody napuchly.
Kiedyś klasa compact/hatchback zamykala sie w 3,8-4,0 metra obecnie 4,0-4,2 to standard.
Porownanie Superb do A4 buahaha ktos miał fantazje bo Superb jest nieco wiekszy od 75 o A4 nie wspominajac.
Fakt 7opieral sie o płytę z. BMW3 ale wielkoscia dorównuje 5 oczywiscie nie nowej mowa o E39 bo od BMW3. E46 jest zmacznie wygodniejszy,mam porownanie bo mam znajomego z 3 i jest średnio,również do A4 nie ma co porównywać
Mówię w szczególności o wersji sedan
sash997 - Sro Maj 28, 2014 17:37
alpacino napisał/a: | A Audi A6 C5 to w ogóle KURDUPEL ,duży zewnątrz ,mały w środku: |
kolega chyba nigdy nie siedział w R75 i w A6 C5
dawidd - Sro Maj 28, 2014 20:59
R75 to bardziej jak A4(milo wspominam jazdę 131km motorkiem), ale A6 jest sporo większy
alpacino - Sro Maj 28, 2014 22:16
yoonior napisał/a: | alpacino napisał/a: | A Audi A6 C5 to w ogóle KURDUPEL ,duży zewnątrz ,mały w środku
|
W odróżnieniu od Ciebie, jeździłem rok kombi A6, potem przymusowa przesiadka do ZT-T. Niestety MG jest wyraźnie mniejsze w środku. Mniejszy bagażnik, dużo mniej miejsca z tyłu dla pasażerów.
Rok po roku robiłem w wakacje dokładnie taką samą trasę Kraków-Berlin-Świnoujście obydwoma autami, mam porównanie. Te parę centymetrów robi dużą różnicę, szczególnie że R75 jest w kabinie dość wąski.
Zaparkuj 75-ką obok Omegi lub A6, łatwo widać spore różnice wielkości aut. Usiądź na tylnej kanapie w tych autach, też zauważysz różnice.
p.s. A6 jest szersze o 7cm, dłuższe o 4cm i 1.5cm szerszy rozstaw osi. Omega jest dłuższa o 13cm, rozstaw osi i szerokość podobne. |
Dlaczego piszesz,że w odróżnieniu ode mnie ?,nierozumiem?,skąd masz informację ,że nie jeżdziłem A szuchą ?
Powyżej podałem Ci wymiary Audi A6 Z 2000r i Rovera 75 z 2000r. i nie mam zamiaru się wykłucać o to cz Audi jest mniejsze,czy większe o 1 cm. ,a już na pewno nie jest szersze 0 7!!!! cm,no chyba ,że B6
Otóż,rozczaruje Cię brat ma A6 i jedynie co do bagażnika masz rację ,w dodatku Audi jest twardsze i dużo mniej komfortowo się podróżuje ,poza tym 1.9 TDi w tym aucie to PORAŻKA!(ciężąr!) i głośniej w środku
Poza tym jesli jesteś zagorzałym fanem Audi to pomyliłeś forum
[ Dodano: Sro Maj 28, 2014 23:13 ]
sash997 napisał/a: | alpacino napisał/a: | A Audi A6 C5 to w ogóle KURDUPEL ,duży zewnątrz ,mały w środku: |
kolega chyba nigdy nie siedział w R75 i w A6 C5 |
...a ...kolegał ,nie tylko siedział ,kolega też trochę jeżdził
[ Dodano: Sro Maj 28, 2014 23:16 ]
dawidd napisał/a: | R75 to bardziej jak A4(milo wspominam jazdę 131km motorkiem), ale A6 jest sporo większy | więc radzę jednak zapoznać się z danymi technicznymi Audi A6 z tego samego rocznika( no chyba ,że porównujecie Audi A6c6,lub c7 ) co Rover 75 i jak pisałem wcześniej nie opieram się tylko na teorii,ale i na praktyce
Poza tym ,macie dostęp do neta?,czytanie nie boli
yoonior - Sro Maj 28, 2014 23:06
alpacino napisał/a: | Powyżej podałem Ci wymiary Audi A6 Z 2000r i Rovera 75 z 2000r. i nie mam zamiaru się wykłucać o to cz Audi jest mniejsze,czy większe o 1 cm. ,a już na pewno nie jest szersze 0 7!!!! cm,no chyba ,że B6
Otóż,rozczaruje Cię brat ma A6 i jedynie co do bagażnika masz rację ,w dodatku Audi jest twardsze i dużo mniej komfortowo się podróżuje ,poza tym 1.9 TDi w tym aucie to PORAŻKA!(ciężąr!) i głośniej w środku
Poza tym jesli jesteś zagorzałym fanem Audi to pomyliłeś forum
|
Zabawne, w odróżnieniu od ZT-T, którym zrobiłem ~60 tys. km, to "straszne" A6 C5 (kombi) jakie posiadałem było miękkie, komfortowe i bardzo dobrze się prowadziło na polskich dziurawych drogach. Niestety nie można tego powiedzieć o ZT z jego twardym sportowym zawieszeniem nadającym się na gładkie drogi. Duża w tym wina opon 225, ale zimówki mam 205 i to zawieszenie w MG jest główną wadą na dziurawych drogach.
Sprawdziłem wymiary wersji kombi wg. fabrycznych folderów:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/baza kół)
MG ZT-T | A6 C5 avant
4790/1780/1480/2750 | 4796/1810/1454/2760
Nadal uważam, że w kabinie pasażerskiej R75/ZT jest wyraźnie ciaśniej w porównaniu z prawdziwymi autami segmentu E z tamtych lat.
p.s. gdybym był miłośnikiem latających spodków, pewnie też napisałbyś mi że "pomyliłem forum"? Jest demokracja, mam prawo posiadać własne poglądy i może w odróżnieniu od ciebie nie jestem fanatykiem zaślepionym miłością do jednej konkretnej marki - zwyczajnie lubię ładne i dobrze jeżdżące auta
Estetycznie MG ZT bije na głowę niemiecką konkurencję z tamtych lat, ale wielkością i praktycznością od nich odstaje. A że miałem A6 quattro, to pisanie o przepaści we właściwościach jezdnych byłoby zwyczajnie nieuczciwe
|
|